Rengeteg találgatástól szabadított meg minket Sergio Marchionne az új, ötéves tervvel, amelyben olyan ígéretek vannak, amelyek szerintük is előremutatóak, és biztosíthatják a márka fennmaradását.
Nézzük sorjában, hogy mit terveznek az Alfánál. A legkisebb modell, a MiTo gyártása a nyáron megszűnik, és a modell utód nélkül marad. Olaszországban a napokban zárták a megrendeléseket.
A Giuliettából viszont készül utód, méghozzá a kategóriájában kettő is. Az egyik egy alsó-közepes SUV lesz, a másik pedig a mostani Giulietta frissített változata.
A Giulia és a Stelvio kategóriájában természetesen megtartják mindkét modellt, amelyek modellfrissítést kapnak.
Egy kategóriával feljebb is megveti a lábát az Alfa Romeo azzal, hogy felső-középkategóriás SUV-t készít.
A sport- és szupersportautók rajongóinak sem kell majd máshova mennie, az Alfa újraéleszti a GTV és 8C neveket. A műszaki tartalomról egyelőre annyit tudni, hogy a GTV 600, a 8C pedig 700 lóerő fölött teljesít majd hibrid motorokkal, 50-50 százalékos súlyelosztást, dupla-turbós motorokat és karbon elemeket kapnak majd.
A többi modell részletesebb műszaki tartalma jelenleg nem ismert, annyit tudunk, hogy az Alfa Romeo minden modellje elérhető lesz plug-in hibrid, azaz töltős hibrid technológiával, és önvezető funkciókkal. A motorokba E-booster technológia kerül és a járművek képesek lesznek 50 kilométert tisztán elektromos hajtással is üzemelni.
A tervek a dátumok tekintetében viszonylag elnagyoltak, mivel a modellekhez nem rendeltek konkrét bevezetési dátumot.
A változtatásokkal az Alfa célja, hogy 2022-ig elérje a 400 ezres éves eladási darabszámot. Ezzel viszont beismerték, hogy Marchionne korábbi terve túlzó volt, ő 2018-ig akarta ezt darabszámot elérni.
Az önvezető funkciókkal kapcsolatban az egyéb prezentációkból az derül ki, hogy a 3-as szintű autmatizációt 2022-re szeretnék elérnni, a BMW mérnökeivel közösen dolgoznak a rendszereken. A megldás lényeg, hogy a vezető leveheti a kezét a kormányról, és a szemét az útról, de közbeavatkozhat, ha szükséges.