Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alkatrészek, kedvezményes vásárlások
GEORGE2005-02-09 18:56:29 // 66
Sziasztok! Készitettem pár fotot az régebben igért spoilerekről:
1: 155-ös alsó kiegészitő Angol Szuper turás 13'000Ft
2: 155-ös Szuper tura hátsó '96-os és a 156-os gyári hátsó spoiler
3: és 4: 155-ös Szuper tura első spoiler 45'000Ft
5: 156-os gyári hátsó spoiler 35'000Ft
6: 156-os Szuper tura hátsó spoiler ami van 155-re is!! 45'000Ft
Ami még van csak nincs kép: Üvegszálas gépháztető 156-osra és 75-re 45'000Ft
Üvegszálas csomitető 156-osra és 75-re 40'000Ft
Egyedi igényeket is ki tudunk elégíteni.
Üdv.:GEORGE146ti
ribipeti2005-02-09 08:33:17 // 65
Köszi Paco, már tárgytalan, Bandi support already done!
mesa2005-02-07 16:18:18 // 64
Sziasztok !
Nem tud valaki érdemben tanácsot adni kerékagy csapágy ügyben ?
Tegnap cseréltam a bal hátsót egy SKF ABS-es szettre.
Átmenőcsavar ki, csapágy rá, visszadugtam, anyát a túloldalon jól meghúztam. Most erre sokkal jobban búg az új csapággyal, mint a régi. Kézzel hajtva egyáltlán nem pörgött az új csapágy. Talán egy-két itzed eltérés lehet, és szorul az SKF ???
Ha utána lazítok, az javít, vagy most már kuka a komplett csapágy szett ?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-07 16:02:21 // 63
Alfa75td: óhhh drága sorstársam ;) én is ebben a cipőben evezek. Az én 75 ösöm ben igazábol amivel komolyabb gondom volt az mind bosch, vagy német ;)
Sajnos a közhiedelem nem alaptalan, hogy az olasz autók kontakthiba hegyek. Minek is köszönhető ? A 75-ös szinte összes csatlakozóján, érintkezőjén bosch felirat diszeleg. A náci díszhuszárok eladták a selejtes szemetet a - jólesz az a digóknak ... nehogymá jobb legyen mint jurgenwagen.... Ez jellemző mentalitás mostanában még inkább :-|
Az öszvér dolgokból nem sok jó szokott kisülni, főképp ha a másik cég több helyen sütögeti pecsenyéjét. Nem akarom rasszista alapokra helyezni ezt a dolgot de idevág 1 vicc:
- Idesapám .... aztán van é magunál rasszizmus he ? ...
- Hát az nincsen itt fijam, de az igény megvóna rá !!...
Szóval olasz autób olasz alkatrészt !!!
Szerintem ;)
Paco2005-02-07 15:06:27 // 62
Igen. Hol tudod átvenni?
zolee1452005-02-07 14:14:58 // 61
Emlékeztek arra amikor MS a Ferrarihoz ment és mindig kiesett alóla? A német sajtó szétszedte az olaszokat, hogy milyen gagyi a gép és Schumi ezért nem tud VB-t nyerni. Erre maga Schumák mondta, hogy vegyen visszább a sajtó mert legutóbb is valami filléres német alkatrész miatt adta fel, és már nem az első hogy valamelyik német cucc adja be a kulcsot.
granturismo2005-02-07 13:52:39 // 60
Ja, vagy a MB Vito-n és az A osztály műszerfalán miért tündököl a Marelli felirat?
Ugyanakkor eléggé elgondolkodtató néhány Alfa betegség okozója.
TS motor alapjárat ingadozás=Bosch (német) fojtószelep ptenciométer.
Boxer nyelestengely csattogás: INA (német) csapágy
Boxer ABS hiba: Bosch kerékérzékelő
1.9JTD füstölés Pierburg (német) kipufogógáz visszavezető szelep.
ALFA75td2005-02-07 13:41:29 // 59
Az én 16.évét taposo 75ösöm is tele van bosch cucukkal az öninditóval szivtam is akkorát az adagolót is finomítani kellet természetesen az is bosch
GEORGE2005-02-07 13:35:19 // 58
Ciao Gomboc!! És üdv a többieknek!!
Én is rühellem hogy tele van az ALFÁM gagyi bosch alkatrészekkel amik persze rendre tökre is mennek.
Örök kérdés számomra hogy az öcsém 316-os 94-es Bmw-jében valyon miért van Marelli???????? Talán azért mert az nem megy tönkre???????????
Még hogy az olasz cucok sz@rok......
Ha rossz lenne nem rakták volna Bmw-be.
Vagy a németek direkt adták az olasz verdákba hogy legyen mivel szenvednünk ha már "jobb" autonk van????
Üdv.:GEORGE146ti
Don Gombóc2005-02-04 09:21:58 // 57
Én is az asszony seicentoján most cseréltem első tárcsát és betéteket, az eredeti Bosch volt, csak néztem mint a vett malac hogy a féktuskó, a betét, és a tárcsa is Bosch volt. Már az olasz is kezd meghülyülni?? 14e volt rá a Norrbit Ferrodo kombináció.
Sparky2005-02-04 07:20:08 // 56
Sziasztok srácok és csajok! Azt még nem említettem, hogy autófinanszirozással is foglalkozom. Egy bizonyos (persze jónevű) bankon keresztül, kedvező hitelajánlatokkal tudok nektek segíteni használt, illetve új autó vásárlásnál!
Hitelkamatok: 5,5-8% között mozognak éves szinten, hitelösszegtől és futamidőtől függően. Max 10 éves lehet az autó, amit finansziroztatni lehet.
Ha valakit érdekel, hivjon bátran, vagy akár sms-ben is, vagy inkább mailben!
A topichoz: ritka, amikor az utángyártott jó, illetve az még ritkább, hogy jobb, mint a gyári. Én a Seicentommal jártam úgy, hogy a fékbetéteket nem kivántam megvenni a márkaszervizben, hanem egy 'mezei' autósboltban. A negyedéből kijöttem. Német utángyártásúak a fékbetétek. Többszörösen jobb, mint a gyári. Valamint ugyanez a helyzet a levegőszűrővel, olajszűrővel is. Minek a gyári, ha lehet kapni jó minőségűt is?
De ezekkel ellentétben pl.: gyújtógyertya: csak gyári!
Bg.2005-02-02 14:04:29 // 55
Hát igen és ez egyik jelenleg fejlett technológia, a pipába integrált tekercs (mint az Alfába is), egyébként Off Mercedes, Micu, Smart, Suzuki beszállítók...
A boltban asszem pár tizezer forint.
Don Gombóc2005-02-02 13:14:07 // 54
Az export ára annyi, mert azon nincs adó meg semmi. A whiski is 1 angol font az angliai export számlán, csak a végfelhasználó országban annyi közteher és kereskedői árrés kerül rá mint állat. Nincs ez másként az autó alkatrészekkel sem. Ha a beszállítók ilyen árban szállítanak be egy autógyárnak akkor képzeljük el mennyibe kerül egy autó valójában.
Bg.2005-02-02 13:04:07 // 53
Eddig nem jártam itt, pedig jó téma:)
Norbert, egy bartámőn főmérnök az esztergomi gyujtó tekrcsgyárban. A gyárban egy tekercs 2-3dollár!
maxx2005-02-02 12:52:30 // 52
Valaki nem tud nekem kölcsönözni egy tetőcsomagtartót 146-ra valót néhány napra?
András bácsi2005-01-28 11:09:34 // 51
Írtam az oldaladra.
ribipeti2005-01-28 10:25:15 // 50
Az Elaforg az tényleg elég jó hely alakatrészbeszerzés szempontjából, csak jó tapasztalataim vannak velük.
Bandi, Paco!
Tudna valamelyikőtök nekem is ilyen alaktrészes dvd-t, vagy cd-t írni?
Csöri2005-01-28 09:43:05 // 49
Ilyen előforul az Elaforgnál, hogy a márkaszervíz alatt, féláron adják a gyári alkatrészt.:)
Gordon2005-01-28 09:39:18 // 48
Nem mivel direkt az eredetire kértem árat! Nem utángyártottra! Mondta is az ember, hogy heti 10-20db-ot hoznak!!!!
lorinnyu2005-01-28 09:35:28 // 47
Nem lehet h amit vettél az gyári és ami az elaforg-nál van az után gyártott ,csak mert amit én ott vettem az utángyártott!
Gordon2005-01-28 09:29:46 // 46
Elaforg-nál a 156-hoz eredeti gyári ablaktörlő 6400! Sirály nekem meg eladták ugyanazt a kereskedésben 12400-ért! EZ F@SZ@!!!
Gordon2005-01-25 21:03:50 // 45
Ha már itt tartunk, szerintem az EU-nak közgazdasági szempontból van kb. 20 éve aztuán end!
András bácsi2005-01-25 19:14:40 // 44
Arról, hogy mit és hol gyártanak a globalizáció miatt szerintem felesleges parázni. Az IBM gépekben a maláj cucc a ritka madár a kínai között. El kell fogadni, és bízni kell abban, hogy a technológiai utasításokat mindenhol betartják. Inkább a harmadik világban összeszerelt késztermékek amik gondot jelenthetnek, lásd pl. Renault Thalia.
Sajnos most már olyan szinten vagyunk, hogy lehetséges az is, hogy bizonyos gyári alkatrészek anyagminősége rosszabb, mint egyes neves gyártók által készített utángyártott alkatrészek. Kérdem én: egy 166 gyári első féktárrcsa 40e-ért miben jobb, mint egy Brembo 15-ért. És sorolhatnám...
András bácsi2005-01-25 19:07:29 // 43
Csak azért bátorkodtam azt írni, hogy máshol is meg lehet úszni ennyiből, mert ehhez kell:
-két vezetőgörgő (gyáriban egyik 10e, másik 15e)
-egy szíjfeszítő csapágy (ugyan a gyári lehet, hogy 45, de van jó minőségű utángyártott 13e-ért)
-szíj (gyári 10e, Gates legyen mondjuk 8e)
maxx2005-01-25 15:39:27 // 42
+ az államot + a sok próbanéger segélyjét fizetni... stb. (lassan beíratkozhatok lovárit tanulni, hogy szót értsek a fiam általános iskolai osztálytársaival)...menjünk csak át az OFF topikba
Bandita2005-01-25 15:27:02 // 41
Fogalmam sincs, de miért baj ha valami nem olasz?
Szerintem a "made in canada" szerencsésebb, mint a "made in china"
Ja, de gyártanak, csak nem gördülőt : )))))))))))))))))))), a motor tele van vele, vagy mi?
Don Gombóc2005-01-25 15:25:56 // 40
Ja a QH a Quinton Hazel a Wauxhall Opel udvari beszállítója már elhíresült a szar vezérműszíjjairól. Csak nekem két cimborámnak szakadt már el Bravon és Braván olyan 20-30 ezrenél. Volt rendesen szelepcsere meg zűrzavar.
Don Gombóc2005-01-25 15:21:16 // 39
Hát erről a Sachs kuplungról is van egy véleményem. Egy ismerősnek a Góf tédéjibe akartak adni a márkakriben 320 ezerért. A Start odaadta kedvezménnyel 145 ért. A BMW is felmondta velük egy időben a szerződést és a Valeoval bratyizott le.
Csöri2005-01-25 15:18:13 // 38
Valamiből a szervízt is fent kell tartani, de azért ami sok, az sok.
maxx2005-01-25 15:17:51 // 37
Mé? Az olaszok gyártanak csapágyat?
Don Gombóc2005-01-25 15:16:19 // 36
Az korrekt ár szerintem. Nekem a Gates szíj volt 8200 de a szervízben 16+ áfát akart kérni az eredetiért ami a Startnál 6200 volt. Olyan árak vannak a márkakereskedés alkatrész programján hogy elájulsz. Nekem a hátsó kipufogó dob 220 ezer forint lenne. Nóóóóórmális???
Csöri2005-01-25 15:13:50 // 35
Legjobb példa erre a QH.
Ők példál tudtommal csak szíjjakat gyártanak, a többi alkatrészt csomagolják.
Bandita2005-01-25 15:12:37 // 34
Ha az "emberek" szerethetik az alfát, akkor a csapágyak méé nem?
: ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
A canadai FAG csapágy nem jó, csak az olasz?????????
granturismo2005-01-25 15:12:32 // 33
Ilyen görgőt már én is láttam Bajnokom. Vagy pld. Jtd-hez a vezető Rouville dobozban SKF csapágy volt. Az a baj, hogy már az utángyártott alkatrészgyártók is azt csinálják, hogy felosszák a piacot és csak bizonyos típusokhoz gyártanak alkatrészt a ritkábbakhoz inkább megveszik egy másik utángyártótól cserébe egy másik ritkább típushoz meg ő gyártja és a másik veszi át tőle. Persze a saját dobozába csomagolja. De magáról az alkatrészről már nem csiszolja le az eredeti feliratot. Én pld. azért vettem Gabriel első gátlót az autómba, mert észre vettük a Meteorban, hogy a Gabriel dobozban Boge Automatic gátlók voltak. Persze olcsóbb volt mint egy Boge-Boge. Vagy HEC kollégának hoztunk Sachs kuplung szettet a Bárdiból és a szerkezet meg a tárcsa AP Borg&Beck volt és csak a kinyomócsapágy volt valóban Sachs.
Csöri2005-01-25 15:10:10 // 32
Itt van nálam egy Elaforgos számla.
A feszítőgörgő 13658,-
A vezető csapágy 7367,-
Eredeti alkatrészek!
A gyári vez.szíj: 8535,-
Don Gombóc2005-01-25 15:08:03 // 31
Csőri! Nekem is Kanadai volt a feszítőgörgőm de eredeti Fiat Alfa Lancia dobozban. A hosszbordás szíj feszitője meg SNR dobozban, a csapágy SNR beütéssel a műanyag görgőben meg Dayco felirat.
Csöri2005-01-25 15:04:13 // 29
Akkor szinte mindent ott készítenek ami csapágyazva van.:)
Don Gombóc2005-01-25 15:03:34 // 28
Tiszteletem Uraim !! Jó kis topic itten ez. Az Alfa gyári beszállítói többé kevésbé mindannyian ott vannak a túraautókon. Azért lehet jó cuccokat kapni más gyártóktól is akik minőséget csinálnak de éppen nem az Alfa beszállítói. Lásd pl. a vezérműszíjnál az eredeti Pirelli Dayco helyett inkább ajánlják a Gates szíjat. De nagyon jók a Contitech Good Year stb minőségi szíjak is. Én már túl vagyok náhány forgó kopó alkatrész cserén és mindenképpen azt tudom ajánlani hogy nézzetek meg több céget is, mint pl Start, Láng stb. Én a vezműszíj feszítőt féláron kaptam meg mint a márkaszervízben, és eredeti SNR Daycoban. A V6TB hez 30e+áfa áron kínáltak három db gyertya kábelt eredeti Boschban, de ezt meg lehetett venni Carol tipusuban 8.400 ért. Ráadásul ez az Opel Astra kábele de tök megegyezik az Alfáéval. Úgyhogy én azt mondanám hogy nem kell ragaszkodni a gyári beszállítók cuccaihoz mert sok jó minőségű más alkatrész is van más beszállítóktól, akik egyébként beszállítói más autógyáraknak, csak éppen nem az Alfának.
Bandita2005-01-25 15:01:45 // 27
Nekem a gólyaláb csapágyai is ott készültek, állítólag! : )))))))))))))))
Bandita2005-01-25 14:58:44 // 26
Szerintem a gyártóknak költséges magán személyekkel üzletelni.
Nekik az a jó ha a nagyker fogja a havi termést oszt viszi, meg penget.
Gondolj bele hány számlázó embert kéne tartani a beszállítónak, ha mindenki egyesével állna sorba cuccért!?!
Csöri2005-01-25 14:58:36 // 25
A minap a ruville nevű alkatrész doboza került a kezembe, benne egy eredeti Fiat logoval ellátott fezsítőgörgővel.
Na erre varjatok gombot.
Ja, és kb felébe került a gyári dobozosnak.
Amúgy a feszítőgörgőkre az van ráírva made in canada.Persze, ez nem csak a Fiat csoport alkatrészeire igaz.
Chichi2005-01-25 14:54:03 // 24
Soros motornál kevesebb a görgő, más a bordás, kevesebb a munka költsége mint a V motoroknál. A szerelés kb dupla anny.
maxx2005-01-25 14:41:22 // 23
Nekem az 1,8TS-re 52e Ft-ért cseréltek vezérműszíjat + görgőket szerelve Áfás számával Vácon az SPQR-nél 2003 augusztusban.
Chichi2005-01-25 14:13:39 // 22
A komplett szett 87000+26000 a szíj.
vivalfa2005-01-25 14:05:19 // 21
Sziasztok
Szerintem célszerűbb lenne kinyomozni, hogy a gyári alkatrész melyik beszállítótól származik. Olcsóbban megkapod ugyanazt Alfa-logós doboz nélkül. Persze már ha van az adott alkatrész esetén beszállító.
A legnagyobb gyártók gyakran referenciaként közzéteszik az oldalukon, kiknek szállítanak.
Szerintem,
András bácsi2005-01-25 13:59:50 // 20
Hát ez szerintem olyan ár, mint bárhol máshol.
Chichi2005-01-25 13:34:47 // 19
Az oldaluk lehet, hogy vacak, de nekem 2.5 v6-hóz 47ezerért hozták akompletten a szijfeszitő-vezető görgöket+ bordásszíjat.
Gordon2005-01-25 12:38:09 // 18
Megnéztem az Elaforg oldalát részűrve a 156-ra!
Optikai tuning: nincs találat
Ablaktörlő: nincs találat
soroljam még???
A kereskedés lehet hogy jó, mindezek alapján nem lehet megítélni, de az oldal vacak!
Gordon2005-01-25 12:31:38 // 17
Na ez itthon kis hazánkban kb. így nézhet ki:
1) Olasz gyári ár -ha onnan szerzi be
1.1) Olasz nagyker ár
2) + szállítási költség
3) nagyker haszna
4) kisker haszna - ha onnan veszed
5) ÁFA
= szívás