Fórum >> Egyebek >> Motorsport

Totti (NagyVad)2011-03-01 09:55:59 // 7171
Össze olvadt a két keréken is szép az élet topikkal!
Satti2011-03-01 09:20:25 // 7170
Hová tűnt a Talmácsi, motorkerékpár sport topic? Lehet, hogy szőke vagyok, de eltűnt.
zolee1452011-02-28 14:02:05 // 7169
Inkább rallycross.
mesa2011-02-28 13:59:36 // 7168
Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy egy WRC maximált 300 lóerős lehet! :)
mesa2011-02-28 13:58:42 // 7167
WRC semmiképp sem lehet, mivel a WRC-ség alap feltétele:

- 1600 ccm, turbo
- üzemanyag típus: benzin

Ezek közül a VW esetében egyik sem teljesül.
Buksi2011-02-28 11:59:11 // 7166
Tényleg nem csúnya! :-)
afri2011-02-27 18:08:52 // 7165
VW Scirocco WRC!!! 600LE+
a legszebb versenygép, ... mostanság! :-)
mesa2011-02-25 22:09:58 // 7164
"Korábban akik a wrc-be érkeztek, már az első év után szórták a dobogós helyezéseket?"

MEGA LOL

Ez a baj Satti, már eleve rossz a megközelítés!

Válaszom: nem. Képzeld, senki nem szórta egyből a dobogós helyezéseket, aki a WRC-be "érkezett"! Ugyanis SENKI NEM "ÉRKEZETT", akik dobogós helyezéseket szereztek, mind megdolgoztak érte!
A WRC-be nem szokás "érkezni".

Érdekes ez a kifejezés, mert valamiért úgy rémlik, egyszer valaki az F1-be is csak úgy "érkezett", egy tucat pályaautós versenyen való indulással... Hm. Ott a versenyzőnek szerencséje volt, mert hamar kiderült, ért hozzá.
A WRC-ben viszont eltelt egy év, és ...

A végén nehogy kiderüljön egy és ugyanaz a két "érkező"
pb_2011-02-25 20:38:23 // 7163
Csakis.)
Speed2011-02-25 16:34:26 // 7162
Az F1-et nem akartam belekverni, csak példa volt. De abban a topicban ugyan ez megy.
Vinnie2011-02-25 16:24:28 // 7161
Mondjuk elnézve itt pár ember hozzászólásait....tényleg csak akkor jelennek meg, ha éppen az aktuális ellenségképet látják. Érdemi hozzászólást még nem(nagyon) láttam tőlük.
Mint a keselyűk a dög felett. :)

Szerintem az F1-et meg már nem kéne senkinek sem idekeverni. Nem erről szól ez a topik.
Ha tévedek, szóljatok! :)
Vinnie2011-02-25 16:04:52 // 7160
Mitől megy szerinted azzal a " leszarom mentalitással"? Megnézve a videókat, nem úgy tűnt. Ja, lehet direkt csapta a hófalhoz többször is a gépet, meg direkt defektet okozott, nehogy első legyen, mert neki a többi hely nem jó.
Nekem nagyon úgy tűnt nyomja neki. Nem tudott többet kihozni belőle. Ez rali.
Előző szezonban is direkt tette fejre az autót. Mert ő leszarta.
Ne már!
Satti2011-02-25 15:03:59 // 7159
Van akiknél ez a módi, ettől érzik magukat nagycsávóknak, hadd örömködjenek, boldogok a lelki szegények.
Hajrá Vettel, Go Kimi! :-)
Speed2011-02-25 14:58:57 // 7158
Lehet hogy csak heccelés, cukkolás megy, de néha félreérthető a dolog.
Speed2011-02-25 14:53:18 // 7157
Sajnálom hogy már nem lehet mást olvasni, csak a fikázást. Függetlenűl attól hogy ki kinek szúrkol. Én rühhellem a Ferrarit, Alonsot , Schumacherestűl. Mégsem fikázom állandóan, csak azért mert másnak szimpatikusak. Itt nem lehet már márkatársként beszélgetni? Csak szítani az ellenségeskedést? Sajnálom hogy ennyire lealacsonyodott a szinvonal.
Totti (NagyVad)2011-02-25 14:26:34 // 7156
A számból vetted ki a szót! :-)
pb_2011-02-25 14:25:41 // 7155
"akik, mindig, mindenhez, annyira jól értetek, legyen bármiről is szó"
Pont te mondod?D
Whiteskull2011-02-25 14:16:14 // 7154
És még én közbe se szóltam Sattikám. :)))))
Satti2011-02-25 14:08:04 // 7153
Ezért jó, hogy vagytok itt páran, akik, mindig, mindenhez, annyira jól értetek, legyen bármiről is szó, ez valóban fenomenális, szenzációs és hűűha, meg minden. :-)
Andy2011-02-25 14:06:11 // 7152
Hogy nem értesz hozzá, azt meg tudjuk! :DDD
Andy2011-02-25 14:05:32 // 7151
Nem mindenki a hátán fetrengett állandóan! :)))
Satti2011-02-25 14:04:33 // 7150
Olyan jókat nevettem, sok-sok humoros megjegyzés, tényleg micsoda poénok, mit poénok, mókahegyek...........
Elhiszem, hogy néha savanyú a szőlő, hisz a brazil gyerek a Ferrarival már nem lehet VB, csak Alonso.
Korábban akik a wrc-be érkeztek, már az első év után szórták a dobogós helyezéseket? Nem értek hozzá, csak úgy kérdezem, az itt található "szakértőktől"?
pb_2011-02-25 14:04:09 // 7149
Simán gyosrabb volt.)))
zolee1452011-02-25 13:50:04 // 7148
Ladával a Miskolc rally szerintem marhajó móka. Sőt, az aszfaltos pályákon általában jobb az rF, szerintem, pláne rwd-nél. Ami RBR-ben van pl s2000 tapadás aszfalton az vicc.

Murván RBR, ez egyértelmű.
mesa2011-02-25 13:24:15 // 7147
Ezért nem játszok soha F1-et :)))

Kár, hogy az rF alkalmatlan rallyra. Nem tudom mi a baj vele, de egyáltalán nem jó. Hiányzik az érzet :(
Mintha nem lenen megfelelő az elugrás/talajfogás, hiába szim, ez nincs lekezelve benne, a nélkül meg akármilyen dimbes-dombos pályán is csak pályaszim marad...
Vikking 3112011-02-25 13:21:08 // 7146
RBR-ezek mióta kint van a game :))) És imádom... Tudom miről beszélsz. Nagyon másról szól a kettő.

De azért SHAKEDOWN-on... Ami bele se szól az eredményekbe... :P
mesa2011-02-25 13:17:43 // 7145
Úgy van ez pontosan, mint Csáknorisznál. Mindig az a helyes, amit éppen tenni akar :)

Ezeknél a WRC autóknál nem csak a -400 ccm a különbség
Egyszerűbb a 4WD rendszer, a váltóban is szigorítottak, kevesebbet fogyasztanak(!), kisebb a károsanyag-kibocsájtásuk, de ami a legfontosabb, hogy kisebb autók!
Ma a gazdasági válság idején az alsó-közepes helyett a kisautó kategória lett a húzó tényező. Biztos közrejátszott ez a szempont is, ezért is akar több gyártó visszatérni, mert a Golf alatti kategória még nem lejátszott csatatér.

A motorra visszatérve: terv van róla, hogy egységes verseny világmotort használjanak: 4 henger, 1.6 turbo
Túrakocsiban meg WRC-ben azonnal fel lehetne haználni, szinte átalakítás nélkül (vezérlő soft. cserével persze, mások az igények a nyomatékleadás terén)

Ez a downsizing nem olyan rossz dolog. Közelebb is hozza az autósportot az emberekhez ("ugyanolyan mocija van a kijámnak is" pl)
Totti (NagyVad)2011-02-25 13:15:40 // 7144
Jáj tényleg! Ha tehette volna akkor még tolatta is volna magát Massával ! :DDD
Andy2011-02-25 13:11:00 // 7143
Erős támogatást élvezett, a csapattársa segítette. Nem emlékszel? :)))
De majd jön Satti és megmondja, hogy nem úgy volt! :))))
zolee1452011-02-25 13:10:58 // 7142
Az első kanyarban is el lehet repülni, mivel mindet határon kell venni, hogy jó eredményt érjen el valaki. Onnantól mindegy, hogy azon kívül még 2 kanyar lett volna és vége a 100 méteres gyorsaságinak, vagy éppen egy 35 km-es szakaszról van szó.

Egészen másban kell jónak lenni egy F1 és egy rally versenyzőnek. Az F1-ben elég ha jó helyre ülsz, a legjobb autóba.

Próbáld ki a Richard Burns Rally-t, majd valamelyik F1 szezont rF-en. nagy összegben mernék fogadni hogy pár rally gyors után elalszol majd a Tilke pályákon, hiába a 300 fölötti tempó.:)
mesa2011-02-25 13:10:46 // 7141
Ken Block in action
mesa2011-02-25 13:10:13 // 7140
Tavaly is pont ugyanezzel védted. Közben lefutott egy teljes idény. Persze van akinek soha semmi nem elég :))
Tommi2011-02-25 13:06:44 // 7139
Teljesen más a kettő... Kimi nem rossz pilóta pályán, de a rali egészen más. És megint azzal a "leszarom" mentalitással megy, amit korábban is láttunk tőle. Ha valóban fontos neki, akkor foggal-körömmel harcol, kinyomja az autó szemét és utolsó leheletéig küzd, hiszen erről szól az autóverseny, nem?

Valaki írta nemrég, hogy nem a győzelemre hajt és jó neki a pl 7. hely is, mert hetediknek is lennie kell valakinek. Anno azért nem jött vissza a Cirkuszba, mert azt mondta, hogy csak olyan autóval hajlandó, amivel nyerhet. Akkor most hogy is van ez? :)
Totti (NagyVad)2011-02-25 13:02:52 // 7138
Na ja komolyan azon csodálkozom hogy a rákba tudott ez Vb-t nyerni F1-ben???!!!! :-)
Vikking 3112011-02-25 13:00:44 // 7137
Néha úgy tűnik :DDD Shakedownon elrepülni... :D
Totti (NagyVad)2011-02-25 12:55:50 // 7136
Az is kevés volt! :-)
Totti (NagyVad)2011-02-25 12:55:19 // 7135
Ja meg majd jön az hogy sok volt a murván a kavics az aszfalt meg túl meleg volt és így tovább és így tovább!:DDDD
Vikking 3112011-02-25 12:53:57 // 7134
Ja, hogy egy év kellett bemelegíteni az ízületeit? :D
pb_2011-02-25 12:49:27 // 7133
De, sár, hó, avar.D
Totti (NagyVad)2011-02-25 12:37:26 // 7132
Tudod a tavalyi év a bemelegítés tanulás éve volt a vodkásnál!:DDDDD De úgy fest nem sok ragadt rá! :DDDDD
Vikking 3112011-02-25 12:30:16 // 7131
Most ez komoly? Milyen egy verseny? :D Egy év eltelt már... :D
Mulder2011-02-25 12:18:45 // 7130
Satti2011-02-25 12:16:43 // 7129
Na, akkor mi van, nem mindegy? Nem kell mindenben magasabb szintű összefüggéseket keresni, mert felesleges. Majd az év végi összesítésnél ki fog derülni, hogy sikerül neki ez a 2. év, ne egy verseny után mondjon bárki kritikát szvsz.
LacUS2011-02-24 22:44:33 // 7128
Volt valami pletyka,hogy lesz VB csapat olasz autóval, de ahogy látom az is maradt.

Hát eddig nem sok gyártó tért sajnos vissza. Ha tényleg bejön ez, és a "hírekben" beharangozott márkák (pl.:Toyota) visszatér, akkor tényleg izgalmas lesz és talán még SebLoeb is talál némi kihívást benne.

Én úgy vagyok vele,hogy nem annyira zavar,hogy nem az megy a versenyen amit túlzással a szalonban is megvehetsz. Nálam tökéletes volt az illúzió amikor a 155Q4 volt, mert kicsit olyan érzésem volt,mintha gyerekkoromban tévében csodált ITC-s alfának a kis tesójában ülnék, hiába tudtam,hogy még a kerékcsavar sem egyezik vele :-D

Amit nem teljesen értek, hogy ez a 400ccm csökkentés hogy lehet ekkora megtakarítás. Ha csak azt nézem,hogy mondjuk egy kovácsolt dugószettnek ugyanannyi az ára ha 1.6 Civicbe kell, mintha 2.3 stroker Mitsu evoba kéne. Illetve szerintem minden gyártónak volt van és még lesz egy ideig 2.0 motorja, igaz,hogy nem turbós, de hát ahogy nézem a homologizációt sem veszik annyira komolyan, hiszen én még nem láttam turbo AWD C4-et vagy Focust szalonban rendelhetőnek, pedig régebben kellett hogy legyen, lásd evo, impreza, Escort Cosworth. Szóval nem értem én eztet
mesa2011-02-24 22:27:49 // 7127
Satti: előző hsz 1 mondat! ;)))

"egyszerűen élvezi ezt a helyzetet, a versenyzést, jól érzi magát "
Ő igen.
Tavaly a csapatvezető nem épp így gondolta. :P
Nem véletlen nincs már a "dzsuniorba"
mesa2011-02-24 22:25:56 // 7126
Csak Baumgartnerről beszéltem! :)))

Downsizing: jó dolog, mert így több gyártó visszatér. Igaz, hogy Seb Loeb a legtöbbszöri rali VB, de igazából ezek a címek nem sokat érnek akkor, amikor 4-3-2 gyártó versenyzett. Ezt mindenki látja, tudja: ő is!

Nekem nem hiányzik a B kategória, mert azoknak semi közük nem volt a hétköznapi emberek számára megvásárolható autókhoz. Csőváza, üvegszál, kompresszor + turbó, négykerék és más motorszálíltó. Ugyanezt megkapod ma Dakar néven. Azoknak ugyanennyi köze van a boltihoz.
Jó példa a Lada Samara Dakaron indult verziója: Prodrive 4WD, Porsche motor, nem tudom már milyen váltó, csővázra hekkelve stb.

1.6T jó dolog:
- jobban pörög mint a 2.0T, viszont nem kell folyton forgatni,mint az S1600-asokat
- majdnem minden gyártónak a kínálatában van 1.6T (sajnos, pont az Alfának nincs)
Satti2011-02-24 15:55:23 // 7125
Kimi Raikkonen Onboard SS15 WRC Rally Sweden klikk
Satti2011-02-24 10:47:44 // 7124
Mosolyogva végig olvastam a leírtakat és az igazság az, hogy a kedves Kimi mellett szóló cartársak nagyon helyesen leírták, ami a gond, kedves mesa. Általában vannak olyanok, akiknek az lényeg, hogy csakazértisbeszólókfikázom, mindegy épp milyen okból, csak le lehessen szólni. Semmit nem ér vele, aki ezt teszi, max. néha direkt vitát generál, mert akinek a kedvence, az a negatív véleményt magasról leszarja, akárcsak én is.
Soha, sehol nem volt szó arról, hogy bármilyen extra eredményt várnak el, egyszerűen élvezi ezt a helyzetet, a versenyzést, jól érzi magát és ezt meg is teheti.
LacUS2011-02-24 10:37:01 // 7123
Ezt rendben is van, viszont ha így nézed Kimi még lehet, illetve F1 VB volt. Ennyi. És tényleg tiszteljük meg egymást annyival,hogy tiszteletben tartjuk azt hogy kinek szurkol, és nem fikázzuk folyamatosan. :-) Písz.
És hogy értelmes hozzászólás is legyen.
Mit szóltok ehhez dánszájzinghoz? Én szívesebben látnék újra B-csophoz hasonló nyomokban autót tartalmazó szörnyeket a pályákon, mint gazdaságossági meg környezetvédelmi szempontok szerint épített annyira mégsem low cost versenyautókat.
mesa2011-02-24 10:13:54 // 7122
Tudom, tudom nem ide való, hisz F1. De most az jutott eszembe, hogy Baumgartner Zsolt is volt pilóta, aki le is húzott egy teljes idényt, sőt még pontot is szerzett a legrosszabb csapatban.
Az autósportban hamar kiderül valakiről, hogy van-e hozzá tehetsége, lehet-e belőle még valaki, fejlődőképes-e.
Baumgartnernek volt egy teljes idénye bizonyítani. Bizonyított is, hogy nem oda való. Különben kapott volna lehetőséget egy újabb idényben.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak