Fórum >> Típusok >> 156

GTPeti2010-06-22 22:47:34 // 110254
Pedig mekkora tévedésben vagy, hogy egy Alfát fenntartani luxus...
Dévid2010-06-22 22:44:55 // 110253
Számomra már az is luxusnak számít, hogy fenn próbálok tartani egy Alfa Romeot is.
Egy 2.4 20v diesel elég lenne, csak sajna abba a karosszériába ami nekem tetszene, nem szerelték, így marad a V6. :)
Évi 7-8000 km-re szerintem oly mindegy. Hétköznapokra most van egy kis francia (azaz kettő), a 156 elég ritkán jön elő, akkor is csak rövid utakra, 99%-ban aszfalton, néha kis földút vagy letaposott szántás...
GTPeti2010-06-22 22:38:11 // 110252
Milyen sarcot törölnek el? A benzin adóját?
GTPeti2010-06-22 22:37:18 // 110251
GEORGE2010-06-22 22:19:13 // 110250
A 2.4 20V bármilyen táv élvezetes.
Javasolom, egyszer próbáld ki mindkét verdám és utána talán "elfogadod" vagy "megérted" miért irok itt bármelyikről bármit is.
Liquid2010-06-22 22:12:02 // 110249
oszt mé? ha tréleren van akkor nem fogyaszt sokat :D
Olcsó és ha eltörlik a sarcot, akkor nem is kerül sokba a fenntartása
Piritu - 1.000.0002010-06-22 22:08:35 // 110248
"De ettől még nem nevezném jobbnak a benzin motort." - Én sem, mindössze arra próbáltam utalni, hogy mindkettőnek vannak árnyoldalai és előnyei :-)

Érdekes, hogy rövid távon jobbat tudok kocsikázni a TS-el, 1.000 km-t viszont inkább az olajkályhával nyomom le. A nyugodt erő :-)
GEORGE2010-06-22 22:04:50 // 110247
kb 25-30 ezer forintból beépítik a 220V -os előfűtést. ( Én be is rakatom az enyémbe )
És megszűnik a "télen hideg autó" probléma.



Amikor nem elég a dieselnek a 7km a bemelegedésre akkor a benzines is tovább fog felmelegedni. De kétségtelen és vitathatatlan tény, hogy hamarább felmelegszik a benzines.
De ettől még nem nevezném jobbnak a benzin motort.
Te a 2,0TS-el hasonlítod az 1,9 jtd 16V-t ( mert neked ezek vannak), ott bizony nincs akkora különbség, mint amikor én a Marea 2.0 20V-hez hasonlítom a 2,4 20v. Sokkal jobb autózni a 2,4 20V-vel minden tartományban, pedig a 155 lovas maris se megy ám rosszul.
GTPeti2010-06-22 22:01:54 // 110246
Ha nekem egy Öthengerest kínálnának, vagy egy 170+ LE-s 1.9-et tokkal vonóval (beépítéssel v. anélkül), akkor lehet lecsapnék rá...
Szép dolog a véhat, de manapság luxus.
GEORGE2010-06-22 21:58:57 // 110245
Látom te imádod szervizeltetni az autód :-)
Ha tényleg így van akkor vedd is meg azt a v6-ot amit többet közlekedik tréleren mint a saját kerekein :-)))
Piritu - 1.000.0002010-06-22 21:54:11 // 110244
nálam nem volt elég a télen 7 km-se, volt hogy el se mozdult a hőmérő, pedig a termosztát jó. Komolyan gondolkodtam a kőkorszaki kartonlapos hűtőtakaráson. Jövőre lesz benne. Az ülésfűtés adott némi enyhülést.

"Amúgy kabát + kesztyű a megoldás" - nem szeretek vastagon öltözve vezetni, nem szeretem, ha akadályoz a mozgásban...bár a Spiderhez van nyárra kesztyűm, igaz szarvasbőrből :-)

A szakszervizben csak a turbó 600e :-SS
Attie2010-06-22 21:26:18 // 110243
Az igazi előnyét városon kívül adja az olajkályha

Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Városban pont előnyös az alacsonyan megjelenő nyomatékával. Autópályán meg pont a 2000-es nyomatékcsúcs felett autózol :)

Városban cserébe nem melegszik fel (télen), nincs fűtés
Tény, hogy nagyon lassú a melegedése, viszont kb 2-3 km-en belül már langyos jön télen is. Ez már elég, hogy ne dideregj.
Amúgy kabát + kesztyű a megoldás. :) Én a benzinest is kesztyűben vezettem télen.

400e-s turbó? Jesszus. Gari meddig volt rá? nem 3 év? Akkor éppen hogy kicsúsztál belőle.

Az EGR-em ki lett tisztítva a februári mélygarázsos történetem után, de lehet hogy nem volt rá szükség :)
Hardy2010-06-22 16:23:02 // 110242
3.2 V6 megfelel: kalizsoli
127_sud2010-06-22 15:04:05 // 110241
Ok nincs mit.
oldTasi2010-06-22 13:57:51 // 110240
Kösz szépen már meg is csináltam és sikerült még egyszer köszi :-)
Piritu - 1.000.0002010-06-22 13:53:53 // 110239
Ma megnéztem kicsit jobban a kiszerelt turbót és két dolgot vettem észre:
1. érezhetően kotyog a tengelye, az újé ehhez képest "oda volt hegesztve", szóval tényleg elkopott a csapágy
2. a szívóoladal lapátja egy kissé el van görbülve:

Vajon mitől görbülhetett el???
127_sud2010-06-22 13:37:55 // 110238
Az info gomb mellett kell nyomva tartani egyszerre a + és - gombot legalább 8 másodpercig. Persze ráadott gyújtással :)
Dévid2010-06-22 13:16:40 // 110237
Összeillenénk. :D Bár fehér felnikkel jobban tetszett. :)
Megy még le az ára jobban is. :D
Kár hogy diesel SW-ben kezdek gondolkodni... :S
Liquid2010-06-22 13:14:50 // 110236
az pont jólesz :))
Dévid2010-06-22 13:13:30 // 110235
2 eladó 2.5 V6-ot találtam használtautón, abból az egyik angol, szal nincs magyar papírja, jobbkormányos, plusz szörnyen túl van árazva, a másiknak meg hihetetlen számomra a futásteljesítménye. Akkor inkább gyűjtök még picit, és megveszem azt a pirosat, aminek a legrosszabb híre van a környékemen, hisz többet láttam tréleren meg szervizben, mint a közlekedésben. :)
Liquid2010-06-22 13:09:51 // 110234
az tény, valszeg nagyobb meló mint a 2.5ről upgrade-elni,
szerintem maradj a jelenleginél, ne kísértsd a sorsot :)))
Dévid2010-06-22 13:04:02 // 110233
Nem adom el a több mint 2.5 millió forintos autómat 800.000-ért, mivel ca. annyit ér. :D
Dévid2010-06-22 13:02:54 // 110232
A V6 motortere máshogy van elrendezve, más a hűtővíz tartálya, stb...
Mike.2010-06-22 13:02:27 // 110231
Minden megoldható csak lóvé kell hozzá. :-)
Jobban jársz ha veszel készen egy V6 os motorral szerelt autót mint ha te alakítanád át a mostanit.
Liquid2010-06-22 12:59:34 // 110230
Belga megcsinálta, igaz neki 2.5V6 volt a kiindulási alap
Trombozis2010-06-22 12:52:56 // 110229
:-)
Nekem sincs 90 fokos hőfokom. :-) Nem is értem minek az. :-) Mondjuk kezdek izgulni, mert csütörtök óta a szerelőnél áll a kocsi. Azt mondta, hogy este kiszedi a lengéscsillapítókat. Mondjuk nem modnta melyik este. :-) Már mennék vele.
Dévid2010-06-22 12:43:39 // 110228
Bár a múlthéten kolléga egy Kókusszal rámdudált, aztán másnap mesélte, hogy bazz qrvára megy Dévid Alfája... 1.4 75 lóhoz képest persze... pedig nekem pohártartóm sincs, meg a hőfok sem 90°C -hoz közeli...
Trombozis2010-06-22 12:40:43 // 110227
Ülj le egyes! :-)
Dévid2010-06-22 12:38:22 // 110226
Szervusztok, át lehet alakítani egy TS 156-ot valahogy legálisan 3.0-3.2 V6-ra? És ez mivel jár? Múltkor egy Dodge letolt az útról, és zavart. Igaz 6litre vényolc volt, de akkoris. 170-180nál úgymentel mellettem, mint mikor lovaskocsit előzök én. Persze szerintem megvárom míg ez a blok is kifexik, de ugye az 2.0TSnél mindigvárható sajna.
ALFI1562010-06-22 12:36:52 // 110225
Már látom.Te az info gombra gondolsz.
ALFI1562010-06-22 12:36:06 // 110224
Milyen gombot?
oldTasi2010-06-22 12:06:12 // 110223
sziasztok szervizintervalum jelzést szeretnék lenullázni ha jól tudom az infó gombott kell nyomva tartani de valamiért nem sikerül . az auto 2003 156 jtd 16v uj müszerfalas segitségeteket elöre is köszönöm
András bácsi2010-06-22 11:18:36 // 110222
Hosszabb szakaszon simán elképzelhető.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-22 08:26:54 // 110221
az 59-ben pl van kieg fűtés ami 3 perc után meleget fúj...érdekes az összes taxi nálunk dejzel nekik hogy éri meg? csak városban járnak...
turbó halál nagyon ritka, a magasabb vételárat ellensúlyozza a majd a magasabb eladási ár...
Liquid2010-06-22 08:15:19 // 110220
az nagyon korrekt, a Pandánk inkább 8-9-et eszik, de lehet hogy nehéz a lábunk, legalábbis nekem :)
mondjuk nálunk ált. csak max 5km-t megy egy melegedéssel
Piritu - 1.000.0002010-06-21 23:20:22 // 110219
Jó éjt mindenkinek!
GEORGE2010-06-21 23:13:43 // 110218
Horvátba menet vagy írhattam volna Olaszt vagy Német utazást is, tempomattal 150-160 közt a 2,4 mjet 20V-m 6,3-6,5 közt fogyaszt. ( több tanú is van rá, ha valaki megkérdőjelezné )

ha itthon szaladgálok vele akkor nálam is kell neki a 7-7,7 liter közti adag.
Piritu - 1.000.0002010-06-21 23:09:36 // 110217
A Deggendorf-München szakaszon szoktam elereszteni egy kis átlagjavítás céljából. Néha alig van forgalom :-)
GTPeti2010-06-21 23:03:16 // 110216
A 185-öt az 5seb váltóval én nem forszírozom. Majd ha kettőnégy (v. háromnullám?) lesz 1szer...
Piritu - 1.000.0002010-06-21 22:56:15 // 110215
7 feletti fogyihoz 160 feletti tempó kell, elmegy 8-ig is az Autobahn-on :-)

Miért nem lehet 185 feletti értéket beállítani a tempomaton??? Akkor talán még több lenne :-))
Piritu - 1.000.0002010-06-21 22:53:37 // 110214
Ha csak lehet használom, városon kívül szerintem 80%-ban azzal megyek. Furcsa is a Pókkal menni, mert nyomni kell a gázt :-)
GTPeti2010-06-21 22:51:45 // 110213
Az enyém pár decivel többet eszik. Mondjuk 7 fölé sohasem ment.
András bácsi2010-06-21 22:51:05 // 110212
Ezeknél az eGR-eknél a catlakozó járatrendszert is elkúrták szerintem: olyan mintha az lenne a cél, hogy a viszajövő cucc csináljon egy örvénylő mozgást. Na ez a jáart tök simán bedugul, nem úgy mint a régieknél.
András bácsi2010-06-21 22:48:58 // 110211
Na majd a tempomatos dolgot is kipróbáltatom vele.
András bácsi2010-06-21 22:48:03 // 110210
Az 1.9-re voltam kíváncsi hosszú távon.
Piritu - 1.000.0002010-06-21 22:48:02 // 110209
"A 2.4 20V tartós autópályás használatnál 7.0-7.2 között mozog. Az asszonyság állítása szerint 130-150 között megy vele." - nem rossz, az 1,9-em 130-140 között tempomattal 6,3-6,4.
Piritu - 1.000.0002010-06-21 22:46:41 // 110208
Asszony az OFF-al csak helyben közlekedik, távolságira az Alfikból válogatunk :-))
András bácsi2010-06-21 22:42:29 // 110206
Vegyesben, vagy pályán?
Eddig nem mértem, de mostanában kíváncsiságból figyelem, mivel nekem kell vinnem tankolni. A 2.4 20V tartós autópályás használatnál 7.0-7.2 között mozog. Az asszonyság állítása szerint 130-150 között megy vele.
András bácsi2010-06-21 22:39:42 // 110205
Gondolom a pösze, tájszólásos fazon meg hazavitte a kiszerelt egr-t, kicsit berhelt rajta és eladta a török haverjának. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak