TarP2005-06-20 09:29:39 // 1779
Igaz, de ez akkor is kitolás a nézőkkel.
Az bebizonyosodott az év folyamán, hogy ez a gumiszabály hibás.
(Viszont ez kellett ahhoz, hogy a Ferrarit visszafogják. Kérdés, hogy megérte-e?)
zolee1452005-06-20 09:16:29 // 1778
nem tudom mennyire kamu a 7 kör, de sztem Te sem tudod...
ezért azt kell elhinnünk amit mondanak. Nem hinném, hogy az a 7 csapat csak úgy bevállalja, hogy "szőnyeg szélére áll" a szponzorok előtt. Ennek biztos oka van. Lehet, hogy nem az életveszély, csak az új F1 konkurens sorozat indítása, ezt nem tudhatjuk, de 1-2 éven belül erre is megjön majd a válasz, addig meg csak találgatunk.
zolee1452005-06-20 09:11:51 // 1777
tudjuk, hogy a tesztadat a hivatalos tesztekre vonatkozik, és a LEFUTOTT versenyekre!
Onnan tényleg több az adat. Az USA-ban nincs teszt, és futam is csak az amerikai sorozatokban van, amiben a japánok érdekeltek, de a franciák nem. Ettől függetlenül hibázott a Michelin, de jó döntést hoztak hogy nem kockáztatták a pilóták testi épségét.
TarP2005-06-20 09:04:43 // 1776
Fel kell fújni a gumit, ennyi. Ha elég benne a nyomás, akkor nincs veszély.
A 7 kör egy kamu volt. Főleg azért, mert a saját bevallásuk alapján a Michlein-mérnökök nem tudták megmondani, mitől pukkant el Ralf Sucahér hátsója.
Másik önellentmondás: Ha a FIA belemegy a gumicserébe, akkor vállalták volna. Tudod hány gumicsere lett volna autónként? 1 biztos, hogy 1, mert 7 körönként senki nem ment volna ki, az csak egy ködösítő szám, hogy rettegjünk.
A veszély az, amit Rajkőnen a multkor a szétroggyant gumival, rángatózó futóművel bevállalt. Mégsem mondja senki, hogy ki van rúgva, nem indulhat többé...
zolee1452005-06-20 08:58:07 // 1775
az F1 veszélyes játék. De az vállalható veszély! Amikor tudjuk, hogy 7 kört fog bírni a gumi akkor az már nem sport, hanem az emberélettel való játszadozás!
Jobb lett volna az a verseny ahol mindenki nyomja a gázt, aztán a 7. körtől kezdve elkezdenek elszállni a kocsik?
Vagy az a verseny ahol mindenki 50-nel megy a leggyorsabb kanyarban?
Egy versenyzőnek nem lehet azt mondani, hogy ott lassan menj. Ők mindenütt annyival mennek amennyivel az adott pillanatban biztonságosnak érzik.
Az a gáz, hogy a Michelin a tavalyi adatok szerint hozott egy gumit. Ha csak lassú lett volna akkor nem lett volna ez a botrány, de ez életveszélyes is volt!
A lényeg nem ez a futam, hanem az F1 jövője, ha van neki egyáltalán jövője. Rossz látni a kedvenc sportom tönkremenetelét...
someq-1472005-06-20 08:57:58 // 1774
Hogy mi van????
A michelin hibázott!!! Teljesen mindegy hogy hol miben a végeredmény a lényeg! A végeredmény az végeredmény! A ferka világbajnoki reményei viszajöttek, de a renault, és a merka nagyon bíznak magukban és a gépeikben.
Már a csapatok a francia nagydíjra készülnek, és gondolj bele a michelines csapatok szinte vadi új mocival fognak indulni, és ez azért előny!!!!:-)
Slowfeet2005-06-20 08:47:45 // 1773
Most akkor mi van?
A michelin, amely azér nem 3 eurót költ egy évben fejlsztésre...nem figyeli mi történik azon az 50 pályán ahová gumit tervez? Nevetségesnek tartom, hogy súlyos tízmillók elköltése után megérkezem egy versenyhelyszínre és....jé, megváltozott az aszfalt.
Az, hogy a bridgestone-t figyelmeztették sztem egy blődli. Szinte minden pályán van évről évre egy kis változás. Én elhiszem, hogy az ovál kanyar megterheli a gumikat és az új aszfalt nagy kihívás, de azt ne mondja senki, hogy a michelin mérnökei csütörtök délben vették az első adatokat a pályáról. Ha meg igen, akkor mi a francot keresnek az autósportban.
A bridgestone nem jó idén ez tény, de mindenki arra hivatkozik, hogy a ferrari, mint egyetlen versenyképes csapat nem szolgáltat elég tesztinfót! Akkor a franciáknak mennyi tesztinfó kell, hogy használható gumit csináljanak?
TarP2005-06-20 08:40:48 // 1772
Szerintem ez sport, tehát a Michlein-nek be kellett volna vállalnia, hogy abban a kanyarban nem 170.nel, hanem 155-tel kanyarodik be, vagy, hogy nagyobb nyomással fújják a gumit... És beérik a 3.4.5....helyekkel, legrosszabb esetben.
Fura is lenne, ha a K1-en nem indulna el a versenyző, ha picit álmosan ébered...A kerékpárversenyzők is rögtön leszállnának, ha tudják, hogy egy döcenőnél széteshet a túl-vékony gumi és felbukhatnak...
Ha lehet, alkalmazkodni kell a szabályokhoz.
3-4 versennyel ezelőtt a Bridgeston is rájött, hogy nem bírják végig a versenyt, de mentek, amíg tudtak, utána defekt, megint defekt... és akkor feladták, mikor már tényleg nem volt értelme sem.
zolee1452005-06-20 08:17:07 // 1771
ez új info amit írtál, így kicsit jobban értem a dolgokat. Nem igazán tudtam felfogni, hogy miért nem vitt a Michelin normális gumikat...
Szerintem mindenki azt tette ami helyes volt!
A Michelin (ezek szerint) menet közben rájött, hogy nem lesznek jók a gumik. Azt azért ne gondolja senki, hogy egy ilyen profi csapat akkorát hibázna hogy 7-körre megfelelő gumit visz, egy 73 körös versenyre+az edzések. Azt sem hiszem, hogy így volt tervezve, tehát hogy gyors gumival időmérőt nyernek, majd elérik, hogy cserélhessenek.
Szóval a Michelin jól döntött, hogy nem engedte menni a pilótákat!
A Ferrari, a Jordan és a Minardi jól tette , hogy végigment a futamon!
Nekik az a dolguk...
Az FIA jól tette hogy nem engedte megváltoztatni a pályát, jól is néznénk ki ha ez így menne, bár már láttam ilyet az F1-ben nem is olyan régen, úgy 10 éve vagy a spanyol, vagy a portugál nagydíjon raktak a leghosszabb egyenes közepére két, a pályára merőleges "gumifalat" amikkel így egy sikánt alakítottak ki. Ez akkor sem megoldás...
Ha tényleg változtattak a pálya aszfaltján akkor kellett volna biztosítani egy csütörtöki tesztnapot, és akkor pénteken lehetett volna gumit választani...
Megértem Monteiro örömét, hisz ő a dolgát tett, és csak azt tudja megelőzni, aki a pályán van, és ott ő 3 társát meg is előzte.
A fentiek alapján mindenki úgy csinált mindent ahogy a szabály megengedte, és ahogy jónak látta a biztonság szempontjából, ennek viszont az eredményét láttuk...
Nem hinném hogy "direkt felejtettek el szólni" a Michelin-es csapatoknak az újraaszfaltozásról, de ha igen az sem fog soha kiderülni.
Egy biztos: az új gumiszabály baromság!
someq-1472005-06-20 00:28:25 // 1770
Itt a válasz hogy miért nem vitt jó gumikat:
A Michelin probléma oka az új aszfaltozás! A Bridgestone gumik ( Firestone) már tudtak a problémáról az IRL sorozat csapartaitól így felkészültek!
SzVsz öngól volt ez mindenkinek a javából!!!!!
Nem hiszem hogy így kell nyerni a ferkának!!!!!
Tedi2005-06-19 23:57:27 // 1769
Tiszta retro feeling :) Már csak az 1500-ös turbómotorok, a slick gumik meg a KERÉKCSERE hiányzik és mintha visszamentünk volna 10 évet :)
Viktor852005-06-19 23:48:56 // 1768
Paul Stoddart : "Az FIA lesz..rja a sportot magát, ennek a szervezetnek csak a saját politikai játszmái fontosak."
ystuc2005-06-19 23:44:46 // 1767
Vagyis lényegében minden ugyanaz, csak a motor nem... Hááát, meglátjuk mi lesz...
Viktor852005-06-19 23:40:32 // 1766
Lehet, hogy nem jelenti csak akkorr 2008-tól nem lesz F-1, és akkor a Ferrari sem fug tudni versenyezni, mert nem lesz hol.
Viktor852005-06-19 23:39:34 // 1765
ystuc2005-06-19 23:36:51 // 1764
Ja, és nem politizálni akarok, de csak ehhez tudom hasonlítani... Bocsi!
ystuc2005-06-19 23:36:07 // 1763
Jó, hogy nem jelenti. Ha a Ferrari jelentené, akkor Ferrari-kupa néven futna. Gondolom én...
Tényleg az a baj, hogy széthúzások vannak, lassan az F1 is olyan lesz, mint a magyar országgyűlés... Ami szerintem katasztrófa!
Viktor852005-06-19 23:33:31 // 1762
A lényeg:
"A vita az utolsó stádiumában valójában már nem az Amerikai futamról szólt, hanem politikai kérdéssé fajult. A 2008-tól érvénybe lépő Konkord-szerződést ugyanis eddig csak a Ferrari írta alá, és a kilencek hónapok óta vonakodnak megegyezni Ecclestone-nal. Az F1 bevételeinek elosztása, de leginkább az nem tetszik nekik, hogy Max Mosley, az FIA főnöke önkényesen írja, illetve írja át a szabályokat.
A vasárnapi helyzet így tökéletes alkalommá vált arra, hogy eldőljön, milyen erős a Ferrari és milyen erős a kilenc másik gárda, valamint, hogy kiderüljön, létezik-e F1 egyik vagy másik nélkül. Ennek eredménye volt az Amerikai Nagydíj, melyből kiderült, a Ferrari egyedül nem jelenti a Forma-1-et. "
Viktor852005-06-19 23:28:05 // 1761
Innentől kezdve szégyen az F-1ben dolgozni.
ystuc2005-06-19 23:25:27 // 1760
"a Michelin nem tudja garantálni a versenyzők biztonságát" - Ez gyönyörű...
"Megváltoztatni a pálya vonalvezetését azért, hogy jobb teljesítményhez segítsünk olyan csapatokat, amelyek nem a megfelelő eszközökkel érkeztek a versenyre, egyrészt ellenkezne a szabályokkal, másrészt igazságtalan lenne azokkal szemben, akik használható gumikat hoztak" - Mekkora igazság!!!!
Tedi2005-06-19 23:17:23 // 1759
Tedi2005-06-19 23:14:28 // 1758
"Fél órával az USA Nagydíj leintése után a Michelin csapatai közös sajtóközleményt adtak ki, amiben elnézést kértek a közönségtől, a szponzoroktól és a TV-nézőktől."
És mit várnak, hátbaveregetést?
Vikk752005-06-19 22:56:36 // 1756
Sztem is visszafoglyák kapni
Slowfeet2005-06-19 22:53:23 // 1755
Szerintem ők visszakapják a pénzüket....USÁ-ban ez meg is történhet
Vikk752005-06-19 22:51:53 // 1754
Én ezekben egyetértek veled, de nem erről volt szó, hanem arról hogy a nézők megvették a jegyet temérdek pénzért és azt kapták hogy kiállt a mezőny 3/4-e.
Slowfeet2005-06-19 22:47:59 // 1752
1. Ferrari győzött. háneeeeeeeeeem????
2. Collnet ki kell rúgni, ez "hujujujjjj, jujujjj, mi történik itt", most meg jó hogy nem szégyellje magát ferrari...ajjajj
3. Aki nem tud az elmúlt évek terhelési adatai alapján gumit csinálni, a annak én adok, de töltve....
Tom122005-06-19 22:45:44 // 1751
Látom, rendesen felkavarta a kedélyeket itt is ez a verseny. Nem akarok "túl okos" lenni, de erről írogattam már év eleje óta: a gumik. Az idei év egyértelműen a "gumiháború", nem pedig a fair play éve:( Egyszer ide, egyszer oda billen a mérleg. A Michelinesek többen vannak, ők így vágtak vissza, mert megtehették. Ha ugyanez fordítva lett volna /bojkott/, akkor megint kezdődött volna, hogy : na, ilyen besz.ri a Ferrari, meg megint ők akarnak diktálni, stb., stb...
Niki Laudának volt igaza: "A FIA végre rájöhetne, hogy a fizika törvényeit nem tudja megerőszakolni..."
A másik dolog, hogy igazából a nézőket sajnáltam, hogy EZT kapták a pénzükért. Meg a versenyzőket, akik mentek, mert szinte szégyellték magukat a verseny után, amit meg is értek... Egy két zsibbadt néző meg rajtuk akart "bosszút állni". A bemondók is csak a defektet emlegettég a "dobálódzással" kapcsolatban, pedig, ha mondjuk 330-nál fejen találta volna egy sörösdoboz valakit a versenyzők közül, sokkal veszélyesebb lett volna. Példa: Tom Pryce esete kyalamiban 1974-ben:
Igaz, őt egy tüzoltó készülék találta el a célegyenesben, de olyan mindegy akkora sebességnél, hogy 1/2 kiló, vagy 5 kiló...
Ez az egész csak az utóbbi időben amúgy is sokat kritizált F1 kárára van. ...kinek jó ez?
Niki Laudának volt igaza: "A FIA végre rájöhetne, hogy a fizika törvényeit nem tudja megerőszakolni..."
A másik dolog, hogy igazából a nézőket sajnáltam, hogy EZT kapták a pénzükért. Meg a versenyzőket, akik mentek, mert szinte szégyellték magukat a verseny után, amit meg is értek... Egy két zsibbadt néző meg rajtuk akart "bosszút állni". A bemondók is csak a defektet emlegettég a "dobálódzással" kapcsolatban, pedig, ha mondjuk 330-nál fejen találta volna egy sörösdoboz valakit a versenyzők közül, sokkal veszélyesebb lett volna. Példa: Tom Pryce esete kyalamiban 1974-ben:
Igaz, őt egy tüzoltó készülék találta el a célegyenesben, de olyan mindegy akkora sebességnél, hogy 1/2 kiló, vagy 5 kiló...
Ez az egész csak az utóbbi időben amúgy is sokat kritizált F1 kárára van. ...kinek jó ez?
Vikk752005-06-19 22:36:28 // 1750
A futamon lehetett látni egy pár rekaciót...eléggé egyöntetű volt
Halesz2005-06-19 22:35:25 // 1749
(kurvajó, holnap hívlak, majd mesélek :))
Viktor852005-06-19 22:34:41 // 1748
Hm... kiváncsi vok mit gondolnak azok, akik jegyet vettek a futamra:)
Cselentano2005-06-19 22:32:59 // 1747
miért ne? :-)))
ezt nem bírtam ki :-P
(na milyen volt kint?)
Viktor852005-06-19 22:32:17 // 1746
Én eddig se értettem mi ez a ferrari éltetés itt.
Cselentano2005-06-19 22:32:08 // 1745
Jó kis vélemények vannak :-( :-)
Szerintem a Ferrari jól tette, hogy végig ment, a kialakult helyzetről nem ők tehettek
A Michelin jobban ki van hegyezve, mint a Bridgestone, ha nagyobb nyomáson mentek volna akkor kibírta volna a gumi, de úgy meg lassabbak lettek volna, stb.... , ha....., stb. , stb.
Minek kellett volna betenni azt a lassított, hogy a michelinesek előnybe kerüljenek?
Ha a verseny előtt leadták volna azt a bizonyos gumit ami bírja az itteni terhelést akkor semmi baj nem lett volna.....
Ha belementek és elfogadták a mostani szabályokat, akkor az MINDENKIRE vonatkozik.
Ha nem tecc, akkor változtassanak, (de ne így, az emberek kárára) de eddig a Ferrari-Bridgestone párost érintette hátrányosan.
Nekem meg ez a vélemény
:-)))
Kellemes jővő hetet mindenkinek :-)))
(részemről a téma lezárva, nem kell ezt véresen komolyan venni :-)))
Vikk752005-06-19 22:29:57 // 1744
Én nem emléxem ilyenre, viszont olyan már volt hogy 22en indultak és ennyien maradtak :)
Halesz2005-06-19 22:28:40 // 1743
Szerintem itt nem a szar gumikról van szó, de ezt már írtam...
Halesz2005-06-19 22:27:47 // 1742
Na de azért nehogy már elkezdjük éltetni a Bridgét, ami eddig ugye nem nagyon bizonyított idén :)))
ystuc2005-06-19 22:27:31 // 1741
Ilyen volt már egyébként? Hogy az összes induló célba ért? Én nem emléxem... :-)
Slowfeet2005-06-19 22:25:41 // 1740
Ez az, bojkottáljuk a Michelint!!!!
Forza Bridzsesztóne! (se)
Kappel2005-06-19 22:24:15 // 1739
Aki fél váltson sportágat, pl.. sakkozzon
Le is szerelem a michelint a vasról
Viktor852005-06-19 22:24:14 // 1738
Az még verseny volt. Ami az F-1ben megy már pár éve, arra meg a magyar nyelvben meg jó sok szó van:)
Slowfeet2005-06-19 22:22:47 // 1736
Ez azért nem aza helyzet, mikor megsérül egy játékos a fociban, és aztán az ellenfél jópofiból kirúgja a labdát, majd végül a mégis őhozzájuk kerül a albada. MÁs a fairplay és egymás seggének az nyalása....sztem ez verseny sorozat, abban kell egyettérteni, ami nem érintheti az erőviszonyokat, minden más a pályán dőljön el.
A ferrari se indult volna Bahreinben meg Malajziában, mer szarok voltak a gumijai? Aztán vette volna rá a többi cspatot is a biztonság nevében? Utyahnmáh Kéhlek.....
Vikk752005-06-19 22:22:29 // 1735
Szép estét, nem maradtál le sok mindenről, vagy ugy is nézhetjük a dolgot, hogy elég sok mindenről...amugy tényleg az
Tom122005-06-19 22:21:42 // 1734
vipex2005-06-19 22:21:23 // 1733
Vikk75
a szabályok azért vannak, hogy alkalmazkodjanak hozzá, akár így akár úgy a sikánt te sem gondolod, komolyan igaz, 1.5 órával a verseny kerzdet előtt megváltoztatni a verseny nyomvonalát, ez abszurd. Azt hiszem abból lett volna igazán baleset özön. Azt hsizem MOntoya nyilatkozta, hogy a verseny előtti napokban már a nyomvonallal álmodik és naponta 100 memorizálja, most gondold el ha ezt a begyakorolt vonalat megváltoztatják, na ez lett volna horror
Kappel2005-06-19 22:21:09 // 1732
Ez közröhely, a F1 lábon lötte önmagát. :((((
Viktor852005-06-19 22:19:15 // 1731
Most jöttem meg. Nem láttam "a futamot". Ez az egész röhejes.
Vikk752005-06-19 22:16:13 // 1730
Én csak egyet nem értek...ha a Forma1 annyira a biztonságrol szól, akkor miért nem engedték a Michelineseknek hogy hozzanak uj gumikat ha ennyire egyértelmű hogy életveszélyes, vagy hogy megépítsék azt a bizonyos sikánt...