A brit Autocar értesülései szerint a menetrend most úgy néz ki, hogy 2012 végén debütál a C-SUV-ként emlegetett modell, majd ezt követi a Giulia 2013 elején, jön egy MiTo facelift 5 ajtós karosszériával, majd a középmotoros 4C szériaérett változata.
Ehhez csatlakozik a Giulietta faceliftje, és a nagy SUV gyártásának beindítása is, ettől a modellistától várja Sergio Marchionne, hogy évente félmillió Alfát adnak el, ebből 86 ezret az USÁ-ban.
A C-SUV-t az Autocar szerint Mirafioriban gyártják majd ugyanazokon a sorokon, amelyeken a Jeep Compass és Patriot utódjai készülnek majd. A felfutásig 100 ezres darabszámot terveztek Torinóban, ennek fele Európában marad, a másik felét viszont behajózzák Amerikába. A felfutás után 280 ezres példányszámmal számolnak.
A kompakt SUV részben a Guilietta C-EVO nevű padlólemezére épül, 90 százaléka fémből, és könnyített, erősített anyagokból áll majd, a felfüggesztés pedig várhatóan elől MacPherson, hátul trilink lesz. A motorkínálat a benzines egységes esetében az 1750 TBi 200 lóerős változatából, és egy Pentastar V6-osból áll, de tervezik az új, MultiAir 2 rendszer bevezetését is. Dízelfronton a 2 literes JTDM 140 lóerős variánsa, valamint a VM Motori új, 3 literes V6-os dízele lehet elérhető.