Kazes☻2012-02-05 20:59:46 // 98442
Lehet, hogy nem oldalhelyes, de valahogy nekem ehhez az összeállításhoz , ill. -ból hiányzik a JPS felirat. :)))
pb_2012-02-05 20:56:15 // 98440
+ ugye a volt rali pilóta is sokat nyom a latban.))
Willy2012-02-05 19:52:39 // 98439
Willy2012-02-05 18:33:56 // 98436
Kazes☻2012-02-05 17:09:24 // 98435
Persze, azzal magyarázták, hogy ne lehessen, mert úgy leszippantotta a verdát, hogy sínautózott. De ilyen az egyszerűbb homorított aljú kocsi is, ahol szintén nem kis leszippantó erő jön létre, persze betiltva. :)
Amúgy meg én először úgy találkoztam ilyesféle elméletekkel, mint rakéta elv. Persze nem rakéták (még) ezek az autók, de ...
Persze, hogy ne kelljen még egyszer beírnom, Zoli145 neked is szólna, mint válasz. :)
Amúgy meg én először úgy találkoztam ilyesféle elméletekkel, mint rakéta elv. Persze nem rakéták (még) ezek az autók, de ...
Persze, hogy ne kelljen még egyszer beírnom, Zoli145 neked is szólna, mint válasz. :)
Willy2012-02-05 17:02:51 // 98434
zolee1452012-02-05 14:29:12 // 98433
A légüres térben versenyzés szar lenne, mert nem lenne leszorító erő.:)
De a leszorító erőt nem az alul áramló levegő termeli, hanem az a nyomáskülönbség, ami a kocsi alja és teteje közt van. A diffúzor eleinte valamekkora (leginkább semekkora), majd jól elkezd nagyobb lenni, vagyis a kocsi alá bejutó x mennyiségű levegőnek egyre nagyobb helyet csinálnak a kocsi alatt. Ekkor minden más helyről be akar oda menni a levegő az autó körül, mert valamiért szereti ha nincs nyomás különbség. Hátulról annyira nem tud, mert menni kéne a kocsi után. Oldalról már igen, de nem sok, meg felülről is.
A felülről jövő a legnagyobb haverja az aero-s emberkeknek, mert azt a levegőt nem érdekli, hogy van ott egy autó, azzal együtt menni akar a diffúzorba. Meg is vagyunk, van leszorító erőnk.
Na ezután, ha van egy fasza alacsony nyomású zónánk a kocsi alatt oda minek elkezdeni levegőt pumpálni? Vagy mondjuk jelen esetben kipufogó gázt? Erre a gázra írtam, hogy a gyorsan áramló gáznál jobb az a gáz ami ott sincs.
Persze nyilvánvalóan hibás a gondolatmenetem, mert megcsinálták a befújást, és ha nem lett volna jó most nem sírnának, hogy nincs. Szóval van, működik, jó, csak az én agyam kevés ezt felfogni. Gondoltam hátha van itt valaki aki nem sumákolt el annyi fizika órát mint én.:)
Amúgy az a porszívós dolog is arról szólt, hogy az a kevés levegő ami bejut az minél előbb távozzon onnan, vagyis azzal a böszme nagy ventivel hoztak ott létre alacsonyabb nyomást.
Esetleg még az lehet, hogy a diffúzor végébe vezették a csövet, és a kocsi mögötti levegőt "lökdösték" el a kipufogó gázzal.
De a leszorító erőt nem az alul áramló levegő termeli, hanem az a nyomáskülönbség, ami a kocsi alja és teteje közt van. A diffúzor eleinte valamekkora (leginkább semekkora), majd jól elkezd nagyobb lenni, vagyis a kocsi alá bejutó x mennyiségű levegőnek egyre nagyobb helyet csinálnak a kocsi alatt. Ekkor minden más helyről be akar oda menni a levegő az autó körül, mert valamiért szereti ha nincs nyomás különbség. Hátulról annyira nem tud, mert menni kéne a kocsi után. Oldalról már igen, de nem sok, meg felülről is.
A felülről jövő a legnagyobb haverja az aero-s emberkeknek, mert azt a levegőt nem érdekli, hogy van ott egy autó, azzal együtt menni akar a diffúzorba. Meg is vagyunk, van leszorító erőnk.
Na ezután, ha van egy fasza alacsony nyomású zónánk a kocsi alatt oda minek elkezdeni levegőt pumpálni? Vagy mondjuk jelen esetben kipufogó gázt? Erre a gázra írtam, hogy a gyorsan áramló gáznál jobb az a gáz ami ott sincs.
Persze nyilvánvalóan hibás a gondolatmenetem, mert megcsinálták a befújást, és ha nem lett volna jó most nem sírnának, hogy nincs. Szóval van, működik, jó, csak az én agyam kevés ezt felfogni. Gondoltam hátha van itt valaki aki nem sumákolt el annyi fizika órát mint én.:)
Amúgy az a porszívós dolog is arról szólt, hogy az a kevés levegő ami bejut az minél előbb távozzon onnan, vagyis azzal a böszme nagy ventivel hoztak ott létre alacsonyabb nyomást.
Esetleg még az lehet, hogy a diffúzor végébe vezették a csövet, és a kocsi mögötti levegőt "lökdösték" el a kipufogó gázzal.
Grando2012-02-05 14:22:53 // 98432
A Brabham-Alfánál asszem az volt a gond, hogy mozgó aerodinamikai cuccnak minősült, nem? ;)))
Kazes☻2012-02-05 14:12:34 // 98431
"Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne? " - mert nem légüres térben versenyeznek! :DDD
A 'szippantós' verziót meg már anno az Alfánál betiltották. :D
A 'szippantós' verziót meg már anno az Alfánál betiltották. :D
Kazes☻2012-02-05 14:10:18 // 98430
Jó lesz, jó lesz! Remélem be is jönnek az újítások és a RB sem tud majd nyafogni, hogy így+ úgy. :)
Grando2012-02-05 09:37:06 // 98429
Na igen, ha mi ezt tudnánk... Persze attól még érdekes dolog ellamentálgatni ezeken. ;)))
Megint más kérdés, hogy az elemek együtt, rendszerként hogyan működnek. Az öreg Montezemolo nem véletlenül mammog folyton, hogy oké, hogy fontos az aerodinamika, de már ott tart a Forma 1, hogy inkább repülőgépeket terveznek és nem autókat. Nagyon eltolódott a hangsúly.
Megint más kérdés, hogy az elemek együtt, rendszerként hogyan működnek. Az öreg Montezemolo nem véletlenül mammog folyton, hogy oké, hogy fontos az aerodinamika, de már ott tart a Forma 1, hogy inkább repülőgépeket terveznek és nem autókat. Nagyon eltolódott a hangsúly.
zolee1452012-02-05 02:01:56 // 98428
Olvasom, hogy így - úgy próbálják visszahozni a befújt diffúzor betiltása miatti leszorítóerő csökkenést.
Valahogy nekem ez a befújás soha sem volt tiszta. Az addig okés, hogy a mozgó levegő nyomása alacsonyabb mint az állóé. A gyorsanmozgó pedig alacsonyabb mint a lassan mozgó. Minél alacsonyabb az autó alatt a nyomás annál nagyobb a leszorító erő, ez is oké.
Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne?
Biztos ezért nem vagyok aero szakember valamelyik F1 csapatnál.:)
Viszont most eszembe jutott valami: annak idején a Ferrarinál volt egy aero-s csaj. Minden áron rozmár orrot akart az autónak, jól el is küldték. Frank Williams gyorsan lecsapott rá, elkészült a rozmár Williams. Jó is volt, annak a célnak megfelelt amire készült, nagyon hatékony volt a történet, csak éppen a kanyarodás volt nehézkes. Valami olyasmit írtak, hogy kanyarban az autó egy kicsit a túlnyúlás miatt "csapja az orrát" oldalra. Na itt azok a nagyon széles lemezek beleakadtak a levegőbe, bár ez hülye szó erre, de talán érthető. Lényeg az, hogy több volt a hátránya mint az előnye.
A végén a Williamstől is mennie kellett a hölgynek.
Ez a Ferrari orr nem hasonlít arra? Magas, alig nyúlik túl az orr a függőleges lemezeken, stb. Annyi a különbség, hogy most azok a lemezek kb kétszer olyan szélesek mint annak idején a Williams-en.
Persze az elmúlt 10-12 sor alatt sem lettem aero szakember, biztos ki van ez találva, csak ugye a Williamsről is azt hitték annak idején, hogy jó.
Valahogy nekem ez a befújás soha sem volt tiszta. Az addig okés, hogy a mozgó levegő nyomása alacsonyabb mint az állóé. A gyorsanmozgó pedig alacsonyabb mint a lassan mozgó. Minél alacsonyabb az autó alatt a nyomás annál nagyobb a leszorító erő, ez is oké.
Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne?
Biztos ezért nem vagyok aero szakember valamelyik F1 csapatnál.:)
Viszont most eszembe jutott valami: annak idején a Ferrarinál volt egy aero-s csaj. Minden áron rozmár orrot akart az autónak, jól el is küldték. Frank Williams gyorsan lecsapott rá, elkészült a rozmár Williams. Jó is volt, annak a célnak megfelelt amire készült, nagyon hatékony volt a történet, csak éppen a kanyarodás volt nehézkes. Valami olyasmit írtak, hogy kanyarban az autó egy kicsit a túlnyúlás miatt "csapja az orrát" oldalra. Na itt azok a nagyon széles lemezek beleakadtak a levegőbe, bár ez hülye szó erre, de talán érthető. Lényeg az, hogy több volt a hátránya mint az előnye.
A végén a Williamstől is mennie kellett a hölgynek.
Ez a Ferrari orr nem hasonlít arra? Magas, alig nyúlik túl az orr a függőleges lemezeken, stb. Annyi a különbség, hogy most azok a lemezek kb kétszer olyan szélesek mint annak idején a Williams-en.
Persze az elmúlt 10-12 sor alatt sem lettem aero szakember, biztos ki van ez találva, csak ugye a Williamsről is azt hitték annak idején, hogy jó.
Grando2012-02-05 01:11:20 // 98427
Buksi2012-02-05 00:44:40 // 98426
Még szép! Ez nem is lehet kérdés! ;-)
Kazes☻2012-02-05 00:09:12 // 98425
Akkor 'nyerünk'?! :D
Buksi2012-02-05 00:04:36 // 98424
Nem hát, de én ezt már mondtam a múltkor is! ;-)
Kazes☻2012-02-04 23:56:24 // 98423
Ugye, hogy nem is olyan csúnya?! :D
Kazes☻2012-02-04 23:26:56 // 98421
"Véleményem szerint az a csúnya autó, amelyik nem nyer, a gyönyörű pedig az, mely képes a győzelemre. Szóval szeretném azt hinni, hogy ez egy csodálatos versenygép, és ezt már az első versenyek után látni fogjuk.” - Nikolas Tombazis, a maranellói gárda főtervezője.
:)
:)
zolee1452012-02-04 23:21:53 // 98420
"Azért ilyen, mert az idei szabályok előírják, hogy az orrkúp max 55 cm magas lehet, míg a váz továbbra is 62,5 cm. Ezért jött ez az esztétikailag ronda megoldás.
Oldalütközések ellen hozták, mert a cockpit legalacsonyabb pontja 55 cm lehet, és így nem mehet fölé az orrkúp.
A 62,5 cm meg nem előírás, csak lehetőség, amit ki is használnak. A levegő egyébként nem ugrik ekkorát, a "púpok" közepe V-alakban ki van vájva, mint egy csatorna."
WG
Ezt gondolom még a Force Indiánál írta, mert a Ferrarinak nincs v alak, csak a lépcső.
Viszont ilyen formán elég egyszerű a magyarázat. Pedig már kezdtem volna mindenféle remek funkciót kitalálni annak a lépcsőnek.:D
Oldalütközések ellen hozták, mert a cockpit legalacsonyabb pontja 55 cm lehet, és így nem mehet fölé az orrkúp.
A 62,5 cm meg nem előírás, csak lehetőség, amit ki is használnak. A levegő egyébként nem ugrik ekkorát, a "púpok" közepe V-alakban ki van vájva, mint egy csatorna."
WG
Ezt gondolom még a Force Indiánál írta, mert a Ferrarinak nincs v alak, csak a lépcső.
Viszont ilyen formán elég egyszerű a magyarázat. Pedig már kezdtem volna mindenféle remek funkciót kitalálni annak a lépcsőnek.:D
Inter156 (il mascalzone)2012-02-04 17:54:02 // 98418
GT Ɨ|ѯ2012-02-04 14:41:21 // 98416
nem is kellene rá, jöhetne az izgalom:-)
Kazes☻2012-02-04 14:38:06 // 98415
Mint a hős időkben. :)
GT Ɨ|ѯ2012-02-04 14:32:12 // 98414
Lassan nem is kell majd hátsószárny, annyira keskeny...:-(
Kazes☻2012-02-03 20:42:15 // 98413
Csak nem! Majd jól elveri az egész mezőnyt! :)))
szasza(SW)2012-02-03 19:46:48 // 98410
Hát ez olyan ronda ,mint egy ronda:)))
Ha nem működik, eladják lépcsőnek:)
Ha nem működik, eladják lépcsőnek:)
Buksi2012-02-03 19:44:48 // 98409
Nem olyan csúnya ez! Viszont remélem sokkal jobb lesz, mint a tavalyi! :-)
Buksi2012-02-03 19:38:45 // 98408
Így lettem nevelve! :-D
Xixo2012-02-03 16:01:06 // 98407
Kazes☻2012-02-03 11:49:29 // 98406
Funkcionáljon. Az a lényeg. És akkor első lesz. Inkább, mint szép autóból nézni a többiek hátát, nem?! :)))
zolee1452012-02-03 11:41:36 // 98405
Az az orr azzal a remek kis lépcsővel nagyon szép részlet. Azon biztos sokat gondolkodtak. A fejlesztési cél valami olyasmi lehetett, hogy az amúgy összességében egészen jó autót valamivel rondává, de minimum nevetségessé kéne tenni.
Persze nyilván szélcsatorna eredménye, és biztos nem olyan rossz mint amilyennek kinéz, meg azt is el tudom képzelni, hogy funkciója van, mondjuk így tudják olyan magasra rakni a felső lengőkarokat, de akkor is...
Amúgy amit az orrkúp aljából látok kijönni, és a kerék közepéhez csatlakozik az már az alsó lengőkar? Vagy valamit még találni kellene lentebb?
Mert ha az akkor fékezéskor igen komoly nyomtáv növekedést csinál. Akkor ehhez képest ami majdnem vízszintesen áll az lenne a nyomórúd, ami megy a rugóhoz, lengéscsillapítóhoz.. vagyis az mostmár húzórúd. Gondolom erről beszéltek új első futóműnél. Vagy nem.:D
Na mindegy, ha nincs az a lépcső semmi baj nem lenne vele.
Persze nyilván szélcsatorna eredménye, és biztos nem olyan rossz mint amilyennek kinéz, meg azt is el tudom képzelni, hogy funkciója van, mondjuk így tudják olyan magasra rakni a felső lengőkarokat, de akkor is...
Amúgy amit az orrkúp aljából látok kijönni, és a kerék közepéhez csatlakozik az már az alsó lengőkar? Vagy valamit még találni kellene lentebb?
Mert ha az akkor fékezéskor igen komoly nyomtáv növekedést csinál. Akkor ehhez képest ami majdnem vízszintesen áll az lenne a nyomórúd, ami megy a rugóhoz, lengéscsillapítóhoz.. vagyis az mostmár húzórúd. Gondolom erről beszéltek új első futóműnél. Vagy nem.:D
Na mindegy, ha nincs az a lépcső semmi baj nem lenne vele.
Kazes☻2012-02-03 11:25:29 // 98404
Kazes☻2012-02-03 11:20:04 // 98403
Érdekes, az biztos! De mindegy is, csak hozza az eredményeket vele a két pilóta. :)
Grando2012-02-03 10:57:39 // 98402
Diny2012-02-03 10:53:50 // 98401
most mutatták be az új Ferrarit.
hááát... csúf az orra nem kicsit :)
hááát... csúf az orra nem kicsit :)
Kazes☻2012-02-03 10:04:07 // 98400
Mily megható ez a szerénység! :D
Buksi2012-02-02 23:36:57 // 98399
Konkrétan ezt így nem akartam leírni, mert túl nagyképűnek tűnt volna! :-D
Tommi2012-02-02 21:47:35 // 98397
Aszongya: "tifuzzi"
E? Amúgy a többi duma jó :)
E? Amúgy a többi duma jó :)
Kazes☻2012-02-02 18:16:41 // 98396
Jaaa, akkor azért marad el?!Ahhhaaaaaaaaaaaaaa...?! :D
Buksi2012-02-02 18:13:34 // 98395
Kár, de egyébként sem tudtam volna ott lenni! :-))))
Buksi2012-02-02 18:09:48 // 98394
Szívet melengető és a Ferrari drukkereket büszkeséggel eltöltő sorok ezek! ;-)
Kazes☻2012-02-02 15:50:23 // 98393
Ja..., hát reméljük! :)