Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Tomee2005-09-25 21:08:59 // 7171
Egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsojja ki! :) Hol kell a saegert kikapcsolni?
kando.2005-09-25 21:08:26 // 7170
Vagy élvezni akarja a dizel-fílinget az utastérben ? :-))
pb_2005-09-25 21:03:45 // 7169
Nem rossz értelemben gáz, csak 1 ilyen példánnyal lehet kezdeni a bs-kedést előről. Nem tudom Scott, mennyire akarja ezt.
kando.2005-09-25 21:00:30 // 7168
Azért annyira nem gáz egy ilyen gép... De attól függ, mire kell ?
kando.2005-09-25 20:56:32 // 7167
Nem badarság ;-) Főleg, ha az melósautó.. Bár még a km vekker nem jó (jeladót pls vki ???) de távolsági használatban 6 liter körül volt/van. Most, hogy Robi mester beállította, még talán jobb is (eddig egy henger néha kihagyhatott, utólag a hangjára visszagondova). Gyárilag 4,5-5 litert ír, újonnan, most 6 körül mértem... Városban sem lehet szerintem 7-7,5 nél több. Egyébként gond motorilag eddig sem volt vele, most meg van benne új izzítógyertya is :-)
pb_2005-09-25 20:54:44 // 7166
Áh nem biztos, hogy jól járnál vele.
Scott2005-09-25 20:52:59 // 7165
kando ! Egy kiváncsi kérdés : mennyit iszik az olajkályhád ? Megfordult a fejemben egy diesel 33-as második autónak... vagy badarság lenne ?
Robi2005-09-25 20:08:59 // 7164
Egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsojja ki! :)
Robi2005-09-25 20:08:22 // 7163
Szerintem próbáld meg.
pb_2005-09-25 20:02:58 // 7162
Ki kell próbálni, ezt tudom csak mondani.
Tomee2005-09-25 20:01:16 // 7161
Holnap aláfekszek és megnézem, milyen állapotban van a horony. Közben azon tötöm még a fejem, hogy a saegereken van két kis lyuk a két végén, hogy a hozzá való fogóval könnyen fel lehessen tenni. Érdemes lehet játszani azzal, hogy egy darabka dróttal vagy vmi hasonlóval összefogom a saeger két végét? Vagy kár ezzel játszani?
Robi2005-09-25 19:58:59 // 7160
Ezért kellene a "tuning-zéger", azt nem bírná lelökni. :)
pb_2005-09-25 19:58:15 // 7159
Sztem a horony van oda, így akárhogy rakhatod fel, le fog esni.
Tomee2005-09-25 19:56:23 // 7158
Biztos, hogy aláfér, ma először úgy raktam fel. Csak így sokkal gyorsabban lelökte:(
Robi2005-09-25 19:55:32 // 7157
Amikor nálam járt, én tettem alá alátétet. Viszont csak gagyi zégerem volt. Nem is tartott sokáig.
pb_2005-09-25 19:55:03 // 7156
Nem tudom lehetséges, de, de, de....
pb_2005-09-25 19:53:17 // 7155
Nem lesz sajnos, ha lett volna, már nálam lenne.
pb_2005-09-25 19:52:05 // 7154
Nem biztos, hogy alá fér az alátét, azt mindenképp + kell nézni.
Scott2005-09-25 19:47:06 // 7153
Közben visszaolvastam Bálint esetét. Bálint ! Irtad, hogy 170-el mentetek és 5000-ret pörgöt a motor, amikor megtörtént a baj. 170-nél már bőven 5500 felett pörög a motor, legalábbis nálam, nem hiszem, hogy az 1.5-ös boxi váltója ennyire más áttételű lenne. Egyébként örülök, hogy közben kész ltt a gép :) Szóval egyértelműen megfőzted a motort, ilyen fordulatnál, ha elmegy a hűtővíz nem sokáig bírja, de ennek semmi köze a gyújtáshoz. Ekkora fa..ágot, azóta ki vagyok akadva.... mármint, hogy a gyújtás miatt olvad meg a dugattyú.... eszem megáll.. Ahogy pb furcsálotta, úgy én is, hogy miért csak egy feszítő görgőt cserélt az embered ?? Ez a "nem akartuk, hogy túl magas legyen a költség" duma elég viccess, hogy közben legombolnak 140 rugóval. Na mindegy... Ne haragudj, csak felspanoltam magama "Szerelődön". Mindenesetre vigyázz a gépre és egészséget kívánok neki ! :))
kando.2005-09-25 19:43:37 // 7152
Kelenföldről elmehetsz a 41 vagy 19 tujával a Batthyány térre és a 11-es busszal elmész Robi utcájáig ;-)) Azért egy gyűrű csak elfér a buszon.. :-))
Tomee2005-09-25 19:38:13 // 7151
Robival átteszük a tiédet az enyimére, a tiedre meg kendácsolunk vmit:) És akkor nem lesz kérdéses, hogy jó-e: biztosan rossz:) Komolyra fordítva a szót, jövő héten megyek Marklar cartárshoz átnézni a cuccait, van-e nála gyári? Ezért is verném földhöz a seggem örömömben, ha vki dobna egy képet a gyáriról! Kimennék én a Robihoz megnézni a tiédet, de eléggé messze lakik, nem akarok csak 3-al és 4-el megint ennyit autózni. Tudom, lehet BKV-val is menni..
kando.2005-09-25 19:32:29 // 7150
Én is, bár nem is tudom, akarom-e tudni... :-)
Robi2005-09-25 19:31:54 // 7149
Őszinte leszek: fogalmam sincs. Mondjuk interneten keresgélnék csavarboltokat, és mindenhol megkérdezném, hogy van-e valami szokásosnál erősebb zégerük. Egyébként alátét szerintem mindenképp kell alá, különben tud mocorogni a zéger, és lepattan.
Tomee2005-09-25 19:27:18 // 7148
Ok. Ha Te lennél a helyemben, hol vennél erősebb saegert? Olyan kéne, ugye, aminek széles a gyűrűje, azaz mintha gyárilag lenne benne alátét. Vagy ha vki megtenné, hogy feldob egy képet egy gyári saegerről, azt megköszönném!
Robi2005-09-25 19:24:21 // 7147
Én a helyedben inkább vennék valami normális, erős zégert.
Robi2005-09-25 19:23:40 // 7146
Akkor nem a zégert fogja ledobni, hanem a sasszeget fogja eltörni. :)
Tomee2005-09-25 19:20:16 // 7145
Én is gondoltam már rá, csak nem tudom, vállalható-e, ha átfúrom? Sztem erőben olyan sokat nem jelent, nem fog eltörni miatta. Utána meg sasszeg, alátéttel. Vélemények?
Scott2005-09-25 19:17:41 // 7144
"..az előgyújtás el volt állítva 22 fokra (10 helyett), ettől aztán akkora hő keletkezett a motorban, hogy, amint már fent is írtam, a gyertyákra ráolvadt az alumínium, és két dugattyúm is tropára ment (plusz a szelepfészkek is beégtek)..." Mi ez a fa..ság ??? Nehogy már egy rosszul beállított gyújtás ilyet okozzon ?? Emiatt mitől lenne nagyobb hő?? Ne haragudj Bálint , de ez egy oltári baromság.
Robi2005-09-25 19:03:11 // 7143
Kíváncsi leszek, hogy a tieddel mi a szitu. Jövő héten neki is állok, amikor lesz időm.
pb_2005-09-25 19:02:41 // 7142
Ez tény, ki kell próbálni, 1 másikat, az is igaz.
Robi2005-09-25 19:00:52 // 7141
Viszont egy normális zéger segíthet. Ugyanis 8-as zéger és 8-as zéger között is van különbség. Ez olyan, mint hogy 8-as csavarból is van 10.9-es, meg bilicsavar is. :)
kando.2005-09-25 19:00:10 // 7140
Tudom... Ezt a hadműveletet beleszámítottam... Igaz, ha meg már szét lesz szedve, akkor már akár cserélni is lehetne... Szóval nem szedtétek le addig az enyémről... :-))
pb_2005-09-25 18:58:43 // 7139
Sztem 1xűen a horony kikopott, azon már nem biztos, hogy segít az alátét.
Robi2005-09-25 18:56:28 // 7138
Ahhoz ki kellene fúrni a rudat.
Robi2005-09-25 18:55:30 // 7137
Nagyon fontos, hogy a saeger alatt legyen egy alátét, ami pontosan illeszkedik a tengelyre, nem tud mocorogni rajta. No meg lehet, hogy a szilentet se ártana cserélni.
kando.2005-09-25 18:55:10 // 7136
Bár nem tudom, ez a zéger (!) gyűrű mit fog le, de nem lehet egy csapszeggel és alátéttel kiváltani (ideiglenesen) ?
pb_2005-09-25 18:52:44 // 7135
Azért nem lesz jó, mert a valószínúleg a horony van már nagyon kikopva. A váltórudazatot kéne +műteni, vagy kicserélni.
kando.2005-09-25 18:39:49 // 7134
No, ennyi herce-hurca után csak megoldódik a probléma :-) Innen már csak felfelé van út ;-)
Tomee2005-09-25 18:21:23 // 7133
No, ha már azt hittétek, békés vasárnap estétek lesz, akkor egy kicsit azért felborzolom a kedélyeket:) Kicsikocsim előadta egyszemélyes, "A váltó visszavág" c. művét a 7végén: Mint az már írottam volt tegnap reggel, vettem egy csavarboltban 8-as saegert a váltóhoz, melyet fel is helyeztem a megfelelő helyre. Ezután nekivágtam a Bp - Szfvár távnak, ezt le is tudtam gond nélkül, leszámítva, hogy az utcába érve, ahol lakok, ismét elfogytak a "szélső" fokozatok. Azt hittem ledobta, de nem, behajtotta a saeger két végét és az egész gyűrű becsúszott a váltórúddal együtt a hengerbe. No, sebaj, van még egy saeger (2-t vettem), ezt már alátéttel együtt teszem fel, hogy rendesen felfeküdjön. A fene se gondolta volna, hogy ezzel csak azt érem el, hogy könnyebben lelöki:( Ez a lelökés a visszafelé tartó úton, kb 15 km után történt. Itt már csak 10es saeger volt nálam, ez pedig csak addig maradt fennt, amíg kiálltam a parkolóból. De 4-ben szépen hazahozott, nem panaszkodhatok rá. Most pedig megy a hajsza egy rendes, gyári saeger után, remélem hamarosan ismét jó lesz a gép!
pb_2005-09-24 23:50:45 // 7132
Igen gondoltam, hogy ez lehet a helyzet. Ilyenkor én le szoktam állítani a verdát, bár én inkább, azért szoktam leállítani, mert sokáig tart a beavatkozás.
Bálint332005-09-24 23:31:50 // 7131
Tökéletesen egyetértek veled, de mégis azt mondom, hogy jól van ez így, mert a szitu az volt, hogy csak hajszálon múlt, hogy nem került az árokba az autó (mivel nekem nincs keresetem, szülőkön múlt az autó sorsa). A szerelőm nagyon jól tudta, hogy vagy megcsinálja egy még lenyelhető áron, vagy egyszerűen (még leírni is rossz) megy a bontóba az autó. Ő azt a megoldást választotta, hogy kétfelé bontja a költséget.
pb_2005-09-24 23:17:17 // 7130
Nem tudom, ha 1x szét van borítva az egész, akkor 1x kell normálisan összerakni. Így viszont 2x kell szétszedni, 2x áll az autó, stb, stb. Nem tudom, szóval az én érzésem, hogy ez így fél munka.
Bálint332005-09-24 23:07:23 // 7129
Hát nem tudom, Ő azt mondta, hogy nem merte már növelni az egész mutatvány árát, gondolom mert látta rajtam, hogy ha fele ennyi lesz is nehezen fogom kifizetni. Amúgy rákérdeztem, hogy nem gáz-e így a csere, azt mondta, hogy de az, de a szíj amúgy jó volt, ezért úgy gondolta, hogy egy darabig így is jó lesz.Télen úgysem használjuk annyit az autót, tavasszal meg majd lecseréljük az egészet egy köv. beruházás keretében. (Tavaszig előre láthatólag nem fogok többet autózni 1000-2000 km-nél)
pb_2005-09-24 23:04:48 // 7128
Ez ok is lehet. Ez csak az anyagiakon múlik. De az 1 görgőt az nem értem.
Bálint332005-09-24 23:02:17 // 7127
Hát a 3 motor lehet, hogy igaz csak azzal 2 probléma van: egyrészt azt valakinek be kell szerelni, beállítani stb., ami megintcsak nem kis pénz másrészt pedíg annál elég nagy a rizikó, hogy valami olyat sikerül vennem ami szar állapotban van. (nem is beszélve arról a melóról, amíg felhajtok egy motort valahonnan) Így legalább a saját régi motorom van, amit ismerek, tudom, hogy szépen fel van újítva, és nem utolsó sorban, amilyen szentimentális hülye vagyok, sajnáltam volna kidobni ezt a motort, hiszen már annyi minden fűz hozzá... :)
Bálint332005-09-24 22:56:27 // 7126
Arra sajna nem tudtam elmenni.
pb_2005-09-24 22:53:32 // 7125
Örülök, hogy jó lett a vas, de sztem ennyi pénzért már majd 3 komplett motort kaptál volna. Még 1 dolog mi az, hogy csak 1 görgőt cserélt??? Ezen nem szabad spórólni, személyes tapasztalatom van erről.
kando.2005-09-24 22:47:59 // 7124
Értem, értem... Ezt tekinthetnénk évvégi, ,,na mégegyszer talizzunk'' összejövetelnek, hiszen lesz Kaposújlak is, meg előtte gyorsulási, Sopron, Egom... :-)) Tényleg, itt voltál, a soproni talin?
Bálint332005-09-24 22:40:32 // 7123
Persze, nem arról van szó, hogy én bárkit is rossz embernek tartanék, azért mert tipustalit akar, csak én úgy gondolom, hogy egy talin minél többen vagyunk, annál jobb. Ott aztán ha akarom, úgyis megtalálom a többi 33-as tulajt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak