Kazes☻2011-11-25 22:32:46 // 98092
zolee1452011-11-25 21:50:22 // 98091
Könnyebb lenne elhinnem, hogy nektek ez így jó, ha nem olvasnám itt minden futam után több embertől, hogy na ma is elaludtam, ma sem történt semmi.:D
Xixo2011-11-25 21:42:20 // 98090
De a motorsportos topic nem pörög eléggé ahhoz, hogy legyen kivel vitázni az indiánkáron... :)
Selmak2011-11-25 21:18:10 // 98089
F1ben meg aki elől van annál az előny ilyen egyszerű a dolog.
Grando2011-11-25 20:53:41 // 98088
Akkor az F1 xar, ne nézzed. ;)
zolee1452011-11-25 19:58:03 // 98087
Ezek magától értetődő dolgok, de a gyakorlat nem ez.
Mondanám, hogy hol, de annak a sorozatnak a neve itt az F1 topikban szitokszó.:D Szóval Ott lehet blokkolni. Annyiszor váltasz irányt amennyiszer akarsz. Egyenesben, kanyarban, lényegtelen. De - és itt a lényeg - ha 1 centire melléd ér valaki mindegy, hogy kívül vagy belül már helyet kell hagynod.
Ilyen egyszerű a dolog.:)
Mondanám, hogy hol, de annak a sorozatnak a neve itt az F1 topikban szitokszó.:D Szóval Ott lehet blokkolni. Annyiszor váltasz irányt amennyiszer akarsz. Egyenesben, kanyarban, lényegtelen. De - és itt a lényeg - ha 1 centire melléd ér valaki mindegy, hogy kívül vagy belül már helyet kell hagynod.
Ilyen egyszerű a dolog.:)
Willy2011-11-25 19:43:36 // 98086
Igen, pl egyenesben is ha valaki berakja a másik mellé az autót akkor nem szoríthatja le a másik versenyző még akkor se ha nem váltott még egyszer se irányt. A kanyarban ugyan így kéne működnie. Versenypálya fogalma adott, el kell férni egymás mellett.
zolee1452011-11-25 19:32:51 // 98085
Ezt a felfogást soha nem fogom megérteni, hogy aki elöl van az befordul aki kicsit hátrébb az meg fékezzen. Ha ketten egymás mellett nem tudnak elfordulni akkor el kell menni rallyzni.
Ráadásul ezzel a felfogással nem lehet versenyezni. Megvolt a kvali és lehet egyből végeredményt hirdetni.
Ráadásul ezzel a felfogással nem lehet versenyezni. Megvolt a kvali és lehet egyből végeredményt hirdetni.
Willy2011-11-25 19:20:19 // 98084
Az előzés jobbról, vagy balról is történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Mindazonáltal másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos.
Gerion2011-11-25 19:01:36 // 98083
Willy2011-11-25 18:54:49 // 98082
Látom találtál vitapartnert aki még nem olvasta az FIA sportkódex "L" függelékét. :)
Gerion2011-11-25 18:46:57 // 98081
Köszönöm, hogy igazat adtál, így a témáról való további beszélgetés okafogyottá vált. :) Én azt tartom elképzelhetőnek, hogy aki elől van, az befordul, mert ő van elől, aki meg hátrébb van, és láthatóan már nem tud előzni, nem fér be a másik elé, az elveszi a gázt, befordul az élen haladó mögött, és a később újra megpróbálkozik előzéssel.
Kizárólag a megnyugtatásodra... :) :)
Kizárólag a megnyugtatásodra... :) :)
Kazes☻2011-11-25 14:32:03 // 98080
Xixo2011-11-24 22:52:34 // 98079
Vazze, hogy már 20 éve se tudott senki se versenyezni az efegyben... én meg azt hittem, hogy ez csak a jelen kor problémája! :))
zolee1452011-11-24 22:48:38 // 98078
Hú bocs, ez elkerülte figyelmemet. Így már más, teljesen igazad van.
Láttam már számtalanszor ezt az esetet, de valahogy sosem vettem észre, hogy egy 2 méter széles alagútba készült bemenni a két autó. Így már mindent értek.
Eddig azt hittem, hogy egy szabály szerint minimum 12 méter széles pályán mennek, ahol fél méterrel szélesebben is lehet fordulni a külső íven, ahol amúgy még elfért volna másik 5 autó is.:D
Köszi, hogy megmutattad ezt a videót, mindent visszavonok amit eddig írtam.:)
Azért puszta kíváncsiságból, csak a magam megnyugtatására megkérdezném, hogy ha nem a fenti videón látható 2 méter széles alagútba mentek volna, hanem egy versenypályán, akkor elképzelhetőnek tartod, hogy két autó egymás mellett beforduljon egy kanyarba?:)
Láttam már számtalanszor ezt az esetet, de valahogy sosem vettem észre, hogy egy 2 méter széles alagútba készült bemenni a két autó. Így már mindent értek.
Eddig azt hittem, hogy egy szabály szerint minimum 12 méter széles pályán mennek, ahol fél méterrel szélesebben is lehet fordulni a külső íven, ahol amúgy még elfért volna másik 5 autó is.:D
Köszi, hogy megmutattad ezt a videót, mindent visszavonok amit eddig írtam.:)
Azért puszta kíváncsiságból, csak a magam megnyugtatására megkérdezném, hogy ha nem a fenti videón látható 2 méter széles alagútba mentek volna, hanem egy versenypályán, akkor elképzelhetőnek tartod, hogy két autó egymás mellett beforduljon egy kanyarba?:)
Gerion2011-11-24 22:35:18 // 98077
http://video.google.com/videoplay?docid=-2772064076462580009
Állítsd meg 0:12-nél. Prost fél autóval Senna előtt volt. Innen kellett volna előreengednie Sennát....? Csak mert a Bajnok Úr futam előtt befenyített, hogy ő mérges, és nem fog fékezni?
Ha Balestrevel volt a fő baja, mint nyilatkozta, rendezte volna el azzal futam után egy sötét sikátorban.
Na, de mindegy, 20 éve volt...
Állítsd meg 0:12-nél. Prost fél autóval Senna előtt volt. Innen kellett volna előreengednie Sennát....? Csak mert a Bajnok Úr futam előtt befenyített, hogy ő mérges, és nem fog fékezni?
Ha Balestrevel volt a fő baja, mint nyilatkozta, rendezte volna el azzal futam után egy sötét sikátorban.
Na, de mindegy, 20 éve volt...
zolee1452011-11-24 22:21:53 // 98076
Namost elég szar vagyok angolból, de ez ugyanaz mint amit a futam előtt is mondott. ne akarjön befordulni előtte Prost, mert nem fog sikerülni.
Ha nézted a videót azt nyilatkozta, hogy Prost rácsukta az ajtót. Ha kicsit előtte megnézed ez látszik is a videón. Senna a rázókövön ment amikor Prost ráhúzott.
Ha Prost hagyott volna helyet, és Senna akkor is nekimegy az egy más helyzet lett volna.
Ha nézted a videót azt nyilatkozta, hogy Prost rácsukta az ajtót. Ha kicsit előtte megnézed ez látszik is a videón. Senna a rázókövön ment amikor Prost ráhúzott.
Ha Prost hagyott volna helyet, és Senna akkor is nekimegy az egy más helyzet lett volna.
Gerion2011-11-24 22:06:06 // 98075
Senna ezt nyilatkozta 91-ben Suzukában (leirata a szövegének):
Last 2 years were '89 with a disgraceful end, when I won the race, and I missed one victory in my career, that 89 I won, and it was taken away. I was prevented from going to the podium by Balestre, and I never forget that. As a result of that, was the 1990 championship, when we faught all the way, myself & Prost, we came to the last race, & pole position was set in the wrong place. We agreed before starting qualifying, that pole position would be on the other side, with the officials, then Balestre gave the order after qualifying, to NOT change, and I found myself in the wrong side on pole.
I was so frustrated, that I promised to myself that, if, after the start, I lose the 1st place, I would go for it in the 1st corner, regardless of the result, I would go for it, and Prost wouldn't turn in the 1st corner ahead of me. And that was what took place, and that was a result of polititians making stupid descisions, bad descisions.
Namost ezt igen nehéz másként olvasni, mint 90 beismerését... Innen veszem.
Last 2 years were '89 with a disgraceful end, when I won the race, and I missed one victory in my career, that 89 I won, and it was taken away. I was prevented from going to the podium by Balestre, and I never forget that. As a result of that, was the 1990 championship, when we faught all the way, myself & Prost, we came to the last race, & pole position was set in the wrong place. We agreed before starting qualifying, that pole position would be on the other side, with the officials, then Balestre gave the order after qualifying, to NOT change, and I found myself in the wrong side on pole.
I was so frustrated, that I promised to myself that, if, after the start, I lose the 1st place, I would go for it in the 1st corner, regardless of the result, I would go for it, and Prost wouldn't turn in the 1st corner ahead of me. And that was what took place, and that was a result of polititians making stupid descisions, bad descisions.
Namost ezt igen nehéz másként olvasni, mint 90 beismerését... Innen veszem.
Grando2011-11-24 20:01:01 // 98074
Tudod mennyire bírlak, úgyhogy no offense, de ezt a cikket úgy tűnik, hogy nem olvastad el rendesen vagy fáradt voltál (vagy álmos). ;)))
Kazes☻2011-11-24 19:42:17 // 98073
Majd meglátod! :)
Selmak2011-11-24 19:31:54 // 98072
Vannak még olyanok, nem haltak még ki?
Kazes☻2011-11-24 19:29:19 // 98071
Hasonló fordult meg a fejemben, csak nem akartam a Massa fanokat idegelni vele. :)
zolee1452011-11-24 17:44:44 // 98070
Nem tudom ezt honnan veszed. Amiről én tudok az az, hogy futam előtt mondta, hogy ne akarjon előtte befordulni Prost mert nem fog sikerülni, az ütközés után meg azt mondta, hogy Prost nem hagyott neki helyet.
Nem kell találgatni, megnézed a felvételt, látod hol megy Senna, milyen íven, és látod hol megy Prost. Egy esetben tudta volna Senna elkerülni az ütközést, ha fékez. Ezt viszont mondta futam előtt is, hogy nem fog.:) Ahogy mondták később, a telemetria adatai alapjan nem is tette.:)
http://www.youtube.com/watch?v=foiswIS44AM
97-ről szó sem volt, ott kérdés nincs még az elvetemült MS fanoknál sem.:D
Nem kell találgatni, megnézed a felvételt, látod hol megy Senna, milyen íven, és látod hol megy Prost. Egy esetben tudta volna Senna elkerülni az ütközést, ha fékez. Ezt viszont mondta futam előtt is, hogy nem fog.:) Ahogy mondták később, a telemetria adatai alapjan nem is tette.:)
http://www.youtube.com/watch?v=foiswIS44AM
97-ről szó sem volt, ott kérdés nincs még az elvetemült MS fanoknál sem.:D
Selmak2011-11-24 17:25:30 // 98069
Igaz, Alain Prosttal keverem.
Gerion2011-11-24 17:25:20 // 98068
Ahogy pb is mondja, Senna nem hagyott ki évet. Az inkább Prost volt 92-ben, ami után 93-ban mégis VB lett. De Mansell is kihagyta a 93-as évet az F1-ben, de a 94-es visszatérésekor még összejött egy pole és egy győzelem neki.
Gerion2011-11-24 17:24:27 // 98067
Senna 91-ben épp a suzukai futam alatt maga vallotta be, hogy előző évi ütközést direkt csinálta, mert nem tetszett neki, hogy melyik oldalról rajtolhat... :( Persze ettől nem lesz szebb Sch 97-es jerezi húzása, inkább csak azért hoztam elő a témát, hogy ne Sch egyszemélyben legyen azonosítva nem teljesen fair húzásokkal.
pb_2011-11-24 17:17:21 // 98066
Nem volt 1 év kihagyás ASnál.
zolee1452011-11-24 13:16:49 // 98065
Ahogy akkoriban mondták, a Williams szokás szerint lekéste az év elejét, és a 3 pole is csodaszámba ment.:) De mindegy, sose tudjuk meg mi lett volna annak az évnek a vége.
1990 Suzuka csak az F1-es felfogás szerint Senna hibája. Senna a rázókövön ment, tehát nem tudott volna annál szűkebben fordulni (olyan szabály nincs, hogy köteles lemenni a fűre). Prost simán ráhúzott, mert ő megy elöl és különben is. (ismerős? Massa ráhúz Hamiltonra, nem is olyan régen, de még ezer ilyen esetet lehetne felhozni az F1 közelmúltjából)
Hogy Senna be tudott volna fordulni vagy sem az jó kérdés. Valószínűleg igen, de ha igen ha nem ez Prost ráhúzásán nem változtat.
Ha 90 Senna hibája volt lehetett volna 89 is Senna hibája, hiszen ott is elöl volt Prost, ott is ráhúzott és Senna ott sem ment le a fűre, hogy Prost el tudjon fordulni. Mégsem ezért zárták ki Sennát...
1990 Suzuka csak az F1-es felfogás szerint Senna hibája. Senna a rázókövön ment, tehát nem tudott volna annál szűkebben fordulni (olyan szabály nincs, hogy köteles lemenni a fűre). Prost simán ráhúzott, mert ő megy elöl és különben is. (ismerős? Massa ráhúz Hamiltonra, nem is olyan régen, de még ezer ilyen esetet lehetne felhozni az F1 közelmúltjából)
Hogy Senna be tudott volna fordulni vagy sem az jó kérdés. Valószínűleg igen, de ha igen ha nem ez Prost ráhúzásán nem változtat.
Ha 90 Senna hibája volt lehetett volna 89 is Senna hibája, hiszen ott is elöl volt Prost, ott is ráhúzott és Senna ott sem ment le a fűre, hogy Prost el tudjon fordulni. Mégsem ezért zárták ki Sennát...
Selmak2011-11-24 12:21:55 // 98064
tipoatti2011-11-24 11:29:56 // 98063
Álljon egy tükör elé, és mondja el ugyanígy a remek tanácsait.
Selmak2011-11-24 11:14:05 // 98062
1994-ben Senna már leszálló ágban volt (+1 év kihagyás), akár csak Sumi 2006-ban.
Gerion2011-11-24 00:06:42 // 98061
Na, csak a rend kedvéért, 1994....
Első futam, Brazília. Senna kiesett, de akkor már jó ideje bőven Schumacher mögött ment.
Második futamon (Aida) Senna kiesett az első kanyarban, de addigra már Schumacher rég lerajtolta, és előtte volt. (Azután nyerte is a futamot)
A harmadik futamon Senna volt elől a tragikus pillanatban, de Sch annyira közel volt, hogy ha nincs az az ütközés, talán jó eséllyel... Na, de ezt hagyjuk.
Ill. ha már kiütés, és ha már Senna... 1990. Suzuka, szintén bajnoki címet hozott. Minden nagy bajnok pályafutásában, vagy méginkább minden hosszú pályafutásban van olyan pont, amit utólag az illető szívesen kitörölne.
Első futam, Brazília. Senna kiesett, de akkor már jó ideje bőven Schumacher mögött ment.
Második futamon (Aida) Senna kiesett az első kanyarban, de addigra már Schumacher rég lerajtolta, és előtte volt. (Azután nyerte is a futamot)
A harmadik futamon Senna volt elől a tragikus pillanatban, de Sch annyira közel volt, hogy ha nincs az az ütközés, talán jó eséllyel... Na, de ezt hagyjuk.
Ill. ha már kiütés, és ha már Senna... 1990. Suzuka, szintén bajnoki címet hozott. Minden nagy bajnok pályafutásában, vagy méginkább minden hosszú pályafutásban van olyan pont, amit utólag az illető szívesen kitörölne.
Kazes☻2011-11-23 21:46:06 // 98060
zolee1452011-11-23 18:01:50 // 98059
Az a "verte" elég merész. Ha jól emlékszem 3-ból 3 pole, az első 2 futamon 2 kiesés és sose tudjuk meg mi lett volna ha...de nincs ha. Minden esetre Imolában is MS előtt ment.
Azt a gyenge Benettont egyrészt MS-re szabták (talán Herbert nyilatkozta, hogy tudta, hogy MS számít, csak azt nem sejtette, hogy ilyen szinten mindenki azt lesi, hogy ő mt akar, a csapattársra meg tesznek). A másik ugye a folyamatos csalás (jó tudom nem volt az, mert hiszen MS nem csal, és az is hülye aki ilyet gondol:D), plusz az egész szezon "i"-betűjére a méltó "pont" Adelaide, Hill kiütése a sérült Benettonnal.
Szóval a csapattárs Benettonja lehet, hogy gyenge volt.:D Életében először nincs hátszél a csapattárssal szemben, és nyoma sincs az 1 mp-nek. Bár lehet, hogy a csapaton belüli kivételezés és a teljesítmény közt nincs összefüggés.:D
Mindegy, ez egy lerágott csont, az MS fanok biztos nem így látják.:)
Azt a gyenge Benettont egyrészt MS-re szabták (talán Herbert nyilatkozta, hogy tudta, hogy MS számít, csak azt nem sejtette, hogy ilyen szinten mindenki azt lesi, hogy ő mt akar, a csapattársra meg tesznek). A másik ugye a folyamatos csalás (jó tudom nem volt az, mert hiszen MS nem csal, és az is hülye aki ilyet gondol:D), plusz az egész szezon "i"-betűjére a méltó "pont" Adelaide, Hill kiütése a sérült Benettonnal.
Szóval a csapattárs Benettonja lehet, hogy gyenge volt.:D Életében először nincs hátszél a csapattárssal szemben, és nyoma sincs az 1 mp-nek. Bár lehet, hogy a csapaton belüli kivételezés és a teljesítmény közt nincs összefüggés.:D
Mindegy, ez egy lerágott csont, az MS fanok biztos nem így látják.:)
Cro1662011-11-23 13:25:33 // 98058
Gerion2011-11-22 23:42:25 // 98057
Az utolsó szezon, amikor tényleg volt gumiháború... Goodyear-Bridgestone, kemény év volt. Sajnos a Goodyear már kifelé tartott az F1-ből, így nem is nyertek VB-t, pedig jó autó volt ez a Ferrari is.
Gerion2011-11-22 23:39:26 // 98056
Azért anno pl a Benetton-Ford eléggé gyenge autó volt. Schumacher 3 csapattársat fogyasztott el a 94-es szezon során, 8 futamot nyert a 16-ból, plusz pl az abszolút favorit Senna-Williams párost is verte vele.
Kazes☻2011-11-22 20:04:23 // 98055
Azé' jó kis hókotró az. :)
GT Ɨ|ѯ2011-11-22 19:38:27 // 98054
inkább kocka oldalt, mint ez a mostani hókotrófeeling.
Kazes☻2011-11-22 19:34:08 // 98053
De a matiznál sokkal szebb, az biztos!! :)))
Kazes☻2011-11-22 19:33:27 // 98052
Én meg pont fordítva gondolom, nekem túl kocka az oldaldoboza. :)
Kazes☻2011-11-22 19:09:07 // 98050
most... még... ! :DDD
Buksi2011-11-22 19:00:37 // 98049
Nem félek a farkastól! :-DDD
Kazes☻2011-11-22 18:57:58 // 98048
Majd minygyá' jön, hogy Kimi kettő, és jól megkapod! :DDD
Buksi2011-11-22 18:30:41 // 98047
Kell hozzá a jó autó is! ;-))
Kazes☻2011-11-22 18:28:23 // 98046
Nyugodtan kocsikázzon csak, mint eddig. :)))
zolee1452011-11-22 18:20:38 // 98045
Minek a jó autó? Nem úgy volt, hogy ő mindenkinél 1 mp-cel jobb?:D
Vagy az csak akkoriban volt igaz amikor a kocsi mindenkinél 2-vel jobb volt és több mint 5 évig nem volt műszaki hiba?:)
Vagy az csak akkoriban volt igaz amikor a kocsi mindenkinél 2-vel jobb volt és több mint 5 évig nem volt műszaki hiba?:)