A Giulia és a Stelvio valószínűleg most esett át az utolsó komolyabb faceliften, mielőtt várhatóan 2025-26 körül leváltanák őket már teljesen elektoromos utódaik. Az igazi újdonságokról már korábban beszámoltunk, ha el akarsz veszni a részletekben, olvasd el ezt a cikkünket.
Az árlisták közvetlen linkje:
Giulia MY2023
Stelvio MY2023
Tonale MY2023
Röviden összefoglalva: mindkét autón LED-mátrixra cserélték a prémium szegmensben már elavultnak számító Xenon-fényszórókat. A 12 különálló LED-modulból álló fényszórók a Tonalén megismert hármas tagolást kapták, így már mindhárom modell egységesebb arculatottal rendelkezik.
Megújultak a hátsó lámpák, átlátszóbb lámpabúrát kapott a Giulia, a Stelvio pedig a Q modellek hátsó lámpáit örökölte.
Minimálisan átszabták a lökhárítókat is, és más a rácsozat mintája is az autókon.
Belül a legnagyobb újdonságot az jelenti, hogy egy 12,3”-es digitális kijelző váltotta le az analóg óracsoportot, ez gyakorlatilag ugyanaz, amit a Tonaléban tavaly megismerhettünk. Itt is különböző kinézetek közül választhatunk de úgy tűnik, ugyanazt a háromféle módot kapjuk meg, amit a Tonaléban is.
A hazai piacon az egyik legnagyobb változás, hogy nincs már sima hátsókerékhajtású Giulia, pedig például Olaszországban megmaradt ez a változat is. Magyarországon csak összkerekes változatban rendelhető a Giulia.
A legolcsóbb Super felszereltségű 280 lovas benzines 20.400.000 forintért rendelhető. Dízelmotorral csak egy felszereltségi szinttel magasabb Giulia kapható, a Ti, amely 21.400.000 forinttól kezdődik.
Legutóbb 2022 októberében volt egy nagyobb áramelés. Akkor még volt 200 lovas, hátsókeres Giulia is, 17.110.000 forintos indulóáron. Ezáltal, hogy ez a modell kiesett, 20 millió alatt semmilyen Giulia nem kapható - a készleten lévő MY2022-es autókon kívül.
Az októberi árakkal összehasonlítva a benzines, összkerekes Ti modell kevesebb, mint 500 ezer forinttal drágult, a dízel Ti Giulia pedig 650 ezer forinttal kerül többe. A jól felszerelt Veloce változatok is 500 ezer forinttal drágultak, így ha le akarjuk egyszerűsíteni, akkor a LED-mátrix fényszórók és a digitális műszerfal felára ez, amely így szemlélve egyáltalán nem tűnik soknak.
Az árlistán már szerepelnek a Competizione felszereltési szintű autók is, a benzines 25.200.000 forinttól indul. Ezek a modellek egyéb más extrák mellett megkapják a Quadrifoglio Giuliák Alfa Active Suspension sportfutóművét, és csak hozzájuk rendelhető a különleges - Moonligth fantázianevű - matt fényezés.
Alfa Romeo Giulia árlista. Rákattintva nagyobb méretben láthatod!
A Stelviónál is az egyik nagy változás, hogy az előző modellévben még volt belőlük 200 lovas összkerekes változat, most már minden benzinmotor 280 lóerőnél kezdődik. A 190 lovas dízel sincs már, itt is csak a 210 lovas erőforrás érhető el.
A legolcsóbb dízel Stelvio (Super) 21.700.000 forint, míg a benzines változat (Super) 22.700.000 forintnál kezdődik.
A Stelviónál is az azonos modelleket érdemesebb összehasonlítani: a 280 lóerős benzines Ti 24.150.000 forintról 24.700.000 forintra drágult, míg a dízel változat 23.050.000-ről 23.700.000 forintra változott.
A Competizione Stelvio benzinmotorral 27.800.000 forint, dízellel pedig 26.800.000 forint.
Alfa Romeo Stelvio árlista. Rákattintva nagyobb méretben láthatod!
A Quadrifoglio modellek is érkeznek majd, ezeket a gyártó külön típusokként kezeli, de pár hete még utcai teszten voltak Torinóban, szóval az árlistájuk is később érkezik majd. Álljon itt azért a 2022-es modellek alapára, a Stelvio Quadrifoglio 36.120.000 forint volt, míg a Giulia Quadrifoglio 32.280.000 forintért volt elérhető. Reméljük, hogy itt sem lesz sokkal nagyobb drágulás, mint a 4 hengeres modelleknél.
A februári árlisták örvendetes híre, hogy a Tonale olcsóbb lett. 14.650.000 forinttól indul a 130 lovas e-hibrid, tavaly év végén még 15.330.000 forint volt.
És végre megtudtuk azt is, mennyibe kerül majd a Tonale plug-in hibrid változata: 20.990.000 forintért vihetjük haza az első konnektorról tölthető Alfa Romeót.
Alfa Romeo Tonale árlista. Rákattintva nagyobb méretben láthatod!