A 110. születésnapot ünnepelték az aresei Alfa múzeumban

2020-06-25  Alfa Amore
A Giulia GTAm változatával és a történelmi gyűjtemény ritkaságait bemutatva ünnepelte rajongói körében 110. születésnapját az Alfa Romeo.
Hírek >> 2020  

A koronavírus-járvány sem tudta megakadályozni azt, hogy az Alfa Romeo méltóan ünnepelje 110. születésnapját. Sokáig úgy volt, hogy a járvány miatt a június 24-ei nagy nap veszélyben lesz, de a járványhelyzet enyhülése végül lehetővé tette, hogy az aresei Alfa Romeo Múzeum megnyissa kapuit és exkluzív programokkal, bemutatókkal várja a rajongókat. 

A múzeumban magyar alfások is jártak a születésnapon, beszámolójukat ebben a videóban találod!

 

A múzeum szerdától vasárnapig (június 24-28.) megnyitotta a máskor nyilvánosság elől lezárt területeit, így a látogatók további 150 autóval, motorokkal, trófeákkal, és különleges műalkotásokkal találkozhattak.

A tizennyolc tematikus zónára osztott páratlan kollekcióban megtalálhatók az Alfa Romeo legkorábbi gépkocsijai, így például a 20/30 ES, és várják az érdeklődőket a különféle Formula sorozatokra készült modellek, a Formula1-es és a Formula Indy versenyautók is.

A gyűjtemény tematikus látnivalói között vannak koncepció autók, például a Caimano és a Protéo, prototípusok, köztük a Scrabble és a Sprint 6C, valamint olyan sportmodellek, mint az RL vagy a Vittorio Jano 6C.

Egyebek között külön kiállítást kapott az Alfa és a Carabinieri (olasz csendőrség) kapcsolata, bemutatják a rendőrautókat és az egyenruhákat is. 

A múzeum udvarán és a belső pályáján születésnapi felvonulást tartottak a rajongók, és autóikkal az AR 110 feliratot formázták meg a fűben.

A múzeumot június 25-én magyar alfások is felkeresték, az ő beszámolójukkal is jövünk majd pár nap múlva.

Hogy azok se maradjanak élmény nélkül, akik ezúttal nem jutottak el Aresebe, a múzeum "Tour of 110 years" címmel hat izgalmas videóban fogjlalja össze a márka történelmét, legfontosabb modelljeit. Íme ezek sorban: 

Bevezetés; a múzeum áttekintő bemutatása



"Idővonal" koncepció; Alfa Romeo az iparban



A "Szépség"; a stílus, a forma és az életmód ötvözete



A „Sebesség”; együtt a technológia, a versenyképesség, a vezetési élmény



A „Tárlat”; exkluzív látnivalók

Az „Archívum”; fényképek, videók, műszaki rajzok, vázlatok és gyártási nyilvántartások

Szerdán a múzeum egy egyórás élő videóban köszöntötte a márka rajongóit, és összefoglalta a nap legfontosabb pillanatait.
Ez a videó itt nézhető vissza.

A márciusban elmaradt Genfi Autókiállítás helyett most itt, a születésnapi rendezvényen láthatták az érdeklődők először élőben a márka 110. születésnapjára tervezett, limitált példányszámú autót, amelyet az 1965-ös Giulia GTA ihletett. 

Az új Giulia GTA megőrizte sportos vérvonalát, fejlesztésénél a tervezők a Giulia Quadrifoglio modelljéből indultak ki. Orrában az Alfa Romeo 2,9 literes V6-os bi-turbó motorjának erősebb, 540 lóerős változata dolgozik.

Az ultrakönnyű anyagok széleskörű használatával a mérnökök jelentős súlycsökkentést értek el, az új GTA kategóriája legkedvezőbb, 2,82 kg/LE tömeg/teljesítmény arányával büszkélkedhet.

Képességei javítását ezenfelül számos speciális technikai, köztük aerodinamikai fejlesztés szolgálja. Ezekről ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben. 

Még több fotó a Giulia GTAm-ről az Alfa Amore Facebook oldalán! (Köszönjük a fotókat a GTAm-ről Juhász Atinak!) 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Alfa történelem, híres alfások

Az utolsó 3 hozzászólás:

GT Ɨ|ѯ2025-10-13 17:54:25 // 3761


1968 Alfa Romeo Tipo 32/2 Daytona
GT Ɨ|ѯ2025-10-10 18:23:29 // 3760


A mozdonygyártás eredete a Nicola Romeo ALFA felvásárlásában rejlik. Az első világháború alatt az Ing. Nicola Romeo Anonim Olasz Társaságnak sikerült olyan likviditást felhalmoznia, hogy 1918-ban három vasúti vállalkozóval foglalkozó céget is képes volt felvenni: a Saronno Gépipari Építkezéseit, a Nápolyi Déli Vasúti Irodákat és a Római Vasúti Irodákat.
A beszerzett gyáraknak köszönhetően megkezdte az ilyen típusú elosztók gyártását a Nicola Romeo vezette cég, amely időközben Alfa Romeo-ra változtatta a nevét.
Az Alfa Romeo vasúti kocsikat gyártott Nápolyban és mozdonyokat (elektromos és gőzös egyaránt) Saronnóban. Ehelyett Rómában vasúti autókat javítottak. Az Alfa Romeo által gyártott villamos mozdonyok magas technológiai szintjükről ismertek, és széles körben foglalkoztatták őket az olasz állami vasutak konvojaiban.
GT Ɨ|ѯ2025-10-08 10:30:59 // 3759