Bár új modellekkel idén nem készült az Alfa Romeo, sőt még a Sauber Alfa Forma-1-es versenyautót sem hozta el a szalonra - pedig svájci cég lévén kihagyhatatlan ziccer lett volna -, mégis több újdonsággal érkeztek a világ egyik legnagyobb autós seregszemléjére.
Genfbe idén 180 autógyártó összesen mintegy 900 autóval érkezett. A Fiat Chrysler Automobiles a világ hatodik legnagyobb autógyára, így hét márkájának mintegy 30 modelljével tekintélyes falatot harapott ki magának a Palexpo hatalmas kiállítási csarnokából. A Jeep standja volt a legnagyobb, utána méretben az Alfa Romeo következett.
A főszerepet a Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio Nring változatai vitték, a két modell limitált, 108-108 darabos példányszámban lesz kapható. A csúcsmodellek csúcsmodelljeiben benne van szinte minden, amit a Quadrifoglio extralistáiról be tudunk ikszelni, és mindez kiegészül egy egészen különleges mattszürke fényezéssel. Összességében ez a két modell most a legdrágább az Alfa Romeo kínálatában, tippünk szerint a Stelvio Q Nring ára 30 millió forint felett lesz majd. A limitált példányszámot a műszerfal kevlár betétjén tüntették fel, kis olasz zászlócskával és at NRing felirattal kiegészítve.
Amitől viszont igazán libabőrőztünk, a Giulia Veloce Turismo Internazionale (TI) változata, amit competizione red, azaz versenyvörös színben állítottak ki. Ez nem teljesen ugyanaz, mint a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változatán lévő fényezés, kicsit élénkebb és világosabb. A színen kívül sokkal érdekesebb, hogy a Veloce több dolgot is megkapott a Quadrifoglióról, például a karbonból készült kötényeket és a hátsó spoilert a csomagtartón, amivel végképp kívánatos autó lett. Az autó belsejébe is több karbonbetét került, például a küszöbre, amiben az Alfa Romeo felirat még világít is. (Ilyen küszöbök kerültek az Nring verziókba is). Ez a változat talán most a legkívánatosabb autó az Alfa Romeo jelenlegi modellpalettájáról, ezekkel a karbon betétekkel tökéletesen mutatja, hogy ez az autó 280 lóerővel és összkerékhajtással támad.
A Genfi Autószalonon bemutatott két limitált verzióval búcsúzik a 4C, amelynek idén véget ér a gyártása - bár ezt a sajtóanyagokban és a helyszínen sem “reklámozták”. A 4C Competizione a matt szürke fényezést mellett karbon tetőt és Akrapovic kipufogórendszer is kapott. A sportosabb megjelenésű kupé mellett a 4C Spider Italia változata is kínál érdekességet, egyrészt a Misano kék fényezést, másrészt a bőrborítású műszerfalat is. Természetesen az Akrapovic kipufogórendszer itt is a csomag része. A kupét póklámpával, a Spidert a konszolidáltabb, normál lámpabúrával lehet elérni ezekben a verziókban, amelyekből szintén 108-108 darab készül. A limitált darabszámot jelző pakettet a kézifékkar előtt helyezték el a középkonzolon.
Az Alfa Romeo standjáról kicsit hiányzott a Giulietta, és a szintén idén “leköszönő” MiTo, úgy tűnik, ezeket a modelljeit “elengedte” már a gyár, pedig előbbiből tavaly év végén még kihoztak egy Misano kék Veloce változatot. Mivel lassan 10 éves modellekről beszélünk, megértjük, hogy mellőzte őket Genfből a gyár, a mai autókínálatban sajnos már nehezen állnák meg a helyüket.
A továbbiakban a betűk helyett átadjuk a helyet a képeknek is, nézzétek meg genfi tudósításainkat a YouTube-on!
Végigjártuk a világ 6. legnagyobb autógyártójának standjait, hogy megmutassuk Nektek, mi látható még Genfben, az FCA-csoport háza táján!