Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Kazes☻2010-04-26 13:31:50 // 84391
Kazes☻2010-04-26 11:10:07 // 84388
"Az FIA egykori elnöke, Max Mosley elmondta, hogy bár Luca di Montezemolo jól kijön az emberekkel, egy gyenge jellem, akit nagyon könnyű befolyásolni, így nem is érti, hogyan lehet ő az olasz márka vezetője."- itt. Diliház? Kijárna? :)
Kazes☻2010-04-26 11:06:25 // 84387
Megint motor A Ferrari is turbómotorokat akar.
Grando2010-04-26 08:55:36 // 84385
Tényleg, az a5-ön kimásoltak egy kis darabot (a műszaki részt). Csak a vezérműtengely helyett főtengelyt írtak. :DDD
Xixo2010-04-26 02:09:08 // 84384
Az utolsó előtti bekezdéstől (tömítéses) eltekintve lehetett ezeket itthon is olvasni. :)

Azért elég gáz, hogy erre nem gondoltunk előre...
Buksi2010-04-25 20:09:19 // 84383
Ez kész! :-DD
GabCsi2010-04-25 17:53:35 // 84382


:D
Grando2010-04-25 13:43:51 // 84381
Na a németeknél (vajon miért nem csodálkozom ezen?) meg is találtam a választ: a már használatba vett motorokat nem módosíthatják.
Itt a cikk.

Amiről a magyar oldalakon eddig még (tudomásom szerint) nem volt szó:

- Alonso kínai futamon használt motorjának még legalább egy versenyt ki kell bírnia. Ez valószínűleg valamelyik kisebb igénybevételt jelentő nagydíj lesz, pl. Barcelona vagy Monaco.

- Az olaszok előtt két lehetőség nyílik: vagy emelik a megmaradt motorok futásteljesítményét, vagy Alonso Vettel tavalyi "gyakorlatához" hasonlóan péntekenként legfeljebb csak nézheti a többieket, amint az autókat a pályán beállítják.

- A szelep-pneumatika tömítése okozza a problémákat. A verseny során túl sok levegő távozik a rendszerből. A Ferrari számára ez nem jelent újdonságot, azonban a rövidebb boxkiállásokat hozó új szabályok fokozták a bajt. Tavaly a tankolással egyidejűleg fel tudták tölteni a hiányzó levegőmennyiséget. Az idei szezonban viszont ez már korántsem olyan egyszerű. A tankolás elmaradásával egyszerűen nem marad erre elég idő. Ezen felül a szerelő már nem fér hozzá olyan könnyen a hátsó részen található csatlakozóhoz, mivel a kerékcsavarok útban vannak. Mire pedig a gumik elkerülnének az útból, addigra az autót már ismét kiengedik a pályára. A levegő feltöltésére korábban a hosszabb tankolásoknak köszönhetően juthatott elég idő.
Az új szabályok miatt a gépek ráadásul ritkábban is jönnek ki a boxba, mint korábban. Az ideális stratégia szerint a pilóták csak egyszer állnak ki, amikor is a lágy kvalifikációs gumikat lecserélik a kemény slickekre. Erre a kiállásra általában a verseny korai szakaszában kerül sor, amikor a pneumatikában még elegendő levegő van.

- A motorok számának korlátozásával a hőre érzékeny tömítéseknek egyébként is sokkal hosszabb futásteljesítményt kell kibírniuk. A rendszerbe olaj hatol, ez pedig csökkenti a levegőmennyiséget és megnöveli a nyomást. Ezután az utolsó stádiumban a vezérműtengely bemondja az unalmast.

- Amennyiben a Ferrari igazolni tudja az FIA-nak, hogy általános tartóssági problémáról van szó, akkor módosíthatnak. Alonso és Massa már használt motorjaihoz azonban már nem nyúlhatnak.


Nos hát kb. ennyi dióhéjban. Egy olyan világ sajtójából, ahol nem néznek minden olvasót alaphelyzetben analfabéta retardáltnak. :DDD
GT Ɨ|ѯ2010-04-25 13:16:57 // 84380
Így van:-)

/ jéééé, mindenki mosolyog...:-) /
Grando2010-04-25 13:05:13 // 84379
Na ja, remélem nagyon! :)))
Mondjuk gondolom, hogy a már használt motorokat nem módosíthatják.
Andy2010-04-25 12:34:09 // 84378
A motor jó, hűtést megoldják, no para! ;)))
Andy2010-04-25 12:33:33 // 84377
Felipe Feliz Aniversário! A kedvéért még portugálul is megtanultam!! :))))
Grando2010-04-25 11:06:56 // 84376
Felipe baby ma 29 éves. Egy kis (szokatlanul részletes) összefoglaló a pályafutásáról az f1live-on.
...és egy kép még 2008-ból:

Isten éltesse sokáig! :)))
Grando2010-04-25 09:37:44 // 84375
Helyesbítenék:
A motorok a konstrukció miatt hűtési problémákkal küzdenek, Alonso alatt pedig kettő már szét is ment.
Bár a maláj nagydíjon Button előzését megkísérelve ő pakolt oda akkorát, hogy azt már végképp nem bírta a cucc. Hülyeséget csinált, de legalább hősként vérzett el. :)))
Megint csak más kérdés, hogy az adott versenyzőnek valószínűleg ez a kifizetődőbb stratégia - legalábbis marketing szempontból. Így a közönség is jól szórakozik, illetve mindenki azt látja, hogy a kedvence csak a gonosz csapat hibája miatt nem áll a dobogó tetején.
Viszont tartok tőle, hogy az év második felében ebből szívás lesz, amikor előszedik a "létszámon felüli" motorokat.
Buksi2010-04-25 08:37:44 // 84374
Igazából nem Alonso pukkantotta szét őket, hanem egyszerűen ilyen sz.rok a mocik! :-(
Grando2010-04-24 23:14:38 // 84373
Igen. Alonso már 2 motort szét is pukkantott. Massának még megvan mind, csak azt nem tudom, hogy ebből mennyi maradt használható. Erre nagyon kíváncsi lennék.
Buksi2010-04-24 19:29:16 // 84372
Ha nem, akkor nagyon nagy sz.rban leszünk! :-/
Tom122010-04-24 13:57:38 // 84371
"Az olaszoknál valószínűleg szintén nem okoz majd problémát az engedély, már csak azért sem, mert Jean Todt, a Ferrari legendás szakembere ül jelenleg az FIA elnöki székében."


:-))))))
Érdekes, mielőtt elolvastam a cikket nekem is ez villant be. Pontosabban, hogy milyen jó, hogy nem "Mózli" már a "mindenható", akkor biztos nem nyúlkhatnának a motorokhoz a következő évtizedig...:-))
Tom122010-04-23 23:30:57 // 84369
Bőrszerkóban, ostorral biztos szimpatikusabb lenne neki Montezemolo.;-))

Egyébként kérdezte valaki, vagy mostanában csak úgy unalomból beszólogat mindenkinek?
Buksi2010-04-23 19:27:41 // 84368
Remélem most már nem lesz velük gond! :-)
Blade2010-04-23 17:27:49 // 84367
Max Mosley megint megmondta a tutit. Azt hiszi mindenhez annyira jól ért mint a perverzitáshoz. Kis fasiszta...
Jobban tenné ha megbecstelenített nyugdíjas éveit CSENDBEN töltené.
Iniezione2010-04-23 14:45:41 // 84366
jogos:)
Iniezione2010-04-23 14:45:18 // 84365
Hibátlan láthatod hétvégente:))
Xixo2010-04-23 03:08:04 // 84364
Tom122010-04-22 23:18:27 // 84363
Egyet kell, hogy értsek, csak azt nem értem, hogy miért fáj ez neki...?
Pl. a focicsapatok is mind ugyanannyi pénzből gazdálkodnak, ugye? :-))))
mesa2010-04-22 23:12:21 // 84362
Vén buzi! Sosem volt normális, mióta kitették a szűrét csak szitkozódik

Mennyivel izgalmasabb ma az F1, hogy van egy Virgin, Hispania meg "Lotus", hogy a US F1-et ki ne felejtsem :P
Tom122010-04-22 22:51:16 // 84361
Ki látta, hogy ki van a sisakban...? :-D
Tom122010-04-22 22:50:29 // 84360
Szóval akkor mégis csak jó az a digó verda...;-)
Xixo2010-04-22 20:50:25 // 84359
Végülis... mivel elindult a futamon, akár nyerhetett is volna! :))))
Iniezione2010-04-22 20:42:20 // 84358
Amikor meg nem akkor biztos cserélt a tesójával!!:))
Iniezione2010-04-22 20:40:45 // 84357
Jó autó kell ennyi,lehet Button is annyi lenne,hondával Sumi se lett volna sehol!
Tom122010-04-22 20:24:35 // 84356
...mert pl. 7:0 VB cím...:-)
Tom122010-04-22 19:54:24 // 84355
A Williams-el? Ja, jól ment, mert általában Montoya volt a felvezetőkocsi.;-)))
Iniezione2010-04-22 19:51:36 // 84354
Miért lett volna fordított a sorrend Rózi egy ász!!!
Iniezione2010-04-22 19:50:47 // 84353
Azért a bmw-vel jól ment Ralf!!Montival!
Tom122010-04-22 18:07:36 // 84352
Nem azért, de kb. Ralf /Schumacher/ szintjén van most, vagy Ralfnak is csak szerencsétlenül alakultak a dolgai, azért nem lett akkora ász ?
Most már nem is értem...
Tom122010-04-22 18:05:29 // 84351
Nem is írtam le, de őszintén szólva én /is/ arra számítottam, hogy legalább fordított lesz a helyzet a csapatnál /Mercedes/ az eredmények tekintetében.
Lehet, hogy a Ferrarival már nem itt tartana.
...vagy talán csak a közmondás jött be? /Isten nem ver bottal./ :-)
Tom122010-04-22 18:00:00 // 84350
Elég korán lenne az még...;-))
Buksi2010-04-22 17:56:45 // 84349
A lényeg, hogy hajrá Schumi!!!! :-)))
Iniezione2010-04-22 17:31:41 // 84348
Sztem is van benne valami!!!
Whiteskull2010-04-22 16:44:42 // 84347
Szerintem teljesen igaza van Haugnak. :))))

Hajrá Schumi! :))))
Iniezione2010-04-22 15:22:37 // 84345
Na még ő kellene ide:)))Kezd Monti bácsi is össze-vissza kapkodni,lehet vágja már,hogy lóképű se lesz már VB!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak