Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

[k i z z o]2012-08-09 13:03:06 // 6056
Ha elviszi, tegyél alá hosszabb difit, és keress olyan sort ahol az 1 -es 2-es hosszabb.
prooF_752012-08-09 10:21:58 // 6055
Azt meghiszem. Viszont már így is a hajamat tépem, hogy az 5-ös áttétele kb olyan mint az 1000-res swifté vagy fiestáé: 1000rpm=34km/h, szerintem rohadt kevés.
Marek2012-08-08 19:20:31 // 6054
akad... :P :)
Wickey2012-08-08 17:45:17 // 6053
hozzá' marektól egy komplett 1.3-as váltót. Oszt azzal csak jobban megy. :-PP
prooF_752012-08-08 14:01:27 // 6052
Valakinek egy jóforma kinyomócsapágya van esetleg? Nyomókuplunghoz kéne a TS-embe!
Marek2012-06-05 17:36:58 // 6051
Alfetta, Giulietta, 75-ös váltók eladók!
1.3, 1.6, 1.8, 2.0, 2.4....
Gery832012-05-18 21:27:33 // 6050
Pedig szokták (relézve persze).
remete2012-05-18 21:26:27 // 6049
Köszönöm a kiigazítást! Akkor trieszti.
pityke2012-05-18 21:04:10 // 6048
ez régi trieszti rendszám...
remete2012-05-18 20:48:43 // 6047

Üdv urak! Nemrég egy pécsi lidl parkolóban lőttem ezt az utcai harcost - azt hiszem valeciai rendszámmal. Nem gyenge. Az alufelni ugyancsak.
Tocsa2012-05-06 21:32:35 // 6046
Ac punpa vezérlés és és komputer táp az hatásos indítás védelem !
A többi nagy áramú kábelt én nem bántanám . :)

Bocs hogy beleszóltam csak tanács egy szakmabelitől . :)
Belga2012-05-04 09:48:14 // 6045
Szep kis lista. :)
Gyanitom a legegyszerubb az lenne, ha a muszerfal mogott, kocsiban maradt egysegek/relek menten - amiket nem gyarinak velek - vegigellenorzom a kabeleket, es ha pld ezek kozul valamelyikbe van kotve, akkor bingo. (?) :)
Gery832012-05-03 20:47:27 // 6044
Ha én kötöttem volna be az immo részét, akkor az alábbiak egyikét kapcsolta volna le a riasztó:
- indítómotor behúzómágnes
- AC pumpa (vagy annak a reléje)
- injektorsor relé
- Gyújtástrafó tápfesz
- gyújtáselektronika tápfesz
Kazes☻2012-05-03 20:20:53 // 6043
Milyen autó? Gyertyákban szikra van?
Belga2012-05-03 18:12:37 // 6042
Sziasztok,

Menet kozben egyik pillanatrol a masikra megallt alattam a vas. Egyszeruen leallt a motor. Onindito teker, elekromos dolgok (fenyszoro, iranyjelzo, ablakok, ablaktorlo, stb) mind mukodnek. Ugy tunik minden biztositek hibatlan. Merre induljak, mit ellenorizzek?

Elozmeny: gyak. a kocsi darabokban allt telen, muszerfal lebontva, belseje kiuritve. Volt egy utangyartott riaszto benne, ami par naponta leszivta az akksit, ezt igyekeztem kiszedni. Erzekelok, kebalek, vezerloegyseg - amiket megtalaltam eltavolitva. Osszeszereles utan a kocsi a garazsban jart kb 10percet, majd a probauton kb 10-15perc utan allt le.

Maradhatott valami a riasztobol, ami blokkolja a benzint?
prooF_752012-04-30 21:00:26 // 6041
ingegnere2012-03-25 16:12:03 // 6040

Ha erről beszélsza, mi a képen is van, azt úgy tudod tesztelni, hogy kiszereled, és beteszed a hűtőbe. Ha lehűlt, kiveszed és át kell lássál a csövön. A másik teszt, hogy kiteszed a napra, melegre. Ilyenkor a kis lamellának le kell zárnia azaz nem látsz át a csövön.
Ez a kis bimetál keveri hozzá a pótlevegőt hidegindításkor az alapjárathoz.

Az a kis "szuszogó" meg a kartergáz visszavezető. Sajnos oda küldi vissza a trutyit. :-(

Egyébként ez az AUX air device inkább fordítva működik ha hibás, azaz nem emeli meg az alapjáratot hidegen. Neked szerintem a pillangószelep csavarján kéne állítani.
quasimoto2012-03-16 12:31:35 // 6039
1700 az alapjaratom, nemmegy lejjebb. Olajat talaltam szivosor es a lmm kozti csoben. Gondolom a szelepfedelen levo szuszogobol kerul oda, de ketlem hogy ezuzemszeru. Egyaltaln miert van a fedelen az a szuszogo? Mi szerepe?

A masik gyanusitott a jobb hengersor szelefedelen a tuzfal kozeleben levo "potlevego tolattyu"? Hogy tesztelem ezen alkatreszek funkciojat?
quasimoto2012-03-06 18:32:47 // 6038
Pontosan!!! Ez a f@sza, birom ezt a felnit. Es igen a kis ET ju verziok szeles peremmel a dogosek + keresettek. Klasszikus sportkocsi? Tiefbett ahogy a nemetek mondjak vagy ahogy mi - sokkal talalobb es viccesebb - vodorfelni:). Ez alap. A gomobolyu az Azev C es es 100adat se adtak el belole. Az a kis ET vel huzos tetel! A Zender GTV re meg jobb igen. Az A kicsit modern. Na ezert nem banom nagyon h nem passzol...
Wickey2012-03-06 17:46:31 // 6037
ááá, a dojcse speciál edition a húszcentis peremével. Jawohl, köszi. :) kész szerencse, hogy ez nem tetszik annyira, akkor már inkább a klasszik zender.
LacUS2012-03-05 22:09:09 // 6036

Tessék. Ez az.
Wickey2012-03-05 20:28:24 // 6035
a franc tudja. Lökj egy fényképet. Azev A-t csak ilyet láttam eddig. Jó hülyeség is lenne két különböző felnit ugyanazon a néven forgalmazni, merthogy akkor már csak elnevezem azev bének vagy cének vagy akármi. :)
quasimoto2012-03-05 01:12:58 // 6034
Ez nem A vagy nem az az A amirol en beszelek. Ez mar a lekerekitett verzio! Nekem nem ilyenem van...egyebkent nagyon jo az ar, bar ez a verzio kulfoldon is hasonlo arszinten mozog ( azert dragabb persze mint monden ez is mostanaban )...ezt valahogy nem kedvelik annyira.
Wickey2012-03-04 09:37:07 // 6033
Egész véletlenül nem 5x108-as? A múltkor legalábbis valamit olyasmit magyaráztál, hogy 166ra való. Vagy az másik volt?
Mellesleg a 16-os gyerek méret, nekem a 8j17-es a 215/45-tel jobban tetszik :-))
Marek2012-03-03 20:55:20 // 6032
Pont van egy garnitúra ilyen felnim 16-os eladó occsón... :)


35 k a 4 db
martin-i2012-03-03 17:42:08 // 6031
Minden beállítás kérdése szerintem. Nálam szinte gyári a futómű (magasság), leszámítva a Koni-kat és remekül szoktam szórakozni, volt már elől-hátul ültetve (volt h csak elől), persze brutálisabb volt a kanyarfekvése, de így is kanyarvadász (hosszú kanyaroknál is).
Ha pedig tolja az orrát kifelé, akkor meg kell indítani hátul :-)))
Nálam sem fognak sokat az ülések, bár eléggé ki van már ülve a vezetőülés, de egy remek kárpitos jól rendbe tudja szedni, akkor "átlag+++" -os vezetésnél funkcióját tekintve jól tart.

Persze ezek bőven változnak más-más vezetési stílusnál, kinek mi jön be, ki mire szeretné használni (pl. Kari rallye-verziója). Én is a gyári (vagy az ahhoz közeli) beállításokban, méretekben hiszek, persze jó ezek határait azért egy kicsit feszegetni. :-)

A felni kérdéskörénél pedig szintén mindenkinek más tetszhet, egyet tudok azzal érteni, hogy a GTV-hez (ha nem gyári) formáját tekintve inkább egy korhű megoldás néz ki jól.
prooF_752012-03-03 13:59:52 // 6030
Így már meg van, csak valamiért nem ugrott a hsz-hoz. Ehhez a színhez tényleg jól megy, meg ugye ez meg is van ültetve, stb. Szerintem egy gyári GTV6-on furább lenne.
De neked jó lesz, meg a Zender is a 156-on, én úgy hiszem.
quasimoto2012-03-03 13:58:36 // 6029
Szerintem az Azev modernebb vonalvezetesu felni mint a GTV maga. Ezert nekem annyira nem tetszik rajta, de kiderul egy het es keszen van! Komolyan fog kinezni! Ha nem tetszik megy a qv - re, azon atomjol nez kinaz tuti. Ugyanaz az elekbol allo forma. Egyebkent nekem ingenere felnije tetszik, de nem adja el nekem:) egyebkent talaltam ra alomfelnit deaz csak akkor lesz, ha egy igazi teliver motor is belereppen! Az ugy dukal. Apropo sportos vezetes: nektek ad ele oldaltartast az ules? En nem tudok mar egy jot kanyarodni komolyan. Annyira kell tartanom magam. Mostanaban sokat megyek egy Recaros geppel es....szoval az oke, ott lehet azzal foglalkozni amivel kell...

A masik a futomubeallitas: kis sebessegu kanyarnal csak nekem tolja az orrat vagy ez ilyen? Vagy futomu + gumivalasztassal orvosolhato? Megintcsak a nem Alfa geppel gyujtott tapasztalatok apjan: nehezebb is dog nagy is tengelytav is nagyobb es korforgalombajnok a gtv pedig annyira nem kedveli a szuk utazos ( hosszu ) kanyarokat.

Szoval ules + futomu ( bele lehez faragni vmi racsingulest? ) ha tapasztaltabbak vagytok ne habozzatok!
Wickey2012-03-03 08:32:45 // 6028
má hogyne menne. Amúgy 2731-es hsz a gumifelnis topikban.
prooF_752012-03-02 23:19:19 // 6027
Nem megy a link! Adj másikat, ha már így agyon dicsérted.:)
Wickey2012-03-02 10:12:06 // 6026
Azev A? GTV-n? Hogy jól mutat-e?
Hááát... az ég kék? :-) Tessék. Hat évvel ezelőtti képek. Amikor SKrisztől meg akartam venni az Azevjeit, túrtunk képet referenciának.
Én konkrétan most azon filózok, mekkora okosság volt megvenni a Zender Milano-t meg az Azev A-t is 17"-ban, most filozofálhatok, melyiket tegyem a 156-ra és melyiket a gtv-re. Néha még saját magam is irigylem a problémáimat.

abüdösfrancba, most nézem a linkelt képeket, rá is jöttem, hogy honnan származik a gtv koncepcióm... hát innen. Csíkhátsólámpa, Azev felni, középkék fényezés... minden adott. Mintha csak az én autóm lenne. :-)
prooF_752012-03-01 10:28:40 // 6025
Ha már gyári állapotra gyúrsz (nagyon tisztelendő!), tehetnél gyári felnit is. Igaz, van nála mutatósabb is, de én úgy vagyok ezzel, hogy amit a tervező tervezett, nyilván passzol a járgányhoz a legtöbb esetben.
Vagy, ha nem is gyári, de legalább a méret lehetne az, nem feltétlen lesz stabilabb a járgány a sokkal nagyobb/szélesebb kerekektől! Meg az a gumiméret, amit korábban írtál (225/60 16?), hatalmas átmérőt ad ki a gyárihoz képest, ami a beleérés, és a fékhatás miatt is aggályos (megnő az erőkar). Nem beszélve a gyorsulásról és a kmóra pontosságáról. Persze hobbiautónál, laza használat esetében ezek nem létfontosságúak, de a gyári állapot sosem árt.:)
quasimoto2012-02-29 20:30:07 // 6024
Az ET 13 felni rosszul gondolom, hogy 7mm - rel jobban kívülre esik mint az ET20? Mert én

Van egy 203.2mm széles felnid. A közepe 13mm - rel kívülre esik az agytól, tehát a felnid széle az agytól ( 203.2/2 ) - 13mm - re esik = 88.6mm - ennyire van a felnid széle az agytól.

Nekem van egy 228.6mm felnim, a közepe 20mm - re esik az agytól, tehát a felni széle ( 228.6 / 2 ) - 20mm van az agytól = 94.3mm

Ez 5.7mm igen, igazad van. Ha neked 205 - ös gumik vannak rajta ( a másik kocsimon még a 215 - ös is terpeszt... ) akkor az kurvára terpeszthet! Már a gumikontúr se lehet olyan frankó bár tudom, hogy most megint retro a terpesztű gumi...de én fordulni akarok komolyat :)

Az a baj, ha neked már a 5.7mm - nél is megperemezett íved van akkor én mit akarnék? És gondolom, hogy a DeDion is mozog azért jobbra balra, beleverne a kerék szétrobbantaná a kocsi oldalát, hát én megölném magam...

Hagyom a francba, megy a 164 - re. Kicsit sajnálom mert a GTV - n Conti utcai ( már már fuelsaver ) gumi van, a 164 - re pont jó lett volna a mindennapokba, a GTV - re meg vehettem volna egy igazi sportgumit...

Az nem tudom, hogyan mutatna az AZEV a GTV - n...lehet nem is passzolna rá, túl egyszerű vagy mittudomén?
ingegnere2012-02-28 21:47:08 // 6023
A felnim 25,4 mm-rel keskenyebb. A tied így egyik irányba 12,7 mm-rel szélesebb. Ebből jön le a 7mm ET különbözet, azaz az 5,7. Azért ez nem olyan dráma. :-)

De nálam ki van peremezve a sárvédő. És az is hozzátartozik, hogy a felni 205-ös gumik vannak fent, amik rendesen terpesztenek, így a gumi oldalfala befelé dől.

Egy próbát szerintem megér.
quasimoto2012-02-23 09:08:06 // 6022
En 43mm - t szamoltam mert a te felnikozeped 7 mm - rel jobban kivulre esik, viszont a felnid 50 - nel keskenyebb. De az is sok. Peremezni nem fogom, nekem fajna...Akkor szepen megy a 164-re ugyis arra szantam eredetileg!
ingegnere2012-02-22 23:38:03 // 6021
Nekem 8"széles van fent 13-as ET-vel. A sárvédőt így is ki kellett peremezni. Ha jól számolok az AZEV erre is rátesz 5,7 mm-t. Necces.....
[k i z z o]2012-02-20 05:32:53 // 6020
Érdemes, de ezt neked kell eldöntened.
quasimoto2012-02-19 16:10:04 // 6019
Pont most rakja össze Béla a 164 blokkját és véletlenül most láttam a summitracing.com - on egy ilyen bejárató olajat pont új ahogy mondtad 30W és magas cinktartalom.

Kat nincs úgyhogy mehet bele!

Érdemes ezzel bejáratni?

Sztem pont te hoztad a főtengelyt!
quasimoto2012-02-19 16:07:18 // 6018
Szerintetek befér egy GTV alá elöl egy 7.5 16 Azev a ET20 hátul 9.0 a6 ET20?

Kicsit aggódom...nem is erre a kocsira vettem ( eredetileg a 164 - re ), de most elgondolkodtam, hogy lehet jól mutatna rajta...és bár a 164 - nek is jól állna a hátul széles felállás, de kicsit olyannak érezném mint a japán csottereken a hatalmas primerhajtás dekli á la Harley ami alatt azonban lófasz sincs a szerszámkészleten kívül...

Szóval lehet a GVT - re kellene pattintani 205 / 50 /16 ill. 225 / 60 / 16 gumikkal ( igen itt is jobb lenne a 245 / 45 / 16 de az végképp nem fér el szerintem.

Különösen az ET miatt aggódom...
[k i z z o]2012-02-18 02:25:24 // 6017
A víztereknél mindenképpen valami jó pasztával kell dolgozz.
ACE2012-02-17 21:24:10 // 6016
Anyagminőségekről részletes infót nem kértem, mert nekem semmitmondóak lennének, de a megadott oldalon található (torok@netform.hu) e-mail címen Török Péter szerintem minden ilyen jellegű kérdést meg tud válaszolni.
Én javaslatot kértem a cégtől töltött motorhoz strapabíró tömítésre és ezt javasolták.
A jelenlegi méretei felülről haladva (kb.,mm) 0,25 réz; 0,25 grafit; 0,3 acél; 0,7 grafit; 0,5 réz, tehát összegezve a gyári tömítés vastagságának felel meg.
A képen azért tűnhet tépettnek, mert ahogy én néztem egyszerre préselték és "szabták formára" az egészet.
Az ára postai utánvéttel 15964HUF.
[k i z z o]2012-02-16 21:47:25 // 6015
Szia, a tűzkarikáknál milyen anyagot használtak? ott is meg van erősítve? (Ott szokott fájni neki.) Ha publikus, mennyiért gyártanak le egy ilyet?

Van valami specifikációd róla (vastagság, anyagminőségek?)? Hányszor lehet újra felhasználni?

Köszi
ACE2012-02-16 21:05:09 // 6014
Sziasztok!
Mivel nem tudom hova illik, ide is beteszem.
Ha valakit érdekel 2.0L Nord motorhoz rézborításos, lemezbetétes, grafitos hengerfejtömítés, a lentiekben megadott cégnél már volt minta.
Elvileg strapabíró, de majd a tapasztalat megmondja ha kész a vas. :)
http://www.tomitesgyar.hu/
[k i z z o]2012-01-29 19:56:12 // 6013
Fontos az olaj bejáratáskor.

Én legutóbb ilyen olajjal raktam össze:

http://www.spruellmotorsport.com/brad-penn-sae-break-racing-oil-100-usa-product-p-2636.html

(vannak un. Break in additiv - ek is)

A lényeg, hogy valami egylépcsős olajjal járassátok be, pl. 30W, vagy valami jó minőségű ásványi olajjal. (Semmiképp szintetikus olajjal.)

Én max. 50 - 100km -t járatom be a gyűrűket, úgy, hogy legyen megfelelő gyűrűnyomás, azaz rendesen be tudjanak a gyűrűk ülni. Fontos, hogy ha van megfelelő terhelés - és hengernyomás - akkor a gyűrűk jobban "feszülnek" és az eredmény jobb.

1. beindítom, emelt pl. 2000 -es alapjáraton bemelegítem a motort, termosztátnyitásra.
2. ha meleg, leállítom, újra húzom a csavarokat (Hfej. pl.)

3. Elindulok a kocsival, 40 -50 el megyek vele, nyugodt tempóban, majd kigyorsítok full gázon kb. 75 - 80 -ra. Ezt kb,. 10 -15 x megcsinálom pl. 2 -ben 3 -ban (csak szívómotornál).

Lényeg, hogy legyen gyűrűnyomás.

Ezek után:

Lecserélem az olajat egy pl. 10W60 -ra és szép lassan terhelgetem. Az első 200km -en szépen használom, utána eresztem el.

Persze mindenki másra esküszik. A lényeg: "polírozni" nem szabad.
Kari2012-01-28 09:25:51 // 6012
Köszönöm a tanácsot. Megfogadom. Szerinted mennyi km szükséges a bejáratáshoz?
[k i z z o]2012-01-28 08:23:54 // 6011
Bejáratására figyeljetek, 90% -ban a gyűrűk nem ülnek be, és nagyon eszi az olajat. (Furcs gyűrűk vannak rajta.) Ha lehet valami bejárató olajjal rakjátok össze (kizárólag ásványival), hátha segít neki.
Kari2012-01-28 00:08:05 // 6010
Pedig azzal rakjuk össze... Egy hüvely készül csak Egerben, a többi az AE. Majd meglátjuk mennyit bír... Egyébként ebben a sportban semmi sem bír sokat...
[k i z z o]2012-01-27 22:32:19 // 6009
Jól tették, hogy az AE szettel nem rakták össze a motort. Nem sokáig húzta volna. (Kidobott pénz.)
Szaki2012-01-27 20:33:30 // 6007
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak