Fórum >> Típusok >> 156

Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-20 20:31:09 // 110154
mondjuk egy kis off de kíváncsi lennék hogy az európába szánt Type-R 200 ló és a japcsi 240 Ló között mi a különbség...vagy az angoloknál ugyan ez a blokk 280 lovat is tud turbó nélkül...
Attie2010-06-20 20:30:18 // 110153
Az milyen?

Csak azért érdeklődöm ennyire, mert én szoktam figyelni a hangját a turbonak. Ez az egyetlen élményforrás a dízelautóban :)
Egy ideje mintha hangosabb lenne, jobban szuszogna, de nem érzem, hogy gyengébb lenne és nem is füstöl. De lehet, hogy csak jobban ki tudja már szűrni a fülem ezeket az élményfaktorokat :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-20 20:14:57 // 110152
azért nem tökre mert a váltója teljesen más...már mint az áttétel ...amúgy inkább tökre 147 :)
GTPeti2010-06-20 20:12:31 // 110151
"Csak" sípol neki.
Attie2010-06-20 20:09:27 // 110150
Pfff...
Hogy jelentkezett a halál? Nem ment? Füstölt?
GEORGE2010-06-20 19:59:42 // 110149
Most én sarkositottam a 160-al Dévid azon írására, hogy mások sokkal többet ígérnek egy chipeléssel.


Amúgy meg ha tényleg szar a JTD és esik kel alattad, ott a ragyogó alkalom a két utolsó GT 1,8 TS azt biztosan felhúzzák 140-ről 150-re és lesz egy szép utazó verdád.
GEORGE2010-06-20 19:57:33 // 110148
Én meg csak gépész technikus lenni, 20 éve üzemeltetek rendszereket, ebből 2 éve gázmotorokat is...
Piritu - 1.000.0002010-06-20 19:46:31 // 110147
"egy mondjuk 160 lovas 1,6 TS 16V érkezik ami persze okos chipelés után tudja ezt." - komoly cég eleve ilyet NEM ígér, mert ennyi tartalék nincs a motorokban, max 10% körül.
Az asszony OFF-ja is meg lett csippelve már egy éve, sokkal több erő abban sem lett (75-ről 82-re) mégis most már élvezet autózni vele.
Előtte az asztmám volt 82-ről 94-re húzva, kicsit megemelt fordulathatárolással. Ma is működik 250e körül van benne. Sok autósnak okoztam vele meglepetést.
Ha ésszel és szakival csináltatod nem olyan ross az :-))
Piritu - 1.000.0002010-06-20 19:40:34 // 110146
Lehet.
Két autó összehasonlítása viszont mindig nehéz.
156 1,6TS vs ugyanez csippel:
10% teljesítménykülönbség, bő fél mp 0-100 között és érzésre sokkal jobban autózható a csippel. Az eredeti kissé "örgurasnak" tűnt utána. Vertem a fejem a falba, hogy nem előbb tettem meg.

156 csippelv 1,6 TS vs. GT1,8
Teljesítményben lehet hogy van pár LE, de a 0-100 között esetleg 0,1-0,2 sec. Érzésre egyformák. (Emlékeim szerint 9,8-at mértem a GT-n) Ráadásul a csip miatt a 156-om nagyon jó kedvvel pörgött fel, más lett a karaktere a motornak.

156 1,9 mjet 150LE vs Spider 2,0TS 150 LE, mindkettő 150 LE, a mjet majd másfélszer annyi nyomatékkal, DE 0-100 9,8 vs 8,5 (!) a Pók javára, ennek ellenére a normál közlekedésben a mjet mégis erősebbnek érezhető.

156 1,9 mjet vs OFF 118D
7 LE az Alfi javára, papíron nagyjából egyformák, mégis sokkal nagyobbat tudtam kocsikázni az Alfival, a 118 lustának tűnik, nem érezni a menetdinamikát.
Cs.Alfa2010-06-20 19:13:45 // 110145
Persze,értem én ezt......de azért a 150 sem kevés,elhiheted...ráadásul Alfa szaki az ismerős és égy év garit ad a motorra.....
Dévid2010-06-20 19:04:20 // 110144
Én meg még azért valahol mélyen gépész vagyok, nem szűz-kislány, szóval nem hiszek a mesékben. :D
Emiatt jókat tudok mosolyogni némely emberke állításain. :)
GEORGE2010-06-20 18:58:52 // 110143
Ígérni lehet, de gondolkodjunk el azon, hogy hogy működik egy motor......stb stb.
A gyáriak gondolom akkora barmok és hozzá nemértök, hogy ők nem tudják az 1,6-ot csak 120 lóerővel kiadni.....egy mezei garázsban tevékenykedő emberke egy compjuterrel egy csapásra megoldja neked, amit agyáriak nem tudtak.......lehet így van, d én inkább ezt egy mesekönyvben tudnám elképzelni mikor Piroskáért Jancsika egy mondjuk 160 lovas 1,6 TS 16V érkezik ami persze okos chipelés után tudja ezt. Jancsika persze büszke rá, Juliska meg amint meghallja, hogy micsoda paripával érkeztek érte, rögtön elkezd nedvesedni lent, aminek Jancsika külön megörül :-))
GEORGE2010-06-20 18:52:58 // 110142
Erre már nem akartam kitérni.
De továbbra is tartom, mit műszaki beállítottságú emberke, hogy nem raknak chipel 20 lovat 1.6-ba.


Nekem anno a 2.0 TS 16v-nél 155-ről ment fel 180-ra úgy a teljesítmény, hogy meg lett rendelve az Angol szupertúrás 2.0 TS 16v vez tengelyei, került bele spec kovácsolt dugattyú és pár apróság ki lett még cserélve. természetesen ehhez is kellett egy chipes hangolás, mert sajna a gyári verseny elektronikát nem fogadta el......ha jól számolom akkor ez ép 25paripa, ami ugye sajna nem lett lemérve, tehát akár kevesebb is lehetett.
A beavatkozás után érezhetően javult az autó főleg a középső fordulat tartományban, nagyjából 80-180-ig jó fürge lett.
Dévid2010-06-20 18:47:41 // 110141
Én láttam olyan hirdetést, ahol még többet is ígérnek... :D
GTPeti2010-06-20 18:45:49 // 110140
Mondjuk a cartárs a gyorsulást stopperrel mérte ami önmagában is elég nagy tűrést eredményez.
GEORGE2010-06-20 18:43:54 // 110139
Ha a GT-be is belerakod annyival minimum jobban fog menni mint a te 1.6-od az alap 1.6-tól.
Kár chipes autót hasonlítani chip nélkülihez.....bárén még mindig nem hiszem el, hogy 20 lóerőt belevarázsolnak chip tuningal, egy szívó motorba.
GEORGE2010-06-20 18:35:10 // 110138
A műszerfal teteje 147-es valóban, nézd meg az első túlnyúlás és a hátsó is. nop meg nézd meg a 147 csomagtartóját és nézd meg a GT csomagtartóját.
GTPeti2010-06-20 18:32:12 // 110137
Lindau:

Piritu - 1.000.0002010-06-20 18:22:51 // 110136
Jól láttam, hogy ott voltál tegnap?
Piritu - 1.000.0002010-06-20 18:21:45 // 110135
Szerintem igen, csak még előbb a télre tervezek pár projektet a motoron. (pl. összes vízcső csere)
Piritu - 1.000.0002010-06-20 18:20:15 // 110134
Nem volt, pedig az SW-vel mentem:-)
Liquid2010-06-20 18:15:04 // 110133
a pókot is megpaprikázod?
Piritu - 1.000.0002010-06-20 18:10:28 // 110131
Nem volt gyors, csak csippelt :-))
Piritu - 1.000.0002010-06-20 18:09:54 // 110130
Stopperrel mértem, a 156-om 10-en belül volt 100-on hála az ATC-seknek, a GT is ennyit tudott.
Ferko2010-06-20 17:47:53 // 110129
Fölösleges; úgyis tudjuk, hogy igen jó motor.:-DDDD
GTPeti2010-06-20 17:14:07 // 110128
Megnéztem a tegnapi képeket. Jó tali lehetett. Volt hifi verseny is?
bilon2010-06-20 17:13:42 // 110127
nem 147? mert belül tökre 147 :)
Dévid2010-06-20 16:33:15 // 110126
De még minimum 5 évig együtt élek a mostanival, ha minden jól megy, vagy legalább úgy mint eddig.
Dévid2010-06-20 16:31:30 // 110125
Szerintem diesel lesz a következő autóm. 3 vagy 5 ajtós. :)
GTPeti2010-06-20 16:26:55 // 110124
TBi-t ugye nem tesznek bele, nehogy veszélyeztesse a többi modelt. Csak azt tudnám, hogy akkor minek bővitették ki ezzel a modelpalettát. (A "nagy konkurrens" BMW-nél minden modellbe lehet szinte az összes motort rendelni.)
Dévid2010-06-20 16:24:41 // 110123
Én is nézegetek mostanában GT-ket is, de a kocsimnak hála egy ideig az a veszély nem fenyeget, hogy veszek is. :)
Mondjuk sajnos olyan motorral ami tetszik is, vagy nem létezik, vagy ritka és drága. Bár ha létezne, akkor is ritka és drága lenne. :)
GEORGE2010-06-20 16:18:19 // 110122
Azt ugye tudod, hogy a GT "tökre" 156?
Szóval egy 120 lovas 156 jobban megy mint egy 1.8-as GT??

De mitől?????????? 20 lóerő és pár Nm több van a GT-ben.
Dévid2010-06-20 16:18:03 // 110121
Nálam a nem megfelelő olaj használata (MOL Dynamic 15w-40), az, hogy az 1 év alatt 3-4 szer hidegen elforgattam 5000-ig, a sokáig halott LMM, a 4 működő gyertya 3 hengerben, és a csillagok szerencsétlen együttállása vezetett a motor korai elhalálozásához. Beállt az olajpumpa állítólag. Az órában 15xxxx km volt.
Piritu - 1.000.0002010-06-20 16:16:07 // 110120
huh, ezt elírtam, szóval:
küszönöm nem, olyannak mentem már az 1,6TS 156 jobban ment :-)
Amúgy ismétlem VAN(!!) TS-em :-DD
GEORGE2010-06-20 16:15:45 // 110119
Már tök régen jött elő a téma a szuper gyors 1,6-ról :-)))
GEORGE2010-06-20 16:14:45 // 110118
Most olvasom csak el jobban....azért marha kiváncsi lennék mitől ment jobban egy 1.6-os mint az 1.8?????

Nem lehet, hogy az emlékeid csalnak?

Az 1,8-on tök más váltó van, szinte csak egy-két tizeddel rosszabb mint a 2.0 TS.
Megkockáztatom, hogy akkor a te 1.6-od egál volt a 2.0 TS-kel.ha azt írod, hogy az 1,8 TS jobban ment.
GEORGE2010-06-20 16:09:19 // 110117
Akkor ne szalaszd el, mert szerintem szép verda, és ha csak ketten használjátok semmilyen hátrány nincs a 156-hoz képest.
Piritu - 1.000.0002010-06-20 16:05:05 // 110116
küszönöm, olyannak mentem már az 1,6TS 156 jobban ment :-)
GTPeti2010-06-20 16:01:11 // 110115
Elfelejtettem megkérdezni a kollégámat akit a repülőtérre vittem, hogy szerinte benzines-e, vagy dízel. :)
Piritu - 1.000.0002010-06-20 15:56:13 // 110114
..én 400 felett mentem vele tegnap, igaz országúton is :-)
Piritu - 1.000.0002010-06-20 15:55:17 // 110113
Ebben viszont nagy király az olajkályha, autópálya és általában a távolsági forgalom. Gyors, keveset fogyaszt, csendes és megy :-) Anno erre találták ki a "nagy" benzineseket, csak az sokat is fogyaszt :-))
GEORGE2010-06-20 15:44:32 // 110112
A JTD helyett vegyél, amivel naponta jársz....van még 2db új GT 1,8 TS 16v a Budaörsi szalonba.
GTPeti2010-06-20 15:37:18 // 110111
Tegnap mentem párszáz km-et pályán. Mindig rácsodálkozok milyen remek útitárs ez az autó. Halk és ahol használom ott húz is. B)
Piritu - 1.000.0002010-06-20 15:36:18 // 110110
ezzel se lenne még semmi bajom, ha mindez nem menet közben történne, mint mondjuk az EGR szelep.
Miért nem mondja a gyár, hogy - mondjuk - 120e km-nél cseréljük EGR-t, mint a vezműszíjat vagy gyertyát??
Amikor mondtam a szervizben, hogy meghalt, rögtön mondták, hogy szokott. Erre kissé elküldtem őket, hogy ezt miért nem egy hónapja mondták, amikor ott voltam??
Piritu - 1.000.0002010-06-20 15:33:33 // 110109
"De hát vegyél TS-et én nem bánom."
Nem tudsz rábeszélni!
Nem veszek!
Már van... :-DDD
GEORGE2010-06-20 15:26:03 // 110108
Mondjuk úgy, hogy neked szerencséd volt a TS-el.
De ettől még nem jó konstrukció és ott lebeg a "baj"
De hát vegyél TS-et én nem bánom.
András bácsi2010-06-20 15:24:32 // 110107
Tömegtermelés és globalizáció. Ha nem romlik el, nem veszel újat. :)
GEORGE2010-06-20 15:24:32 // 110106
Gyári új mocit??
Mert akkor ne gondolkozzál rajta!!!!
András bácsi2010-06-20 15:23:49 // 110105
Úgy látom hiába mondja mindenki, hogy a komplett motorba nem látsz bele. Lehet persze, hogy jó, de a km nem garancia semmire. Legalább annyi kellene, hogy a csapágysort lehessen megnézni: abból már inkább látszik valami.
A rendes felújítás meg az, amit George írt: esetleg bizonyos dolgokat csak állípotfüggően kell cserélni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak