Bandiera menesztését elsősorban a gyenge eladásokkal (a legfrissebb adatok szerint az Alfák eladási Olaszországban 40 százalékkal estek) magyarázzák, valamint maga Bandiera is kérte menesztését.
Íme a hivatalos közlés:
„2005. január 1-jétől Karl-Heinz Kalbfell veszi át a Fiathoz tartozó Alfa Romeo kereskedelmi tevékenységeit.
Kalbfell Daniele Bandierát váltja a poszton, akit saját kérésére hagyja el a céget. A Fiat Auto ez úton is köszöni Bandieranak a szakszerű együttműködést és további sok sikert kíván pályafutásához.
Kalbfell 1949. december 29-én született Németországban, és a stuttgarti egyetemen többek között ipari termelési technológiákat tanult és mérnöki diplomát szerzett. 1975-77-ig a német lakóautó gyártó Eriba/Hymer reklámjáért és image-ért volt felelős.
1977-től a BMW AG-nál dolgozott, ahol egy felelősségteljesebb munkával bízták meg; a marketingért és a kommunikációért volt felelős 2001-ig, amikor marketing osztály alelnöne lett. 1987 és 1993 között a BMW Motorsport, majd később a marketing részleg vezérigazgatója lett.
1997-ben kinevezték a stratégiai és termelési osztály vezetőjévé, 2001-ben pedig a Rolls-Royce projektért volt felelős. 2004-ben a Rolls vezérigazgatója lett.”
Az, hogy ez milyen változásokat hoz majd az Alfa életében, azt az idő majd eldönti. Bandiera képes volt a márka filozófiáját formákba önteni, ezért volt nagyon népszerű vezető, de a gyenge eladások – mely a rossz marketingnek köszönhető - megpecsételték a sorsát.
Kalbfell első elvégzendő feladatai között a néhány hónap múlva debütáló 156-os utódjának PR-ja szerepel.
Mivel Kalbfell modellváltásra érett típusokat örökölt, ezért a teljes modellfrissítés az ő nevéhez (is) fűződik majd. Ez azért lehet érdekes, mert például a 156 utódját Bandiera elképzelései, ötletei alapján alakították ki, így mindenkinek Bandiera neve jut majd eszébe, ha megemlítik a 156 utódot.
Kalbfell az idők során rengeteg elismerést gyűjtött be a bajoroknál, ezért remélhető (sőt, szinte biztosra tudható), hogy felrázza és életet lehel azokba a részlegekbe, melyek azonnali kezelésre szorulnak annak érdekében, hogy ne csorbuljon a márka hírneve. Ilyen terület például a forgalmazókkal és vevőkkel való szorosabb kapcsolat fenntartása és a jobb partnerkészség kialakítása.
Nehéz feladat hárul tehát Kalbfellre, de reménykedjünk, hogy munkája meghozza majd gyümölcsét.