Selmak2010-03-13 15:01:36 // 80942
Fordulat számmal nő a fogyasztás is, többek között rövidebb idő van ez égésre, terjeszkedésre, súrlódás négyzetesen nő a fordulattal, több hengernek eleve nagyobb a súrlódó felülete. Senna 1.5 V6 turbója forgott 14 ezret úgy volt 750- LE körül, a mostani szívók 8 hengerrel 60% nagyobb löket térfogattal 18 ezren forogva tudnak ennyit.
Tom122010-03-13 14:55:41 // 80941
Ezzel egyetértek - Massa nem kevésbé, csak megússzák ép bőrrel...:-)
Tom122010-03-13 14:53:15 // 80940
Ennyire még nem merültem bele, de nincs kizárva /sőt/, hogy azóta fejlődött annyit a technika, hogy kevesebbel is megelégszenek a motorok...
Selmak2010-03-13 14:52:44 // 80939
A ferka 2008s csapat VB címéhez az is kellett. hogy gyakorlatilag csak Hami volt a teljes értékű versenyző a McLarennél.
Xixo2010-03-13 14:41:26 // 80938
Ez mire válasz? :)
Én azt írtam, hogy Massa jobban megérdemelte volna a címet, mint a Ferrari csapat (abban az évben).
Én azt írtam, hogy Massa jobban megérdemelte volna a címet, mint a Ferrari csapat (abban az évben).
Selmak2010-03-13 14:37:10 // 80937
Ugyan ez helyzet Massaval is. Kapott a nyakába egy Alonso-t, akinek a Mercis egy éve meg 2 év gyenge retyó, helyére rakta az önértékelését és ki van éhezve a sikerre.
Selmak2010-03-13 14:35:28 // 80936
Button vs Hammilton?
Tommi2010-03-13 14:35:27 // 80935
Ez olyan, mint a foci: sok szép helyzetünk volt ugyan, de a focit gólra játsszák és azt meg nem rúgtunk :)
Selmak2010-03-13 14:32:57 // 80934
Turbó korszak végén 150 literből kellett a versenytávot teljesíteni, aligha hiszem hogy ennél kevesebből kijönnek a mostani szívók.
Kazes☻2010-03-13 14:30:59 // 80933
Igen. 2008-ban neki kellett volna nyerni, de egy kicsit még ügyesebbnek kellett volna lennie. 2010 meg majd a végére úgyis kiderül. :)))))
Selmak2010-03-13 14:30:49 // 80932
Ha szimpátia alapján osztottak volna VB címeket, akkor Kiminek is többszörös VB győztesként kellett volna végezni a mergánál nyújtott teljesítménye alapján.
Tom122010-03-13 14:27:31 // 80931
A nagy fogyasztásra gondoltam, ez már nem a V12, V10, meg a turbo, nemrég írták róla, hogy saját maguk is meglepődtek, hogy milyen keveset fogyaszt.
Ideje lesz megkeresni a cikket, ahol olvastam...:-)
Ideje lesz megkeresni a cikket, ahol olvastam...:-)
Xixo2010-03-13 14:22:06 // 80930
Na ja, meg leginkább a csapat bénázása. :(
Az akkori csapat trófeát nyugodtan oda adhatnák Massának, mert ő megérdemelné, nem úgy mint a "Ferrari"...
Az akkori csapat trófeát nyugodtan oda adhatnák Massának, mert ő megérdemelné, nem úgy mint a "Ferrari"...
Xixo2010-03-13 14:19:43 // 80928
Ezek mindig jóóók! :))
Selmak2010-03-13 14:19:37 // 80927
2008-ban mint ha ott lett volna Hami is mint akadály.
Xixo2010-03-13 14:15:52 // 80926
Sokan boldogabbak lennénk, ha már meglenne neki is a címe. :)
Ugye Sumi mellett nem sok babér teremhetett neki (igaz már ott is odatette magát néhányszor), aztán 2007ben a technika ördöge nem volt vele és félre kellett állnia, 2008ban szerintem neki állt a zászló, tavaly meg ugyi tudjuk mi történt...
Massába nekem pont az a szimpatikus, hogy annak ellenére, hogy senki se tartja egy őstehetségnek (szerintem se feltétlen az) mindig maga fölé tud nőni és nem hagyja hogy másodpilótát faragjon belőle az élet. Mindig nagyobb neveket kapott maga mellé, de szerintem szégyenkezésre nincs oka.
Szal amíg többet tud nyújtani, mint amit várok tőle (és amíg piros autóba fog ülni), nekem szimpi lesz. :)
Ugye Sumi mellett nem sok babér teremhetett neki (igaz már ott is odatette magát néhányszor), aztán 2007ben a technika ördöge nem volt vele és félre kellett állnia, 2008ban szerintem neki állt a zászló, tavaly meg ugyi tudjuk mi történt...
Massába nekem pont az a szimpatikus, hogy annak ellenére, hogy senki se tartja egy őstehetségnek (szerintem se feltétlen az) mindig maga fölé tud nőni és nem hagyja hogy másodpilótát faragjon belőle az élet. Mindig nagyobb neveket kapott maga mellé, de szerintem szégyenkezésre nincs oka.
Szal amíg többet tud nyújtani, mint amit várok tőle (és amíg piros autóba fog ülni), nekem szimpi lesz. :)
Selmak2010-03-13 14:15:50 // 80925
Mert nincs üzemanyag korlátozás. Utolsó turbós évben 150 liter volt turbósok limitje a szívóké meg 230. Mindezt a fair-play jegyébe.
Tom122010-03-13 14:10:06 // 80923
Ez már a múlté...;-)
Grando2010-03-13 14:09:26 // 80922
Ismét egy megalapozott vélemény. Köszönjük. :DDD
Kazes☻2010-03-13 14:06:50 // 80921
Úgy tűnik és nem is szabad! :) De vagy beidomul ide vagy ki.... :) Vagy ha nem tetszik, nem kell tudomást venni róla és mindenre ugrani. :)
Selmak2010-03-13 14:05:45 // 80920
Mióta Barichello elment a ferkától. Volt pár öreg Sithes éve is. Kimi enervált 3 éve mellett lehet hogy klasszisnak tűnik, de SZVSZ Alonso mellett aki határozottan nem az érdektelen tengeri ragadozó reggeli elfogyasztása után ül be az autóba nem sok babér fog neki teremni.
Tom122010-03-13 14:05:27 // 80919
Még azt nem tudjuk, melyik csapatnak hogy sikerült a "start rendszer" az autón, ha a Ferrari hozta a formáját, akkor nem lesz gond.:-)
Mike.2010-03-13 14:03:18 // 80917
Ez számomra egy jó vélemény, nincs ezzel baj. De az edzés után fikázni azt aki a második helyre hozta be a gépét ... .?Nekem ez csak balhézásnak tűnik.
Xixo2010-03-13 14:02:48 // 80916
Biztos gumikba rejtik el a benzint a csaló olaszok. :)
Kazes☻2010-03-13 14:01:54 // 80915
Én nem szeretem az ilyen elnevezéseket! :)
Azt viszont sosem tagadtam, hogy nem szimpi nekem a Massa gyerek (elnézést a rajongóitól), de mint Ferrari versenyzőt el fogadom, viszont ideje lenne már valamit mutasson magából tartósan. Egy VB. jó lenne tőle is, ha már olyan jó sofőr. Mióta is küzd itt? :)
Azt viszont sosem tagadtam, hogy nem szimpi nekem a Massa gyerek (elnézést a rajongóitól), de mint Ferrari versenyzőt el fogadom, viszont ideje lenne már valamit mutasson magából tartósan. Egy VB. jó lenne tőle is, ha már olyan jó sofőr. Mióta is küzd itt? :)
Xixo2010-03-13 14:01:23 // 80914
Ettől még kurva zavaró a direkt hüjjeséget olvasni... :(
Kazes☻2010-03-13 14:00:06 // 80913
Én nem szeretem az ilyen elnevezéseket! :)
Azt viszont sosem tagadtam, hogy nem szimpi nekem a Massa gyerek (elnézést a rajongóitól), de mint Ferrari versenyzőt el fogadom, viszont ideje lenne már valamit mutasson magából tartósan. Egy VB. jó lenne tőle is, ha már olyan jó sofőr. Mióta is küzd itt? :)
Azt viszont sosem tagadtam, hogy nem szimpi nekem a Massa gyerek (elnézést a rajongóitól), de mint Ferrari versenyzőt el fogadom, viszont ideje lenne már valamit mutasson magából tartósan. Egy VB. jó lenne tőle is, ha már olyan jó sofőr. Mióta is küzd itt? :)
Xixo2010-03-13 13:59:58 // 80912
Látom a tesztekről lemaradtál. :)
Mike.2010-03-13 13:59:23 // 80911
Ahaa, szóval te ott voltál a teszteknél, ismered az összes teszt eredményt?! Hagyjuk máá' !
Mike.2010-03-13 13:58:09 // 80910
Látom, hogy neked mindegy, hogy olajról ,F1 ről, vagy állatokról van szó, csak vitát szítani jársz erre a fórumra.
Xixo2010-03-13 13:57:48 // 80909
Akiknek nincs elég bajuk az életben és ide kell járniuk egy kis vitáért.
Andy2010-03-13 13:57:20 // 80908
Figyelj! Valakinek a testi épségével, vagy balesetéből származó problémájával viccelődni nagyon tahó dolog. "rugófej meg Lóarc". Tükröd van?
Selmak2010-03-13 13:57:18 // 80907
Ferka a legfalánkabb motor a mezőnyben és ha nem akarnak Prosthoz hasonlóan autót tolni a célvonalon, akkor többlet benya kell a riválisokhoz képest.
Mike.2010-03-13 13:55:04 // 80906
Milyen több üzemanyag? Titokban majd tankol akinek kevesebb van? Hagyjuk máá' .
Kazes☻2010-03-13 13:54:41 // 80905
Ez is egy nézőpont. :)))
Selmak2010-03-13 13:53:45 // 80904
Ja persze előszezon. Tavaly is milyen megbízható következtetéseket lehetett levonni belőlle.
Mike.2010-03-13 13:53:39 // 80903
Én is valahogy így látom ezt. :-( Na nem baj, a lényeg, hogy a Ferrari jobban kezdte ezt az évet mint a tavalyit.
Selmak2010-03-13 13:52:30 // 80902
Csak elfelejtik a rugófej seriff fanok, hogy a lóarc 2x világbajnok lett a retyóval. Lóarc meg sokkal inkább odateszi magát a versenyen mint Mr. Alkohol tette a ferkában.
Grando2010-03-13 13:52:25 // 80901
Jó, akkor úgy lesz.
(Látom nem követed igazán a dolgokat az előszezonban, csak beböfögni szeretsz. Úgyhogy hagyjuk is.)
(Látom nem követed igazán a dolgokat az előszezonban, csak beböfögni szeretsz. Úgyhogy hagyjuk is.)
Andy2010-03-13 13:50:36 // 80900
Nemigen követted a teszteket.
Ferke2010-03-13 13:50:26 // 80899
Rájöttem valamire:) Itt nem a Kimi istenítés volt eddig a lényeg, hanem a Massa fikázás....most, hogy a páleszjancsi Mexikóban töri a vasat, Alonsoval, Vettellel lehet példálózni:)
Mindegy, hogy Massa előrébb végzett, akkor is xarabb...logikus:PP
Monduk mivel engem a Ferrari érdekel, nem nagyon hat meg, csak hát nem jó nézni azt, hogy aki a legtöbbet teszi a kedvenc csapatomért, pont azt kell fikázni:)
Mindegy, hogy Massa előrébb végzett, akkor is xarabb...logikus:PP
Monduk mivel engem a Ferrari érdekel, nem nagyon hat meg, csak hát nem jó nézni azt, hogy aki a legtöbbet teszi a kedvenc csapatomért, pont azt kell fikázni:)
Grando2010-03-13 13:49:41 // 80898
Hehe. Ezt visszanézem. :DDD
Selmak2010-03-13 13:49:39 // 80897
Meglátjuk. Több üzemanyaggal a ferka se lesz annyira dinamikus mint amit nyers motorerőből következne, könnyen elképzelhető hogy a több nafta miatti többletterhelés a retyó szintjére viszi majd le a megbízhatóságot.
Mike.2010-03-13 13:49:37 // 80896
Mintha lóarcú a 3. lenne és Massa meg a 2. Ez itt a lényeg! :-))
Kazes☻2010-03-13 13:47:46 // 80894
"gondtalanok" - ez nem világos, bocs. :)
Andy2010-03-13 13:47:15 // 80893
Mikor az interjú második felében, Massát a hosszú etapokról kérdezték, Vettel nem kis érdeklődéssel figyelt és némi aggodalom is átvonult az arcán. Legalábbis én így láttam. ;))