Minden, amit tudni akartál az új Giulia Velocéról

2016-09-20  Tedi
Akár 280 lóerős benzinmotorral, és összkerékhajtással, illetve számos egyéb újdonsággal támad a Giulia Veloce.
Hírek >> 2016  

A Párizsi Autókiállításon mutatja be az Alfa Romeo a Giulia legújabb változatát, amely a Veloce névre hallgat. Az új felszereltségi szinttel azonban nemcsak a külső, és a belső, de a technikai tartalom is változik: egy 280 lóerős benzines és egy 210 lóerős dízelmotor is csatlakozik a csapathoz, és bemutatkozik az összkerék-meghajtás is.

 

A technikai részletek érdekesek, szóval vegyük sorra őket. A 280 lóerós, 2 literes benzinessel teljessé válik a benzines motorpaletta, amely így két motor háromféle verziójából áll: a kétliteres sornégyes 200 és 280, a V6-os biturbo 510 lóerőt teljesít. Dízelfronton is kiteljesedett végre a paletta: a 210 lóerős a negyedik variáns a 136, 150 és 180 lóerős egységes után. Mindegyik motor Olaszországban készül, a benzines egységeket Termoliban, a dízeleket pedig Pratola Serában rakják össze.

A 280 lóerős, sornégyes benzines teljesen alumínium motor, amelyet ugyanúgy hosszában építenek be, mint a többit, maximális teljesítményét 5250-es fordulaton adja le, 400 Newtonméteres nyomatékmaximuma már 2250-es főtengelyfordulaton rendelkezésre áll. Ez az egység annyiban tér el a többi sornégyes benzinestől, hogy a MultiAir befecskendezéshez kettő az egyben turbót párosítottak, a benzinbefecskendező rendszer pedig 200 bar nyomáson dolgozik a gyorsabb gázreakció érdekében.

A 2.2 literes dízel 3500-as fordulaton adja le mind a 210 lóerejét, 470 Newtonméter nyomatéka 1750-es fordulattól már elérhető. Ez az első olyan dízelmotor, amely teljes egészében alumíniumból készült. A MultiJet 2 befecskendező rendszer kétezer bar nyomással üzemel ebben az egységben, a teljesítmény előállításában egy elektronikusan vezérelhető változó geometriájú turbófeltöltő segédkezik.

Mindegyik új Giulia modell nyolcsebességes ZF automata váltóval rendelhető, amely már ismerős az előző Giuliákból. Van viszont még egy nagy dobás a 2.2-es dízelnél: jövőre elérhetővé válik egy alváltozat, amelyet Advanced Efficiency névre kereszteltek és külön jelölést is kap majd az autó farán ez a verzió. A technológiának köszönhetően a 180 lerős változattal a gyári adatok szerint 4,2 literes fogyasztás is elérhető lesz. Ennek érdekében az Alfa Romeo alacsony nyomású EGR-szelepet, levegő-vízhűtő intercoolert, második motorhűtő kört és speciális váltófokozat-kiosztást alkalmazott. Az autót emellett 5 milliméterrel lejjebb ültették, és speciális felniket kapott, 16 collos, 205/60-as gumikkal, így a légellenállási együtthatója 0,23-ra csökkent.

A másik nagy dobás azonban a Q4 összkerékmeghajtás bevezetése. A mindössze 60 kilogramm súlyú rendszer nyomatékelosztását és reakcióidejét a DNA-kapcsolóval is lehet változtatni, az első és hátsó tengelyek közti nyomatékelosztást a rendszer több tényezőt figyelembe véve változtatja. Alapesetben az összes nyomaték a hátsó tengelyre terhelődik, a tapadási határ elérésével fokozatos tevődik az első tengelyek felé is a nyomatékből, de legfeljebb 60 százalékot visz előre a rendszer.

A Veloce felszereltséggel a külsőben és a belsőben is lesznek változások. Kívül a 19 colos felnik, a diffúzort és dupla kipufogókat is magába foglaló hátsó lökhárító és a fényes fekete ajtókeret különbözteti majd meg a többi Giuliától, de kérhető rá Veloce típusjelzés is. A beltérben fekete sportülések és sportosabb, jobb markolattal ellátott kormány fogadja majd a sofőrt, a műszerfalon pedig alumínium betétek lesznek.

Az október 1. és 16. között látogatható párizsi autókiállításon a Veloce új színben, Misano kékben is látható lesz.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-06-18 18:19:51 // 39369
Igen de ha már megreccsen az orra simán lehet hogy kapott a hűtő is.
RomeoOne2025-06-18 12:51:04 // 39368
De itt már bejön az emberi tényező... Mert ha egy csapágy kapott a motorban, vagy megreccsent a hűtő de nem látszik nyoma, nem fogják kicserélni, de majd valakinek elfossa magát..

Na ezt mondom, hogy ha szakszerviz csináljra biztosítás terhére, akkor nem valószínű, hogy elsunyiskodja, sőt keresni fogja, hogy mit cserélhet még, mert neki az plusz pénz a biztosítónak meg így is, úgy is fizetnie kell. Persze minden, meg mindennek az ellenkezője is lehetséges. De egy nagyösszegű kár a carvertical-on simán jelenthet egy szakszerű helyreállítást egy nem olyan nagy sérülésből is. Ha gyári alkatrészeiből raknál össze egy autót, túlzás nélkül 10x annyiba kerülne.

A Q-n a front splitter pl. 2,2M+Áfa... És azért az könnyen megsérül. Tegyük fel, benézel valamit, és 5-10 km/h körül belemész a kocsi bal elejével egy oszlopba. Törik a splitter, törik a lámpa, törik az első lökös. Esetleg még a zárhíd előtti dolgokat is cserélni kell. Nem tudom mekkora sebességtől nyílik a légzsák, de lehet az is az arcodba durran.
A kocsin valójában semmi nem sérült, amit ne lehetne pár csavar kilazításával cserélni, de a javítása szakszervizben cascora simán valahol 6-7M.

Tehát érdemes megnézni, meg kikérdezni a tulajt, hogy itt akkor mi is volt. Lehet le van neki dokumentálva az egész.
tirex2025-06-18 12:30:30 // 39367
Volt a hahun egy bordó qv 19.5milla körül… carvertical szerint elöl 10 milla kár utána kétszer 20milla a jobb majd a baloldalon…kiváncsiságból meg akartam nézni de levették…
Néztem egy pirosat is, az nagyon betyár volt, látszik hogy összehajigálták de szó szerint