Slowfeet2005-06-21 23:03:13 // 1981
Szerintem, meg de, csak tényleg lelátó kell, jó kivetítővel.
Ami a hungaroringen van azt felejcsük el, ott mindent beépítettek szar lelátóval, tehát akinek állójegye van télleg szart se lát, de ülve sem kapni mogyoródon full service-t látványilag.
Egy monzai futam azér egész más....
krisz332005-06-21 23:00:40 // 1980
jo nem az f1 gondoltam ahhoz nincs közze se a fordnak se a wwnek szerencsére ,és nem ma kezdték a versenyzést azért itt az ideje hogy abbahagyják :)))))
Tommi2005-06-21 22:56:06 // 1979
Az szar McLaren egyéniben és csapatban is a Ferrari előtt van.
Ők is és a Williams is nem ma kezdték a versenyzést, az egy dolog, hogy ki a motorszállítójuk, de szvsz nekik van olyan know-how és pénz hátterük, no meg több évtizednyi tapasztalatuk, amiből "tudnak élni". A Renault (mint "új", gyári csapat, ezen a néven) és a Toyota pedig relatíve újoncok a játékban és náluk most kezd beérni a sok munka, amivel sikeresek lehetnek a következő években. Nem mellesleg a versenyzőik is elég jók. A többi csapat meg kutyaütő :)
Ha jól tudom a Fordnak nem sok köze van a németekhez a Forma-1-ben abban az értelemben, hogy nem az európai részlegük irányítja a projektet (javítsatok ki, ha tévednék).
WW-sek? Kikre gondolsz?
krisz332005-06-21 22:51:57 // 1978
szerintem nehéz is betörni az amcsi piacra anyi versenyük mint a szemét nascar stb legyünk öszinték a forma 1 lelátorol nem annyira élvezetes szerintem
Apacs2005-06-21 22:49:05 // 1977
Nem azért , de amerikában soha annyian nem tudták, hogy mi a franc az az F1 mint most. És abban is biztos vagyok, hogy a következő futamot többen fogják nézni mint valaha (jó jó eddig senki nem nézte ott így nem nehéz).....ez is egy reklám még ha negatív is.....
krisz332005-06-21 22:40:26 // 1976
mi az a mekláren szar a lehulottt csilagával :))) meg pusztulatos béjemvék összinte leszek nekem igy tetszene elsö ferrari második harmadik renault,,agy honda :))))) végülis mindegy csak a németek pusztuljanak onnan szerencsére nemrég halottam hogy a ford a csöd szélén áll :))))))))) és a rohadék WWsek is qurvára elszámolták magukat :)))))))))))))))))))))))
Tommi2005-06-21 22:32:29 // 1975
Megmondom őszintén, hogy Bari szvsz erős közepes képességű versenyző... Régóta ott van, Ferrari előtt máshol is volt, de nem igazán ért el átütő sikereket. Nekik egy "hátvéd" kellett és erre a szerepre tökéletesen megfelelt.
Kíváncsi leszek mi lesz jövőre, ha télleg átmegy a BAR-hoz. Ha új versenyző jön a Schumi mellé, azt is másodhegedűsnek kell majd. Ha meg igazak a Kimivel kapcsolatos hírek, akkor Schumi is megy, nem fog vele egy csapatban versenyezni :)
Asszem az egész bagázsnak (Todt, Brawn, Byrne meg még néhány sikerkovácsnak) idén vagy jövőre jár le a szerződése és sokak szerint nem fognak tovább maradni és akkor már nem lesz olyan a csapat, amilyen az elmúlt években volt. De hát ez van, változni fognak az idők :)))
Ha megnézzük a jelenlegi mezőnyt, én a következő évek sikeres csapatainak a McLaren-t (a Williams-t, ha kicsit összeszedi magát), a Renault-ot és a Toyotát tartom, szerintem náluk lesznek világbajnokok, versenyzők közül pedig Kimi, Alonso és esetleg az újoncok közül páran, ha belejönnek a dologba. A Ferrarinál meg attól függ kik fognak jönni-menni a háttéremberek közül, mert szvsz viszonylag könnyebb jó versenyzőt szerződtetni, mint egy fullos autót összerakni.
Ha hülyeségeket beszélek, kössetek belém nyugodtan :)))
Tedi2005-06-21 22:21:46 // 1974
Szegény Bari néha inkább áramot vezetne, mint autót. :) De tényleg. Sokszor eldobja az agyát...
krisz332005-06-21 22:20:49 // 1973
jo de szegény Bari :))
Tommi2005-06-21 22:02:52 // 1972
Szerintem próbálták menteni a menthetőt, mármint az egyéni vb-szempontjából és az a "mindkát autóval érjetek célba" rádióüzenetben azért burkoltan volt szvsz némi csapatutasítás-feeling...
krisz332005-06-21 21:50:33 // 1971
jo de szernitem ha nem intik le beelözte volna Sunyit ,valahol megértem azért,volt rá példa hogy lassitania kellett hogy Sunyi legyen az elsö :))
Tedi2005-06-21 21:45:31 // 1970
Szvsz sok kitárgyalni való nincs rajta, Barinak elszállt az agya és saját magának köszönheti, hogy a fűre került.
krisz332005-06-21 21:42:17 // 1969
Üdv mindenkinek láttom a gumikrol megy a vita de mi a vélemény Sunyi és Bari csatájárol ????????
Tommi2005-06-21 21:39:15 // 1968
Ühüm, ezzel a történek után vitatkoznék :))))))))))))))))))))))))))
Tedi2005-06-21 21:30:34 // 1967
Ídézet volt, legalábbis a FigyelőNeten idézőjelbe rakták.
GPti(V6)2005-06-21 21:27:35 // 1966
A keréknyomásról én irtam de nem a kisujjamból szoptam hanem a német rtl-n beszéltek erről amikor Niki Laudát interjuvolták.
SKrisz2005-06-21 21:26:52 // 1965
De azért nem hülye!:)))
Tommi2005-06-21 21:23:05 // 1964
Bernie elég konkrét gyerek, én kinézem belőle :)))
SKrisz2005-06-21 21:20:29 // 1963
A hülyét szószerint mondta? nem hinném...
Tedi2005-06-21 21:18:59 // 1962
Mivan?! :))) nem fogom lefordítani, fent van az a5-hu-n is meg az f1.hu-n is :P :)))
Helyette kapsz ilyet:
Egy coloradói Forma-1-rajongó pert indított a botrányos indianapolisi futam miatt, amelyen a Michelin gumik problémái következtében hét csapat is távol maradt az Egyesült Államok Nagydíjától - írja hirado.hu.
Larry Bowers csalás miatt kezdeményezett bírósági eljárást a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a Formula One Administration (FOA), a pályát üzemeltető Indianapolis Motorspeedway és a Michelin cég ellen.
A feljelentés kapcsán Max Mosley FIA-elnök kijelentette, hogy valamennyi nézőt kártalanítani kellene.
Több mint 160 ezren látogattak ki a helyszínre, átlagosan 100 dolláros jegyekkel. A Michelinnek és a hét istállónak valamilyen módon ki kell engesztelnie őket - jelentette ki a sportvezető, de a konkrét összegről nem nyilatkozott.
Élesen támadta a francia beszállítót Bernie Ecclestone, az F1 első embere is: "A Michelin hülye volt, mert nem hozott megfelelő tartalékabroncsokat Amerikába."
bb182005-06-21 15:28:21 // 1959
ha esetleg vki leforditaná. pliiiz.
bb182005-06-21 15:27:53 // 1958
kenyeret és cirkuszt a népnek ! / néro /
Az amerikaiak örültek volna a füstölgő gumiknak meg a kicsúszott kocsiknak. Ilyen buták a show kell nekik nem a verseny.
Szerintem Te nem értesz, a GP második mondatára írtam, hogy igen.
vipex2005-06-21 12:38:32 // 1954
A sikán mint mondtam legalább akkora kockázat mint a gumik, legalábbis nálunk sokkal szakértőbb ember ezt itélte meg. A legjobb megoldás az lett volna, hogyha a Michelines csapatok felrakják a jó gumijaikat és megvárják a buntetés, mint a FIA tájékoztatta őket, max az összes pontjukat elvették volna
zolee1452005-06-21 12:37:51 // 1953
srácok!
valaki jó lenne ha valami "biztos" forrásból megerősítené, hogy a Michelinesek lemondtak volna a pontokról!
ha ez így van az sem igazi verseny, de legalább a nézők megkapták volna azt amiért kimentek. Voltam már a Ringen, nem is egyszer, de marhára nem érdekelt maga az eredmény, csak a látvány meg a hang...
ez jobb színben is tüntette volna fel az F1-et: megmaradt volna a cirkusz, és még életveszély sem lett volna.
vipex2005-06-21 12:35:50 // 1952
pls autentikusat Michelin, FIA, hivatalos csapat levél, egy inetrjúban mindent lehet mondani
vipex2005-06-21 12:32:40 // 1951
"Épp ez lett volna a sikánnal is: tétje már nem lett volna a futamnak, de azért megmutatták volna..."
Kivéve ha pár pilóta halára törte volna magát a sikánban, mert nem ismerte, na azt hogy élvezték volna az amerikaiak. Olvasd el Whitening ezzel kapcsolatos észrevételeit.
"Az amerikai közönség biztos marhára élvezte volna, ha éppen a célegyenesben mennek csigatempóban" nem a célegyenesben hanem az ovál kanyarban és nem csigatempóval hanem lasabban mint ahogy ŐK gondolták, sehol nem írták le mennyivel kellene lasabban menni
"tétje már nem lett volna a futamnak" igen elbasztuk vegyük el a másik három csapat összes pontját is, de tényleg ez már abszurd, most gondoj bele mi lenne ha ezentúl bármelyik csapat összefog és azt mondja ezt a kanyart én nem tudom bevenni olyan sebességgel mint a többiek, építsétek már át, itt meg ez az egyenes túl hosszú nekünk rövidebb kéne sőt később még tőzsdét is nyitnának rá, ki ad többet ezért a kanyarívért :-))
"A verseny, amikor autók megpróbálnak egymásnál gyorsabban menni, nem az, amikor versenyt fékeznek. "
Igen pont erről beszélek, de meg sem próbáltak, sehogyan sem menni ez a legrosszabb variáció
Inner Circle2005-06-21 12:30:39 // 1950
Ezzel szóról-szóra egyetértek és szerintem a sikán + Michelin pontok levonása lett volna az egyetlen jó megoldás. Biztosította volna az ugyanolyan jó versenyt mint az egész mizéria nélkül, keményen büntette volna a Michelint és kedvező helyzetbe hozta volna a BS-eseket.
Inner Circle2005-06-21 12:28:30 // 1949
Az AtlasF1-en van, ami az egyik legjobb és legmegbízhatóbb F1-es oldal, de fizetős, így ott nem tudod elolvasni. Itt a szöveg:
Interview: Williams was Desperate to Race
By Alan Baldwin, Reuters Monday, 20 June 2005 16:34
Formula One teams who boycotted the US Grand Prix were so desperate to race they would have waived their right to score points, Frank Williams said on Monday.
The team owner said the governing International Automobile Federation (FIA) must share the blame for a fiasco that left irate fans and a worldwide television audience of millions watching Sunday's 'race' of just six cars.
BMW-powered Williams, who earn 60 percent of their commercial revenues from North America, were one of seven teams on Michelin tyres that dropped out before the start for safety reasons after failures in free practice.
"The teams were desperate to race, to put on a show," Williams said in a telephone interview. "Racing in North America is fundamental to Formula One's commercial health.
"We wanted to at least entertain the crowds. We were prepared to race for no points and give them all to Ferrari. I can't stress enough how desperate we were."
He said that the response from the team's sponsors had been "understanding and sympathetic", pointing out that US-based open wheel series such as Champ Cars regularly call off races due to rain.
Mosley Veto
The teams, with their tyres unable to withstand the pressures of the final banked corner, had wanted a temporary chicane installed to slow the cars down but the FIA rejected the idea.
Williams said Indianapolis promoter Tony George and Formula One commercial supremo Bernie Ecclestone had both agreed to the chicane in a meeting with teams on Saturday night but FIA president Max Mosley had vetoed it.
"Bernie called (FIA race director) Charlie (Whiting) on Saturday night and said get on with it," said Williams, who pointed out several precedents including the 1994 Belgian Grand Prix at Spa-Francorchamps.
He said it was to be expected that the FIA would blame the teams, with all seven summoned to a World Motor Sport Council meeting on June 29 for acts prejudicial to the interest of the competition.
However, he pointed out that the teams did not make the tyres and said Michelin had informed them late in the day of the problems.
Williams, who has been in Formula One four decades and won nine constructors' titles, said he had never encountered a similar situation and defined it a "rare screw-up."
But he emphasised that he was not prepared to make any compromises on safety.
"With this particular team, in 1970 Piers Courage was killed in the Dutch Grand Prix," he said.
"Ayrton (Senna) died (in a Williams) in 1994. Ralf (Schumacher) narrowly escaped permanent paralysis (at Indianapolis) when he hit the wall. We take responsibility for safety extremely seriously."
Inner Circle2005-06-21 12:24:28 // 1948
"Hiányzik belőled a sport szellemisége" - nagyszerű, ezt te itt kijelentetted "ex cathedra". Látom, szeretsz osztályokba sorolni, jobbakra és rosszabbakra - elvégre neked jó verseny az, ha valaki feleolyan gyorsan megy mint a másik :PPP
Szerintem meg az ölte volna meg a sportot, ha lassan mennek. Ti nem azért eveztetek lassan, mert nem tudtatok gyorsabban, sőt éppen te mondod hogy mindent bedobva még egészen jók voltatok, habár tudtátok hogy esélytelen. Épp ez lett volna a sikánnal is: tétje már nem lett volna a futamnak, de azért megmutatták volna...
Az amerikai közönség biztos marhára élvezte volna, ha éppen a célegyenesben mennek csigatempóban, és akkor talán csak feleannyi söröspalackot dobnak a pályára... ez nem lett volna verseny. A verseny, amikor autók megpróbálnak egymásnál gyorsabban menni, nem az, amikor versenyt fékeznek.
Punisher2005-06-21 12:11:38 // 1946
Tegnap olvastam a teletexten, hogy Börni Ekleszton azt mondta, hogy az usában örökre vége a forma egynek. Jövőre lejár a szerződés, és szerinte nagy ballépés lenne ezt meghosszabbítani.
Köszönjük a Michelines csapatoknak, akik gyorsabban akartak menni ott, mint amit bírt volna a technika, és ezért nekálltak sztrájkolni.
vipex2005-06-21 11:56:02 // 1945
Bocs ezt nem láttam:
"Az kimaradt belőle, hogy pontokat nem is kértek a futamon való részvételért. A Michelin lemondott volna a pontokról a Bridge-sek javára"
Erre kérnék legalább egy ilyen autentikus nyilajkozatot, de tényleg
"Már bocs, de ennek a mondatnak a magyar nyelvben nincs értelme"
fejleszd a magyar tudásodat :-PPP
" EZT VISZONT NEM LEHET ÚGY, HOGY A BOXUTCÁN HAJTANAK ÁT VAGY SZÁNDÉKOSAN LASSÍTANAK"
de pont így lehetett volna
"A nézők nem 200-zal battyogó autókért mentek ki és még ha lassítottak is volna a Michelinesek"
hát én jobban élvezném mint ha nem is mennek már megbocsájs itt egy kanyarról van szó nem az egész pályáról
"akkor ugyanolyan botrány lett volna mint ami most volt"
előzőekből NEM
"félretenni a boldog kárörömöt" semmilyen károröm nincs bennem miért is lenne, inkább sajnálok pilótákat akiket a politika miatt nem ENGEDTEK versenyezni
"NEM A MICHELINEN MÚLT" ebben igazad van a csapatvezetőkön
"bírságolni akarnak meg beidézik a Michelineseket... " remélem a csapatokat fogják megbüntetni ( és nagyon nagyon remélem csak pénzbüntetésre ) hiszen a végső döntést ők hozták
vipex2005-06-21 11:45:16 // 1944
IC
Elolvastam még egyszer az összes hozzászólást, ez a konzekvenciám
A te érved: Minek metek volna végig ha úgysem versenképesek
erre reakcióm: Mert ez SPORTSZERŰTLEN
és így beszélhetttünk:
Én:Végig kellett volna menni ( végog is lehetett volna menni csak a 13-as kanyarban lasabban lásd Michelin press), mert ez így sportszerűtlen.
Te: dehát nem lehetett emelni a guminyomást
Én: bambán, mi van a guminyomással?
és így tovább :-))))
vipex2005-06-21 11:29:39 // 1943
IC
Bármit idézhetsz tőlem, ahol én azt írtam, hogyha megemelték volna a nyomást akkor biztonságosabb lett volna, ellenben mindig azt írtam, hogy a Michelin javaslatára csak lasabban kelett volna menni abban a kanyarba és végig menni, a kenus történet pedig erre vonatkozott, nem arra, hogy beborulsz-e vagy sem ), de úgy látom belőled hiányzik a sport szellemisége, ez nem baj mindenki más és más
Egyébként nem vagyok elvakult Ferrari rajnogó, de elvakult Forma-1 rajongó vagyok, a legjobb pilótának a Jégember , a legszebb autóknak a Ezüstnyilakat tartom, a leggyengébb csapatnak a Toyotát, emberileg legszimpatikusabb pilótának Trullit és a Cipészt. A legjobb csapatnak a Ferrarit. Shoha sem izgulom halálra magam egy versenyhétvégén, mert a versenyt szeretem látni. Pont ezt tették tönkre Vasárnap
Először mond meg Te, hol olvastad ezt Tőlem.
Szvsz nem kellene már ezzel OFF-olni a topicot. Na tényleg jó étvágyat !
Inner Circle2005-06-21 11:22:20 // 1941
Nem elég, tényekre van szükség nem durcira :D
Inner Circle2005-06-21 11:19:18 // 1940
Köszönöm! És most megkérlek téged ill. sele-t, hogy ebben vagy bármely más forrásban mutassa meg azt a részt, ami arról szól hogy megemelt keréknyomással a versenytáv biztonságosan teljesíthető! És amennyiben ez nem megy, kérem ezt az érvet nem használni többet...
A lassításról már írtam.
IC, belátom igazad van, megyek ebédelni jó étvégyat Neked is. :(
Inner Circle2005-06-21 11:17:07 // 1938
Gondolod, hogy én nem borultam novemberben a Dunába IC-4-gyel? Nagy élmény volt, két réteg melegítőben, ami rögtön kábé húsz liter vizet szívott magába... that gives a new definition to "szívás" :D Értem én, de ennek mi köze van mindehhez?
zolee1452005-06-21 11:15:50 // 1937
én írtam a BAR-okat, de én úgy emlékszem nem indultak el... na mindegy öregszem, sz@r a memóriám.
Inner Circle2005-06-21 11:15:33 // 1936
"A Michelin a teljes biztonság érdekében tájékoztatta partnercsapatait, mivel nem tudjuk biztosan, hogy minden gumi, amit kvalifikáción használtak a csapatok használható a 13-as kanyarban, hacsak nem csökkentik a sebességet."
Már bocs, de ennek a mondatnak a magyar nyelvben nincs értelme. Ez kábé olyan, mint hogy "A királynőt megölni nem kell félnetek..." :DDD
Valóban, a Michelin a sebesség csökkentését kérte a 13-as kanyarban, ami sikán nélkül, holmi önkéntes sebességkorlátozással tiszta hülyeség. Itt van egy eredeti nyilatkozat:
"The intensive investigations that have been undertaken in the last 24 hours by our laboratory and technical teams in France and United States concerning the incidents that occurred on the Toyota cars during the free practice test of Friday, have allowed Michelin to reach the following conclusions.
Given the combination of oval exit speed of the F1 cars and the subsequent down forces experienced by the tyres Michelin is not able to guarantee that such incidents would not reoccur during race conditions, and therefore Michelin is not able to guarantee the total safety of the drivers.
As a result Michelin, in total agreement with our partner teams has asked the FIA that a chicane, allowing the reduction of car speed be installed at the entrance to the oval. In this condition the Indianapolis F1 GP would be able to take place with the tyres that we used during the qualification.
This proposition answers three Michelin objectives: The safety of the drivers, the support of our partner teams and the interest of the race for the F1 fans."
Az kimaradt belőle, hogy pontokat nem is kértek a futamon való részvételért. A Michelin lemondott volna a pontokról a Bridge-sek javára. Vegyétek észre, hogy épp ez az egész lényege! A legutolsó sor: "...interest of the race for the F1 fans". A Michelin már nem menthette meg a pontjait, de megmenthette volna a versenyt és az F1 becsületét Amerikában. EZT VISZONT NEM LEHET ÚGY, HOGY A BOXUTCÁN HAJTANAK ÁT VAGY SZÁNDÉKOSAN LASSÍTANAK! A nézők nem 200-zal battyogó autókért mentek ki és még ha lassítottak is volna a Michelinesek, akkor ugyanolyan botrány lett volna mint ami most volt.
Ennek a megértéséhez kéne levenni a szemellenzőt és félretenni a boldog kárörömöt, hogy a Ferrarit eddig alázó társaságba most végre lehet rúgni egy jó nagyot... A Ferrari borítékolhatta a 18 pontját, ez ellen soha senkinek nem volt kifogása, de a futamot mindenáron meg kellett volna menteni, és ez NEM A MICHELINEN MÚLT! Nem is a Ferrarin, nekik gondolom elég lett volna a garantált 18 pont - ez egyedül FIA-n múlt, de ők szartak az egészre!!! A szabályokat nézték, nem azt a 100.000 nézőt és a 300 milliós USA-t. Ha van köztetek olyan, aki mások munkájáért felel, akinek a feladata hogy kiállítson egy kész terméket, egyszóval egy igazi vezető / menedzser, az képtelenség hogy ne lássa: a FIA irtózatosat bukott ezen az egészen, és hiába perelik a Michelint vagy akárkik, ez már eső után köpönyeg, és a FIA menedzsmentje teljes mértékben megbukott! Nekik az volt a dolguk, hogy kiállítsanak egy futamot. Nem hat autót, és nem tizennégy lassító vagy boxutcában menő autót. Erre meglett volna a lehetőség, de a tehetetlenkedés során elhalálozott az amerikai futam. Ez az igazi katasztrófa és itt kell keresni az igazi felelősöket! Most már hiába akasztanak fel minden Michelinest. Ez a gyenge jellemű, tehetetlen emberek jellemzője: őrjöngés a kudarc után. Nem rátok gondolok, hanem a FIA-ra... most bírságolni akarnak meg beidézik a Michelineseket... egy pillanatig sem azzal foglalkoznak, hogy MI lett eltolva, hanem hogy KIT lehet ezért elkapni. És maga a helyzet ugyanúgy fog maradni, ahogy látom... Egyszerűen borzalmas.
Bocs a dupláért. Ezek xerint ua. forrást használjuk.
Te most komolyan azt hiszed, mi írtük a belinkelt sorokat? Ezt már nem hiszem el. :((((
vipex2005-06-21 11:07:31 // 1932
IC,
Nem tudom elég autentikus-e?
Michelin Press Release
Ajánlom figyelmedbe ezt a részt
Michelin has in the sole interest of safety informed its partner teams that we do not have total assurance that all tyres that qualified the cars can be used unless the vehicle speed in turn 13 can be reduced.
Igérem többet nem linkelem be