Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

Cady2024-04-01 19:53:41 // 6106
Sziasztok, keresek Solex C 40- es karburátort (alkatrész kell csak belőle így elég egy db is, sérült, párban, akárhogy)
1. 4. hengerhez gumitalpat
Illetve levegő szűrőház fedelet. 1.6-2.0 benzin.

Köszönöm szépen!
vespamania@hotmail.com

Kazes☻2023-09-08 10:34:44 // 6105
Az Alfa Romeo Giulietta 2.0 megmutatja, miért szeretjük a transaxle Alfákat
Lehet mást... hát persze, hogy nem... kell imááád! 😍🍀😀
Cady2023-06-15 00:24:08 // 6104
[Sziasztok, ilyen jobb első elektromos ablakemelő mechanikája van valakinek? (a meghajtó csiga elnyalódott valószínűleg) Giulietta, Alfetta, 75, 90.
Köszönöm 🙏


1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Münchhausen2016-03-30 16:57:12 // 6102
Sziasztok!
In medias res, MegaSqirtet tettünk a 75TS-be, és benn vagyok az erdőben a gyújtással.. Tud valaki egy térképet, vagy valami weboldalcímet? Kizzo, téged ajánlottak... ;)
Köszi!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
bandi752016-03-26 09:09:43 // 6100
Sziasztok!

több kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni. (az autó 3.0 V6 america)
Az egyik, hogy milyen gyertyát érdemes bele tenni. sokat állt az autó, most lodge-ok vannak benne, de szerintem nem jók (ugyan nem futottak szinte semennyit). ha jól tudom, nincs is már, és sok volt belőle a gyenge minőségű másolat.
a másik, hogy vettem kardán csapágy szilentet. a benne lévő csapágy valami szabványos gördülő csapágy, amit meg lehet csapágy boltban venni? ha valaki meg tudná mondani a pontos tipusát-méretét, akkor előre megvenném a cseréhez.

köszönöm, B
Tocsa2014-11-24 07:57:43 // 6099
Na mi ez a csönd itt kérem?? :)

Senki nem hackelgeti a 75 ét csak én ?? ;)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kisbubi2013-09-20 10:54:35 // 6097
Rég voltam az oldalon, de igy ha utcára csinálod sok megoldás van. A félrehúzás nem kifejezetten ez miatt lehetséges. A gyári gumit meg lehet cserélni, sztem vásznas gumilapból kivágott részböl is, meg én vettem poliuretán rudat és abból faragtam ki szilenteket, és ilyenböl is lehet csináltatni. (mint a powerflex)
prooF_752013-06-01 13:20:27 // 6096
Köszi a tippeket! A Powerflex tényleg olcsóbb, de ha komfortban nincs különbség, akkor már inkább a gömbfejre szavaznék. Neked milyen van bent? Sokat kell faragni hogy bemenjen?
[k i z z o]2013-06-01 07:43:53 // 6095
Hi,

nekem ilyen van, gumi nem kell alá, a komfortot nem nagyon rontja. De ha nem akarsz gömbfejet, tudsz oda venni powerflex kitámasztót is, az is egész jó, talán komfortosabb, mint a gömbfejes.

http://www.usatuning.hu/termekek.php?category=alfettagiuliettagtv675milano

De innen rendeld, olcsóbb:

http://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-75-Milano-Powerflex-Front-Caster-Bar-To-Body-Bushes-PFF1-202-/370765213922?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item56535430e2

De e miatt, nem kellene, hogy jobbra húzzon.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
prooF_752013-05-31 23:48:35 // 6093
Olvasgattam a minap, és találtam egy on-topik témát: első futómű kitámasztó rúd szilent, és annak lecserélése gömbfejre.
Nyilván aki versenyez, annak ez az upgrade triviális, de ez az írás utcai haszálatra is melegen ajánlja. Azt írja, hogy a gyári szilenttel akárhányszor ráállt a futóműállító padra, mindig más értéket mutatott. Én is kezdek gyanakodni, hogy emiatt húz jobbra még lézeres állítás után is az enyém, úgy, hogy az összes gömbfej tuti, a kitámasztó szilent is...

Szóóval, költséghatékony megoldást tud ajánlani valaki? Értsd: olcsó, bizonyíthatóan beépíthető gömbfej. Unixban a cikk által említett, 105-öshöz való 20e ft.:/
Meg a másik: a gumi->fém csere miatti komfort-csökkenést én úgy oldanám meg, hogy valami vékoknyka gumiréteget tennék a gömbfej talpa és a kaszni közé, valaki csinált már ilyet, vagy van véleménye?:)
remete2013-04-18 14:16:15 // 6092
Köszönöm! Mondtam Neked, hogy nem hagyom annyiban ;)
remete2013-04-18 14:15:44 // 6091
Köszi! Hát pár évig eltartott, mire ilyen lett - és persze még mindig nincs kész. Azért a jó kis 80'-as fílinget bőven hozza.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
remete2013-04-17 10:15:14 // 6088

Kis piros időgép
Kisbubi2013-04-09 13:00:01 // 6087
2010-es kakucsi transaxle nap:) Kevesen voltunk, de jól éreztük magunkat.
Gábor(figi75)2013-04-05 08:44:00 // 6086
Szervezzétek meg ezt a találkozót a pályanap sok embert vonzana!
Tocsa2013-04-05 08:06:36 // 6085
Igen a baloldal .
Fangio2013-04-04 21:49:21 // 6084
A bal oldal a balmenetes, vagy mindkettő?
Tocsa2013-04-04 21:27:36 // 6083
De balmenetes ! Vágó és kalapács ne kíméld ! Ha szettbe veszel csapágyat úgyis benne vannak a gyűrűk hozzá . Viszont nyomatóval tedd be az új csapágyat és az agyat mert a csapágy széthullik ! Oldalamon ott a szerszám amivel visszanyomattam.
Fangio2013-04-04 20:28:24 // 6082
Hátsó futoműből a nagy körmös
csapágy rögzítő anya kivételére van valakinek célszerszámja, vagy jó
módszere? Az eggyik oldal nem bal menetes?
Marek2013-04-04 19:01:24 // 6081
4 kereklámpás Alfetta első lököst valaki? :)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Mester2013-04-04 10:38:18 // 6079
Ez engem nagyon érdekel!
Kisbubi2013-03-24 14:56:18 // 6078
Mindszenten volt 2x is és nem tul sok érdeklődő volt rá, tisztelet a kivételnek. Sztem a legjobb tali az Alfa-Porsche nap volt amit össze kéne ismét hozni,persze lehetne csak transaxle, alfa-lada, alfa-fiat....tali. Kakucsring! van hely és pálya is, ki mit szeretne. És eléggé középen van az országban. Napi pályabérlet kb 300000Ft minnél többen vannak annál jobb.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Fangio2013-03-16 19:36:39 // 6076
Köszönöm!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Fangio2013-03-16 19:22:19 // 6074
Hol készült a homokfújás? Mennyit kostál? Akkor ilyen karmantyút nem lehet már kapni?
Egyébként köszönöm!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Fangio2013-03-16 18:56:57 // 6072
A váltóházat mivel lehetne újszerűvé tisztítani? A váltó rudazat szimeringje, egy "sima" szimering? Lehet ilyet kapni autós boltban? A szellőzőt ki lehet húzni a váltóházból?
Marek2013-03-14 16:56:50 // 6071
Alfetta sárvédők, küszöb borítások, Giulietta lámpák, GTV küszöbspoilerek érkeztek régi bontós készletből jó állapotban! Ha valami érdekes lehet írjatok az oldalamra!
remete2013-03-10 21:52:07 // 6070

Kis autóipari pornográfia:
quasimoto2013-01-09 18:09:51 // 6069
Persze, az én kocsim 7 év alatt 1x ázott, gondolhatod...még csak nem is mosom...törölgetem...tudom, nem vagyok normális.

Ahogy írtam leghamarabb március! Hála istennek az 7 db hét múlva itt van!!!

Az nem annyira sok idő, vannak helyzetek melyekben igen, de remélem a többség nincs olyanban :).

Szóval olyan nagyon korán nem vagyunk, de jöjjenek akkor a napsugarak!

Üdv!
martin-i2013-01-09 08:04:10 // 6068
Igen, az Alfarium-nál készült a kép, az autó, meg minden más is :-)
Transaxle-s találkozót érdemes lenne szervezni, legtöbben szerintem a latyak- és fagymentes időre várnak, ami érthető. Szerintem ezt a kezdeményezést a késő téli, kora tavaszi napsugarak már életben fogják tartani :-)
quasimoto2013-01-08 17:34:39 // 6067
Ez Aliék előtt van? Kié a kicsike? Nagyon baba! Csinálhatnánk vmi GTV találkozót mondjuk fent Dobokőnél a parkolóban tavasszal, állítólag megcsinálták az utat felfelé ( aggódom, hogy csak olyasvalaki mondta aki még nem látott jó utat és azt hitte az olyan... ) vagy Cseszneken ( tudom, ez a csapat egy komoly részének messze van ) a parkolóban, ott lehet igenkomolyat autózni, de azt hallottam, hogy a visegrádi hátsó utat viszont valóban megcsinálták, mikor utoljára mentem rajta akkor évezetes vonalvezetésűnek tűnt, de még a csontúj motorom atkozottul finoman járó gátlói is szenvedtek rajta...a GTV - met nem tenném ki ilyesminek.

Szóval egy GTV + 75 találka vmi kanyargós út mellett? Nyilván március a leghamarabbi időpont...
remete2012-12-24 11:24:04 // 6066
Ez sem rossz kép :)

Boldog Karácsonyt mindenkinek!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
remete2012-12-20 01:43:32 // 6064

A tavasz meg ezért kell, de inkább akkor már nyár. ;)
remete2012-12-20 01:38:58 // 6063
Legyen már tavasz :(

Más: Uraim a nagy Transaxléban! Fáj és zokog a szívem, de jutányos áron eladnám valakinek a Milano-mat. Sajnos a projektek mellett az időm és pénzem gyakorlatilag permanens parkolópályéra késnszerítette szegény lábraállítását. Már nem tudom megfelelő helyen tárolni, mert másnak kell a hely és azt nem akarom, hogy tönkremenjen, vagy bontás legyen a sorsa.

Még több, mint menthető állapotban van, papírjai rendezettek (ideiglenes kivonás, átiratás etc., minden van, bármikor feléleszthető).

Mivel azt szeretném, hogy jó helyre - értsd a közösségbe - kerüljön, szeretnék néhány dolgot azért elmondani hányatott sorsáról, ami után nálam landolt:
Az autó gyűjtési céllal jött az országba, sokan emlékezhetnek rá a használtautóról is, egy időben 32(!) alufelnivel együtt árulták, akkor volt kb 40 000 mérfölr benne,. Később egy fogorvosé, aztán Wickey kollégáé volt, ezek voltak még a jobb pillanatai.

Aztán... na mindegy, fogalmazzunk úgy, kevésbé hozzáértő kezekbe került. Mivel a kevésbé hozzáértő kezek nem tudták kezelni az automata váltót, kéziváltósra alakították - ezzel kikötötték az elektronika egy részét, a pedálgépet kicserélték, a kulisszát kivágták és kéziváltóshoz alakították. Amúgy az eredeti pedálgép és kulissza+váltórudazat megvan, a váltó már nem. Kaptam hozzá egy váltót is, de a diffijét átnézve én így nem tenném alá (nincsen kihézagolva, csak összerakták). A hátsó szitszabályzós lengéscsillapítókat mezeiekre cserélték, de az állító kütyüjei megvannak (ha valaki valami csoda folytán tud szerezni lengéscsillapítót a rendszerhez, elvileg feléleszthető).

A beltér viszonylag oké, hiánytalan, barmolatlan, egy két varrást kell pótolni, de nem szakdt, nem koszos. A Kasztnin a bal hátsó sárvédőívnél van rohadás (75-ös baj, javítóívval korrekten orvosolható), a festés sajnos lakkhibás (szintén 75-ös betegség), de nem volt törve soha, sőt megbontva sem.

Amúgy: ez egy eredeti USA-ban forgalombahelyezett autó (nagyon vicces látni a VIN-számot és sok amerikai szervíz és MOT matricát a motortérben meg a mérföldben/PSI-ben/gallonban mérő órát - nyugi, metrikusban is oda van írva). 75 Milano Gold felszereltségű, 2,5V6 (az USA specifikus karosszéria eltérések mellett van benne légkondi, tempomat, automata váltó - ez most ugye mégsincs, motoros ülések, motoros napfénytető, négy elektromos ablak, szintszabályzós futómű és talán ABS, de ebben az utóbbiban nem vagyok biztos.

USA karosszéria trimmel van szerelve, de már európai spec lámpákkal (Mareknak ki tudja honnan vannak - vagy régebben voltak - eredeti USA lámpái, ha valaki nagyon bele akar mélyedni).

Szeretném ha valaki megmentené, én is ezért fogadtam be, de sajnos besokalltam a többi projektemmel. Egyszóval bontásra, kókányolásra, versenyzésre nem eladó. Nem kenyérre kell a pénz, azt szeretném visszakapni, amennyiért hazahoztam, az ára hasonló hányatott sorsú Alfa megmentésére fordítódik. Ha látom, hogy értelmes helyre kerül, az árban is megtudunk egyezni. Sajnálnám, h tönkremenne. Keressetek privátban (mail-en, telefonon) ha komolyan érdekel valakit. Készítek képeket is - úgyis csak a jelenlegi állapotnak van értelme.

A talján mérnökök szelleme legyen Veletek, és amúgy meg boldog karácsonyt mindenkinek!
Marek2012-12-03 21:49:07 // 6062
Van egy hibátlan Alfa 75 V6 Milano papírosom, 2.5 V6!
18 éve egy tulaj nevén, magyarországi, autó !
4 éve folyamatosan idéglenesen ki van vonva a forgalomból, semmilyen büntetés sincs rajat, az autó szétrohadt sajnos... :(((
Megvannak a kivonási igazolások, a forgalmi, a törzskönyv!!!!, 2 rendszámtábla, típustábla!
Teljesen rendezett, még bármit lehet építeni belőle. Korrekt adásvételivel, meg persze némi kp-ért vihető!
Érdeklődni csak mailben!
marekka@freemail.hu
Kisbubi2012-08-17 13:35:56 // 6061
Hosszútávon ritkán mentem. Igy jó volt.
Váltók áttételei csak 2 fajta volt amint látod, és azok is csak az 1-2-3 fokozatban tértek el. Difiben már annál több varia volt.
Plusz a speres difiknek a féltengely csonkjainak bordás része nagyobb átmérőjűek.
prooF_752012-08-14 01:10:45 // 6060
Ennyire a gyorsulásra mentél csak, hogy még 5.-ben is az számított?:)
Nekem tök jó a gyári 1-2-3-mas ha gyorsulni kell, még pályán is jóformán elég ennyi, viszont utazni még 5-ösben is zajos tud lenni, ha nem 80-nal tötyögsz..:/

A táblázat elég jó, ezek szerint az egész transaxle famíliában csak kétféle 1-2-3-mas áttétel volt? És 4.-5.-ből meg csak 1?!
Kisbubi2012-08-13 14:20:39 // 6059
Nekem a TS váltó hosszú volt mert 5. fokozatban 7000ford körül már 200 felett volt kényelmesen. Az 1,6-é viszont csak 180km/h körül volt, de jól gyorsult :) mivel nekem nem az utazó sebesség volt a lényeg.
Kisbubi2012-08-13 14:04:39 // 6058
ez lenne az összes váltó lista amit találtam. Az r3 a rövideb 1-2-3 fokozatot jelent. Csere az nem olyan 1xű.
prooF_752012-08-09 23:24:38 // 6057
Igen, ez konkrétan a 2.0TD váltó-diffi kombója, így az 1-es kicsivel (~5%) rövidebb lenne, a 2-es kicsivel (~1.7%) hosszabb, viszont a 3-mas fájdalmasan hosszú (~12%), pedig az pont jó a gyáriban.

Mondjuk ha úgy kalkulálok, hogy magát a váltót-diffit kuplung és fékek nélkül egész egyszerűen lehet cserélni, akkor utazónak csak felpattintom a TD-t (épp van is egy elfekvőben:), ha meg kell a rövidebb áttétel meg a sperr, akkor a gyárit.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak