Ismét nyereséges a Fiat Auto

2006-02-01  Teddy
Több évnyi veszteséges működés után 2005 negyedik negyedévében már pozitív mérleggel zárt a Fiat Auto S.p.A. A 2005 évi egyenleg is pozitív eredményt mutat, többet mint amit az elemzők vártak.
Hírek >> 2006  

A FIAT Olaszország egyik legnagyobb konszerne, az autógyártáson kívül számos leányvállalata működik, az eddigi mélyrepülést többek között az autó üzletágnak köszönhették. 2005 negyedik negyedévében viszont 21 millió eurós nyereséget könyvelhettek el.

A mélyrepülés összesen 17 negyedéven keresztül tartott, a felemelkedés pedig több tényező együttes hatása. Egyrészt a General Motors még a szakításkor készpénzben fizetett 1.55 millárd euró lelépési pénzt, valamint visszaadta a Fiatnak a GM tulajdonába került 20 százaléknyi részvénycsomagot. Mindez 2005 első félévében történt. Emellett a Grande Punto kedvező fogadtatása is hozzájárult a jó év végi eredményhez.

A Reuters vezető elemzői 8.5 millió eurós nyereséget jeleztek előre 2005 egészére nézve az autó iparágban, a cég egészét tekintve pedig 276 milliós nyereséget. Ehhez képest az összes leányvállalatot beleszámítva a negyedik negyedévben 361 millió eurós nyereséget mutatott a mérleg, az autó iparágban pedig a már a cikk elején említett 21 milliós pozitív mérleget érték el. Ha figyelembe vesszük, hogy a cégcsoport 2004-ben még 125 milliós, az autó divízió pedig 156 milliós veszteséggel zárt, akkor megállapíthatjuk, hogy jó munkát végeztek Torinóban.

A két számjegyű fejlődés elsősorban a Grande Puntonak köszönhető. Októberi megjelenése óta 100.000 darab megrendelés érkezett, idén pedig 360.000 eladása a cél. De említést érdemel továbbá a 159-es Alfa és a Fiat új nagyautója, a Croma is. A 2005. negyedik negyedévben a Fiat árbevétele 5,562 millárd euró a tavalyi 5,398 milliárd euróval szemben.

A 2006-2007-es szezonra a cégvezetés 1.6 milliárd eurós adózás előtti bevétellel kalkulál, ez 700 milliós tiszta hasznot jelent. Mindezt arra alapozzák, hogy várakozásaik szerint az európai autópiac nem fog jelentős mértékben visszaesni, inkább stagnálásra számítanak.

Van még egy faktor, amely befolyásolta a 2005. évi eredményt. Az a költségcsökkentési és racionalizációs intézkedéscsomag, melyet Sergio Marchionne a Fiat Auto vezérigazgatója vezetett be a márka megmentése érdekében.

Kapcsolódó fórumok:
A jövő Alfái
Tőzsdecápák

Írta:
Tedi