Az FCA közleménye szerint az ajánlattétel előtt már több tárgyalást tartott a két cég vezetője, ezen alakították ki a főbb pontokat. Az ajánlattétel szerint a két cég 50-50 százalékban szerezne tulajdont a másikban, az így létrejövő céget pedig egy 11 fős igazgatóság vezetne, amelynek többségét egy a gyártóktól független csoport adná. az FCA és a Renault egyenlő arányban adna bele képviselőket, a Nissan pedig további egy embert delegálhat az irányító testületbe.
Részletes elemzésünk a Backstage 28. adásában:
Ha csak a hangunkra vagy kíváncsi, íme az adás podcast formában:
Bár a két cég egyenlő arányban jut majd részesedéshez, fontos megjegyezni, hogy az FCA piaci tőkeértéke 37 milliárd dollár lenne, ebből a Fiat Chrysleré csaknem 20 milliárd dollár.
Az előzetes tervek szerint sem márkát, sem pedig gyárakat nem zárnának be, csupán a vezetői szinteken lennének az elején összefésülések, ezekből mintegy 5 milliárd euró megtakarítás keletkezne. Később a kutatás-fejlesztési projekteket is összehangolják majd.