atesssz2013-03-25 12:25:05 //
131632
help:
ez micsoda a motortérben? Jobb elől van, megy bele néhány csati, meg 1-2 sehova sem vezető, megblankolt vezeték.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346266t.jpg)
atesssz2013-03-25 12:23:10 //
131631
de, újra van bőrözve a kormány, a váltózsák, ill a kézifék zsák.
Kicsu2013-03-25 12:20:51 //
131630
Azt a plusz egy vezetéket néztem,mértem is.
Manual meg van mind,néztem is.
Ha a buhera vezetéket lekötöm az akkuról akkor el se indul.
Most azt keresem ahol az agyári kábel megrottyant,sztem lesz ott más meglepi is.
ezek milyen formátumban vannak fent, mert nekem valahogy nem akar olvasható lenni :)
Ez nem épp egy újrabőrözött kormány? Legalábbis az enyém nem ilyen likacsos bőrős volt...
Kicsu2013-03-25 12:06:48 //
131627
Sztem is!
Én meg kinlódok,hogy megmentsem azt a szerencsétlen autót.
Nyár végéig kéne kibirnia még muter hazajön németországból,aztán vennének másikat ezt meg nekem adná.
Szép autóka nagyon. tetszik a kormány. Eléggé eredeti állapot. :-)
Igaz, hogy nem lehet vele alapjáraton autózni, mint a TD-del, de azért a hangja kárpótol. :-)
A C3-as jó vétel lehet... :-)
Melyik is kanyarodik jobban? :-D
Sok tuningség kínál hozzá sportfutóművet (laprugóval).
A munkahelyem közelében áll egy C3 Stingray 8.3-as motorral. A hangja viszont szép. :-)
atesssz2013-03-25 10:35:13 //
131624
persze, napelemes! Biodízel nem? :D Lehet hogy már akkor itt is olyan poszt-apokaliptikus földfelszín lesz, mint a Mad-Max-ben :D
Hm, 15 év múlva valszinüleg úgy fogjuk vadászni a benzint, mint a Mad Max 2 -ben :)
Vagy napelemes korvett lesz? :D
atesssz2013-03-25 10:21:43 //
131622
GT Ɨ|ѯ2013-03-25 07:45:04 //
131620
Szebb mint a kastély!:-)
atesssz2013-03-25 06:44:31 //
131619
Meg a hengerfej tömítés is fényévekkel olcsóbb :D
Visszatérve a lényegre, az autó témával kapcsolatban két elképzelésem van, ezek a következők:
A 155-re 2014 decemberig van műszaki, legkésőbb 2015 tavaszra le akarom cserélni egy 2.0 JTDm 159-re cserélni, ezért most ezen az 55-ön minden szükségtelen pénzköltés ki lesz lőve, persze ez nem azt jelenti, hogy megvárom míg kirohad alólam :D
A hosszútávú tervem, pedig az, hogy 15 éven belül szert tegyek egy nagyblokkos (427, vagy 454 cui) C3-as Chevrolet Corvette-re
Igen elmentünk a Száraz-Rudnyánszky-kastélyhoz megnézni a kiállítást.
[img1] [img2] [img3] [img4]
GEORGE2013-03-24 23:45:50 //
131615
Gyönyörű ez a 155-öd is!
Sziasztok kis segítséget kérnék tőletek. Alfa 155 hosszbordás szíj gyári mérete kellene mert ugyanis több féle méretben létezik eddig sosem adtak jót: 2000 16V, 96 os évjárat, digit klimás. Motor kod: AR 67204
süsnye2013-03-24 23:18:16 //
131613
ha nem akarsz szakemberre költeni, akkor elő kell venni a manualt..
A hibakód leírás ill. az előzmények alaján én szakadás keresésével kezdeném az ecu csatlakozó és a megfelelő vezérelt cuccok csatlakozói között..
Próbálkozhatsz csere alkatrészekkel is, de szerintem amíg nem derül ki mi az igazi ok, addig szvsz esélyes, hogy esetleg a csere cuccot is hazavágod, legyen az ECU, relé vagy injektor..
A probléma megtalálásával sztem rengeteg időt el leget b@szni.. szóval, ha ti csináljátok, akkor csak türelem és okosan, Mindent, amit mértek írjatok fel!
Bp-n ill. környékén tudnék ajánlani szakit, aki (nem feltétlenül olcsón), de valószínűleg jóval gyorsabban megtalálja a hibát. Egy megfelelő diagnosztika - ha megvannak a referencia értékek - nagy mértékben fel tudja gyorsítani a hibakeresést..
Kazes☻2013-03-24 22:23:33 //
131612
Itt voltál nálunk a Kastély Múzeumnál? :)
Thx. Ezzel a szóval mindig bajban vagyok... :)
Mér nem mentél 2db al? :)))
De a Te autód az egy makulátlan, megkímélt... Mondhatni kakukk tojás. :)
GTPeti2013-03-24 22:15:37 //
131608
Falsch, vagy magyarul fals. De nem fars.
YoYo ex autóját nem "illene" szétbontani... ;) Inkább küldök próbára alkatrészeket, s csak azt kell majd fizetni amelyik a rossz. De még fars levegő is lehet... Egy hozzá értőhöz kéne vinni. A 100ezres autó meg ügye eleve 200e volt mire névre került... ;)
áááá. Folyamatosan kéne olvasnod a fórumot, szerelő topikot... ;) S nem mellesleg a legfiatalabb 155ben is 16! éves ez a technika. :/ De a 145/46, 156, GTV/Spider, 166 ban is elég rossz átlagban dőlnek ki a TSek... :/
Vajon Papamaci, miért 20V-t rakott az övébe? Az 1,8 16V nek annyi az előnye, hogy nincs balansz szíj... Így pár ezer ft al beljebb vagy...
Remélem csak a rossz tapasztalat mondatja velem/ünk... S Neked semmi gondod nem lesz... ;) Első fék, gátlók, kuplung, meg még olcsóbb is, mint a TDhez volt. ;)
Nem bántás. De ne legyen igazam. ;) De (szerintem) 200000km felett minden 16V TS el megtett km "ajándék" Benne van a blogomban is. Anno olyan occón vettem azt a 2,0 16Vt, hogy hülyeség lett volna ott hagyni. Ha csak a 2db bal kilincset, csomagtartó spoylert, kerekeket eladom, már 0-ban lettem volna. Csak ügye a 155 "szerelem". Írtam is, hogy rohadt jó vezetni ezzel a motorral. Nekem sokkal bejövőseb, mint a 8V vel. De számítottam rá. Csak nem várta meg amíg a "polcon" van egy másik ilyen motor....
Csak a "tapasztalat" beszélt belőlem (ünk) ;)
Nekem akkor csinált ilyet amikor a fő tengely jeladó kábele sérült volt és bepárásodott. Csak 1300 ig ment fel...
tipo alváz ide oda, a legszebb Alfa ! :)
Hát nem tudom.de nekem a mol racing vált be!!!Az elején volt vacilálás de nem bántam meg.Igaz jó áron jutok hozzá mert a kutakon nem kapni:DDD
Nekem szinte nem eszi az olajat. Igaz 10e.kilométerenként cserélem rajta és a felső 1/4-1/3 tűnik el a következő szervízig.
Szerintem nem rossz motor az 1.8TS '16V. De a kötelező cseréket végeztesd el (olaj, vízpumpa, szíjak, stb.) rajta.
osztom : )
de én utoljára a 2105-be raktam Agipot,meg Metabondot,meg mittomén : )
a drága kis alfámba még nem mertem ilyet tőteni,
amúgy nemtom hogy működik Agipnál,de előfordulhat hogy megveszi a Seleniát és csak átcsomagolja :)),mert az tény hogy a Seleniánál a nevet nagyon meg kell fizetni
2éve miko voltam olaszba,bementem 1 fiat szalonba,a raktárba Selenia volt a polcon :)
:-D
Thomika2013-03-24 19:49:28 //
131595
Nekem is az ment bele. :)
Azt a plusz egy vezetéket már nézted?
Nem-e szakadt, honnan hova megy... hátha ez a buhera bosszulja meg magát.
Manualokat mennyire bújtad?
50 oldal a Motronic-é, képekkel, rajzokkal. Az alapján el lehetne indulni...
...gyakorlatilag bármi lehet,benzinszűrő nem rossz 5let,
nekem eddig 2szer volt hasonló de nem egészen ilyen hibám,ill. a 8V-t nem ismerem
-holtponti jeladóm (ford.szám jeladó) volt cserés
-és szintén 1 jeladó ill. a vez.tengely forgásérzékelő vezetéke elég rövid és sprőd ami a tűzfalból kijön,na ez el volt törve a szigetelés alatt!
és mindkét kábel az ECU-ban végződik...
sok sikert :-)
afri2013-03-24 19:34:53 //
131591
akkor én is! :-D
keresztfaterom (aki mellesleg nagy olaszpárti, és profi autószerelő), az ő ajánlására tettem AGip olajat a kocsiba, és ami van nála, hogy miylen autómárkába milyen való, ott az Agip volt megjelölve ... érdekes módon .. nem a Selénia!
én már amugy használtam többfélét is, mióta alfázok, Mobil-1, CAtrol Edge Sport, Selénia, jelenleg Agip, és eddig sztem nem is olyan rossz választásnak tűnik ez! és majdnem fele anniyba kerül, mint a Selénia!
:-D
üdv,
csak hogy én is bekavarjak az olajtémába( nehogy 1szerű legyen eldöntened h.mi is legyen :-) )
2008.08-tól hajtom a gépemet kb 110e km-t tettem bele ez idő alatt
olaj csak a selenia 20k alfa,ill. 1szer selenia racing 10W-60(nyugottabban akartam mosolyogni) ha pörgetem igen akkor eszegeti(5e km/1L ),de melyik nem
a váltóba viszont az vált be a legjobban amit a gépháztető matricán ír,mert ugyan 80W-90 volt benne mindig(3 fajtát próbáltam),viszont hidegen nehezebben lehetett kapcsolgatni a gyárival viszont finom volt akár hideg akár meleg volt a váltó,
tehát én is híve vagyok annak h. amit a gyárban kikisérleteztek az a legjobb választás,
most egyedül a fékolaj castrol dot4,de hátul csőcserét tervezek majd és akkor ott is gyárit teszek bele sztem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346229t.jpg)
afri2013-03-24 19:14:43 //
131589
én a hétvégémet váltószereléssel töltöttem! :-D
de ááááá, micsoda szar így leszedni azt a tetves váltót, hogy a motor a kocsiban van ... :-((
amikor kinnt volt a motor, sokkal könnyebb volt minden! :-D
6os váltó lesz benne .. ha sikerül összehozni! elég necces!
a váltóharangot azt kicserélem tutira, mert az nem teljesen egyezik, de most ebben nem megyek bele, hogy mi hogy! :-) a felfogatások azok egyébként jók!
és még ki kell találnom vmit a bal oldali felfogatásra, mert az nincs egyáltalán kialakítva a 156os váltó végén! :-(( nem is tudom, hogy milyen bak tartja azt egyáltalán a 156-nál!
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346225t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346226t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346227t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346228t.jpg)
afri2013-03-24 19:07:44 //
131588
Grat.!
;-)
képek???
atesssz2013-03-24 19:05:45 //
131587
Azt hittem, abból mehet a 75W80 bele, de akkor marad a 80W90, tutela
Buksi2013-03-24 18:59:42 //
131586
Így van, ezt elfelejtettem odaírni! nekem valami Botond nevezetű van a váltóban! :-)
Szerintem faterod szapulja az autót a "profi" meg pláne... :-(
Először is:
A 8V motort nem mossa le rendes ember, mert a gyertyákhoz 10000000%, hogy befolyik a víz. A "profi ember" (aki szerintem a talicskához ért) biztos nem tudja, hogy az ECU biztije az akkutálca mögött van 3 relé és 2 további bizti társaságában. A 3A-s az övé.
Motort mosni csak úgy lehet, ha letakarod a szelepfedelet. Nekem van erre egy alulapom lehajtogatva.
atesssz2013-03-24 18:17:34 //
131583
akkor is enni fogja, ha jók a gyűrűi? vagy ez elkerülhetetlen, hogy csipegesse?