A Varsói Nagyszínházban mutatták be február 22-én az Alfa Romeo Racing ORLEN Forma-1-es csapat 2021-es versenyautóját. A helyszínválasztás oka, hogy a csapat névadó szponzora, az ORLEN lengyel cég, ezért költözött a bemutató a lengyel fővárosba.
Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi pilóták, valamint Robert Kubica tartalék pilóta együtt mutatták be a színpadon a megújult, C41-es versenyautót.
Érdekesség, hogy a 2022-re készülő autót hamarabb kezdték el fejleszteni a 2021-esnél, ugyanis a koronavírus-járvány kitörése előtt még az volt a terv, hogy már 2021-ben új technikai szabálymódosítások lesznek, de ezeket végül - tavaly márciusban - 2022-re halasztották. Így a C40-es versenyautót majd 2022-ben mutatják be, amelyet így most a C41-es beelőzött.
Az Alfa Romeo formatervezési központjában megálmodott – a csapat immár hagyományos piros-fehér színeit alkalmazó – új külsőbe bújtatott autó, amelyet Jan Monchaux műszaki igazgató irányításával terveztek, a 2020-as évadban versenyző C39 evolúciójaként mutatkozott be. A műszaki szabályzatban foglalt előírásokhoz igazodva számos alkatrész változatlan formában került át az elődből, ugyanakkor megjelenésük látványosan átalakult. Különösen igaz ez az orrkúpra, amelyre a csapat fejlesztési tokenjeit fordította. A karosszéria alatt egy új Ferrari motor várja, hogy nem egészen egy hét múlva nekivághasson az új szezonnak, amint a csapat pénteken Barcelonában megkezdi a C41 tesztjeit.
Az Alfa Romeo logója mellett ott a márka motorsport-tevékenységeitől elválaszthatatlan négylevelű lóhere, a Quadrifoglio, valamint a márka legendás versenycsapatának, az Autodeltának az emblémája díszíti a karosszériát. Mindezek hozzájárultak a mezőny egyik legkülönlegesebb autójának a megalkotásához: a C41 klasszikus dizájnja tökéletesen kifejezi az általa képviselt márkák szenvedélyét és tradícióit.
Az Alfa Romeo és a Sauber-csoport közötti kapcsolat túlmutat a motorsporton. A műszaki és kereskedelmi együttműködés lehetővé teszi, hogy az Alfa Romeo közúti típusainak fejlesztésében és gyártásában közvetlenül hasznosítsa a Sauber Engineering műszaki tudását és tapasztalatát. Mindenekelőtt a Giulia GTA projekt élvezi ennek a régóta fennálló együttműködésnek a gyümölcseit, hozzáférve a Sauber AG fejlesztő és aerodinamikai részlegeinek felbecsülhetetlen értékű szakértelméhez.
Az Alfa Romeo a Sauber Engineering gondjaira bízta a GTA és GTAm modellek csaknem összes szénszálas alkatrészének a gyártását, különös tekintettel az aerodinamikai jelentőséggel bíró komponensekre. Nem véletlen hát az sem, hogy a versenyautóra is felkerült a GTA és a GTAm felirat.
Az Alfa Romeo ezúttal is a Sauber Motorsport oldalán vesz részt a 2021. évi Forma-1-es világbajnokságban. A motorsport legnevesebb szereplői közé sorolt márkák között még 2018-ban jött létre az együttműködés, amikor az Alfa Romeo főtámogatóként csatlakozott a csapathoz.
Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat igazgatója, a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója közölte: a csapat alapvető filozófiája nem változott: holnap jobban kell teljesítenünk, mint ma. Tavaly a 8. helyen zártuk a szezont, így 2021-ben ennél jobb eredményre kell törekednünk. Ehhez minden területen fejlődnünk kell, a pálya mellett éppúgy, mint a csapat központjában. A mezőny minden egyes csapata nagy várakozásokkal tekint a jövőbe: a tél során jó eredményekre számítanak, bízva abban, hogy az első versenyre kiváló formába kerülnek. Hamarosan azonban mindenkinek fel kell fednie a lapjait - fogalmazott.
"A C41 egy rendkívül különleges helyzet eredménye” - emelte ki Jan Monchaux, az Alfa Romeo Racing ORLEN műszaki igazgatója. „A Forma-1 szabályzata ugyanis nem tette lehetővé számunkra, hogy az idei évre vadonatúj autót fejlesszünk. Ezért a 2021-es autónk számos pontján azonos a C39-essel, kivéve azokat, amelyeket az új szabályzat előírásai szerint meg kellett változtatnunk. Ilyen a padló, illetve az orrkúp is. Ez azt jelenti, hogy már a tesztelés kezdetén a szokásosnál alaposabb ismereteink lesznek az autóról. Ettől függetlenül kulcsfontosságú, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló három napból. Emellett meggyőződjünk arról, hogy a valóság összhangban áll várakozásainkkal, és kiismerjük az új abroncsokat. Készen állunk az új szezonra, és alig várjuk, hogy a pályán láthassuk új autónkat" - mondta Jan Monchaux.
A twist on the classy design we've seen since 2018 👌
— Formula 1 (@F1) February 22, 2021
How @alfaromeoracing's 2021 racer compares to last season's #F1 pic.twitter.com/H9Dls8Km2e
Az Alfa Romeo két pilótája 2019-ben összesen 57 pontot, 2020-ban viszont csak 4-4 pontot gyűjtött. Mindkét évet a 8. helyen zárta a csapat.
Még több, nagyfelbontású fotó az Alfa Amore Facebook oldalán!