Sergio Pininfarina követte édesapját, aki már helyet foglalt itt, több olasz formatervező mellett. Sergio idén 81 éves, apjától vette át a cég vezetését 40 éve. A kezei alatt vált a Pininfarina tömegtermelő vállalattá. Mikor munkáját kezdte 1956-ban a kis cég mindössze 934 autót épített, 1998-ra azonban ez a szám meghaladta a 46.000 autót is.
Számtalan híres autót készítettek itt, legsikeresebbek a Fiat 124 Sport Spider, az Alfa Romeo Spider és a Peugeot 406 Coupe.
Pininfarina azonban a formaterveiről is méltán híres. Sergio a 65-ös Ferrari Dino Berlinetta koncepcióautójára a legbüszkébb, ami később számos Ferrari formavilágát meghatározta. Legfontosabb alkotásai között metalálható a Ferrari 250 GT (1961), Lancia Beta Montecarlo (1975), Maserai Quattroporte (2003) és természetesen a legtöbb Alfa Romeo Spider.
A kitüntetés azonban nem garancia a fennmaradáshoz. Bertone mellett a Pininfarina is csődközeli állapotban van, és komoly átszervezési folyamatokra van szükség – no meg egy szaftos megrendelésre. Erre sajnos jelenleg kevés esélye van a gyárak külső összeszerelési stratégiájának megváltozása miatt.
Dante Giacosa, a Fiat 500 atyja 1928-ban szerződött a FIAT-hoz. Kezdetekben katonai járművek tervezésével foglalkozott, 1933-tól azonban polgári járművekkel. A siker 1936-ban jött el, amikor bemutatták az első kisautót, a Fiat 500-ast. A kétüléses (két pados), elsőkerék hajtású, 569 ccm motorral szerelt autó egyből sikeres lett. 1955-ig több mint félmillió darabot adtak el, majd befejezték az 500-as gyártását. Több utód követte töretlen népszerűséggel; 1973-as végleges megszűntetéséig több mint 3,8 millió darab talált gazdára. Az autó kedves formaterve legendássá vált.
Szellemi és formai utódja idén mutatkozott be, és már az Év Autója címet is elnyerte. A siker már bizonyított, a megrendelések az első hónapban felülmúlták a gyár várakozását, sőt, eddig annyi megrendelés érkezett az új 500-asra, hogy a Fiat fontolóra vette a lengyelországi Tychy-ben működő üzemének bővítését is, hogy győzzék a csinkvecsento gyártását.