Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Viktor852005-06-10 21:40:23 // 1395
Hi! video.racing.hu-n találsz videókat régi F-1es futamokról.
Tom122005-06-10 21:28:21 // 1394
Egy másik örömteli "róluk". Amint már lejjebb említettem, G. Villeneuve az egyik kedvencem volt, teljesen ki voltam akkor este, mikor bemondták a hírekben, hogy mi történt vele az edzésen Zolderben...:(
Most, hogy megint megnéztem a videót az esetről, szerintem Mass biztos nem úszta volna meg annyival, mint akkor...


...és a klasszikusok klasszikusa, az 1. F1-es GP rajtja 1950-ből:

Milyen autók is indulnak az első sorból ?:)) /1. Farina - Alfa/
SKrisz2005-06-10 20:58:52 // 1393
Ááááá... ilyen soha nem lesz már! Mióta minden a pénzről szól, így nem fog örülni senki az F1-ben!!! Nagyon király kép!!! :)))
Tom122005-06-10 20:51:51 // 1392
Van még egy rakás "nosztalgia F1" képem. Nem csak a "szép napokról"/Bandini, Clark, Rindt, Williamson, Cevert, Pryce, Lauda, Peterson, G Villeneuve, Paletti, Alboreto, Ratzenberger, Senna.../ , de azokkal inkább nem rontom az amúgyis borongós hangulatot...
Inkább egy felhőtlen kép:
Tom122005-06-10 20:21:18 // 1391
F1 szabadedzés az n-tv -n /sat./ most! Még 39 perc van hátra...
zolee1452005-06-04 11:19:03 // 1390
sajna mostanában én is úgy ülök le a tv elé, hogy vajon most látok-e F1-re emlékeztető mozzanatokat vagy sem?! :( Néha felcsillan a remény, de az mindig valami külső körülménynek köszönhető...
SKrisz2005-06-03 18:25:11 // 1389
Még szerencse hogy hosszú évek óta figyelem a Forma 1-et és emléxem igazi csatákra, hatalmas versenykre, mert ha most kezdene el érdekelni hamar véget érne a érdeklődésem a sport iránt:(
SKrisz2005-06-03 16:31:16 // 1388
Ez nem röhelyes, inkább keserves... Erre már nem lehet mit mondani:((
zolee1452005-06-03 13:03:57 // 1387
Lelki szemeim előtt már látom a következő futamot: a pilóták nagyon lágy keveréket választanak, mennek 15-20 gyors kört, majd egy körben minden kanyarban füstölőset fékeznek, és kijönnek kereket cserélni, hivatkozva a mostani FIA döntésre, szóval visszatér az F1-be a tervezett kerékcsere... Kezd röhelyessé válni az F1!:(
zolee1452005-06-01 13:54:02 // 1384
köszi, hogy öregítessz!!! Monnyá le!!! :)))
SKrisz2005-06-01 13:32:04 // 1383
Veled egykorúak? Ne értsd félre, de pl. Alonso messze nem egykorú már... :))
zolee1452005-06-01 13:26:38 // 1382
tök vicces amúgy hogy régebben felnéztem a pilótákra, olyan akartam lenni mint ők, sőt én is versenyző akartam lenni, most meg azt veszem észre hogy az aktuális sztárok kezdenek fiatalabbak lenni mint én (nem fiatalodnak, csak újak jönnek). Oké, tudom hogy a kor nem dicsőség, és nem eredmény hanem állapot, de mégis vicces hogy régebben a "bácsik" versenyeztek, ma meg már a velem egykorúak. Nemsoká eljön az az idő amikor olyanok fognak kűzdeni a pályán akik a gyerekeim lehetnének.:)))
zolee1452005-06-01 13:22:10 // 1381
jaja, de csak amikor megfelelő a véralkohol szint:DDD bár nekem ilyen mostanában nem nagyon van...
SKrisz2005-06-01 13:20:40 // 1380
Még csak most kezditek el?:)))
zolee1452005-06-01 13:18:17 // 1379
mi a haverokkal néha már a középiskolával kapcsolatban is nosztalgiázunk, ezek bizony az öregedés első jelei:)))
SKrisz2005-06-01 13:07:21 // 1378
Én már nem hiszem. Nekem marad ez... de a mostani tizenévesek biztos!:)
Halesz2005-06-01 13:05:41 // 1377
Vajon mondjuk 20 év múlva is így nosztalgiázunk majd a most készült képeken? :))
SKrisz2005-06-01 13:02:13 // 1376
Legalább annyira jó, mint egy fekete-fehér, napszemüveges, lapszoknyás, napernyős, pincéres, tengerpartos Martini reklám!:)))
zolee1452005-06-01 12:43:46 // 1375
ja, értem, de szerintem abban is van valami amit írtam:)
SKrisz2005-06-01 12:38:03 // 1374
Én most nem erre gondoltam, hanem ránézek a képre és nemcsak az autót figylem, hanem az egész képet. A reklámokat, a pályát, a nézőket, felöltözve, az akkori menő divat szerint stb...stb... mindez beágyazva a Forma1 légkörébe. Ez az ami engem magával tud ragadni...
zolee1452005-06-01 12:34:39 // 1373
szerintem ez a "csodálat" miatt van! Mindenki szemében hősök voltak az akkori pilóták a folyamatos életveszély miatt. Azokkal az autókkal ilyen gyorsan menni... Ma ez kezd eltűnni, hisz mindenki egy "túlbizosított" autót, és páylát lát, és sok helyen mondják, hogy a mai autókat egy idomított majom is elvezeti. Pedig ez nem így van! Ezért volt nagy pofon a világnak '94 Imola...
zolee1452005-06-01 12:31:19 // 1372
az első a biztonság!!! Már korábban írtam, hogy itt bizony élő emberekkel megy a játék. Attól tudok falra mászni amikor valaki a balesetek miatt néz F1-et! a szabály nemcsak kordában tart, valamilyen szinten ösztönzi is az új utak keresését, ezáltal a fejlődést segíti. Pl.: a 3500-as motorokat azért faragták le 3000-esre, mert már 900LE fölött jártak. Most megint 900 fölött vannak. Jön majd a 2,4-es V8-as. Kíváncsi vagyok hány év kell a 900LE eléréséhez:)))
SKrisz2005-06-01 12:14:10 // 1371
Imádom ezeket a régi képeket. Valami olyan hangulat övezi őket, amit megmagyarázni nem tudok, csak érzi a feelingjét az ember, ott belül!:)))
Buves2005-06-01 12:02:58 // 1370
Hát ez a mérnök nem látta ilyen rózsásnak a helyzetet! :))) Persze, hogy igazad van, a kérdés viszont az , hogy mennyire lell a szabályoknak fékezni ezt a dolgot, hiszen amiket kifejlesztenek itt, azok előbb utóbb a széria autókban is megjelennek. (egy részük) Sztem nem baj hogy fontos a biztonság, egy-egy régi balesetnél nem volt esélye a túlélésre a vezetőnek, most meg nagyon meleg törés után ficammal szál ki a romból a bilóta!
zolee1452005-06-01 11:51:17 // 1369
létezik valami a világon ami tökéletes? (persze engem kivéve) mindig van egy új ötlet, ami új lendületet ad a fejlesztésnek! A fejlődés soha nem fog megállni. Persze adott szabályok közt a fejlődés üteme mindig lassul, de megállni nem fog.
Buves2005-06-01 11:47:19 // 1368
Érdekes, hogy most jött szóba, tegnap éjjel volt egy műsor a Discoveryn, ahol sorra vették az eddigi F1 autókat motor aerodinamika és más szempontokból. Nagyon király volt. Mutatták ezeket a szoknyás kocsikat is amelyiknek hatalmas leszorító ereje volt. Szó volt róla, hogyamikor betiltották, akkor senki sem gondolta, hogy ugyenezt az erőt más módon is el tudják érni, ÉS TESSÉK. Azt nyilatkozta az egyik mérnök, hogy ma is lehetőség lenne újabb "óriási" súlycsökkentésre, de a szabályok nem engedik, mert fő a biztonság!!! Ami természetesen fontos is, de akkor vajon lehet -e valah "tökéletes" autót készíteni???
Tom122005-06-01 11:28:33 // 1367
Igen. Még egy érdekes kép, aztán lépek...

Senna a Tamburello-t elhagyva...
zolee1452005-06-01 11:16:51 // 1366
ott kezdett Senna!
Tom122005-06-01 11:09:38 // 1365
Bizony a Tolemanból sem hiányzott a kísérletező szellem...
Tom122005-06-01 11:03:55 // 1364
Lehet, hogy akkor most is lennének ilyen kanyarvételek:)
zolee1452005-06-01 11:00:06 // 1363
na azért nagyot ne tévedjünk, a mai autót sem a szgép vezeti! Lauda ült bele vagy 2 éve a Jaguarba, és egy kör alatt háromszor volt a kavicsban, aztán visszakecmergett a boxba és kiszállt. Pedig Lauda sem tanuló vezető...:)
Tom122005-06-01 10:57:17 // 1362
Ja! Az is érdekes lenne:)
SzJ2005-06-01 10:50:16 // 1361
Én nem kimondottan a képen látható kocsira gondoltam, hanem a mai biztonságnak megfelelő, de automatika nélküli kocsira.
zolee1452005-06-01 10:45:59 // 1360
játék autó! Akkoriban még tényleg kis csapatok, "istállók" barkácsolták a gépeket, minden alá volt rendelve a sebességnek. Minden kanyarban életveszélyben voltak a pilóták. Nem baj hogy biztonságosabb lett az F1!
Tom122005-06-01 10:44:46 // 1359
Az érdekes lenne:) ...ha a biztosítójuk, meg a "menedzserük" be engedné ülni őket...:)))
SzJ2005-06-01 10:37:33 // 1358
Kiváncsi lennék, hogy a mai versenyzők mit mennének egy ilyen igazi kéziváltós, elektronika nélküli kocsival.
Tom122005-06-01 10:31:52 // 1357
Egy kis ízelítő "biztonságból" 1979-ből:

Érdemes megfigyelni pl. a tükör felfogatását /:DD/, ma ilyet már csak modelleken alkalmaznak, meg a rakás éles AL-lemezt, ami a versenyzőt "védte"...
zolee1452005-06-01 10:27:37 // 1356
voltak egy időben dupla aljú gépek is.
Tom122005-06-01 10:25:45 // 1355
Az sem volt egy egyszerű gép, meg az Arrows a Warsteineres korszakból:))) A kúp elejű...
zolee1452005-06-01 10:15:23 // 1354
Toleman??? Assze az első szárnyban volt a hűtője!:)))
Tom122005-06-01 10:02:54 // 1353
...és a súlya is nagyobb volt az egész "mechanikának" /4 kerék kormányzás/ Valahol volt képem a 6 kerekű Williams-ről is, csak annak hátul volt négy...
SzJ2005-06-01 09:52:06 // 1352
Lehet, hogy ez segít a Ferrarinak? http://www.a5.hu/cikkek/2/10892.shtml
2005-06-01 09:29:37 // 1351
Szerintem inkább így próbálják életben tartani az F1-et s nem engedik ellépni a jobbakat.
zolee1452005-06-01 09:24:45 // 1350
azért van ennek másik oldala: kezd nevetség tárgya lenni az F1! Mindig változtatnak rajta, ráadásul jelentős változtatások. Ebből látszik hogy valami nincs rendben...
zolee1452005-06-01 09:16:05 // 1349
nagyon kiélezett a verseny, és bár nagy nyomás van rajtam gyorsabban válaszolok bárkinél:))))
2005-06-01 09:08:22 // 1348
Ami jó azon ne változtass. :)
BF1562005-06-01 08:27:24 // 1347
Érdekes, hogy egyedül a Renault helyesli az új gumiszabályt. Vajon miért????:)))
BF1562005-06-01 08:23:35 // 1346
Gyorsabb voltál:) Elvégre F1 topicban vagyunk:)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak