Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
perdix1552005-02-07 21:14:04 // 313
Na most a 3 dolog, amit felsoroltál 2 lehet belőle: A futóművet beállították, mert lengőkar csere meg egyebek cseréje volt. Lehet elb@szták a beállítást. De én az első gumikra gyanakszok, amit most cseréltem le, mert a contact sport elkopott. Igaz, hogy 200 körül is úgy ment mnt a vaj, ez meg ráz. Biztos a gumi. Vagy a fútómű. elmegyek centíroztatni, mert most jutott eszembe, hogy a gumisnak nem engedtem súlyokat rakni a felni külső szélére, mert rohadt rondán néz ugye ki. a meg azt mondta, hogy -mivel negatívos a felni, csak oda tudja rárakni. Lehet, hogy engedni kellett volna?
Bg.2005-02-07 21:08:46 // 312
Centírozás, eseteg feli javítás. Ha a gumi ráz, a gáz - szinte mindig szövethiba:(
Scott2005-02-07 21:04:40 // 311
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 20:44:46 // 310
Hé Laci! Ha ráérsz átugorhatnánk a műhelybe, vagy a gyorsulásosba, és elmondhatnád hol tartasz a tuninggal.
..2005-02-07 20:39:50 // 309
Szegény Scott,elkönyvelték ámokfutónak:))))
Kíváncsi leszek a felújítás végeredményére.Igazi kis szörnyeteg lesz.:))
Szvsz a Tecnomagnesio tök jól állna a 33nak.:)Jobban mint az Azev.
BeeGee2005-02-07 19:41:43 // 308
Hi!
Szerintem nem a sebesség index miatt ráz a kocsi, hanem rossz futómű beállítástól v. rossz felni v. gumitól.
A 190ig indexelt téli gumival néha-néha mentem 200 felett, de semmi rázkódás vagy bármi.
A 146 meg már 140nél rázott már rosszul beállított futóművel . 160 felett meg abbhagyta. LEhet neked is abbahagyná 230 nál, de inkább ne próbáld ki :D
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 19:40:57 // 307
Kopogtass be a Virtuális Rómeókhoz, és kérd meg őket, hogy rakják rá. Szerintem 195/50-es gumikkal nagyon csajozós lenne.
Scott2005-02-07 19:39:30 // 306
Szó sincs róla. Egy Alfa sosem öregszik :)
Valójában ez félreértésen alapul, nem szoktam ennyivel száguldozni, csak Kaposújlak felé megmutattam a "tájékozatlan" kollegáknak, ahogy egy öreg karbis 33-as szeret fickádozni, ha autópályára kerül :))
Azóta el vagyok könyvelve... :)
Scott2005-02-07 19:35:33 // 305
Egyébként teljesen tanácstalan vagyok. Eddig nagyon tetszett az AZEV A felni, hétvégén láttam élőben pont 15"-ös méretben. Jó-jó de annyira azért nem estem hasra tőle, hogy megérjen 40 rugót ( ennyi újonnan ). Most a legújabb ötlet a Tecnomagnesio Indianapolis . Szerintetek 15-ösben hogy mutatna a 33-on ?:
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 19:34:10 // 304
Vagy a kocsija öregszik? :))
Scott2005-02-07 19:31:20 // 303
Az rég volt, az ember öregszik, megfontoltabb lesz :))
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 19:24:09 // 302
Miért, tán neked kéne mondanod Laci? :))
..2005-02-07 19:21:30 // 301
Ehehe, és ezt pont te mondod Scott:))))))
Scott2005-02-07 18:54:49 // 300
perdix ! szvsz a legolcsóbb megoldás, ha nem száguldozol 2 kilóval :))
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 18:35:23 // 299
Szerintem nem veszélyes ha használt gumi, mert asszem meg lehet nézni rajtuk mikor gyártották, és ha kötött forgásirányu, akkor annak sem áll fenn a veszélye,hogy a másik tulaj "fordítva" használta. Nyilván egy hasonló minőséggű újjal nem vetekszik, de én pl. új Sawat cseréltem le szétkopott Bridgestone Potenzára, és össze sem lehet hasonlítani őket.
perdix1552005-02-07 18:23:28 // 298
Hát ez volt az utolsó, hogy használtat vettem. szemre jól néznek ki, meg minden, aztán csak a gond van velük. Tavaszra mindenképpen beszerzem az új gumikat. De hogy a Yokohama ilyen jó, azt nem gondoltam volna. Üdv
..2005-02-07 18:16:15 // 297
Hát 20 ezer, az szigorúan ismerősökön keresztül van.:))Egy barátom használ Yokot,és állandó induló és győztes a gyorsulási versenyeken.Neki 2nyarat bírt max.De ott hajtva van nagyon.Használt gumit soha nem vennék.Ezen nem éri meg spórolni.Ha olcsó gumi érdekel,de fontos a minőség, keresd meg DCS-t az italauto Bt-nél, bővebben www.dcstuning.hu.
perdix1552005-02-07 18:06:26 // 296
Nem hangzik rosszul, de ahogy mondtad hamar kopik. Az lenne itt a lényeges, hogy hány ezret bír dinamikus autókázásnál. És biztonságos-e, mert egyre az az érzésem, hogy a gumisok elfekvő új, vagy "alig használt" jelzővel eladják a fáradt, tehát anyagukban fáradt gumikat. fútófelület rendben, az anyag meg elfáradt. Ez a 20ezer ez bolti áfás ár, vagy vmi akciós ár? Köszi
..2005-02-07 17:58:48 // 295
A Yokohama nem olcsó, de lehet szerezni 15"-t 20 ezer alatt.Amúgy minden méretben kapható.Sebesség index meg asszem min V-s vagy nagyobb.
perdix1552005-02-07 17:58:00 // 294
perdix1552005-02-07 17:54:04 // 293
Eza Yokohama, amit ajánlasz, ez milyen sebességindexű, milyen méretben kapható: 14, 15, 16col? Ja és milyen áron lehet elcsípni? Mert kellene valami jó gumi. Autógumi.
perdix1552005-02-07 17:51:45 // 292
Most volt műszakin: futóműt beállították, első fékek rendben voltak. Első gumik elvoltak kopva, így vettem 2 db jó állapotú használtat előre, a gumis meg centírozta. Erre ráz 180 fölött érezhetően. Akkor nézessem meg megint, vagy mit csináljak?
norbee2005-02-07 17:09:21 // 291
maxx
Darabja 4 fél jól értem? Ha rendbehozatod esztétikailag, mennyire jött volna ki?
maxx2005-02-07 16:46:45 // 290
Büdipesten sem olcsóbb.
Most görgőzettem két 15'-ost a GROPA Kft-nél. 4500 volt a görgőzés 1200 a szerelés (gumi)
..2005-02-07 16:35:58 // 289
Jaja.:))51 volt csak már lekopott:)
maxx2005-02-07 16:34:49 // 288
Semmilyen guminak nem szabad ráznia, 200-nál aminek megfelelő a sebesség indexe (H,V,W,Y,ZR)!
..2005-02-07 16:31:51 // 287
Ha ráz a gumi, cseréltesd le.Halesznak volt ilyen legutóbb,hogy mintázata még jó volt és mégis rázott,mert úgy kopott a gumi.A fondmetal felniről nem tudok mit mondani,szerintem nem túl erős és ahogy láttam nem is olcsó.Gumi ügyben,ha szeretsz gyorsan menni, szerpentinen támadni akkor AVON ZZ3,Yokohama ami szerinem jó lenne.Ezeknek az a hátránya,hog miután puha gumik, viszonylag gyorsabban kopnak.Viszont iszonyat jól tapadnak.
Vince!
Motorsport topicban van egy kis beszámoló,ide nem offolnék.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 16:31:14 // 286
Akkor te döngettél el itt a Gombánál tegnap este 1-es rajtszámmal?
Paco2005-02-07 16:28:10 // 285
Rázhat a fék miatt is.
Amúgy az összes gumi ráz amíg rendesen! ki nem centrírozzák :)
perdix1552005-02-07 16:15:59 // 284
Sziasztok! A véleményetekre lennék kiváncsi felni, gumi ügyében: 1: Milyen műszaki szinvonalat képvisel, és Alfára jó e a Fondmetal negatívos alufelni. 2: Milyen nyárigumit javasoltok, ami nem ráz magas sebességnél, tehát aminek a gördülése megfelelő? Eddig Contin Sport contact volt rajta ,de 200 körül sem rázott. Most elöl conti van, de abba az esőgumis fajtából való. Az meg ráz. Mi lenne a megoldás? (Ja és nem a fútómű miatt ráz, az rendben). Köszi
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 16:14:54 // 283
Te szoktál versenyezni? Beszámolót kérek! (Milyen verseny, milyen pályán...)
maxx2005-02-07 16:12:40 // 282
A 146 dettó! Az is hátul ér be először. Stee bácsi az ETszámra különösképpen kell figyelni, mert hátul nagyon kicsi a mozgástér!
..2005-02-07 16:10:33 // 281
Csáó Vince!
DCS a fekete lanciaval volt,és AVON Ice Touring volt rajta, abszolút és kategória első lett vele.Az én alfámon volt AVON Cr85 és kategória 2. lettem.:)
VinceP4 (Il capitano)2005-02-07 16:06:52 // 280
Mr. DCs nyert vele? Ja és milyen autón volt? A Deltán? Egyébként Hello.
..2005-02-07 16:01:46 // 279
No, akkor ha valaki AVON gumin gondolkozna,akkor csak ajánlani tudom.Hétvégén az AVON CR85 versenykörülmények(!) között bizonyított.Egyszerűen jégen-havon-vizes aszfalton döbbenetes.
Leon2005-02-07 15:47:43 // 278
Görgőzés olyan 4-5e/db, homokfúvás 3-4e/db itt pécsen
granturismo2005-02-07 15:46:53 // 277
A második mondat mégegyszer:
A B-s felninek alacsonyabb a peremalakja mint a J-nek.
granturismo2005-02-07 15:44:16 // 276
7"15' ET 25-B.
A "B" a kerékpánt elem magasságának és a körvonalának a jelzése. Én "J" jelzésűt láttam még meg ezt a "B"-t. A B-s felninek alacsonyabb a peremalakja van a J-nek.
Stee1462005-02-07 15:33:16 // 275
Na asszem inkább keresek egy másik felnit. Pécsről venném úgyhogy igazi teszt nem nagyon jönne össze.
Felhívtam egy gumist is neki is az a véleménye, hogy nagyon kilóg.
Köszi mindenkinek az okosítást!
Paco2005-02-07 10:57:42 // 274
Akkor a tesódat hátra középre ültesd... A 155 először hátul szokott beérni, a 146-ot nem tudom.
Ollah2005-02-07 10:37:38 // 273
Schkatzok!
Mennyibe kerül nagyjából egy görgőzés+homokfúvás duó kerekenként? ("14-es alufelnire.)
Leon2005-02-06 22:28:51 // 272
Úgy mentem teszkört a 166-al Rábaringen, hogy Rocsi+TudatLan+Tom314+Sput+Én :))) Na ott kijöttek volna gondok :PP
Stee1462005-02-06 22:22:28 // 271
Azt mondta a srác, hogy Tipon volt. Ennyire más lenne a 146?
Igaz azt nem kérdeztem hogy neki beleért-e? :)
Stee1462005-02-06 22:19:39 // 270
Ezzel nem lesz gond én vagyok 120+, tesom is 100 körül.
:))))
Paco2005-02-06 21:51:17 // 269
Nem a kasztni alatt vannak a kerekek, hanem mellette :-P
Paco2005-02-06 21:50:35 // 268
No meg beültetni hátra Batit és Joe-t :)))
Leon2005-02-06 21:46:46 // 267
Szerintem is hátul fog beérni, bár a 15ös kerékkel nem biztos. Fel kell próbálni és menni pár hosszú kanyart tempósabban, hogy viselkedik.
Stee1462005-02-06 20:39:02 // 266
A "terepjárós" az mit takar?
András bácsi2005-02-06 20:30:55 // 265
Szerintem az ET 10-15 mm-rel történő megváltozása minimális mértékben változtatja a futómű terhelését, ennyit nyugodtan be lehet vállalni. Megnyugtatásképpen nézegess néhány összehasonlító táblázatot, gyakori, hogy ugyazon futóművel szerelt gép gyári felnijeinek ET-je elég jól vándorol.
Az ET25-ös szerintem nem fog elférni a 146-on, ha jól emlékszem annak idején én ET28-ast próbáltam, és igen terepjárós volt elöl.
Stee1462005-02-06 20:23:01 // 264
Oké köszi a segítséget.
Az osztókör meg a többi stimmelnek. Csak az ET-vel voltam gondban.
Mennyire gyakori az hogy valaki nem gyári ET-s felnit használ?
(csak önmegnyugtatás képpen kérdezem)
Mégegyszer köszi!