LaFerrari technológiával érkezhet a Giulia Coupé

2018-04-05  Tedi
A LaFerrariban is használt energia-visszanyerő rendszerrel toldanák meg a Giulia Coupét, amely így 650 lóerős lehet.
Hírek >> 2018  

 A brit Aurocar saját forrásaira hivatkozva azt írta, hogy a Giulia Coupé változata a megkülönböztethetőség kedvéért a szedánhoz képest némileg módosított orrot, hosszabb ajtókat és más tetővonalat kap majd, a lényeg azonban nem is ez, hanem a technika, amit a gépház alá gyömöszkölnek.

A brit lap úgy tudja, hogy a Velocéban használt 280 lóerős 2 literes benzinest, illetve a Ferrari-származék, 2,9 literes V6 biturbót egy energia-visszanyerő rendszerrel egészítenék ki. A Ferrari saját bevallása szerint ez a rendszer fejlettebb annál, mint amit az F1-es autóikban használnak. A plusz erőforrásnak köszönhetően a 2 literes benzines a főtengelyen mérve 346, a V6-os pedig 660 lóerőt adhat le.

Az Autocar úgy tudja, hogy a coupét Sprint néven fogják bemutatni az év végén és 2019 első felében már a boltokba is kerül, a Hi-Kers néven emlegetett hibrid technológiával felszerelt változatnak elég borosos, nagyjából 20 millió forintos ára lehet. A németeken már ezzel is túltesznek, de az Alfa úgy hírlik, hogy még egy frontvonalat nyitna és négyajtós coupét is szeretné gyártani a Giuliából.

Grafika: Autocar

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Liquid2025-10-14 16:39:44 // 40388
"Én azt tanultam, hogy a csavaroknak alapvetően az oldalirányú rögzítés a feladata, a vertikális erőket a kerékagy veszi át a felnifurat pontos illeszkedésén keresztül."

rendben, elfogadom, tény hogy a csavarok nem hosszirányban rögzítenek alapvetően, de kifelejtjük az agy és a felni közötti súrlódást.

Legyen úgy ahogy írod, egy kérdésem van:
Mi a helyzet akkor amikor van egy 70-es középfuratú felnid, egy 54-es agyon, a kettő között egy műanyag központosító ami pár mm "magas", tehát a felni mondjuk 30mm-en a "levegőben van" és 4mm-en fekszik fel a műanyag karikára, aminek az anyagában körömmel is tudok nyomot hagyni?
A fenti példa a kisautónk. Mozgókúpos csavarral van fent egy 70.4-es küzépfuratú (asszem francia származék felni) az 54.1-es agyon, megfelelő központosító gyűrűvel.
G-MANN🍀2025-10-14 16:01:24 // 40387

aminek van központosító tehermentesítő gyűrűje, az jó lehet? (nem mintha én fel szeretnék rakni)
RomeoOne2025-10-14 13:23:29 // 40386
Kíváncsian várjuk. Bár vannak itt fizikusok is, hátha megbirkóznak a kérdéssel xDDD

Ettől függetlenül, a csavarok meghúzásával beállhatna középpontba valóban, de nem kellően tökéletes az illesztés, méretezés, szabvány, a felnin lyuk, annak kúpja ésatöbbi.

Na már csak ebből, amit leírtál is következik szerintem, hogy gyűrű nélkül nem maradna ott. Hiába állítanád be középre, a fentebb felsorolt faktorok miatt el tudna mozdulni. Nem akkor egyből, mikor leereszted az emelőt és rámegy a kocsi súlya. De mondjuk egy kátyú elég lehet.

Ezenkívül az hogy beáll-e középpontba és a meghúzás után el tud-e mozdulni, két külön dolog.

Szerintem is, bár épp ellenkezőleg, mint ahogy gondolod. Ha valami beáll középpontba, még mindig elmozdulhat egy komolyabb erő hatására. Ha meg még be sem áll, akkor meg főleg nem feltételezhető, hogy azt rögzíteni lehetne egy adott pozícióban.

Én azt tanultam, hogy a csavaroknak alapvetően az oldalirányú rögzítés a feladata, a vertikális erőket a kerékagy veszi át a felnifurat pontos illeszkedésén keresztül.