Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-25 20:27:49 // 103036
	kivi vagyok :)
	
Selmak2013-05-25 20:06:36 // 103035
	
	
Selmak2013-05-25 12:21:29 // 103034
	Ford motoroka F1ben.
Minden csapat nyíg hogy drága az új motorformula, a gyártók viszont egyre másra térnek vissza.
	
Minden csapat nyíg hogy drága az új motorformula, a gyártók viszont egyre másra térnek vissza.
Selmak2013-05-25 12:19:29 // 103033
	
	
Selmak2013-05-25 12:05:19 // 103032
	Grosjean másodszor is a korlátban fejezte be.
	
Selmak2013-05-25 11:50:19 // 103030
	
	
Blade2013-05-24 16:46:34 // 103029
	"Spa-ban a pályán lettek "bejáratva", de nyikkanás nélkül bírták :) "
Hát akkor igen komoly terhelést kaphattak... :)
	
Hát akkor igen komoly terhelést kaphattak... :)
Tommi2013-05-24 15:49:38 // 103028
	Ismerem a Pirelli európai nagyfőnökét, ha gondolod megkérdezem :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-24 07:19:06 // 103027
	kicsit elkanyarodtunk a Pirelli reklám-eladásairól beszéltünk... vajon mennyi gumit ad el Indiában, Kínában, Dél-Koreában, Braziliában, USA-ban stb és mennyit európában....lehet ötletelni :P
	
Tommi2013-05-24 00:32:47 // 103026
	Azt Te csak hiszed :) Szingapúr, Dél-Korea, Kína, Emirátusok, csak néhány ázsiai versenyhelyszín, ahol nincs "válság", hanem pörög a gazdaság (és abba most nem megyek bele, hogy ezekből a hírekből mi jut el a magyar médián keresztül az országba). 
Tavaly kint voltunk Abu Dhabiban a futamon, ott például van pénz bőven :))) És okosan forgatják is, készülnek az olaj utáni időkre.
	
Tavaly kint voltunk Abu Dhabiban a futamon, ott például van pénz bőven :))) És okosan forgatják is, készülnek az olaj utáni időkre.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-23 19:55:13 // 103025
	van hát, csak pénz nincs nagyon :)))
	
Tommi2013-05-23 19:11:56 // 103024
	Van élet Európán kívül is ;) A futamoknak már csak kb az 1/3-a van az öreg kontinensen és sok szempontból nem mi vagyunk a legfontosabb piac a Cirkuszban jelen lévő cégeknek.
	
Kazes☻2013-05-23 15:31:00 // 103023
	
	
Kazes☻2013-05-23 08:50:44 // 103022
	Akkor most nem örülünk? :)
A múltkor nagyon jól ment Massa, maradjon csak így inkábbbbb...
	
A múltkor nagyon jól ment Massa, maradjon csak így inkábbbbb...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-23 08:22:52 // 103021
	a F1 meg az egész világ azért sántít, inkább európa versenye ez bárhogy is nézzük :) 
A németek az ADAC szerint vásárolnak, a franciák franciát vesznek stb... az új autókra meg aki 50 centtel olcsóbban adja attól veszik a gyárak...
Sok esetben semmi marketing hatása sincs az F1-nek lást Petronals, azt sem tudják ki fia, borja az eladásaik is európában a béka segge alatt ...
	
A németek az ADAC szerint vásárolnak, a franciák franciát vesznek stb... az új autókra meg aki 50 centtel olcsóbban adja attól veszik a gyárak...
Sok esetben semmi marketing hatása sincs az F1-nek lást Petronals, azt sem tudják ki fia, borja az eladásaik is európában a béka segge alatt ...
Xixo2013-05-22 23:25:53 // 103020
	Hát a múltkor nem hibáztak amikor nem volt ott. :)
	
Tommi2013-05-22 23:14:31 // 103019
	Nem is az a lényeg, hogy valaki azért vegyen Pirellit, mert a kedvenc csapata ezt használja. Hanem a márkának fontos, hogy az egész világ ismerje a nevét, tudják az emberek, hogy ezt a gumit használják az F1-ben, tehát nem lehet annyira szar. De fordítsuk meg: annak idején a 156-ost gyárilag Firestone gumikkal toltuk ki a szalonból, az volt rajta gyárilag. Nekik is van egy "kis" versenysportos múltjuk, főleg a tengerentúlon, de ritka szarok voltak azok a gumik :) A 147-est gyárilag Bridgestone Potenzával szerelték és nagyon szerettem, tavaly lett lecserélve egy P Zero szettre, amivel szintén elégedett vagyok - mondjuk rögtön Spa-ban a pályán lettek "bejáratva", de nyikkanás nélkül bírták :) 
És ennek nálam semmi köze nem volt ahhoz, hogy a japánok és az olaszok kinek szállítanak gumit :)
	
És ennek nálam semmi köze nem volt ahhoz, hogy a japánok és az olaszok kinek szállítanak gumit :)
Kazes☻2013-05-22 22:04:18 // 103018
	Mercedes: a biztonság a lényeg, nem a gumikopás
Ecclestone: A versenyzőknek használniuk kell a fejüket
ehhez képest a nagyokos...
Vettel: Rosszul áll hozzá a dolgokhoz a Pirelli
Bár én nem vagyok versenyző, de a többieknek jobban hiszek! :)
	
Ecclestone: A versenyzőknek használniuk kell a fejüket
ehhez képest a nagyokos...
Vettel: Rosszul áll hozzá a dolgokhoz a Pirelli
Bár én nem vagyok versenyző, de a többieknek jobban hiszek! :)
Grando2013-05-22 22:00:39 // 103017
	Téged kivéve szinte minden ember. :DD
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-22 21:52:27 // 103016
	ki az a nemnormális aki az F1 alapján vásárol gumit?
	
Kazes☻2013-05-22 21:51:27 // 103015
	Ennyire mumus?! :)
	
Grando2013-05-22 21:40:58 // 103014
	Ez így van.
Mindamellett a Pirellinek szerintem lassan komolyan el kellene gondolkodnia azon, hogy az adott körülmények között a Forma 1 vajon nem vált-e negatív reklámmá a számukra. :(
	
Mindamellett a Pirellinek szerintem lassan komolyan el kellene gondolkodnia azon, hogy az adott körülmények között a Forma 1 vajon nem vált-e negatív reklámmá a számukra. :(
Tommi2013-05-22 21:29:37 // 103013
	És nyilván megtenné, ha "fentről" ez lenne a kérés.
	
Xixo2013-05-22 20:00:33 // 103012
	Alo meg elárulta a titkát, ha idén se jönne össze, akkor jövőre még erősebb lenne! :) Mert az utóbbi pár évben volt miből merítenie...
	
Xixo2013-05-22 19:57:47 // 103011
	Maszat izgulhat, visszatér Fry 
Jönnek majd megint a klassz taktikai húzások! :)
	
Jönnek majd megint a klassz taktikai húzások! :)
Selmak2013-05-22 07:26:55 // 103010
	Ezt csak úgy tudja kiküszöbölni, ha hőállóbb keveréket alkalmaz vagy lecseréli a karkaszt acélról kevlárra mindkettő esetben nőni fog a gumi élettartama.
	
Kazes☻2013-05-21 22:03:32 // 103009
	Na, majd lesz, ne félj! Mondjuk, hogy pl. a Rönyón Kiminek nem áll jól a bal füle a sisakban, vagy a Ferrarinak túl szép a színe... stb... :)))
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-21 21:42:16 // 103008
	effektív tök mind1 hiába sír a Redbula nem nagyon változtatnak a gumin év közben mást kell kitalálniuk :)
	
Tommi2013-05-21 21:28:04 // 103006
	A Pirelli azért csinál ilyet, mert ezt kérte tőlük Ecclestone... Emlékezzetek vissza, volt olyan szezon, amikor (igaz más gyártó volt még akkor) egy guminak egy egész futamot ki kellett bírnia, azt is megoldották. Az olaszok kb bármilyen gumit tudnának gyártani, meglenne hozzá a technológia és a szaktudás. De jelenleg ez az "elvárás" feléjük és ők ennek eleget tesznek (túl jól), ennyi.
	
Selmak2013-05-21 20:36:25 // 103005
	
pirelli minőség.
Selmak2013-05-19 20:56:10 // 103004
	Vótmá! 
A box stratégiát illetően teljesen igaza van Alonsonak, már a futamon se értettem miért nem reagált azonnal az RB, úgy hogy tudvalevőleg nem bírják jobban gumival. Először Alonso utána Massa került Vettel elé. Nem az első elkefélt boxtaktika az idén. Emlékezzünk csak Malayziára ahol sikeresen Webber mögé került túl korai kiállással, utána folyamatosan egyre nagyobb hátrányba hozták, hogy még Hamilton is elé került. Nem akarják RBnél hogy VB címet nyerjen?
A Lotusnak viszont kurvára nincs igaza mert egyedül ők profitálnak a gumiból és milyen furcsa módon egy pinalogós a tesztautó. Ferrari 2 futófelület leválás Massanál. RB Webber futófelület leválás, di Resta futófelület leválás (állítólag a Lotushoz hasonlóan jól bánik a gumikkal), Vergne futófelület leválás. Autó karakterisztikától független jelenség. Kimi is nagyon könnyen kaphat egyet, és mehet jégkrémezni (sok vodkával).
	
A box stratégiát illetően teljesen igaza van Alonsonak, már a futamon se értettem miért nem reagált azonnal az RB, úgy hogy tudvalevőleg nem bírják jobban gumival. Először Alonso utána Massa került Vettel elé. Nem az első elkefélt boxtaktika az idén. Emlékezzünk csak Malayziára ahol sikeresen Webber mögé került túl korai kiállással, utána folyamatosan egyre nagyobb hátrányba hozták, hogy még Hamilton is elé került. Nem akarják RBnél hogy VB címet nyerjen?
A Lotusnak viszont kurvára nincs igaza mert egyedül ők profitálnak a gumiból és milyen furcsa módon egy pinalogós a tesztautó. Ferrari 2 futófelület leválás Massanál. RB Webber futófelület leválás, di Resta futófelület leválás (állítólag a Lotushoz hasonlóan jól bánik a gumikkal), Vergne futófelület leválás. Autó karakterisztikától független jelenség. Kimi is nagyon könnyen kaphat egyet, és mehet jégkrémezni (sok vodkával).
Kazes☻2013-05-19 19:58:07 // 103003
	
	
Selmak2013-05-19 00:45:09 // 103002
	Mikor kapták meg az abroncsot? ÉV ELEJÉN A HIDEGBEN. KAPÍSI?
	
Xixo2013-05-19 00:36:27 // 103001
	Mert mindig az sír, akinek nem megy. Akinek megy, az minek sírjon? :)
Amúgy meg a Ferka is sírna, ha Maszat két defektjét Alo xopja be, vagy ha a mostani lassú defektje előbb jön és ezzel bukja a győzelmet...
	
Amúgy meg a Ferka is sírna, ha Maszat két defektjét Alo xopja be, vagy ha a mostani lassú defektje előbb jön és ezzel bukja a győzelmet...
frusciante2013-05-18 23:18:20 // 103000
	Szerintem arról van szó, h a Red bull és páran akinek a renault szállít mocit, meg a merci nyomás alá helyezték a pirellit, h csináljon már olyan gumit ami jobban bírja a versenytempót, mert az ő verdájuk jobban eszi...(könyörgök év elején minden istálló ugyanezeket az abroncsokat kapta meg tesztelni... tudták milyenek mi köré építik a vasat... akkor miért rnem év elején sírtak egyből??? Miért akkor sírnak mikor a rednek meg a mercinek nem megy a versenytempó?? Massának 1vagy 2 futammal ezelött egy verseny alatt 2x vált le a futófelület a gumiról akkor a ferka miért nem sírt???) sírtak most is, h barcában 4x kellet gumit cserélni.... azt már elfelejtették, h tavaj is ennyi kiállással nyerték meg a futamot(Maldonado)? Vagy hogy az utóbbi 2 évben minden dobogós 4x állt ki itt????? Nem arról van szó, h a Red-nek nem megy és megpróbálja lassítani a lotust meg a ferkát mindenáron....?
	
Andy2013-05-18 23:06:03 // 102999
	Még jó hogy Te itt vagy és megmondod. Pedig de qrva unalmas.
	
Selmak2013-05-18 23:03:38 // 102998
	Kurva nagy ész kell hozzá hogy acél karkasz és a lágy gumikeverék kombinálása alacsony guminyomással garantált futófelület leszakadás. Tudod hol használnak acél karkaszt? Teherautókon jóval 5 BAR feletti nyomással.
	
Andy2013-05-18 22:47:57 // 102997
	Te miért nem küldesz egy önéletrajzot, meg egy motivációs levelet a Pirellinek??
Biztos örülnének egy ekkora karkasz specialistának...
Vagy sokkal inkább miért nem nyitsz egy gumigyárat??? Ekkora tudással biztos piacvezető lennél pikpak. :P
	
Biztos örülnének egy ekkora karkasz specialistának...
Vagy sokkal inkább miért nem nyitsz egy gumigyárat??? Ekkora tudással biztos piacvezető lennél pikpak. :P
Xixo2013-05-18 21:34:37 // 102996
	Mondjuk ezen én is gondolkoztam, hogy oké a sok rinya, de valahol mégicsak az FIA-val vannak leszerződve...
Reméljük így már senkinek sem lesz kifogása ellene!
	
Reméljük így már senkinek sem lesz kifogása ellene!
Selmak2013-05-18 19:58:08 // 102995
	Pirellinél? Na ne viccelj. Ennyire elkúrni akarattal se lehetett volna. Alapvetően csak a jóval keményebb hőállóbb futófelület fogja megoldani a leválás problémáját, akkor fog igazán sírni fog a Lotus. Ferrari és RB gumikopása között minimális a különbség a ferka javára, de érdemes megnézni a beállításokat. Ferka nagy végsebesség, RB jó köridő, Abu Dhabiban viszont láttuk hogy az RB is tud  nagy végsebességre állítva jó köridőket (leggyorsabb köröket) menni és átgázolni a mezőnyön. Át kell állniuk végsebességre köridő helyett, ennyi.
	
pepperino2013-05-18 18:46:39 // 102994
	Ülnek ott okos és hidd el értelmes ügyes emberkék, akik meg fogják oldani. Én inkább azon izgulnék, hogy most mit csinál az Rb? Lehet, hogy küldök nekik egy 100-as papírzsepit!
	
Selmak2013-05-18 18:28:32 // 102993
	Elég káosz a cikk is, a futófelület leválását az idei acél karkasz okozza, ha nem térhetnek vissza a 2012 kevlár karkaszhoz akkor hogy fogják megoldani a futófelület leválását?
	
Kazes☻2013-05-18 17:51:19 // 102992
	Nagyon helyes! :)
	
pepperino2013-05-18 16:07:39 // 102991
	Azért mások is gondolkodnak néha:
http://www.f1-live.hu/f1-hirek/ujabb-fordulat-a-gumikaoszban-csak-kisebb-valtoztatas-lehetseges-a-pirelliken/
	
http://www.f1-live.hu/f1-hirek/ujabb-fordulat-a-gumikaoszban-csak-kisebb-valtoztatas-lehetseges-a-pirelliken/
Selmak2013-05-18 13:53:57 // 102990
	Nem is önmagában a kerékcserék száma probléma hanem hogy fos a gumi konstrukciója. Az acél karkasz felveszi a hőt, de leadni már nem tudja és elkezdi futófelületet belülről túlhevíteni, belül takonnyá válik majd leszakad az egész mint egy ócska kondom.
	
Zsolt1552013-05-18 05:19:19 // 102989
	Nem is normális az, hogy egyfolytában kerékcserére mennek az autók. A F1-ben sokat hangoztatott költségcsökkentéssel sincs összhangban a több elhasznált gumiabroncs.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-17 22:12:53 // 102988
	doki sajnos itt egy oldalon szánalom a memóriád annyi baromságot írsz hogy az már fájdalom azt sem tudod hány körös egy futam, a matek sem megy és erre még rá is kontrázol
	
Selmak2013-05-17 20:44:11 // 102987
	A te memóriád is szánalmas mert 2 éve ilyen durva futófelület leválások nem voltak, amiről hiába hazudja pirelli hogy nem veszélyes, ha egy gyors kanyarban történik üldözés közben abból nagyon csúnya baleset lesz. Ha karakterisztikától függetlenül mindenfajta autón előfordul akkor aligha lehet a gumigyilkos autókra fogni. Tavaly is volt törmelék a pályán mégse volt ennyi defekt. Ha meg egy pici szilánktól tönkremegy akkor megint csak szar a gumi. Akárhogy csűröd csavarod ez egy pirelli az ipari hulladéktól is nagyon messze van és nem ép pozitív értelemben. Ezekkel gumikkal aligha fogsz látni 10-15 körös üldözéseket mert kíméletes üzemmódban se bírnak annyit.
	
Online tag
0
		Vendég0
385
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
