WTCC 2006: versenyben a 159-es, kirúgások, reménykedés

2005-10-14  Teddy
Napvilágot látott egy fotómontázs, ami a Túrauató Világbajnokságban versenyző Alfa Romeo Team jövő évi 159-esét ábrázolja.
Hírek >> 2005  

Az Alfa új vezére, a Karl-Heinz Kalbfellt  váltó és eddig a Lanciát irányító Antonio Baravalle adta ki a parancsot az autó minél előbbi kifejlesztésére. Céljuk ugyanis, hogy 2006-ban mindenképpen elhalásszák az örök rivális BMW elöl a címet.

Kalbfell egyébként ellenezte a 159 indítását a Túraautó Világbajnokságon, mondván, az autó a presztízst képviseli és így nem lenne szerencsés egy WTCC-verzió kifejlesztése és versenyeztetése. Az ex-vezér filozófiája - tekintve, hogy a BMW is a presztízsmárkák közé tartozik - meglehetősen elavult, legalábbis az Alfa bennfentesei ennek adtak hangot.

Tekintettel arra, hogy az Alfa mégiscsak a sportmúltjának köszönheti hírnevét, az új elnök döntése nagy tapsvihart váltott ki Milánóban. Baravalle viszont hiába kötelezte el magát a versenyzés mellett és hiába szólt az N.Technology-nak, hogy kezdjék meg a kifejlesztést, az ukáz kicsit későn jött. Az év első versenyein egy idei 156-ossal állnak majd rajthoz, mivel nem lehet ennyi idő alatt ütőképes autót megalkotni.

A fejlesztést leginkább az nehezíti, hogy az autó súlyát mindenképpen le kell vinni az előírt szintre és a homologizációval kapcsolatban is lesz még pár szóváltás az Alfa és az FIA között. További gondot jelenthet, hogy az Alfa szeretné az összkerék rendszerét használni, erre azonban még Max Moosleynak és csapatának is vevőnek kell lennie.

Az egyik neves szaklap, az Autosport tudni véli, hogy az idei 4 autós stratégiát jövőre felbontják és három, vagy akár két autóra is redukálódhat a csapat négykerekűinek száma. A pilóták tekintetében ez a következőt jelenti: aki biztos, hogy marad, az Fabrizio Giovanardi és a fiatal Augusto Farfus. James Thomspon mindenképpen lapátra kerül, az öreg róka Tarquini sorsa pedig egyelőre bizonytalan.

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Kapcsolódó írásaink:
A 156-os versenyautók bemutatása
WTCC - A 9. versenyhétvége - A Seat esete a kánaánnal
WTCC – A 8. versenyhétvége - Idill, adrenalin, defekt, győzelem
WTCC – A 7. versenyhétvége - Oschersleben továbbra is fekete folt
WTCC – A 6. versenyhétvége - Dirk és Giovanardi vitték a prímet
WTCC - Az 5. versenyhétvége - Egy sima, egy fordított
WTCC - A 4. versenyhétvége - Nincs új a nap alatt
WTCC - A 3. versenyhétvége - Így kell ezt csinálni
WTCC – A 2. versenyhétvége: BMW siker, keserű szájíz
WTCC - Az első versenyhétvége - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat 
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok

Írta:
Tedi