Az autó oldalának és fenekének vonalvezetése nem sokat változik majd, mindössze kicsit nagyobb lesz és magasabb lesz a feneke. A hátsó ajtók kilincsei továbbra is az ajtókeretben rejtőznek majd.
A GM és a Saab által kifejlesztett "Premium" padlólemezre épülő autó első és öszkerékhajtással rendelkezik. Az első felfüggesztés dupla keresztlengőkarból, hátul pedig egy úgynevezett multi-link többlengőkaros felfüggesztésből áll.
Az Alfa Romeo szakemberei dolgoznak a négy kerék kormányzáson is, a rendszer azonban csak később, egy másik modellben fog debütálni.
A hírek szerint az Alfa Romeo a 158-as motorjainak alapjait a GM-től veszi majd át, mely annyit jelent, hogy V6 alumínium motorok származnak majd az amerikai óriáscégtől. Az autót a következő erőforrásokkal fogják árusítani:
Benzin:
1.8 -> 130 Le
1.9 JTS-> 160Le
2.2 JTS-> 190 Le
2.8 V6 JTS-> 230 Le
3.2 V6 JTS-> 265 Le
Dízel:
1.9 JTD-> 120 Le
1.9 JTD-> 150 Le
2.4 JTD-> 200 Le
3.0 V6 JTD-> 250 Le
2006-tól a következő motorokkal is lehet majd kapni a 158-ast:
3.2 V6 JTS Twin Turbo -> 405 Le/680 Nm (új GTA)
2.2 JTS Turbo -> 310 Le (Quadrifoglio)
3.0 V6 JTD Twin Turbo 300 Le (QV diesel)