Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GEORGE2005-09-23 21:11:34 // 8492
Egyszer a Puntóval jártam így asszem 8 vagy 10 óra időtartamra rajta kellett hagyni a gyújtást és utána elfogadta a kódot.
Bg.2005-09-23 21:09:40 // 8491
Kit lehetne felnívni ötletelés végett, autórádió kód beviteli problémám van off rádióval?! Áramtalanítás után beviszem a kódot, de a rádió nem indul el. Ha a léptető gombbal zárom le a bevitelt - azt mondja, hogy "CODE WAIT", más gombra pedig nem reagál. Mit kellene tenni!? (A kód szinte teljesen biztos jó)
bb182005-09-23 10:14:27 // 8490
Urak ! Ki tud pesten vonohorgost ( a Kis Jozsiék nem veszik fel a telefont ) ?
bb182005-09-23 09:36:22 // 8489
ezt valszeg be kell állitani, lehet hogy nem pont a helyére tették vissza. az hogy mi pont oda raktuk az nem igaz mert 2 mm eltérést is lehet hogy korrigálni kell a zárnál, he nem fut bele jol.
TtK2005-09-23 09:33:40 // 8488
Az az igazság, hogy nagyon nem nézegettem soha. Csináltak valamit a zárral, vagy hozzá se nyúltak és úgy romlott el?
Cgo2005-09-22 17:42:42 // 8487
nem all el es a gumibak nem volt csavargatva. Ez ugy mukodik, hogy a rugos vacak befut a felkor alaku drotkelepcebe es az tartja fogva? vagy a vegen a sapka szorul be a kelepcebe? vagy hogy a fenebe, nem ertem...
TtK2005-09-22 13:08:30 // 8486
Eláll, ha le van csukva? Lehet, hogy rosszul van beállítva. Magától egyébként nem tud kinyílni, csak ha megnyomod alatta a kioldót. Az pont azért van, hogy ha a zár el is engedi valamiért, menet közben akkor se tudjon kinyílni. Most jut eszembe: van két műanyag ütköző a motorháztető két elülső sarkánál (ahol nyílik). Tekerd beljebb őket, lehet, hogy épp csak visszatették őket és b...tak beállítani.
Cgo2005-09-21 16:51:54 // 8485
sziasztok, tudja valaki a 145-146 motorhaztetejenek mukodesi elvet? Miota leszedtek, csak 118x probalkozasra csukodik le es nem kicsit aggodok, hogy menet kozben kinyilik.... mintha tul eros lenne a rugo vagy mi a fene, ha lecsapom, visszavagja...
Willy2005-09-21 12:23:45 // 8484
Hol lehet utánanézni, hogy a váltó gyári száma alapján megállapítsam, hogy melyik típusba való? Esetleg egy olyan táblázat, amiben a 75-ös és 90-es alfák váltószámai fel vannak sorolva.
zekedani2005-09-20 17:13:30 // 8483
Köszönöm szépen! Megnézem.
veteranviking2005-09-20 16:57:35 // 8482
Először nézd meg a biztosítékokat,hátha csak az ment ki!
zekedani2005-09-20 16:55:59 // 8481
Sziasztok! Valami bibi lehet a légkondival az autómban, mert ha be van kapcsolva akkor folyamatosan meleg levegőt fúj. Tudtok ajánlani valami megbízható helyet, ahol nem vernek át és értenek is hozzá? Előre is köszi!
Gábor1662005-09-20 16:29:07 // 8480
Kössz! Ebben egyetértünk. :-))
TtK2005-09-20 15:40:15 // 8479
Sok sikert! Egy V6 nem lehet tartósan beteg! :)
pb_2005-09-20 14:31:08 // 8478
+szorulhatott a munkahenger, lehet kezd berágódni.
Thomika2005-09-20 13:21:17 // 8477
Hali! ABS nincs sajna, de már túl vagyok a műsoron! Leszedtem a kereket, és megmozgattam a féket, utána megszűnt a jelenség! érthetetlen! De a lényeg,hogy már megoldódott minden! :)
Gábor1662005-09-20 12:05:34 // 8476
Kicsit zagyva lett, de remélem érthető! :-) A másik két LMM már nem elérhető.
Gábor1662005-09-20 12:04:26 // 8475
Ttk: Gyakorlatigal ugyan akkor tudom a kölcsön computer is ugyan akkor fog rendelkezésre állni, amikor a garantáltan jó LMM. Amint lesz donor, a teszteket megcsináljuk.
TtK2005-09-20 09:17:13 // 8474
Szerintem neked más problémád van. Ha jól értem még egy LMM sem volt jó. Valószínűleg máshol van a bibi. Kábel, kontakthiba, esetleg a computer nem áll a helyzet magaslatán. Az alapján amit az LMM belsejében láttam, a comp. szerintem soros vonalon kommunikál az LMM-el. Lehet, hogy ez a meghajtó szállt el a comp.-ban. De ez csak találgatás. Én szereznék egy kölcsön computert és kipróbálnám azzal (és a kölcsön computert az összes LMM-el, ha még megvannak).
pb_2005-09-20 08:38:10 // 8473
Nem biztos, hogy szétesetta fék. +keményedni inkább, akkor szokott, ha befog, nem melegedett? Esetleg ABS probléma, már, ha van.
Thomika2005-09-20 08:03:59 // 8472
Jó reggelt Hölgyek és Urak! (Már akinek az!) Elindultam melóba kb 1 órával ezelőtt. Menet közben vmi hülye kattogó hangot kezdett kiadni magából az autó! Ütemes kattogás,ami a sebesség növekedésével arányosan nő! Sajnos kitekert kormánynál nem láttam semmit, viszont a fék csúnyán megkeményedett! :(( So úgy néz ki, szétesett a bal első fékem! Még nem voltam túl messze itthonról, de mikor megfordultam, nehéz lett a kormány! Persze egy bal első defekt! Egy szép kis 20as szög kandikált ki a gumiból egy kb 20cm-es műanyag kíséretében! :((( ----> Emelőm persze elromlott, kerékcsere nem lehetséges,most vhonnan szereznem kell egy emelőt --> mankó kerék, el a gumishoz, utána vhogy egy szervízbe, megnézni a féket! :(((( Úgyhogy jól indul a reggelem! Több szerencsét Emberek!!! :(
Gábor1662005-09-19 16:36:56 // 8471
Ttk: Az én két darabom Bosch kereskedelmi láncból származott. Szal nem értem miért volt rosszabb, mint a hibás.
Bg.2005-09-19 16:18:04 // 8470
"óccsóér-csak-betétet-hozok-neked" és a "nem-Alfába-hanem-fószvágenbe-való-betét-ugyanaz-csak-a-csatlakozó-más-kicsit-bele-lehet-faragni" módszerrel organizált betétek honnan származnak => fószvágen bóltból...
TtK2005-09-19 11:25:46 // 8469
LMM téma: A foglalat egy sima cső, nem hiszem, hogy bármi szerepe lehet az LMM működésében. A betét csak egyféle pozícióban megy bele, állítási lehetőség nincs. Nem tudom, az "óccsóér-csak-betétet-hozok-neked" és a "nem-Alfába-hanem-fószvágenbe-való-betét-ugyanaz-csak-a-csatlakozó-más-kicsit-bele-lehet-faragni" módszerrel organizált betétek honnan származnak? Lehet, hogy a gyárból élelmes emberek megszerzik a selejtes, vagy éppen működő, de a toleranciából kieső alkatrészeket és azt áruják "olcsóért"? Nekem egy gyári, full (nagyker) árú LMM került bele és kifogástalan lett a gépezet.
kertecs2005-09-19 09:37:40 // 8468
Kódos kulcs. Megcsináltam az saruk tisztítását, egy jó 5 percig nem volt áram alatt semmi. bb18 Lehet igazad lesz... a múlkori önindító javításnál az önindító kábeleit szerintem jól meghúztam, talán ott nincs gond. Meglátjuk, most minden ok, remélem sokáig! Az alkatrész meg elfér : ))
Gye'2005-09-18 20:25:54 // 8467
Sziasztok, Van egy kis problémám, Pénteken a Barátnőm leejtette a slusszkulcsom és azóta nem nyílik ki vele a csomagtartó, ez egy 2gombos kulcs, amin van egy a központizárnak, ez a része működik, de a csomagtartó nem nyílik. Van egy másik kulcsom is a kocsihoz, az simán nyitja a csomagtartót, viszont az meg a központit nyitja nehezen. Lehet hogy ebben csak az elem van szarabb állapotban. Lehet ezeket a kulcsokat javítani?? ha igen akkor hol?? Vagy mit kezdjek velük?? Hogyan kell szétszedni, stb.? Ötleteket várok, köszi!
bb182005-09-18 20:01:17 // 8466
na most leirom érthetöen: györig vagy movárig el tudom küldeni kollégával, a posta persze házhoz is viheti. :-)))
bb182005-09-18 20:00:21 // 8465
esetleg györig, vagy movárig el tudom küldeni.
bb182005-09-18 19:59:34 // 8464
1. erre is gondoltam, de láttam már olyat mint a zsirkréta 2. a postárol hallottál már ? :-)) akár megveszem és elküldöm.
Fritzee2005-09-18 18:07:04 // 8463
Gondolom igen, de akkor meg ott van a kérdés, hogy Sopronban én ezt hogy tudom beszerezni? :-)
Fritzee2005-09-18 17:50:43 // 8462
Erre gondoltál? (listán alul)
bb182005-09-18 16:42:00 // 8461
a homasitában ( is ) lehet kapni festéket, vagy zsirkréta szerüt hozzá. mi annak idején gépiráshoz valo hibajavito festékkel csináltuk, mert más nem volt.
Gábor1662005-09-18 15:52:30 // 8460
Gombóc: Most arra várunk, hogy legyen egy autó, amiről 24 órára kölcsönvehetnénk az LMM-et. Utána meglátjuk.
Gábor1662005-09-18 15:50:54 // 8459
Fritzee: Az a festék megbarnul, és leválik. Gumi feliratozáshoz spéci fesék kell. Majd valaki megírja, hogy hol szerezheted be és mi a neve.
Fritzee2005-09-18 14:12:03 // 8458
Hali! Szeretném a gumijaimon a Good Year feliratot fehér festékkel kihúzni. Ezt mivel szokták csinálni? Vettem most boltban kis tubusos, kisecsetes fényezésjavító festéket (úgy néz ki, mint a sima hibajavító festék). Ez jó lesz a gumira? Nem fog a gumin megrepedezni? Nincs benen olyan anyag, ami oldja a gumit?
Don Gombóc2005-09-18 10:42:43 // 8457
Szia Gabi! Szerintem itt az LMM-el vívott harcainkban a legtöbb esetben nem azzal van a baj. Ugyanis a bennük lévő smd alkatrészek eléggé komoly technikát képviselnek és a melegedés sem nagyon okozhatja a hibájukat, mert ott ugyebár jó a hűtésük. Inkább valami háttér probléma lehet. A motor irányító háttértárolója is jól tele lehet valami szeméttel talán. a kábeleken is rengeteg veszteség lehet mert ezek a kütyü mili és tized voltokkal működnek, és az is lehet hogy egy csatlakozó oxidációja okozza a gondot. Sőt amitől mindig is féltem az hogy ezeknél az öregebb autóknál előfordulhat az is hogy a sorcsatlakozókba beforrasztott vagy bepréselt vékony drótok érintkezése kontakthibás vagy nem elégséges a megfelelő jelszint átvitelhez. Arra is gondoltam hogy ezeket nem ártana egy weller pákával mindet átfuttatni cinnel. Ugyanis a motor több éves mozgása és rezonanciája miatt ezek könnyen okozhatnak több tízezer forintos hibajelenséget.
Gábor1662005-09-18 10:25:03 // 8456
BG: Nem igazán hiszek a selejtben sem. Mert amikor a második újat tettem be, az ugyan olyan módon volt rossz. És nem az elsőt küldték vissza, ugyanis azt megjelöltem. :-) Valami más lehet a magyarázat. De mi?
Bg.2005-09-17 20:37:28 // 8455
ebben az esetben, amekkora különbség volt a kettő között, az nem hangolásból jött össze. Szvsz a drágábban eladott drabnál talán szigorúbb ez ellenőrzés így kevesebb a selejt. Persze ez csak egy feltételezés....
Gábor1662005-09-17 11:05:53 // 8454
A butított szoftver nem tudom, de én azt hallottam, hogy a legutolsó változat van az olaszoknak/németeknek egyel régebbi Hegyeshalomtól nyugatra és kettővel régebbi Hegyeshalomtól keletre.
Don Gombóc2005-09-17 10:16:44 // 8453
Ez egy röhely! Egyszerűen nem értenek ezekhez az autókhoz, talán még az olaszok sem. Azért ez vicc hogy többeknek az LMM meghibásodást hozták ki hibának és az új szondával szarabbul megy, mindezt kb 50 ezerért. Valaki azt mondta hogy Magyarországon a legtöbb szervízben csak butított program van a verdáinkhoz. Ez nem tudom igaz-e,de ezután olaszba kellene menni elektronikus javításra?
Gábor1662005-09-17 10:02:50 // 8452
Egyetlen magyarázatot hallottam, de azt nem hiszem: A tartócsöves változat hangolásra kerül a csőhoz. Azt hiszem Charlie tett fel egy képet a szétberhelt LMM-ről. Először is ott semmilyen állítási lehetőséget nem látok, bár szoftveres még lehet. Másrészt, a mőanyag csövet -amibe illeszkedik- a mai világban olyan pontossággal lehet gyártani, hogy nem kell egyenként hangolni az elektronikát. Ami TALÁN lehet: a betét semmilyen hangolást nem kap. Az öntanító kompjuterekhez jó így is alapon. De befecskendezőben van ilyen? Csak automata váltóról tudok. A 166 pedig nem ilyen, ergó hangolják. Valaki tud erről valamit???
Bg.2005-09-16 21:58:36 // 8451
Ez kódos kulcs? (a 155-ben volt kódos és lapos is)
Bg.2005-09-16 21:55:57 // 8450
Szerinted mi a magyarázat?
bb182005-09-16 20:29:09 // 8449
fölösleges, ugysem az lesz a hiba. sztem :-)) .
bb182005-09-16 20:27:21 // 8448
elsösorban akkusaru, utána testkábelek. segiteni szokott, ha az akkurol viszel közvetlen testet az öninditohoz, és valahova a kasznira. ha az akkusaruba be van öntve a kábel akkor mozgasd ( rángasd meg keményen ) meg hátha laza, ha laza akkor vágd vissza és uj saru. az öninditohoz elvileg igy nincs köze, mert csak késöbb jöttek vissza a lámpák.
kertecs2005-09-16 19:29:29 // 8447
Köszi mindenkinek a tippeket. Az akku-saru pucolást mindenképp megcsinálom. Leszedtem a kormányoszlop burkolatot, elég egyszerűnek tűnik a gyújtáskapcsoló betét cseréje, vettem egyet és ha tovább szarakodik kicserélem a helyszínen : ))
Gábor1662005-09-16 18:58:25 // 8446
Most a házzal együtt kapható példány került bele - bár gondolom ennek nincs nagy jelentősége - Ez nem is olyan biztos! A pontos magyarázatot nem tudom, de a szervizben azt mesélte egy szerelő, az oktatásaon azt mondták nekik, hogy házzal együtt kell cserélni. Nekem mindkettő Bosch csatornán jött betét volt. Egyformán is voltak rosszak. 5000 fölé nem forgott a motor.
raga2005-09-16 18:57:14 // 8445
Sziasztok, 2 doog érdekelne hogy kell leszedni az elsö ajtóban lévö hangszóró rácsot, a másik: úgy érzem ki kéne mosni már a hütőmet 7 éves, mi a folyamat hol van a leeresztö csavat? 156 2.0Ts Ja, ez a 200. hozzászólásom!
Barni1472005-09-16 17:40:39 // 8444
Az a főtengely alaphelyzet vagy fordulatszám jeladó.
Wickey2005-09-16 17:30:17 // 8443
ott a frankó. Akku meg akkusaru pucolás, aszt majdleszvalami.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak