Peti16V2006-12-01 09:56:01 // 23853
Seriff!
Valeo szett volt a LuK dobozban, valszeg azért, mert tényleg ez a gyári beszállító.
Ha tényleg a kettőstömegű lendkerék ment tönkre, akkor sajnos el kell hogy keserítselek. Az nagyon drága mulatság lesz, mert ezekben a szettekben a lendkerék nincs benne. Nekünk nagyon sok kéttömegű lendkerekünk van raktáron, de csak azokhoz a típusokhoz (főleg német), amelyekben gyárilag Luk van. Ha jól tudom, akkor csak gyári alkatrészként lehet megvenni a lendkereket, a Valeo-n keresztül nem. De ez nem biztos! Járj utána!
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 09:03:16 // 23852
ez az új lökhajtásos alfi ami 3 sec alatt 500m magasan van :))))
Ferke2006-12-01 08:57:27 // 23851
Hűha, mi ez? Egy kipufogó, ami mellé rendelhető extra egy alfa?:)
BF1562006-12-01 08:37:20 // 23850
Mi ez Alfa JET?
Mekkora tolóerővel rendelkezik a sugárhajtómű? :))))
Mike.2006-12-01 08:33:27 // 23849
Mee' sokáig nyomtad az Amoret! :-))
Ronnie2006-12-01 08:22:58 // 23848
pihent??? .. inkább álmos..
Mike.2006-12-01 07:24:28 // 23847
Látom te nagyon "pihent" vagy! :-))
Ez még viccnek is rossz! :-))
Ferke2006-12-01 06:20:15 // 23846
Á, szerintem félreértés van, Bandi Mike-tól azért kérdezte, hogy lehúzott lambdávan mi történik, mert ebből kiderül, hogy légtömegmérő-parája volt-e vagy más egyéb:)
GTPeti2006-12-01 03:07:55 // 23845
Bandi, komoly volt ez a kérdés?
"A lambada széthúzott állapotában mit csinál?"
Ha lehúzod a lambdát, és jár a motor, akkor eléggé mellélő az üa. arányt tekintve, így jóeséllyel hamar az örök lambdamezőkre távozik szegény szonda...
Asszondjátok, 60e-ként kell váltóolajat cserélni? Akkor rákérdezek: A JTD-mhez melyik a legjobbfajta? :)
Karakot2006-12-01 00:31:20 // 23844
Ne szomorodj el, majd írok fel valami jó kis antipszichotikumot. Az majd segít. :)))))))
Ronnie2006-12-01 00:21:50 // 23843
.. igazad van.. :o(
Karakot2006-12-01 00:17:44 // 23842
Ááááááááááá, Te beteg vagy! :)))))))) És még én unatkozom... :))))))
Ronnie2006-12-01 00:15:52 // 23841
Ronnie2006-12-01 00:15:48 // 23840
Ronnie2006-12-01 00:10:40 // 23839
Karakot2006-12-01 00:05:12 // 23838
Vazzee, most hogy demonstrálod a kihagyott lehetőséget... :) Valójában mikor rendeltem a véget, ez volt a legnagyobb a Proexnél. Tényleg. Kérdezték, hogy mekkorát kérek. Kérdeztem a legnagyobb mekkora? Mondta a srác, hogy 114-es, nem lesz nagy? Á nem, gyüjjön. Így lett csak ekkora. De mákom volt, mert a gyári dobra nagyobbat nem lehetett volna felrakni. :)))
Ronnie2006-11-30 23:58:56 // 23837
Értékelem a finom fogalmazásod! :o)
Ronnie2006-11-30 23:57:47 // 23836
Karakot2006-11-30 23:56:32 // 23835
Most az időszaknak megfelelően király felni vannak fent. Tudod, én olyan gazdag vagyok, hogy még télen is alufelnivel járok. :) Tavasszal pedig jönnek a TM felnik. :)
A képeket megkaptam, és hogy finoman fogalmazzak, abszolút megértem a döntésed.
Ronnie2006-11-30 23:46:27 // 23834
Ember, te már nagyon unatkozol, .. ilyen kérdéseken agyalni..
Vegyél először egy normális felnit, hogy ne legyen ciki a gyárkémény hátul! ;o)))))))))))))))))
Karakot2006-11-30 23:26:04 // 23833
Vajon melyik (felső/alsó) első toronymerevítő ér többet? Írtad, hogy a felső is érezhető, de mikor felrakta az alsót, akkor lett különösen merev. Persze ekkor már a kettő együttesen hatott a kasztnira. A kérdés az, hogy ha csak az alsó van fent, akkor is hatásosabb-e, mint magában a felső? Szóval ha csak egyet rak fel az ember, akkor az alsót vagy a felsőt válassza?
Belga2006-11-30 22:45:04 // 23832
Nekem 7 év, és kb 120ekm után szállt el a kuplungom. A városi közlekedés azért nem használ neki túlzottan.
Belga2006-11-30 22:40:55 // 23831
Hmmm? Nem értem amit mondasz... A linken a 3. képen rajta van a kartervédő, és ott van fölötte az OMP. Én erre a műanyag kartervédőre gondoltam, amikor beszéltem róla... van más lemez is? Akkor azt én nemtom...
Seriff2006-11-30 21:30:46 // 23830
Nos, kösz a segítséget kuplung ügyben!
Felmerült viszont még egy kérdés, illetve probléma.
Ezeknek a kuplungoknak a működési elve nem "hagyományos"- a rugók nem magán a kuplung tárcsán vannak rajta, hanem ún. csillapított kettős lendkerékkel rendelkezik az erőátviteli rendszer, ezen vannak a rugók, hogy ne rángatózzék a polgártárs:)
A gond az hogy édesapám vasában ez mondta fel a szolgálatot valószínű.
Ez az alkatrész szerintetek része a "kuplung készletnek" amit a kül. cégek kínálnak.
Gondolom nem:( Ha így van, nem tudjátok ez mibe kerülhet? Mert ilyet nem találtam a katalógusokban a neten.
Előre is kösz a segítséget- ismét:)
Poló2006-11-30 21:12:47 // 23829
A prizmákat könnyedén kitudod pattintani belőle, mikor lenn van a lökös, látni fogod. A doblemezeket nem kell leszerelni, elég kihajtani a lökös felöli csavarokat, kicsit elhúzni és beférsz csavarhúzóval a szélső csavarokhoz. Amúgy torx csavarok fogják. Szerintem utoljára hagyd a csomiajtó alatt lévőket.
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-11-30 21:08:35 // 23827
köszönet! hétvégén nekiesek :D
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-11-30 21:07:57 // 23826
Végre lerendeztem az ügyemet a biztosítóval... nekem jött egy okos cseh nő... és 3 hónapig ment a huza-vona... most végre vége :D
leszedem, műanyagos megcsinálnja aztán megy a festőhöz ;)
Poló2006-11-30 21:04:43 // 23825
Itt a tagok között pár embertől. Szerintem az Elaforg is olcsóbban adja, mint a márkaszervizek. Ebay-ről.
Bonnie & Clyde2006-11-30 21:01:48 // 23824
Hol lehet a hivatalos ár akár feléért beszerezni? Lehet hogy élnék a lehetőséggel...
Poló2006-11-30 20:59:50 // 23823
Fogja pár csavar a csomagtérajtó alatt (ezeket látod, ha nyitva a csomiajtó). Fogja alulról pár darab (ezeket akkor látod, ha aláfekszel a kocsinak. És még van pár darab, amik a lökhárító oldalsó részénél vannak, a sárvédőbe mennek bele. Ezeket szintén alulról tudod kihajtani, kivéve a kerekek mögött lévőket, ezekhez a doblemezeket is le kell lazítani. Talán nem felejtettem ki semmit, ha igen, akkor mentségem legyen, hogy kb. fél éve hajtottam végre a műveletet :)
Érdemes a doblemezből is kitekerni a csavarokat, mert sok a lököshöz fogja a műanyagot. Rendszámtábla világítás kiszedésével szerintem nem lesz gondod.
Sok sikert a szereléshez! :)
Bonnie & Clyde2006-11-30 20:58:37 // 23822
Mi júliusban vettük az autót. Augusztusban cseréltük váltóolajat ( szénfekete volt és fém spain darabokkal volt tele) . Az előző tulajok valószínűleg soha nem cseréltek benne váltó olajat, pedig a Szamosi szervíz szerint 60 ezer Km-erenként cserélni kell. Valószínüleg bontott váltót fogunk venni, már találtam 70ezerért egyet.
Brad 1562006-11-30 20:51:21 // 23821
Miért akarod levenni?????
Szabi(kispalinagyobbikfia)2006-11-30 20:47:36 // 23820
Tudja valaki, h kell lekapni a hátsó lököst? lehetőleg sérülés nélkül... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2006-11-30 20:43:14 // 23819
egyébként drága.... gyári kuplung olyan 40, a szerelési díj meg 50 max jobb helyeken...
Satti2006-11-30 20:41:57 // 23818
Igen,ez elég ritka,mert a váltó és a kuplung,az elég finom az Alfában,nem nagyon szokott vele gond lenni.
Poló2006-11-30 20:41:39 // 23817
Ha jól tudom, a gyár úgy adja meg, hogy nem kell a váltóban olajat cserélni. Persze nem árt neki, ha 100ezrenként le van.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-11-30 20:39:23 // 23816
cseréltetek olajat a váltóban? azért ez durva hogy a 6 éves autótokon tönkrement a váltó meg a kulung. bár a vezetési stíluson sok múlik...
kékalfa 1562006-11-30 20:20:56 // 23815
Sziasztok!
Én nem tudom más hogy van vele,de ez nekem soknak tünik!Mindenképpen utánajárnék egyéb alkatrészforrásoknak, a munkadij meg ugyis annyi amennyi.Még annyit,hogy egy bontott váltó nem kerül ennyibe,lehet,hogy érdemesebb komplettba cserélni,ha tényleg ennyi baja van.Ablakemelö bontottba egy tizes kb.
Mike.2006-11-30 20:18:25 // 23814
Szerintem igen.
Alkatrészeket itt pár kartárstól kedvezően tudnátok beszerezni.
Satti2006-11-30 20:16:01 // 23813
A márkaszervíz a legrosszabb ilyen szempontból,nem szabad odavinni,mert ott a legdrágább az alkatrész,ill. nagyon magas a rezsi órabér,de minden szempontból,akár a duplájába is kerűlhet minden,inkább,ha már BP.,akkor a Szamosi szervízbe kellett volna vinni,az is Alfa szervíz,de talán nem ilyen drága.A futómű,és egyéb alkatrészeket a hivatalos ár akár feléért is be lehet szerezni.
Bonnie & Clyde2006-11-30 20:10:33 // 23812
Hello Mindenki!
Végre bevittük a kocsinkat a szervízbe (Csike-Bege), váltó hibával (nem vette a negyediket + elszállt a kuplung. Kérdeztük kb mennyibe fog ez fájni nekünk (tudtuk, hogy amíg nem szedik szét a váltót, addig nem tudják megmondani, h mi baja és mennyibe fog kerülni) na de kb mégis mennyi? Erre azt mondták 150-200ezer-nél meg fog állni. Örültünk. Akkor még.
Ma hívott a pali a Csiki-begétől, és sorolta.... és csak sorolta a bajait. Meg se tudtam jegyezni!!!!! Új kuplunk (80.000), tönkrement a kapcsolószerkezet a váltóban, a difiben rózsakerék, napkerék 2db, 4csapágy csere. 3 léptetővilla csere stb stb stb stb......
Ezenkívűl átvizsgálták a futóművet, hát azokat már meg se jegyeztem... keresztlengőkar stb stb
Csak a váltóba az alkatrészek (javítási munkadíj nélkül) kb 150.000, váltó ki-be szét-össze: kb60.000, kuplung: kb80.000 + jobb hátsó ablakemelő szerkezet: 27.000 és még nem soroltam el mindent. Ahogy számoltam,jóval túl vagyunk a 300.000 Ft-on. Holnap kapunk hivatalos árajánlatot.
Drága helyre vittük a kocsit??!!!!!!
Poló2006-11-30 19:47:29 // 23811
Ha jól emlékszek, akkor Alfa156 írta itt a topicban, hogy Győrben vett olyat. Érdeklődj nála ;)
Ha esetleg onnan akarsz venni és kell segítség, akkor szólj nekem, segítek.
Poló2006-11-30 19:41:24 // 23810
Szerintem amelyiken fenn van a motor alatti védőlemez, arra nem lehet feltenni ilyen merevítőt. Láthatóan a váltótól pár cm-re van ez a cső. Nekem a lemez hozzáér a váltóhoz. Esetleg úgy lehetne feltenni, hogy ahol hozzá van csavarozva az autóhoz a merevítő, ott ki kell vágni a lemezt.
Mike.2006-11-30 19:29:48 // 23809
Háát ez elég csúnyán néz ki.
Az előbb belinkelt LMM-el kapcsolatos oldalon pont a 26,27 es oldal nem jön be.
Satti2006-11-30 19:29:03 // 23808
Ezeket szépen befested ezüstre,kötsz rájuk piros kis szalagokat,és már mehetnek is fel majd a fára dísznek:-))
Peti16V2006-11-30 19:25:27 // 23807
Peti16V2006-11-30 19:18:07 // 23806
Köszi!
Holnap teszek fel képeket, de most lépnem kell haza. Végre Alfával, nem OFF clióval. :)
Ciao!
Peti16V2006-11-30 19:15:02 // 23805
Valeo-Sachs-Luk kb. egy minőségi színvonal. A B&B (mostanában Delphi) talán egy fokkal lejjebb helyezkedik el, aztán jönnek az olyan felejtős márkák, mint a QH, Kuma, Gst. Utóbbiakat nem ajánlom, főleg dízelbe nem!