Ollah2006-03-31 20:51:27 // 1472
Valszeg gyárilag jobban sikerült motorjaitok lehetnek, mást nemtok...
Nyilván nem kicsinyítve az érdemeiteket; ez is egy olyan műfaj, amihez kell tudás/hozzáértés. Bennem nyilván kevesebb van, nektek meg jutott bőven.
Bár ennyivel ütni a gyári adatokat... És tom, hogy Ave műszere inkább felfelé csal, mint lefelé, szal minden elismerésem.
Ilyenkor érzem, hogy a (tév)eszméim a gyári értékek kiautózhatatlanságáról kezdenek megdőlni. :)))
Kau2006-03-31 20:47:12 // 1471
Hát arról is tudsz? :))
Pb jobb volt. (Ő nem váltotta el magát a döntőben) :(
Cacho2006-03-31 20:36:40 // 1470
Hát papírforma szerint igen.
Aztán persze lehet, hogy Giovanni véletlen egy 1.8 TS-t rakott bele :D
Mondjuk SKrisz azért, ha éppen is, de lenyomta az 1.8 TS-el.
zolee1452006-03-31 20:31:10 // 1469
Kaposújlakon meg elváltottad magad...vagy ott is valami technikai hiba volt? Hehe, lassan többet fogsz magyarázkodni, mint tavaly a Ferrari. Tényleg, nem Bridgestone-ok vannak a gépeden? :)))
Ollah2006-03-31 20:28:44 // 1468
Ezt viszont ÉN alátámasztom! :DDDDDD
(RT gépe teljesen gyári volt? :O)
Kau2006-03-31 20:11:45 // 1467
Az csak hab volt a tortán, hogy előtte a kátyú miatt a futóművem is ütést kapott és a gumiba beleért a műanyag. Miután megcsináltattam, még mindig gyenge maradt az előbb leírt hiba miatt.
De ennyi halmozott előnyt nem adok többé :)))
Kau2006-03-31 20:08:04 // 1466
Nem mentegetőzöm. Kikaptam. Már előtte mondtam a Shell kútnál, hogy nem megy úgy a kocsi. Harmadikban 110-ig bírtam húzatni, onnan csak vánszorgott. Most már leforog megint szépen, gyorsan 142-ig. :) Légtömegmérő problémám volt. De megyünk mi még egymás ellen máskor is ;)
Cacho2006-03-31 18:33:13 // 1465
Ezt nem támasztom alá!
Pl ott volt RT 156 1.6 TS-e, ami a gyári 10,5 helyett 9,5-es 0-100-as sprintet tudott, teljesen gyári motorral.
De én is 8,57-et futottam a gyári 9 helyett a 155 2.0 16v-vel.
Ollah egyszerűen csak béna :DDD
sanqkac2006-03-31 16:25:39 // 1464
3.0V612V 6000rpm
3.0V612VQV 6500rpm
3.0V624V 7000rpm
ezek a gyári tiltás értékek, mostmár helyesen
sanqkac2006-03-31 16:12:44 // 1463
Bocsi , kicsit javítanék, az elözö fordulatszám értékek a legnagyobb teljesítményhez tartozo fordulatok, a tiltás ezek felett néhány száz fordulattal.
sanqkac2006-03-31 15:54:46 // 1462
Üdv mindenkinek!
A max. fordulatszámokhoz füzném hozzá, hogy a 164 V612V 5500(!!!!) nál tilt, ennek a QV változata 5800 nál a 3.0V624V 6300 nál , ezek a gyári beállított adatok függetlenül attól hogy a müszer mitmutat. Saját tapasztalatom a 3.0V612V(132kW) gyári váltójával kb 103-105 km/h a tiltás kettesben, a 3.0V612QV(147kW) szintén gyári váltója 108-110 km/h a kettes vége.
Karakot2006-03-31 14:25:52 // 1461
Ez nagyon jól hangzik! És előre is köszönöm.:)
TarP2006-03-31 12:45:35 // 1460
Amíg el nem hiszed a 7.4sec-et addig igen! :)
Ollah2006-03-31 12:02:36 // 1459
Dede! Ballal kell átnyúlj vazze'! :PPP
(És én vagyok őrült...) :DDD
TarP2006-03-31 12:00:18 // 1458
A karomból ??? Ne bazmá' baze! :)
Ollah2006-03-31 11:36:41 // 1457
Lófaxnit. Lefűrészelünk 10 centit a váltókarból, máris nyertél 1 tizedet. ;)))
TarP2006-03-31 11:20:50 // 1456
Megnéztem az én grafikonyomon, az én váltásaim a primótív gyári váltóval, amit lefikázott minden ótósműsor: 0.6-0.7sec a bruttó gyorsuláskiesés.
Akkor most vegyek a 2 millós autómba 2 millóért egy vátót, hogy 1 tizeddel jobban gyorsuljon a váltások miatt? :)
Inkább egy marék jeget beszórok az intercoolerhez :)
Don Gombóc2006-03-31 10:58:04 // 1455
Az bizonyos hogy az első két sebesség a hatos váltóknál lassú sajna, de ennek köszönhetően és a V6-nak nem igen lehet lefullesztani a verdát egy hétköznapi autózásnál, és erre tervezték.
ystuc2006-03-31 10:52:27 // 1454
Nem feltétlenül kell készpénznek venni a mutatókat. A sebességmérő is csal bizonyos százalékot, ezt a fordszámmérő miért ne tehetné meg?
Poló2006-03-31 10:38:02 // 1453
Az enyém 7000-ig forog. 2-ben 100 fölött van a mutató egy picit.
Kaué is 7000-et forog, munkatársam 146-osa 7200-t.
Láttam itt az oldalon képet 1,4-esről, 7200-7300 körül 90-et ment.
Most akkor hogy van? Egyik elpörög 7200-7300-ig, másik meg leszabályoz már 7000-nél?
Ollah2006-03-31 10:36:08 // 1452
Húbazze, 2-3 tizedes váltások a grafikon szerint! Csekkoldmá', hátha rosszul látom! :)
Ollah2006-03-31 10:34:42 // 1451
Hmm, 4 az a 6. :) De spéci váltóval! :)))
Minnyá csekkolom a TB-t.
Ollah2006-03-31 10:33:30 // 1450
Ugyanennél az említett STI-s srácnál spéci váltóval és qvvagyors kézzel is 6tizedes gyorsuláskiesések látszanak a grafikonon, ergo a saccod még optimista is.
Szóval igazad van, egy váltás "valós" ideje jóval több.
Ollah2006-03-31 10:31:35 // 1449
Ez nem az erejét mutatja, hanem a váltóáttételezést.
Egy igen izmos STI tulaj gépe pl. most csekkoltam, 118-ig viszi a 3-ast. Közben pedig 0-100 4,1 sec, 1/8 8,00 sec, 1/4 12,00 sec. Szóval nem gyenge gép. ;)
TarP2006-03-31 10:31:01 // 1448
A váltás maga 2 tized, de a gyorsulásból kiesett időtartam 4 tizedet is eléri.
Ollah2006-03-31 10:27:23 // 1447
Van G-Tech Pro gyorsulásmérőm, valamelyik talin mérhetünk 0-60 mph-t, 1/8-at, 1/4-et, teljesítményt, fékerőt stb. ;)))
Karakot2006-03-31 10:17:03 // 1446
Szerintem sincs túl nagy jelentősége a 100-as sprintnek, és hogy miért fontos sokaknak, csak sejtem. Nyilván hozzám hasonlóan a legtöbb ember nem akar kimenni hivatalos gyorsulási versenyre (pontosabban fogalmazva nem áll rajthoz), ugyanakkor kiváncsi, hogy hova teheti a gépét, ezért megpróbálja lemérni a 100-as gyorsulást. Én is talán, ha 3-szor próbáltam meg lemérni, aztán feladtam. Mivel a 100 igazából nem lehet célsebesség (ezzel gondolom itt mindenki egyetért), ezért ha pl. 140-re akarok gyorsulni minél rövidebb idő alatt, akkor már jóval 100 előtt lököm a hármas, hogy pont 5000-re essen a fordulat (max. nyomaték nálam), és nem erőltetem a gépet 7000 környékén, mert nincs értelme.
tzoli1462006-03-31 08:38:24 // 1445
Háát Kau én is csodálkoztam rajta, hogy tavaly nyáron... alul maradtál velem szemben... egyébként pedig üdv. Mindenkinek újra itt... talán mostmár több időm lesz fórumozgatni...
zolee1452006-03-31 08:28:49 // 1444
"Az enyém érzésre lefelé csal."
én az üzemanyag szintjelzőről hiszem mindig ezt, de egyszer még sokat fogom tolni a gépet a kútig.
zolee1452006-03-31 08:23:54 // 1443
monnyuk aki a sportdobbal ad fazont az új háccsóguminak az ne csodálkozzon ha megelőzik, ez fizika, a surlódás csak fékezésnél segít, gyorsulásnál nem:)
Lacza2006-03-31 08:23:48 // 1442
Sziasztok,nem akarok nagyon beleszólni,mert nem értek hozzá,csak egy apró megjegyzés.
A régi 164 TS-om 2-esbe ha jol emlékszem bőven 100 felett szabályzott le(105-110 környékén),a mostanit még nem próbáltam,de a 96 környéke nekem kevésnek tűnik egy turbós V6-ostól
zolee1452006-03-31 08:20:37 // 1441
azt hittem ez már tavaly tzoli ellen kiderült a Ringen :DDD
Ollah2006-03-31 08:01:56 // 1440
Ez az. Az sokaknak tud fontos lenni, hogy a 100 menjen 2-ben. Nemtom, mijér, de így van.
Meg ha valaki 100-ig gyorsul, talán szerencsésebb, mint 90-nél eltenni a 3-ast. Ha gyors vagy, akkor is kb. 2 tized egy váltás.
Ammeg, hogy mit mutat az óra... Az enyém érzésre lefelé csal. :PPPPPPPPP
Kaué meg a leglassabb 1.6 TS az egész világon. :DDDDDDDDDD
Kau2006-03-30 21:44:52 // 1439
Még a végén kiderül, hogy az 1.6-osok közt, az enyém a legsz@rabb :)))
zolee1452006-03-30 20:35:57 // 1438
ja, az lemaradt, hogy 145 1,6 Túrbó Speciál
zolee1452006-03-30 20:32:28 // 1437
bár nem vagyok nagy gyorsulós emberke, de amikor néha mégis ilyet csináltam akkor nekem pont száznál tiltott. Persze akkor váltani baromság (ha igaz a gyár max telj-hez tartozó fordulat akkor 6500-nál már érdemes váltani) mert időt veszít az ember, és természetesen a 100 csak óra szerint igaz, tehát ha műszeresen akarnék egy 0-100-at mérni akkor rakni kelle a 3-at.
Ollah2006-03-30 08:42:53 // 1436
Ööö, a 147 1.6 TS ippeg elforgott 100-ig óra szerint, no meg emlékeim szerint, de kedves bahátom 156 TS-e egészen biztosan tudja 2-ben a 100-at. Monnyuk az elvileg 7200-nál szabályoz, ha jól tévedek.
Az, hogy ez mennyi a valóságban, well, nemtom. Lehet, tényleg csak 90. :)))
Karakot2006-03-29 17:14:45 // 1435
Mondjuk úgy, hogy kevesen tudnának annyi pénzt fizetni, amiért odaadná, persze a szíve akkor is fájna :)))
Kau2006-03-29 17:07:28 // 1434
Ahogy ismerlek, a reális értékért sem adnád oda. ;)
(Én se) :)
Maszat2006-03-29 17:03:23 // 1433
A Q4 gyáriban 6800-at pörgött nálam és így kicsit 100 felett volt a kettes vége!
A korábbi kérdésedre nem nagyon tudok mit írni.
Ennyi idős tuning autót szerintem reálisan lehetetlen eladni!
Egyébként azt sem tudom pontosan mennyibe van nekem, az értékéről végképp fogalmam sincs.
Karakot2006-03-29 16:59:42 // 1432
Gondolom az 1.6 is pörgős motor, és ha az alacsonyabb fokozatoknál a váltó áttételezése is hasonló, akkor azonos sebességet hasonló fordulaton kell, hogy teljesítsenek. Ezért lehet e téren kicsi a differencia a két kocsi között. Az idő az persze más tészta, ott azért megmutatkozik a nyomatékbeli különbség.
Karakot2006-03-29 16:52:31 // 1431
A V6 7400-nál szabályoz le. Tehát így érthető a különbség. Ha a tied is engedné 7400-ig kiforogni, nálad is meglehetne a majdnem 100.
Kau2006-03-29 16:50:34 // 1430
Azért is mondják, hogy "dadog" a motor.
Kau2006-03-29 16:49:41 // 1429
Amihez nem nyúltak, azok leszabályoznak. Nem lehet 8000-ig leforgatni.
Seriff2006-03-29 16:41:12 // 1428
Leszabályoz a géped 7000nél? Az enyém miért nem? Bár nem erőltettem sokszor a dolgot, sőőőt, de az tuti, hogy 7500at prögettem egyszer.
Kau2006-03-29 16:36:47 // 1427
A gyári adatok érdekesek. Egy széria géppel nem is lehet azokat az időket megfutni, amiket megadnak. Azokat nem gyorsulási versenynél mérték :)
Sok függ a sofőrtől, váltástól, hogy honnan fúj a szél, hideg van vagy meleg, milyen a gumi........
Kau2006-03-29 16:32:52 // 1426
Ez érdekes. Az én 1.6-osom 7000-es fordulatnál szabályoz és ez pont 90km/h. Csak ilyen kicsi lenne a különbség?
Oké, hogy a nagyobb nyomaték miatt, a tiétek ezt hamarabb eléri.
Karakot2006-03-29 14:20:55 // 1425
Nem tudom, hogy vígasztal-e, de a 2.5 V6 is hasonló cipőben jár. 96-98-nál leszabályoz 2-ben. De ez legyen a legnagyobb bajunk :)))))
Ollah2006-03-29 13:29:52 // 1424
A 8.08-at ugyanígy "17 kerekeken mértük gyakorlatilag gyári konfiggal.
Most jobbat kellene menjen.
Bár éppen a V6TB váltóáttételezése nem szerencsés, ugyanis 96-nál el kell tenni a 3-ast.
Tavasszal méretek egyet és megpróbálom 100-ig elhúzni, hátha nem dadog le. És lesz végre egy jó kis referenciaértékem. ;)
Karakot2006-03-29 12:50:19 // 1423
A 8 sec-et most tudja a gép, vagy régen, mikor még gyári volt minden? Jelenleg 230 LE-re saccolod (nem tudom, hogy mértétek-e már), így gondolom jobban kell mennie, főleg a gyári adat (7.4) ismeretében.