Inner Circle2005-06-21 10:55:35 // 1929
Nézd, az a helyzet hogy ez egy olaszautó-buzi fórum. Itt mindenki olaszautó-buzi, és ezért elfogadom hogy szemellenzősnek számít, aki nem olaszautó-buziságának mindent alárendelve áll egy témához. Nekem az F1 történelméből vannak párhuzamaim, olvastam a szaksajtót (NEM Palikot hallgattam), a véleményem teljesen megalapozott, nem foghegyről mondogatok oda. Elfogadom hogy mindez fityiszt sem ér azzal szemben, hogy VÉGRE FERRARI VÁNTÚÚÚ!!!! Ebben megegyezhetünk :D
Inner Circle2005-06-21 10:53:35 // 1928
"Az Európa Nagydíj után a Forma-1 több szereplője firtatni kezdte a 2005-ös gumiszabályok biztonsági vonatkozásait, a Ferrarit irányító Jean Todt azonban más megvilágításban láttatta a helyzetet, azt sugallva, hogy a Michelin a Bridgestone-nal ellentétben a biztonságot is feláldozta a teljesítmény érdekében - és részben ez okozza a Ferrari lemaradását."
Ez azért marhaság, mert a Michelinnek mindössze Massa defektje okozott problémát, de hát defektet már Kimi is kapott Sepangban, Mihály Barcelonában, és az eddigi években is számtalan autó.
Az Európa GP-n a szenzáció Kimi veszélyes, de szerencsés kimenetelű balesete volt, azonban ezt nem defekt okozta. Kimi kockásra fékezte a gumiját és az ebből származó vibráció kb 10 körrel később, egyáltalán nem váratlanul széttörte a felfüggesztést. A gumi még tökéletesen bírta!
A gumiszabályt azért vették górcső alá, mert Kimi az idei szabályok szerint csak biztos hátrányba kerüléssel cserélhette volna le ezt az abroncsot, amit nem akart bevállalni. (Tavaly az utolsó tankolással együtt gumit cserélt volna és nem lett volna baleset.) DE MAGUK A GUMIK BIZTONSÁGA SZÓBA SEM KERÜLT! Jean Todt politikushoz méltó ügyességgel tolta át ezt a kérdést a gumik biztonságára. A kérdés az volt: veszélyes-e az egy gumi? Innentől már egészen finom csúsztatással szinte hitelesen beszélhetett arról, hogy miután Michelines autónak a gumival összefüggő balesete kapcsán merült fel a kérdés, a Michelinek ezért nem biztonságosak...
De ugye mindenki látja, hogy itt az orrunknál fogva vezetnek minket?
Már nekem is eszembe jutott, hogy arrébb kellene tolni a szekeret, de nem akartam IC-t egyedül hagyni a gondolatiban.
Én azt javaslom neki is és másoknak is, hogy olvassák el a sajtó közleményeket oszt utána döntsenek. A kétségek elkerülése miatt az angol nyelvűt javaslom. Után lehet kritzálni, hogy nem is ezt nyilatkozták. :)
vipex2005-06-21 10:48:51 // 1926
Én nem vagyok egy F1 lexikon csak egy néző aki emlékszik dolgokra :-) de azért az belátod, hogy egy csapat ameléynek konstrukciós hiba miatt leszakadt mindkét versenyző hátsó szárnya az egészen más szitu mint az, hogy egy gumigyártó azt javasolja a csapatainak, hogy LEHET, hogy nem biztonságos a gumi ebben a kanyarban mennyenek lasabban..
vipex2005-06-21 10:46:20 // 1925
Sele
szvsz fölösleges már ezen vitatkozni, ha valamit valaki nem akar elfogadni, ( pld hogy tej fehér :-PP ) azt úgy sem fogja. A Michelin ezt kommunikálta ki hivatalos sajtóközleményben de hát .... tényleg nem tudok mit mondani
IC VEDD MÁR LE A SZEMELLENZŐD :-))))))))
Inner Circle2005-06-21 10:45:26 // 1924
Egyre gondolunk, csak te tévecc :-) Mika Salo és Pedro Diniz nem indultak el a Sauber-Petronasokkal. http://www.formula1.com/archive/grandprix/2000/52.html, ott is van: "Safety concerns". (Gondolom a WD "withdrawn"-t jelent.)
(A BAR-okat említette valaki '99-ben Spa-ban, ott viszont elindultak. Más kérdés hogy minek...)
Gumiból is két szett lesz, nyári meg téli. :)
Előtte megmondják, milyen feltételekkel lesz biztonságos az ugrás akkor simán. Ua. helyzet az utcával.
Inkább ne OFF-oljuk a topicot.
Tényleg említette valaki és biztosan nagyon komolyan is gondolta. :)
Ollah2005-06-21 09:52:07 // 1918
Ja, optimalizáljuk a fogyasztást, és akkor még versenyek között sem kell majd tankolni!!! :PPP
zolee1452005-06-21 09:50:24 // 1917
rossz hasonlat!
Te kiugranál a 10-edikről? Volt már aki túlélte!:DDD
Vállalható kockázat az utcán sétálni, pedig tudjuk milyen a közbiztonság, és a közlekedési morál. De értelmetlen hazárdírozás a 10. emeletről kiugrálni, hisz a fizikusok csak a magas földszintig garantálják, hogy túléled a zuhanást! :DDD
zolee1452005-06-21 09:46:31 // 1916
viszont ez így szerinted jó, gondolom:)))
említette valaki itt, hogy 20-22 ferka kéne az F1-be, nos ebbe az irányba haladnak a dolgok. Azért a nézettsére kíváncsi lennék. 20 Ferrari az F1 ben, és 10 különböző csapat (20 autó) egy "x" sorozatban...:)
Az emberi élet valóban mindennél fontosabb ezért ne menjünk ki az utcára mert elüthet egy autó. :)
"FIA Ferrari centrikus" Hááát nem bíznak a véletre semmit. :)
zolee1452005-06-21 09:14:17 // 1913
a 6 versenyző csak a dolgát tette, megérdemelték azt az eredményt amit elértek!
zolee1452005-06-21 09:13:02 // 1912
a vasárnapiért NEM a Ferkát hibáztatom! Ez mindenkinek egyértelmű volt, hogy a Michelin hibázott.
én azt mondtam, hogy
1. az emberi élet mindennél fontosabb, és ha a Michelinnek az az álláspontja, hogy életveszélyes a gumi akkor le van sz@rva a sok néző a helyszínen, és a tv előtt, beleértve magamat is! Ha 94-ben Imolában elriasztja a rendezőket a haláleset, ami hosszú ideje nem volt az F1-ben akkor Senna ma is élne. Ha már a súlyos RB féle balesetnél megrettennek akkor Ratzenberger is... Oké, az nem volt előre látható, de a mostanit lehetett előre tudni, és ez nem tartozik a vállalható kockázat kategóriába.
2. a vasárnapi akcióban benne volt az elmúlt 10 év Ferrari-centrikus FIA magatartás is. Ez csak az utolsó csepp a pohárban, és valszeg az F1-vég kezdete...
"Annak ellenére, hogy sokan a Ferrarit hibáztatták a tegnapi nap történései miatt, mivel nem engedélyezték az extra sikán beiktatását a vonalvezetésbe, Williams úr elmondta, az olasz csapat teljesen ártatlan, hiszen a FIA döntött az ügyben."
Hát ha Ő is ezt mondja akkor biztos lehet benne valami. :)
Csipp szettel még javítani is lehet a helyzeten. :)
Tedi2005-06-21 00:56:20 // 1909
De most már ez van, legalább lesz min csámcsognia a sajtónak egy ideig :)
Tedi2005-06-21 00:55:36 // 1908
Ahogy mondani teccik :)))
Tommi2005-06-21 00:51:28 // 1907
Ha a csigazabálók rendes papucsokat visznek a srácoknak, akkor most nincs ez a cirkusz :)))
Tedi2005-06-21 00:48:17 // 1906
Nincs vége a Forma-1-botránynak
2005. június 20., hétfő 23:05
A Nemzetközi Automobil-szövetség beidézte a Michelint. Az FIA június 29-én, Párizsban hallgatja meg a francia gumigyár vezetőit és a futamtól távolmaradt csapatokat az Indianapolisban történtekről.
Mint ismert, a hétvégi Formula-1-es Amerikai Nagydíjon a Michelin abroncsokkal felszerelt autók nem vettek részt a versenyen, mert a francia gyár szerint a gumik balesetveszélyesek voltak.
A futamon így mindössze hat Bridgestone-gumival felszerelt autó indult, győzött végül a ferraris Michael Schumacher. A Michelin egyébként a hétvégi események ellenére nem hagyja el a Formula-1-et.
A cég igazgató-helyettese, Frederic Henry-Biabaud elmondta: az Indianapolisban történtek nem befolyásolhatják a gumigyártó Formula-1-es jövőjét, és hozzátette, helyesen határoztak, amikor a pilóták biztonságát szem előtt tartva nem engedélyezték a hét partnercsapat indulását.
MobilPress
Tommi2005-06-20 21:38:32 // 1905
Sziasztok!
Nem olvasom vissza a botránnyal kapcsolatos termést, nincs se kedvem, se időm :))) Röviden az én véleményem, elnézést, ha valaki már korábban írt hasonlovat :)
Szerintem a Michelin benézte a dolgot és nem megfelelő gumit vitt a versenyre. Ezzel még talán nem is lett volna annyira gond, mert a pálya sajátosságából adódóan nem tudtak ilyen körülményekre tesztelni. Az is rendben van szvsz, hogy emiatt a csapatok nem kockáztattak és inkább bojkottálták a versenyt. Az már más kérdés, hogy a Bridge gumijai kibírták :)))
Egyrészt nem értem az FIA hozzáállását, amiért annyira mereven ragaszkodtak a szabálykönyvhöz, az elmúlt években előfordult, hogy khm... rugalmasan kezelték az előírásokat. Másrészt egyetértek Bernie-vel, aki csak annyit mondott, hogy "miért nem hoztak rendes gumit".
Egy kicsit az az érzésem, hogy ez afféle utolsó csepp volt a pohárban, mert ugye köztudott, hogy megy a cirkusz az új és a közeljövőben bevezetni kívánt szabályokkal. Ezzel az egységes "tüntetéssel" (ami nekem szimpatikus volt, végre a százfelé húzó csapatok egységesen kiálltak az FIA-val szemben) csak az elmúlt időkben egyre növekvő elégedetlenségüknek adtak hangot.
Szvsz csak idő kérdése volt, hogy mikor robban ki egy ilyen botrány, hallottunk már "ellen" Forma-1-ről, a szabályok miatti kiszállással való fenyegetésről, stb... Talán most kicsit észbe kapnak ott fent az okos szabályalkotók, hogy nem lehet a végtelenségig húzni a csapatok idegeit.
Kíváncsi vagyok mi lesz ennek a vége, lehet, hogy egy sima újra lehet kereket cserélni vágással megoldják a kérdést, de ezzel még messze nem lesznek elrendezve a feszültségek.
Bocsi, ha faxságokat írtam, én így látom... :)
Ollah2005-06-20 21:29:17 // 1904
Bati for President! :)))
De télleg! Jövőre már 200 lovas a 2.4-esünk, és a világból is ki lehet vele menni (gondolom). :) Ésszerű választásnak tűnik. ;)))
Kormoló Ferrari. LOL! Bár Lamboék sem biztos, hogy viccnek szánták...:(((
Jah, és a gumma a gumik.com-on a legolcsóbbak. :PPPPPPP
Bati2005-06-20 20:21:11 // 1903
ménem kértek kölcsön valami jo gumit innen onnan biztos van hasonlo méret az amiknál
vagy a GUMIBOLT-ban ott van cseretáblázat is
Bati2005-06-20 20:19:07 // 1902
"A botrány oka egyértelmű. Minden csapat kétféle gumiabroncsot szállíthat a futamok helyszínére: egy teljesítményre kihegyezett típust, amivel versenyt lehet nyerni és egy tartalékot, ami bár lassabb, teljesen megbízható" - érvel.
"Mármost nyilvánvaló, hogy egy michelines csapat sem hozott tartalék gumikat Indianapolisba. Közben beharangozták, hogy mégis hoznak új gumikat Franciaországból, ám végül azt mondták, hogy azok is veszélyesek lennének" - fogalmaz az FIA.
teljesen 1 értelmü megszopták és kész
mondom 20-22 DIESEL FERRARI kéne és kész nem lennének ilyen gondok
jövöre ugyis 2.4 lehet max. a motor én odaadom a motoromat szivesen kölcsön a futamokra
vipex2005-06-20 18:25:00 // 1901
"szólj be a rádión egy pilótának hogy az elvileg padlógázas kanyarban vegyen visszább, és nézze meg ahogy a Minardi "erőből" elmegy mellette:)))"
PONTOSAN, ha csak ennyire képes akkor igen lássa be de VERSENYEZZEN nem csak akkor kell versenyezni ha jól megy hanem akkor is ha nem, ezért SPORT de úgy látom ezt nem sikerül megérteni
"Végre NEM minden a pénzről szól, valaki észrevette, hogy élő emberek vezetik az autókat!" ugye ezt te sem gondolod komolyan, ugyan az a csapat amely hagyta Kimit 2 versennyel ezelőtt kockáztatni NYILVÁNVALÓ probléménál, vagy egy másik csapat, amely két sárga zászlónál előzésre bíztatta a versenyzőit a Team Radion most hirtelen el kezd gondolni a biztonságra és még sorolhatnám az eseteket, a Michelin közleményét úgy látszik 1000-szer is belinkelhetném a GUMI BIZTONSÁGOS LETT VOLNA BIZONYOS SEBESSÉGNÉL ez a lényeg de ezzel a sebességgel nem akartak versenyezni ááá hagyom ezt mert kilátástalan...
TarP2005-06-20 16:52:13 // 1900
Tankoljanak a gumiba:), az látványos lenne 2-őt egy csapásra:)
Willy2005-06-20 16:38:58 // 1899
Ez nem is olyan rossz ötlet. Viszont ha ezt bevezetnék, akkor lehet, hogy az üzemanyagtankok mérete hirtelen nőni kezdene. :)
TarP2005-06-20 16:33:15 // 1898
Elég lenne az, ha nem lehetne eccerre gumit cserélni és tankolni.
Hidd el, nem cserélgetnék 7 körönként, sőt, max 1-szer cserélnének versenyenként! (A Sauber persze eccer sem, mert ők meg utálják a boxuccát...tankolni sem járnak ki, csak fintorogva:) )
És biztonságos is lenne.
Willy2005-06-20 16:27:08 // 1897
Természetesen az ő kedvükért, ami 14 versenyzőt jelent. De a Bridgestone-os csapatoknak sem lenne belőle hátránya szerintem.
Tömören nekem is ez a véleményem.
GPti(V6)2005-06-20 16:24:22 // 1894
Szerintem és hangsúlyozom ez a magán véleményem,de a Michelines csapatoktól gusztustalan húzás volt,nem a pilotáktól hanem a csapatfönököktől ez az egész ,mert ha sportszerüek és nem a hülye kis politikájuka fontos akkor elindultak volna valamelyik kompromisszumos megoldással.
Véletlenek pedig nincsnek. :)
TarP2005-06-20 16:22:59 // 1892
Ralf bármilyen pályán, bármilyen körülmények között tud barominagyot bukni. :)
A srác ilyen teszt-kamikaze pilóta:), szerintem.
Alesi meg arról volt híres, hogy akkor is kereszben csúszott, ha tök egyenes úton ment. Ezek ilyen genetikai hibák :)...
De miért hoznák vissza a kerékcserét ha a Ferrarinak vannak biztonságos gumijaik? A Mislenesek kedvéért vagy nem?
zolee1452005-06-20 16:21:59 // 1890
viccesen azt mondhatnám, hogy ezek szerint Te arra gondolsz, hogy Ralf tudja mi a helyzet, de már úgy megszokta abban a kanyarban a csigolyatörést, hogy meg is szerette! :)))
ha komolyan belegondolok az írásodba akkor nem értem mit akartál ezzel mondani...
Willy2005-06-20 16:21:15 // 1889
Ha jól emlékszem egy szóval sem mondtam, hogy a Ferrari a hibás. Egyértelmű, hogy a Michelin hibázott.
És ha visszahoznák a kerékcserét, akkor a Ferrarinak is visszahoznák ugyanúgy.
Nem teljesen jó az emlékezetem és elgurult a gyógyszerem is de úgy rémlik mintha Ralf tavaly is vmi hasonlót bukott volna? Lehet, hogy tévedek és inkább megkéne keresnem a gyógyszerem mielőtt beírom. :)
Ja persze, úgy nem olyan nehéz.
Szal ismét a Ferrari és a partnerei a hibásak mert mutattak valamit. Oké, változtassunk megint öööö most mondjuk azt, hogy mégis legyen inkább kerékcsere és akkor megint 5 futamon keresztül jobbak lesznek a Ferrarinál. :(
zolee1452005-06-20 16:14:55 // 1886
"A pilóta nem hülye, nyilván tisztában van azzal, hogy a gumi is autójához tartozik és attól függ az élete és a sikere. Tehát szerintem tudni fogja a feltételeket."
Ha ez így van akkor valószínüleg Ralf akart bukni egy csúnya nagyot, sőt ez a közönségnek szólt, a buta amcsik úgyis csak a baleset miatt mennek versenyre, nekik vér kell, meg drámák...
Ollah2005-06-20 16:11:34 // 1885
Ergo rohadtul el kellett volna indulniuk, mert ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket.
Ja, túl kellett volna fújni egy kicsit a gumikat, meg a kanyar felénél elvenni a gázt, és akkor semmi gond nem lett volna. Legfeljebb az sportszerű lett volna. Ez meg nem volt az.
Rohadtul szana-széjjel perelném a Michelin-t a szurkolók és az indianapolis-i szervezők helyében (akiket szintén valagon kell billenteni a dobálózások miatt...).
A Ferrari egész évben "térdel" a szar gumik miatt, most a mislenes csapatok szívtak volna egyszer. Húúúú, de igazságtalan az élet... Cserében most sok koetschoeg megint a vöröseket szidja, hogy "hádemérnemlehetettelfogadniatöbbicsapatdöntésétéslassítótépíteniakanyarba". ... asztat...
Willy2005-06-20 16:11:16 // 1884
Osztom Zolee véleményét.
És nem lepne meg, ha a következő futamon már lehetne kereket cserélni.
Ez így van csak ezt kevesen akarják elfogadni.
A pilóta nem hülye, nyilván tisztában van azzal, hogy a gumi is autójához tartozik és attól függ az élete és a sikere. Tehát szerintem tudni fogja a feltételeket.
A Minardi pedig nem ment volna el mellette erőből. :)
Nevezzünk inkább jól eljátszott szindarabnak az egészet, mindenki tudja a háttérben a gumi szabály megváltoztatása áll.
GPti(V6)2005-06-20 16:08:26 // 1881
Úgy tudom lett volna megoldás,a guminyomást kellett volna megnövelni.Igaz lassabbak lettek volna pár tizeddel de lett volna verseny
zolee1452005-06-20 16:01:17 // 1880
szólj be a rádión egy pilótának hogy az elvileg padlógázas kanyarban vegyen visszább, és nézze meg ahogy a Minardi "erőből" elmegy mellette:)))
Továbbra is azt mondom, hogy a Michelin hibázott, de legalább belátták, és felvállalták a botrányt, és a negatív reklámot, de NEM kockáztatták a versenyzők testi épségét!
Végre NEM minden a pénzről szól, valaki észrevette, hogy élő emberek vezetik az autókat!