Ahogy nekem is. Hatással vagyok rád??. :-P
:-D
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Autóvásárlás
ystuc2009-08-11 12:48:19 // 19603
Ferko2009-08-11 12:46:46 // 19602
Akkor úgy írom, hogy amikor Neked is és nekem is 146 volt a seggünk alatt akkor is tetszett a 156 facelift; főleg az SW.:-)
Ferko2009-08-11 12:45:46 // 19601
GT-ből simán bevállalnám az 1.8 TS-t. Ugyanannyi 0-100-ra, mit az 1.9 Mjet. :-)
Ferko2009-08-11 12:44:34 // 19600
V6-ot akartam, 166-ban, de ami fent volt azok közöl - ami számításba jöt egyáltalán - majd mindnek volt valami baja. NA és akkor látam meg az Mjetet, mely típus már tavaly ősszel is tetszett és nap nap után nézegettem őket a neten.
Szóval ha nincs jó V6, akkor Mjet jöhet számításba; igaz GT-ben még az 1.9 is jó lett volna (más nem is nagyon van csak olaszban), de az meg kicsi így két gyerekkel.
VAgyis nem azért cseréltem le az 1.6 Ts-t mert szar volt a TS, hanem mert nagyobb teljeítményt szerettem volna.:-)
Szóval ha nincs jó V6, akkor Mjet jöhet számításba; igaz GT-ben még az 1.9 is jó lett volna (más nem is nagyon van csak olaszban), de az meg kicsi így két gyerekkel.
VAgyis nem azért cseréltem le az 1.6 Ts-t mert szar volt a TS, hanem mert nagyobb teljeítményt szerettem volna.:-)
Vili2009-08-11 12:44:25 // 19599
Az,hogy amikor én nyújtom akkor azt mondják milyen szép hangja van!Amikor meg a kályhát nyújtja akkor meg azt,hogy nézd a buzi mit csinál!(Kicsi különbség de jól esik)
:-)))))))
:-)))))))
ystuc2009-08-11 12:40:40 // 19598
Na jó, de mikor nekem 146-osom volt, akkor neked is. :-P
:-D
:-D
Liquid2009-08-11 12:40:12 // 19597
nemigazán izgatnak minket a jürgenék, nemis tudom hogy jön ez ide
Vili2009-08-11 12:39:32 // 19596
Megkérdeztem a szervízben,valóban tárolja!De csak azt amikor túl üt a 7000-en.Ezt mondták a srácok.Hozzáteszem ritkán de tényleg előfordul,hogy túl pörög,főleg ha 1-ből 2-be váltásnál tolod végig.
Ferko2009-08-11 12:38:49 // 19595
Ez a típus már a 146-os pályafutásod alatt is tetszett.:-))
Selmak2009-08-11 12:34:51 // 19594
Jürgenéknél meg ugyanezt tudja a kályha, na bumm és akkor mi van?
Kompressz úr2009-08-11 12:34:35 // 19593
Kell az.
Pedig csak egy GT-n gondolkodok :)
Pedig csak egy GT-n gondolkodok :)
vftsárpi2009-08-11 12:34:13 // 19592
Látom megy qa fikázás,igy TS,ugy TS.. Én szeretem és kész:)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-11 12:32:25 // 19591
látom dúl a háború :DDD
Vili2009-08-11 12:29:12 // 19590
És képzeld el azt a TS-t amelyikhez hozzá se kell nyúlni csak hallod,hogy elvégezték helyetted a váltást:-)))
Selmak2009-08-11 12:25:53 // 19589
Nem volt V6 mait meg tudtál volna fizetni illetve olyan minőségű amit meg tudsz fizetni.
ystuc2009-08-11 12:22:40 // 19588
Megtetszett az enyém, és hasonlót akartál. :-D
Ferko2009-08-11 12:21:04 // 19587
No! Szerinted miért cseréltem kályhára?
Írd le a véleményed és aztán leírom én is az okokat.:-)
Írd le a véleményed és aztán leírom én is az okokat.:-)
Piritu - 1.000.0002009-08-11 12:17:56 // 19586
Számomra nem a szerpentin TS vs kormos eredmény a fontos. (Halkan megjegyezném, hogy azonos teljesítményű autókat kéne összehasonlítani, a 2,0TS vs 1,9 mJET eredménye nem biztos hogy egyértelmű, pedig mindkettő 150 lovas)
Engem zavar a sok moslékkeverés, a TS-t berakja az ember kettőbe, aztán csak nyomni kell, a kormossal meg végigkapcsolgatom az utat.
Most hogy nap, mint nap ide-oda ülök egyre jobban zavar. Csak míg 100-ra gyorsulok eggyel többet kell váltani, városaba érve egyet tuti vissza, a TS-el át tudsz gurulni 5-ben a falun.
Engem zavar a sok moslékkeverés, a TS-t berakja az ember kettőbe, aztán csak nyomni kell, a kormossal meg végigkapcsolgatom az utat.
Most hogy nap, mint nap ide-oda ülök egyre jobban zavar. Csak míg 100-ra gyorsulok eggyel többet kell váltani, városaba érve egyet tuti vissza, a TS-el át tudsz gurulni 5-ben a falun.
Ferko2009-08-11 12:15:46 // 19585
Koma!
Tedd a szívedre a kezed és mond azt, hogy kíméletesen vezetsz.
Én még nem ismertelek akkor, de gondolom, hogy a TS-t is tapostad rendesen.
Tedd a szívedre a kezed és mond azt, hogy kíméletesen vezetsz.
Én még nem ismertelek akkor, de gondolom, hogy a TS-t is tapostad rendesen.
Selmak2009-08-11 12:09:53 // 19584
Te se véletlenül cseréltél kályhára. ;)
Piritu - 1.000.0002009-08-11 12:03:02 // 19583
Halkan megjegyezném, hogy mint usernek az egyik legfontosabb érvem a TS-ek vásárlásakor a nagyságrendileg alacsonyabb beszerzési ár volt. A kormosokat fel se tudtam érni, csak úgy hogy a legutolsó darabot vastagon leárazták.
Új autókról beszélek, mert 200e/4 év futásteljesítménnyel számolok.
Fehéren feketén kiszámoltam, hogy a vételárkülönbözet több, mint 200e km-en jön be a dejzelnél, tehát kevesebbet fektettem be.
Új autókról beszélek, mert 200e/4 év futásteljesítménnyel számolok.
Fehéren feketén kiszámoltam, hogy a vételárkülönbözet több, mint 200e km-en jön be a dejzelnél, tehát kevesebbet fektettem be.
Ferko2009-08-11 12:01:06 // 19582
Perzse, ha szarrá hajtják, akkor van is baja; de nem csak a TS-nek. Nekem az 1.6 TS-el volt egyszer lambda szonda bajom. Az LMM-et 94.000-nél cseréltettem, de nem azért mert rossz volt, hanem mert komplett vezérlést cseréltetem; akkor már legyen az is letudva.
Semmi bajom nem volt az 1.6-al.
Semmi bajom nem volt az 1.6-al.
Selmak2009-08-11 12:00:44 // 19581
3 év alatt mentem 100 ezer kmt
Ferko2009-08-11 11:58:29 // 19580
Úgy látom Neked sem volt még TS motoros autód. Akkor meg minek fikázod?
Piritu - 1.000.0002009-08-11 11:58:05 // 19579
Ha ügyesen hozzuk a példákat mindenki alá tudja támasztan az elméletét :-)))
"néha le kell cserélni egy turbót aztán kész...főtengelycsapágy-hajtókar gondja nincs......" - itt azért a költségeket is szembe állítanám, aztán mindenki eldöntheti, hogy megér-e ennyit.
Példáim:
A 146 TS-emmel 190e km-t mentem gond nélkül, aki megvette már belehajthatott 50e körül, amikor utoljára láttam annak se volt semmi baja. A 147-el 127-nél szállt el a vezérlés, de egyértelműen a szervíz hibájából (fizettek is). Amíg itt nem olvastam azt se tudtam hogy létezik LMM és társai (summa 360 ezer km alatt!) A Spiderbe is 135e után még az eredeti cuccok vannak.
A gariban cserélt vezmódosítók meg bírták, a 146-é még mindig, pedig 4x-nél lett cserélve.
Azért egyet sose szabad elfelejteni a TS-nek a fordulatszámban van az ereje. Ugyan annyi út megtételéhez 1,5-2x annyit kell fordulnia a főtengelynek, mint az olajkályhában. A fordulatszám miatt amennyire lehet könnyíteni kell a forgó alkatrészeket, innentől természetes a korábbi elhasználódás/anyagfáradás.
A munkagépek alacsony fordulaton mennek lehet masszívabb vasdarabokat használni hogy sokáig dolgozhassanak. Ott ez a lényeg.
"néha le kell cserélni egy turbót aztán kész...főtengelycsapágy-hajtókar gondja nincs......" - itt azért a költségeket is szembe állítanám, aztán mindenki eldöntheti, hogy megér-e ennyit.
Példáim:
A 146 TS-emmel 190e km-t mentem gond nélkül, aki megvette már belehajthatott 50e körül, amikor utoljára láttam annak se volt semmi baja. A 147-el 127-nél szállt el a vezérlés, de egyértelműen a szervíz hibájából (fizettek is). Amíg itt nem olvastam azt se tudtam hogy létezik LMM és társai (summa 360 ezer km alatt!) A Spiderbe is 135e után még az eredeti cuccok vannak.
A gariban cserélt vezmódosítók meg bírták, a 146-é még mindig, pedig 4x-nél lett cserélve.
Azért egyet sose szabad elfelejteni a TS-nek a fordulatszámban van az ereje. Ugyan annyi út megtételéhez 1,5-2x annyit kell fordulnia a főtengelynek, mint az olajkályhában. A fordulatszám miatt amennyire lehet könnyíteni kell a forgó alkatrészeket, innentől természetes a korábbi elhasználódás/anyagfáradás.
A munkagépek alacsony fordulaton mennek lehet masszívabb vasdarabokat használni hogy sokáig dolgozhassanak. Ott ez a lényeg.
Liquid2009-08-11 11:56:32 // 19578
ez igaz de pl. nekem és még nagyon sokaknak nincs gondjuk a TS-sel, igaz nem megyünk 50e kmt egy évben, illetve Piritu az ellenpélda...
Selmak2009-08-11 11:48:45 // 19577
Nem 3-4 százezret akartál írni?
Kompressz úr2009-08-11 11:48:04 // 19576
Azért egy átlag user szempontjából a tartósság és a megbízhatóság nem feltétlenül elhanyagolható szempont, akár a fogyasztástól függetlenül.
Selmak2009-08-11 11:48:03 // 19575
Mert 5200 és 5600 között a motorteljesítmény már konstans, a hajtási veszteség viszont négyzetesen nő a fordulattal, ez is egy ok hogy miért nem fordulatra gyúrnak.
Liquid2009-08-11 11:43:04 // 19574
más konstrukció , más célközönségnek, a dízeleket (régebben főleg) alapvetően arra tervezik hogy sok km-t fussnak relatíve olcsón, ezért nyilván többet kell bírniuk, mint egy gyárilag szinte csúcsra tuningolt blokknak, ez a különbség, ezért nem helyénvaló 1-1ben hasonlítgatni ezeket
Liquid2009-08-11 11:41:07 // 19573
ki tudja mit kapott, és az hogy, mikor hat....
GEORGE2009-08-11 11:38:07 // 19572
Ott a görbe, tessék figyelni ( teljesítmény keréken) 5000 után hogy megy lefele.
Amikor meg beírtam, hogy 5000 után lófing megkiabáltatok, és JTD ajnározónak tituláltatok :-(
Amikor meg beírtam, hogy 5000 után lófing megkiabáltatok, és JTD ajnározónak tituláltatok :-(
GEORGE2009-08-11 11:36:01 // 19571
58ezer km vettem át....
Szóval amit addig hajtanak az megadja magát 30ezer km múlva??
A mostani jtd-ben majd a duplája volt a km vásárláskor amit kicsi hijján megdupláztam mára és az ismert hibákon kivül nincs gond.....
Szóval amit addig hajtanak az megadja magát 30ezer km múlva??
A mostani jtd-ben majd a duplája volt a km vásárláskor amit kicsi hijján megdupláztam mára és az ismert hibákon kivül nincs gond.....
GEORGE2009-08-11 11:34:37 // 19570
Igen az mjetek még nincsenek 10év felett, de elég sok hányadában rendesen 200 feltt van kilométer és néna néha le kell cserélni egy turbót aztán kész...főtengelycsapágy-hajtókar gondja nincs......
Piri barátomnak 500ezer felett van a gépéban ( 2,4 jtd 10V ) ajánlom egyszer halgasd meg, sőt vitesd magad vele
Robert JTD barátomtom tudom, hogy olaszban ( egy kinti Alfa szervízben dolgozik a haverja) nagyon sok jtd-ben 3-4ezer kilométer után sincs olyan gond ami tipushibának emlithető!!
Ez van....
Piri barátomnak 500ezer felett van a gépéban ( 2,4 jtd 10V ) ajánlom egyszer halgasd meg, sőt vitesd magad vele
Robert JTD barátomtom tudom, hogy olaszban ( egy kinti Alfa szervízben dolgozik a haverja) nagyon sok jtd-ben 3-4ezer kilométer után sincs olyan gond ami tipushibának emlithető!!
Ez van....
Liquid2009-08-11 11:34:14 // 19569
ez mondjuk nekem is szimpatikus
Liquid2009-08-11 11:33:34 // 19568
nemfeltétlenül te voltál a userhibás, hanem pl. az előző tulaj...
Selmak2009-08-11 11:33:08 // 19567
![](http://www.alfaamore.hu/files/editor/Image/cikkek/2009/06_23_1750TBi/teljesitmeny_grafikon_480.jpg)
Az 1750 TBi nél látható hogy nem fordulatott küldték el japánosan a csillagokig hanem a nyomatékot növelték meg dieseles tartományokba. Ez sokkal kevesebb szerkezeti terhelést jelent mint a fordulatot növelni.
Liquid2009-08-11 11:32:45 // 19566
persze hogy ottvan, nagyonis, csak karban kell tartani :)
azt utcánkban van egy szerelő csóka nelá volt sokáig 2db Lancia GT, azokból csináltak egyet, meg láttam nála már Integrale-t is, szépek nagyon
azt utcánkban van egy szerelő csóka nelá volt sokáig 2db Lancia GT, azokból csináltak egyet, meg láttam nála már Integrale-t is, szépek nagyon
GEORGE2009-08-11 11:28:39 // 19565
Azért a jó öreg 2.0 Turbo 16V lancia moci még ma is ott van :-)
GEORGE2009-08-11 11:27:56 // 19564
A 105 lovas jtd naná, hogy elvered, sőt a 115 lovas is
GEORGE2009-08-11 11:27:01 // 19563
Nézd. LMM és turbo ko volt nálam.
Az eddig elautózott 90ezer kilométert ettől eltekintve, folyamatos használattal tettem meg,.Esténként a házam elé tettem le az autót nem amühelybe.
Amikor Ts volt elég sokat éjszakázott a szervízben :-(
A TS-nek is megadtam mindent, Selénia Racing olajjal járt 10-15 ezer közt mindig lecseréltem, ügyeltem az olajszintre stb stb
91ezer km környékén elment a 2-es hengerből a kompresszió, gyűrűzni kellett. 3 zer km után újból ugyan az lett a hiba...
Vezérlés mód 3-szor javítva
trafóhibám is volt
És sokat szívtam a lambdaszonda alapjárati motor LMM gonddal is :-(
Szóval volt gondom ép elég és ezért én még1szer nem fogom a lehetőségét megadni annak, hogy ilyen hibáknak nézzek elébe.
Az eddig elautózott 90ezer kilométert ettől eltekintve, folyamatos használattal tettem meg,.Esténként a házam elé tettem le az autót nem amühelybe.
Amikor Ts volt elég sokat éjszakázott a szervízben :-(
A TS-nek is megadtam mindent, Selénia Racing olajjal járt 10-15 ezer közt mindig lecseréltem, ügyeltem az olajszintre stb stb
91ezer km környékén elment a 2-es hengerből a kompresszió, gyűrűzni kellett. 3 zer km után újból ugyan az lett a hiba...
Vezérlés mód 3-szor javítva
trafóhibám is volt
És sokat szívtam a lambdaszonda alapjárati motor LMM gonddal is :-(
Szóval volt gondom ép elég és ezért én még1szer nem fogom a lehetőségét megadni annak, hogy ilyen hibáknak nézzek elébe.
szasza(SW)2009-08-11 11:25:58 // 19562
Én most egy egyforma korosztályos párosításra gondoltam,nem egy 96-7 és egy 2005-ös re. 2,0ts és 1,9 jtd (99' 105Le) között nyomatékban nincs jelentős különbség,csak LE.
Liquid2009-08-11 11:23:05 // 19561
ez igaz, de a szénné tuningolt dízelek sem a megbízhatóság jelképei...
egyébként azért álltak át a turbósakra, mert azok alacsony fordulatszám mellett bővel teljesítik a köcsög EUs normákat
majd meglátjuk hogy mennyit fejlődött a tudomány az utóbbi turbós éra óta, mert azért 15 évesen az azok a turbómotorok sem éppen makulátlanok, de valszeg jobbak lesznek a mostaniak
egyébként azért álltak át a turbósakra, mert azok alacsony fordulatszám mellett bővel teljesítik a köcsög EUs normákat
majd meglátjuk hogy mennyit fejlődött a tudomány az utóbbi turbós éra óta, mert azért 15 évesen az azok a turbómotorok sem éppen makulátlanok, de valszeg jobbak lesznek a mostaniak
GEORGE2009-08-11 11:20:42 // 19560
Na itt jön a dolog szépsége, hogy a 2,5V6 nem sokkal tud többet villantani a 2,4 mjet-el szemben.
Kerekítve 1mp vel jobb 0-100-ra és magasabb a végsebessége...de aztán az összes többi szituban nem megy el a V6.
Tudom ez megint dicsekvésnek hangzik tőlem meg mjet ajnározásnak, de mivel kipróbáltuk élőben ezért írom csak le.
Kerekítve 1mp vel jobb 0-100-ra és magasabb a végsebessége...de aztán az összes többi szituban nem megy el a V6.
Tudom ez megint dicsekvésnek hangzik tőlem meg mjet ajnározásnak, de mivel kipróbáltuk élőben ezért írom csak le.
GEORGE2009-08-11 11:17:35 // 19559
Én sose mondtam, hogy a direktszűrőtől erősebb lett volna, sőt inkább pár lovacska hibádzott, de cserébe okés volt a hangja...
Selmak2009-08-11 11:16:42 // 19558
Csak elfelejted hogy turósoknál a sokkal könnyebb növelni teljesítményt a nélkül hogy nagyobb szerkezeti igénybevételnek lenne kitéve, nem véletlenül kezdtek átálni benzinesnél is turbóra.
GEORGE2009-08-11 11:16:22 // 19557
Inkább a nyomatékkal tünnék ki.
Nézd anno a 146ti-mel nyomultam a joe156 1,9 jtd 16V-vel (novitec dobozkás)...sajnos nem tudtam megelőzni :-(
Akkor engem is nagyon zavart a dolog ...
Nézd anno a 146ti-mel nyomultam a joe156 1,9 jtd 16V-vel (novitec dobozkás)...sajnos nem tudtam megelőzni :-(
Akkor engem is nagyon zavart a dolog ...
Liquid2009-08-11 11:15:37 // 19556
hát igen, ez így van sajna
Selmak2009-08-11 11:13:35 // 19555
Csak hogy a V6-t is kinyírták és helyette a GM fos került az is csak szívóban. Az új V6 meg nagyon úgy néz ki hogy megint kútba esik mert Chrysler Pentastar motor fogja váltani a GM V6-t.
Liquid2009-08-11 11:12:37 // 19554
ezt is kifejtettük már, hogy a régi JTD-k nem voltak csúcsrahúzva, az MJetek meg még nincsenek 10 év felett...de kár is ezt hasonlítgatni mert más konstrukció más célközönségnek
Online tag
1
Vendég1
517