Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Gerion2011-06-04 11:33:08 // 96232
Érdekes, hogy Massa (és nyilván a többiek is) miért visel vezetés közben egy ilyen böszmenagy (1:15 körül feltűnő különösen) órát a csuklóján. Ha valami csoda folytán arra kíváncsi, hogy mennyi a pontos idő, megkérdezhetné rádión is... :)
Gerion2011-06-04 11:29:57 // 96231
Jó a video! :) A kocsi orrának jelentős részét, a böhöm szárnyat így sem látja, ha pedig a kamera szemmagasság felett volt, akkor még ennyit sem.
Tommi2011-06-03 22:28:22 // 96230
Tommi2011-06-03 22:28:02 // 96229
India helyett lesz Bahrein október végén. Azt nem tudni mikorra teszik át az indiai futamot.

Klikk
Grando2011-06-02 17:27:19 // 96227
Ezen a 2009-es videón van sisakkamerás felvétel. Ne kérdezd, hogy a sisakon pontosan hol helyezkdeik el... ;)))
Gerion2011-06-02 16:59:49 // 96226
Ebben teljesen igazad van! Viszont az is tény, hogy sosem voltak olyan hatalmas és sérülékeny első szárnyak a gépeken, mint az utóbbi 1-2 évben. Jó lenne tudni, hogy egy mai F1 autóból pontosan mennyire lehet kilátni különféle irányokba? Látja-e a pilóta a kocsi legelejét és a szárnyakat? Szerintem nem biztos.

(Nem az onboard kamerák képére gondolok, hanem arra, amit maga a pilóta lát)
Kazes☻2011-06-02 15:06:28 // 96225
Ezt Heminek tessék mondani! :)))
GT Ɨ|ѯ2011-06-02 15:05:37 // 96224
de jó lenne ilyeneket látni idén is.....:-)
Satti2011-06-02 13:06:08 // 96223
Ayrton Senna Top Gear tribute. Hihetetlen felvételek. klikk
padocska2011-06-02 10:37:58 // 96222
ezt ugye mindenki ismeri...na ilyen ma elképzelhetetlen.

persze azóta sokminden változott, és az is tény, hogy ha valaki lekerül az ideális ívről annak annyi...
padocska2011-06-02 10:32:38 // 96221
ezt senki nem mondta. viszont régebben sokkal jobban figyeltek az ilyenre, és volt nem egyszer, hogy egymás mellett autóztak kanyarokon keresztül, és senki nem húzott rá a másikra.

bilon
Xixo2011-06-02 10:16:19 // 96220
Azon az íven valszeg Hemi se fordult volna el...
Satti2011-06-02 10:04:40 // 96219
Abban az alagútban az elmúlt sok-sok év alatt már páran "elvéreztek", nincs benne semmi extra. Nem csípom Hamiltont, de lényegesen gyorsabb volt, nyilvánvaló volt, hogy mindenáron le fogja nyomni.
pb_2011-06-01 23:55:22 // 96218
Az F1 nM billiárd.))
Gerion2011-06-01 17:52:23 // 96217
Azért a Forma-1 sosem üssük-vágjuk roncsderbi volt. :) :) Aki arra kíváncsi, kapcsoljon másik csatornára.
Gerion2011-06-01 17:51:10 // 96216
Valószínűleg Massa is részben ezért kenődött végül a falra az alagútban.
Xixo2011-06-01 14:02:23 // 96215
Azért arra kíváncsi lennék, hogy pl. ezen a külső íven ki fog önszántából elfordulni?
padocska2011-06-01 12:28:40 // 96214
tök igazad van.
valszeg az van a fejekben, hogy akinek a kereke elöl van, az fordul, a mögötte levő meg fékezzen. és aki elöl van az fordul is, mert tudja, hogy kiba nehéz, szinte lehetetlen előzni az f1-ben. max akkor ha körönként 1-2 mp-cel gyorsabb vagy.
ha az lenne, amit írsz, és amit a nem openwheel karegóriákban csinálnak, sokkal élvezetesebb lenne.
ennek egy hátránya van, hogy ezek a szar f1-ek könnyen törnek. magyarán kis koccanás esetén letörhet pár bizbasz, amitől hatalmasat romlik az autó vezethetősége. emiatt szerintem félnek is az ilyen egymás mellett fordulunk a kanyarban dologtól...
nameg ott vannak még a kerék-kerék crashek is...

üdv
bilon
Kazes☻2011-06-01 11:39:37 // 96213
Igaz, akkor csinált is volna valamit. :)
...és mondhatnánk, hogy legalább kilökte Hamit. :)))
Xixo2011-06-01 01:43:33 // 96212
Ezeket megoszthatnád Csárlivájtingékkal is, mert biztos nem tudnak róla. Csak ezért lehet, hogy nem Massa kapott büntit... Vagy mer' "Hemi fekete"... :)

Alonzó meg a piros ruha ellenére se... :)
Gerion2011-06-01 00:11:58 // 96211
Én nem bánom, ha viaskodnak, mert látványos, és nem az én pénzemet törik..... :) A kocsik viszont drágák, ez tény, de ennél is nagyobb baj, hogy a hólapátszerű első szárnyak könnyen törnek, a javítás miatti időveszteség hatalmas. Az általad említett ausztrál V8 széria autói hagyományos, utcai kinézetű autók, törékeny szárnyak nélkül, sokkal könnyebb velük rizikózni, így nem szerencsés a hasonlat.

De a konkrét monacoi esethez. Én utcai autóval körözgettem sokat Monacoban a pálya hozzávetőleges nyomvonalán, és mondhatom, a Loews kanyar meglepően rosszabb élőben, mint amit a közvetítés sejtet, még utcai géppel is nagyon szűkös forduló, pedig az oda-visszás forgalomban a hosszabb, külső íven fordulhatok, belül jönnek szembe. Ott versenyben azt várni, hogy 2-3 kocsi fordulgasson egymás mellett, erősen irreális, de minimum nagy szerencse kell hozzá. Hamilton meg nem bízott semmit a szerencsére, durr bele alapon nyomta Massat.
Tommi2011-05-31 22:49:23 // 96210
Kiss Pál Tamás sokkal jobb arc és ügyesebb is, mint Zsóti, én drukkolok neki :)
zolee1452011-05-31 22:37:35 // 96209
Honnan tudjam, hogy ismerik-e? Minden esetre a lentebbi szabály nem saját találmány, másoltam. Lehet mendemondáknak hinni, Gyulámék kiagyalták, hogy az választ ívet aki elöl van, okés. Én inkább annak hiszek aminek utána járok.
Hogy miért nem szabálykönyv szerint járnak el az jó kérdés. Valahogy az F1-ben túlzottan védik az elöl haladót.
Meg úgy általában a gyorsabbat. Valahogy mindig abba az irányba mennek a dolgok, hogy a pályán az utolsó ezredig kijöjjenek a valós erőviszonyok. A legjobb példa az az ötlet amit aztán mégsem vezettek be, hogy a SC beküldésekor vezényszóra mindenki lelassul egy bizonyos sebességre, és így újrarajtnál is megmaradnak a SC előtti különbségek.
Ki tudja miért, de az F1 vezetői rettegnek attól, hogy két versenyző egymás közelébe menjen.

Amikor Hamilton bement Massa mellé Massa még nem volt Webber mellett. Maga a ráhúzás hozta azt, hogy bement Webber mellé. Ha hagy helyet akkor elfordul Webber mögött, azon az íven mint amit megkezdett Webber, csak a kanyar vége felé sem húzza be a kocsit.

Najó, mindegy. Ennek az egésznek semmi értelme, mert nagyon más oldalról közelítjük a dolgokat. Minden esetre belegondoltam, hogy ilyen mentalitás mellett hány előzés lenne Martinsville-ben...egy sem.:D

Részemről OFF.:)
pb_2011-05-31 21:19:21 // 96208
Jaja porig kLlett volna zúznia.)))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-31 21:14:32 // 96207
Massa volt a béna én a helyében teljesen ráhúztam volna a kormányt és vittem volna a mekkláren első szárnyát :P
pb_2011-05-31 21:10:26 // 96206
AZrt kíváncsi lNnék, hogy kinek hova kLlett volna mNnie.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-31 21:06:14 // 96205
nyilván sehova mert ha nem rázókő lett volna ott ha nem fal akkor is átvágja a kanyart? :P
Andy2011-05-31 20:58:52 // 96204
Oké, akkor a mindenkori sportfelügyelők sem ismerik a szabályokat., mivel Hami büntetést kapott. Szerintem akkor ez így tiszta. :)) Csak még akkor arra is világíts rá, hogy Massa hová kellett volna, hogy menjen, mivel jobb oldalán előtte Webber kanyarodott ugyan ott. És hát Hami bele is tolta a Ferrarit.
Selmak2011-05-31 20:45:35 // 96203
zolee1452011-05-31 20:43:26 // 96202
Csak ma, csak neked, hogy ne kelljen keresgélned:

"FIA Nemzetközi Sportkódex L függeléke 2011

IV. FEJEZET: A VEZETÉSI MAGATARTÁS SZABÁLYAI A VERSENY-PÁLYÁKON

2. ELŐZÉS, A VERSENYAUTÓ IRÁNYÍTÁSA, A PÁLYA HATÁRAI

a. Az az autó, amely egyedül van a pályán, annak teljes szélességét igénybe veheti, (eddig érdekes, innentől kezdve ez a bekezdés már azt tárgyalja hogyha lekörözött vagy akkor hogyan kell elengedni, ha figyelmen kívül hagyod a kék zászlót seggbekúrnak, stb)

És akkor a lényeg:

b. Az előzés jobbról, vagy balról is történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Mindazonáltal másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos. A fenti események bármelyikében vétkesnek látszó versenyzőket a Felügyelő Testületnek jelenteni kell."
zolee1452011-05-31 20:39:12 // 96201
A V8 Ausztrál széria, direkt nem hoztam fel amcsi szériát, mert ott mondjuk hárman is elfordulnak egymás mellett gond nélkül (roadon is).

Itt a különbség: az öldöklő harc szerinted nem működhet mivel drágák a kocsik. Erre mondom azt, hogy az öldöklő harc csak F1-es mentalitással jelent zúzást.
Ezt is írtam már: hibázni lehet, benne van a baleset. Az viszont nem mindegy, hogy alapból hogyan állok hozzá egy manőverhez. Vajon tudok-e úgy védekezni, hogy belül meghagyom az egy autónyi helyet, de az ilyen formán nagyobb külső íven kihasználom a jobb kigyorsítást? Vajon be tudok-e úgy menni a másik mellé, hogy belekalkulálom a tempómba azt, hogy a kijáraton még mellettem lesz a másik, és nem engedhetem ki a rázóra a kocsit?
Ha így gondolkodunk rögtön nem olyan egyértelmű előny az a belső ív.

Az meg eleve rossz hozzáállás, hogy drága az autó azért nem akarok versenyezni. Ilyan csak a hazai rali pályákon van, hogy bérelik a drága Evo-kat, a prológ előtt ott páváskodnak előtte, fotóztatják magukat, meg mindenféle csaj vonaglik a mocitetőn, aztán meg a gyorson csak röcögtetnek, mert jaj nehogy baja essen a gépnek.:D
Andy2011-05-31 20:33:50 // 96200
Belinkelnéd a szabálykönyvet? ;))
Kazes☻2011-05-31 20:32:55 // 96199
egyetértek :)
zolee1452011-05-31 20:25:59 // 96198
Mert régebben szerettem, meg aztán Alonso is szimpatikus (a piros ruha ellenére még mindig:D) és várom a csodát, hátha egyszer olyan lesz mint amikor megszerettem.

De nekem is lenne egy kérdésem: miért vártál próbálkozást Alonsotól? Monacoban csak úgy lehet előzni ahogy Hamilton csinálta, igaz ehhez a másik autóba nem F1-es mentalitású pilóta kellene, és akkor talán csata is lenne belőle, nemcsak sértődés.
Ahogy te vélekedsz a szabályokról (hozzá teszem, hogy szabály van arra, hogy nem szabad ráhúzni a belül lévőre, viszont olyan szabály nincs, hogy aki egy kicsit is elöl van az arra megy amerre akar, tudomást sem véve a belül lévőről) úgy nem lehet előzni. Nemhogy Monacoban, sehol sem. Kivéve az olyan helyeket ahol a drs akkora előny, hogy már bőven a féktáv előtt sikerül befejezni az előzést.
Ollah2011-05-31 11:33:33 // 96197
Műkedvelő amatőrként követem csak az F1 eseményeit, és leginkább csak a futamokat van időm megnézni.
Mondjuk ezt sok éve teszem. :).
Bármennyire is nem szimpatizálok Hamiltonnal, az ő agresszivitása és vérszomja példaértékű, és kifejezetten szórakoztató volt nézni most hétvégén is. Más ligában focizik, mint a többiek... (Nálam idén még mindig ő a vb esélyes.)
Esetleg Alonsot lehet vele egy lapon említeni, de ennyire elvetemült talán még ő sincs.

Mondom mindezt úgy, hogy a jelenlegi mezőnyből - a Toro Rosso-s vitézkedései óta - Vettelnek szorítok.
Gerion2011-05-31 09:31:45 // 96196
"Monacoban minden ív koszos. Mindegy."


A gyorsan porladó Pirellik miatt minden pályán minden ív koszos pár kör után.
Gerion2011-05-31 09:30:57 // 96195
Azt gondolom, az almát ne hasonlítsuk a körtéhez. Az F1 egy saját szabály- és szokásrendszerrel, hagyományokkal működő versenyág. Ha szigorúan vesszük, a DRS is egy természetellenes húzás, ami az üldözőt hozza komoly előnybe. Arról nem is beszélve, hogy az F1 kocsik lényegesen drágábbak, mint az átlag amerikai széria gépei, így itt még annyira sem engedhető meg anyagilag az öldöklő harc, mint odaát, mert a szezon felére a fél mezőny bedobná a törülközőt.

Az F1 ilyen, az idei versenyek pedig eddig kifejezetten szórakoztatók mindennel együtt.
Buksi2011-05-31 03:44:19 // 96194
Milyen duma? Miért, nem így van? :-)))
Ebben egyetértünk! ;-)
Xixo2011-05-31 00:40:44 // 96193
Nézz inkább ilyet! :)

Ez aztán az autóverseny:
A versenyző a versenypályán jogosult:

1. a másik versenyautót, annak mindkét oldalán támadni (oldalt oldallal);

2. a másik versenyautót hátulról támadni,

3. a jobb helyezés, az előrejutás érdekében a szabályok betartásával "tolakodni", "lökdösődni",


Nem is értem az F1ben ezt miért nem szabad... :)
Tommi2011-05-31 00:17:17 // 96192
Like :)))
Xixo2011-05-31 00:01:53 // 96191
De ha ilyen szar az F1, akkor minek nézed?

(Azt nem írom le még egyszer, hogy nem értek egyet. :) )
zolee1452011-05-30 23:58:33 // 96190
Monacoban minden ív koszos. Mindegy. Te azt mondod, hogy nem tudta volna, meg nem lett volna esélye...volna, volna. Én meg látom, hogy máshol nem volna, hanem megoldják. Elfordulnak egymás mellett, össze sem érnek, és bizony nem egyértelmű, hogy aki belül van az nyert. Az, hogy nyitva hagyod a belső ívet nem jelent egyből elengedést. Ezt nagyon nehéz elmagyarázni egy F1 versenyzőnek, de úgy néz ki az F1 szurkolóknak is.

Majd ha egyszer nagyon ráérsz nézzél meg egy V8 Supercars versenyt, hogy utcai pályán hogyan mennek azokkal a nagy dögökkel. És igen, van ott is baleset, vannak hibák, de olyan nincs, hogy nem törődnek a másikkal, mennek, mert fél autónyival előrébb van tehát övé a pálya.
Igen, ez az autóverseny. A többi csak vonatozás, meg bohóckodás.

Mindig megy a nyüszögés, hogy nincs előzés, nincs verseny. ha meg valaki előzni akar akkor mit képzel, hogy gondolta, nem volt helye, szabálytalan, akasszuk fel. Így hogyan tudnak a pilóták a szurkolók kedvében járni?:)
zolee1452011-05-30 23:42:54 // 96189
Hamilton belsőjéből elég tisztán látszik az a több mint egy autónyi hely, ami miután betette oda Hamilton a kocsit elkezdett szépen kb negyed autónyi hely lenni.
Ez európai, főként F1-es mentalitás. Itt a fejekben van a probléma.
Ha Massa kívül marad akkor is simán elöl tudott volna maradni, csak éppen esze ágában sincs helyet hagyni.

Mindegy, ez nem az első ilyen eset, és nem is az utolsó, csak mondom, hogy van ahol ezt meg tudják oldani.:)

Hamilton - Schumacher: igaz MS menet közben meggondolta magát, és nem húzott rá, de azért elindult befelé. Ha nem ezt teszi, hanem kicsit nagyobb ívet választ, viszont ottmarad kívül akkor nem lett volna ennyire sima előzés, lehet együtt mennek fel azon a kacskaringós részen.
Viszont egyrészt rossz ívet választott, másrészt nem is igen bízott Hamiltonban, mert elvette a gázt. Az más kérdés, hogy szemből látszott, hogy bár neccesen, de elfért volna, Hamilton hagyott helyet kívül.

Apróságokon múlik ám, hogy egy előzési kísérletnek baleset, egymásra köpködés meg büntetés lesz-e a vége, vagy éppen a nézők látnak egy néhány kanyaron át tartó meccset.
pb_2011-05-30 23:34:54 // 96188
Csak nM volt, még 1 1/2 sM.) NNYi Rővel a vetMénySt átugorva is próbálkoz6tott volna az LőZssL.))
pb_2011-05-30 23:31:50 // 96187
Csak ugye itt a helyzet az volt, hogy mása volt a bLső ívN, lajos pedig a pálya mLlől próbált Lőzni.
Xixo2011-05-30 23:28:11 // 96186
Akkor Massa tényleg kimehetett volna a koszos külső ívre, ahol semmi esélye nem lett volna kigyorsítani, sőt valszeg a kanyart se tudta volna bevenni...
Ez aztán az autóverseny! :))
Xixo2011-05-30 23:21:25 // 96185
Majd ha Domika is követi... :)
Vikking 3112011-05-30 23:21:15 // 96184
Nem szoktam ellenkezni Veled, de most fogok (és azért, mert máskor általában igazad van :))).

A helyzet az, hogy nem hogy a kapu nem volt nyitva, de még zárva is volt, se Massa nem gondolta, hogy a rázókőre ( ergo a pályán kívülre... ) bedugja az orrát a szarjának a nigga... Aztán meg még jobban bezárta a kaput. Messze volt és nem is előzési pozícióban.

A fizikai kontakt, ráadásul olyan szinten hogy rátolta Massát Webberre szerintem nem valami szép húzás. Aki hátul van, annak KELL figyelnie.

És nem az első és nem is az utolsó ilyen megmozdulása volt. Nehogymá' roncsderbyt játsszunk...
zolee1452011-05-30 23:11:25 // 96183
Ha van egy autónyi hely belül, mert nem húzzák rád akkor nem kell kitolni. Elfordulnak egymás mellett, aztán akinek jobban sikerül a kigyorsítás az nyerte azt a kanyart. legközelebb megint lehet próbálkozni.
Nem nagy ötlet. Ezt hívják autóversenynek. Van jópár sorozat a világon ahol ezt meg tudják oldani, csak az F1-ben van az, hogy én voltam elöl ott megyek ahol akarok, mindenki más fékezzen, enyém az ív.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak