Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Kazes☻2019-11-30 09:04:59 // 108442
Kazes☻2019-11-28 14:19:55 // 108440
Igen, erre is próbáltam utalni... :)
Giuntini2019-11-28 13:36:19 // 108439
Az is hozzátartozik az igazsághoz hogy Vettel mit művelt Webberrel, és a 4 címből kettőt szerencsével és hátszéllel nyert meg.
Giuntini2019-11-28 13:08:06 // 108438
Ebben igazad van, Massa a VB címet a csapat miatt bukta el (benzinkút elvitel), de most két év óta Vettel inkább hibáztatható. Tavaly kb 50 pontot dobott el, csak úgy.....
Kazes☻2019-11-28 12:58:48 // 108437
Nem, nem ültem fel. :)
Egyszerűen nem csípem Vettelt. És irdatlan hibákat halmoz! És nem értem, hogy miért kell ennyire védeni?!
Volt pl. egy Alonso. Őt csípem. Remek munkát végzett, de sajna vele sem lett VB a Ferrari. És mit kapott szegény... akár itt is. Pedig nem csúszott ki csak úgy az első helyről és nem ütötte ki egy előzésnél a csapattársait... (pedig a Mc-inél lehetett volna) és még sorolhatnánk.
Kimit meg sokszor lesajnálják, pedig jelenleg is Ő a Ferrari utolsó Világbajnoka!

Nyilván a csapat sem tökéletes és nem hozza az állandó profi szintet, de Vettel erre csak rádobott jó pár lapáttal szvsz! Én csak fogtam a fejem, mikor átigazolták.
Én akkor is azt mondtam, ha beszélgetés közben szóbakerült, hogy csak Vettelt és Hamiltont hagyják békén, bárki mást igazoljanak a mezőnyből, csak ezt a kettőt ne... hát ugye látjuk az eredményt. :P
: D
Zsolt1552019-11-28 11:52:14 // 108436
Látom nagyon felültél erre a Vettel a hibás az elmúlt 12 év kudarcaiért hullámra. :-))))
(Pedig nincs is annyi ideje ott. :-)))) )

Csak egy gondolat vagy kérdés. Anno a Ross Brown - Jean Todt - Michael Schumacher csapat idején volt ilyen össze-vissza beszéd a Ferrari részészéről?

Ez a szerencsétlen, ha egyáltalán valaki a Ferrarinál - a címen kívül -, akkor pont neki kellene védeni a csapatot és nem kifelé beszélni. Milyen vezető az ilyen? Neki, aki ha van beleszólása, akkor tenni is képes lenne érte.

Binotto, a csapat vezetője(?). Azt mondja, nálunk nincs pilóta sorrend! Aztán össze-vissza hívják ki a versenyzőket kerékcserére csak, hogy megfelelni próbáljanak az "elvárásoknak". Fontosabb mint mondanak a médiában, mint hogy győzzenek. Aztán azt sem tudják merre van az előre. Ha van ilyen statisztika, hogy melyik csapat rontott többet a kerékcseréknél, akkor a Ferrari itt biztos dobogós. Aztán még az is lehet, hogy győztes.
Senki nem szólt neki, hogy: "Ember, legyél már férfi! Állj fel, aztán rugdosd össze-vissza a csapatodat, ha nem azt csinálják amit mondasz."
Ez nem demokrácia, hogy megszavaztassuk ki és mit szeretne a győzelemért.
Zsolt1552019-11-28 02:43:36 // 108433
Maszatolnak. Egyszerűbb valakivel elvitetni a balhét, ahelyett, hogy végig gondolnák, Ők mennyit hibáztak és rontottak el az elmúlt időszakban.
Zsolt1552019-11-28 02:38:36 // 108432
Akkor ez a Piero Ferrari nagyon új fiú lehet a csapatban, vagy csak simán memória gondjai vannak. Az előbbihez egy kicsit olvasgatnia kellene, míg a másodikra van gyógyszer is.

1997-ben Schumacher ütközött Villeneuve-vel és utólag elvették az egész éves összes pontját. A versenybírák szerint nem volt szándékos a baleset, de mégis.
Így a Ferrari bukott egy egyéni VB 2. helyet, míg a csapatban abban az évben meg lett volna a VB cím.

Még szerencse, hogy ez a korlátozott gondolkodású Ferrari alelnök akkor nem osztotta az észt, mert akkor Schumacher nem szerzett volna a csapatnak 5 egyéni VB címet.

Vagy csak a csapat sikertelenségét, most Vettel-re akarják kenni?
tirex2019-11-27 20:08:33 // 108431
Minden csapat olyan pilótát szeretne Ferrari úr! Mindenki hibázhat! Plusz olyan autót ami sosem romlik el, na ez meg a másik fele!
Kazes☻2019-11-27 13:50:08 // 108430
No, hát ez az! Lehet így is akart neki üzenni, hogy télak! :D
Tommi2019-11-27 13:26:43 // 108429
Akkor Vettel minek van még ott :)))))))))))))))
Kazes☻2019-11-26 22:54:04 // 108427
Majd a következő életemben! :D
RomeoOne2019-11-26 22:46:29 // 108426
Miért nem? Befaraghatnád az Alfába, aztán mekkorát lehetne menni vele :DDD
Kazes☻2019-11-26 22:44:06 // 108425
Momentán nem kell... :)
RomeoOne2019-11-24 10:02:41 // 108421
Milyen jó szeme van az Amore-nak, hamarabb interjúztak a sráccal, mint az index :)
A magyar srác, aki tökéletesebb kört megy, mint Lewis Hamilton
Zsolt1552019-11-23 17:07:03 // 108418
Mondjuk arra is kivancsi leszek, hogy mit találnak a Ferrari lefoglalt alkatrészeiben.
Zsolt1552019-11-23 17:05:26 // 108417
Ez most hogy történt? Beleptem és egy régi hozzászólást elküldött a rendszer? 🤔😐
Zsolt1552019-11-23 17:03:22 // 108416
Megint egy kérdés.

Ha tényleg csak Vettel okolható a balesetért, akkor miert hozták ki Leclercet es Vettelt is hibásnak?

A futam után behívták és meghallgatták mind a két versenyzőt és a következő itéletet hozták.
A baleset elkerülhető lett volna! Mind a két versenyző egyformán hibás a kialakult helyzetért. Ezért nem kap büntetés egyik sem.
Kazes☻2019-11-23 14:16:12 // 108414
Egyetértek veled.





Bár nekem az Alfa Romeo csapat az első... Forza Alfa! :D
Kazes☻2019-11-23 14:15:06 // 108413
Ja... csak ezt év elején kellett volna... és akkor kialakul, hogy ki, merre, hány méter... ahogy ez már korábban (pl. Kimi&Massa) is működött, DE ehhez képest év elején már az első három versenyen három csapatutasítás volt, most amikor meg kellett volna semmi... ez valóban fejetlenség!
Giuntini2019-11-23 13:28:19 // 108412
Emlékszem a Schecter-Villeneuve párosra. Ott viszont ezt tökéletesen tudták kezelni. Ha Schecter vezetett, Villeneuve szépen lekövette. És fordítva....
Giuntini2019-11-23 13:24:36 // 108411
Én is emellett vagyok! A csapat érdekei az elsők! Csak ez most a Ferrarinál baromi nehéz! Vettel azt mondja, ő a négyszeres VB győztes. Igaz a Ferrarinál semmit sem bizonyított, tavaly eseĺy lett volna rá. Nagyrészt az ő hibájából ment el a cím. Leclerc gyorsabb és a jövő bajnoka. Mi a megoldás? Elküldeni Vettelt. De ez meg most lehetetlen. Jövőre sem fog engedni, és bajt baj után halmoz majd.
Zsolt1552019-11-23 13:08:31 // 108410
"... Ha viszont azt mondjuk, hogy nincs csapatutasítás és versenyezhetnek, akkor ne siránkozzunk, ha néha összeütköznek. ..."

Teljesen igazad van. Én is így látom.
VV62019-11-23 12:56:47 // 108409
A csapatutasítással kapcsolatban...elég lenne annyi, hogy a két, egy csapatban levő pilótának megtiltják az egymással való versenyt. Ha valamelyik el akarja engedni a másikat, tegye meg, de különben semmi előzgetés.
Ha viszont azt mondjuk, hogy nincs csapatutasítás és versenyezhetnek, akkor ne siránkozzunk, ha néha összeütköznek.
Zsolt1552019-11-23 12:43:08 // 108408
1991-től volt másodjára, mint elnök, de egyben ő felelt a F1-es csapatért is. Mivel a sportprogram összefügg az eladásokkal, így azt nehéz külön választani.
Azzal hogy leszerződtette a J.Todt - R.Brown - M.Schumacher (francia-angol-német) hármast valóban egy igen jó és eredményes csapatot hozott össze. Azóta egyszer lett meg az egyéni VB cím, amikor Raikkonen el tudta halászni a Hamilton-Alonso kettős elől a kakaskodásuk miatt.

Lehet, hogy felemelte az F1-es csapatot, de amikor távozott legalább olyan mélyen volt, mint amikor jött. Ha nem ...
- 1991-ben amikor jött a csapat a 3.-ik helyen végzett és egyéniben az 5.-ik volt a legjobb helyezés.
- 2014-ben amikor ment a csapat a 4.helyen végezett, míg egyéniben 7.-ik hely volt a legjobb eredmény.

2014-re azért elég sok kudarc és sikertelenség után mondott le, mert nem volt más választása. Mennie kellett. (Igaz Marchionne-val sem jött ki). Többek között az Alitalia vezetői posztját is felajánlották neki. Viszont igaz, hogy maga a gyár sokkal sikeresebb lett az irányítása alatt.
A Confindustria, az olasz iparvállalatok egyesülete pedig 2004(!)-ben választotta az elnökének és nem 2014-ben lett az!

Egyáltalán nem hülyeség a csapat utasítás! Ezt mondom napok óta. A verseny előtt el kellett volna mondani, hogy ezen a futamon egy éles helyzetben Vettel segítse és ha lehet engedje el Leclerc-ket, mert neki még van esélye az egyéni harmadik helyre. Ez a csapat érdeke.
Én is azt mondom, hogy egy erős vezető hiányzik a csapatból.
Giuntini2019-11-23 09:45:28 // 108407
Hát azért itt borzalmas nagy tévedések vannak!
Nagy vonalakban:
Montezemolót nem megreptették, hanem elhagyta a Ferrarit, mert a Confindustria elnöke lett. Ez azt jelenti, jogy minden olaszországi ipari ágazatért ő felelt. A legnagyobb gazdasági pozíció Olaszországban.
Montezemolo az egész Ferrari elnöke volt, es nem csapatfőnök. Az ő idejében volt a legsikeresebb a Ferrari. A legtöbb pole Schumi idejében volt, mikor sorozatban nyerte a VB-ket. Más nem is fért az első sorba.
Most látszik, nem hülyeség a csapatutasítás. Ha két versenyző agyilag nem fogja fel, hogy ezzel saját maguknak okozhatnak gondot, vagy legalábbis az egyik, akkor olyat kell hozni, hogy leintés előtt nem veszélyeztethetik egymás pozícióját.
Pontosan Montezemolo távozása óta nincs rend. Ő biztosan rendet teremtett volna.
Szóval nem értem most ezt az egészet....
Zsolt1552019-11-23 09:09:37 // 108406
Egyébként meg szerintem jobban áll most a csapat, mint amikor Montezemolot megreptették.
Innentől meg felesleges az egész, amit mond.
Zsolt1552019-11-23 09:07:06 // 108405
Pontosan ezért küldték el Montezemolot is a Ferraritól. Most meg visszafelé károg?
Miért nem akkor csinálta vagy mondta meg a tutit, amikor ott volt és Ő volt a mindenható? Meg volt minden lehetősége rá. Ez az Ő hagyatéka is, ami most van.

Akkor szerintem az egész csapat mehetne. Azon a szinten ahol a Ferrari van, ezt nem lehet csinálni.
A csapatvezetés kapkod, bizonytalan. Jó pár versenyen látszott, hogy egy váratlan helyzetet nem tudnak lereagálni. Nem tudják a pilótákat kezelni.
A szerelők a gumicseréknél minimum fél másodperccel lassabbak a többi csapatnál. A RedBull-nál lassan egy másodperccel.

Meg kell nézni a Mercedes vagy RedBull csapatot, hogy milyen gördülékenyen dolgoznak együtt. Pedig messze nem olyan nagy múlttal rendelkező csapaotok, mint a Ferrari.

Elég nagy hülyeség lenne azt gondolni, hogy az olaszok tíz éves szenvedésért egyedül Vettel a hibás.
Zsolt1552019-11-23 08:44:17 // 108404
Szerintem semmilyen. Általában Vettel ellen szokott mindenki nyilatkozni a F1-ben. (De ez leginkább az irigységből fakad.) Nem értem, hogy pont most miért nem tették volna meg a versenybírók.

Vagy úgy gonodold, ha mondjuk egy másik versenyzővel ütközött volna, akkor kimondták volna?

Sajnos én nem látom tisztán. Mi forrong a felszín alatt?
Kazes☻2019-11-22 21:09:54 // 108402
Szerintem is így van, teljesen egyetértek... és olvashatók hasonló vélemények nálunk jobban hozzáértőktől. :)
RomeoOne2019-11-22 17:58:00 // 108401
Mert szerinted milyen optikája lett volna, ha azt mondják, hogy Vettel a hibás? Így is törékeny az egyensúly. Abból nyílt háború lett volna. Próbálják házon belül tartani a konfliktust, pedig tisztán látszik, hogy mi forrong a felszín alatt és hogy bármikor robbanhat...
Zsolt1552019-11-22 17:55:43 // 108400
Megint egy kérdés.

Ha tényleg csak Vettel okolható a balesetért, akkor miert hozták ki Leclercet es Vettelt is hibásnak?

A futam után behívták és meghallgatták mind a két versenyzőt és a következő itéletet hozták.
A baleset elkerülhető lett volna! Mind a két versenyző egyformán hibás a kialakult helyzetért. Ezért nem kap büntetés egyik sem.
Kazes☻2019-11-21 14:32:18 // 108399
Kazes☻2019-11-21 13:42:17 // 108398
Micsoda baromságokra mennek el komoly pénzek...! :-o
Kazes☻2019-11-21 11:09:40 // 108397
Nézd meg a RB-t hogyan veszi a kanyart előttük... a külső volt a jó sáv... már - már azt is mondhatnánk, hogy Lec gondolta, hogy Vet visszajön, ezért hagyta szabadon neki, de az nem bírt rendesen elmenni mellette! Nyilván tudta, hogy jön a következő DRS szakasz és Vet sem marad mögötte az irdatlan tempókülönbség miatt, hiszen szinte meghúzta őt a szélárnyékkal. :)
Kazes☻2019-11-21 11:06:00 // 108396
Ok! :D
Kazes☻2019-11-21 11:05:43 // 108395
Ezzel vitatkoznék... szerintem ennek semmi köze, hogy nem lett többszörös VB. Ha végignézed az eddigi pályafutását, esetleg elolvasod a könyvét (abban erről nincs szó, de őt egy kicsit jobban meg lehet ismerni) láthatod magad is. :)
Zsolt1552019-11-21 10:47:26 // 108394
1. Hakkinen (McLaren-Mercedes) +10 pont, összesen: 76pont
2. Schumacher (Ferrari) +6 pont, összesen: 44 pont
3. Irvine (Ferrari) +4 pont, összesen:74 pont
Zsolt1552019-11-21 10:05:30 // 108393
Akkor a másik kérdés továbbra is az, hogy kettőjük közül ki tehetett volna valamit azért, hogy a baleset elkerülhető legyen?

- Vettel, aki a DRS nyújtotta tempokülönbség miatt max a tükör egy részében láthatta Leclercet?
- Leclerc, akit már megelőzött a csapattársa és így szinte teljes egészében látta a másik Ferrarit és annak a mozgását?


- A Leclerc hívők szerint Vettel direkt és szándékosan húzta rá a kormányt a csapattársára
- A Vettel hívők szerint meg Leclerc direkt és szándékosan tartotta ott az autót, hogy vagy visszamegy a csapattársa a poros ívre vagy összeütköznek inkább, de akkor sem engedi el


Még lehet egy harmadiik lehetőség (is), hogy Leclerc reflexei nem valami jók és mire feldolgozta, hogy mit történik körülötte, már a sóderágy felé gurult az autó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak