Halhatatlan olaszok

2007-11-28  BeeGee
Ebben az évben újabb olasz mesterekkel bővült az előkelő Automotive Hall of Fame klub.
Hírek >> 2007  
Sergio Pininfarina követte édesapját, aki már helyet foglalt itt, több olasz formatervező mellett. Sergio idén 81 éves, apjától vette át a cég vezetését 40 éve. A kezei alatt vált a Pininfarina tömegtermelő vállalattá. Mikor munkáját kezdte 1956-ban a kis cég mindössze 934 autót épített, 1998-ra azonban ez a szám meghaladta a 46.000 autót is.
Számtalan híres autót készítettek itt, legsikeresebbek a Fiat 124 Sport Spider, az Alfa Romeo Spider és a Peugeot 406 Coupe.
Pininfarina azonban a formaterveiről is méltán híres. Sergio a 65-ös Ferrari Dino Berlinetta koncepcióautójára a legbüszkébb, ami később számos Ferrari formavilágát meghatározta. Legfontosabb alkotásai között metalálható a Ferrari 250 GT (1961), Lancia Beta Montecarlo (1975), Maserai Quattroporte (2003) és természetesen a legtöbb Alfa Romeo Spider.
 
A kitüntetés azonban nem garancia a fennmaradáshoz. Bertone mellett a Pininfarina is csődközeli állapotban van, és komoly átszervezési folyamatokra van szükség – no meg egy szaftos megrendelésre. Erre sajnos jelenleg kevés esélye van a gyárak külső összeszerelési stratégiájának megváltozása miatt.
 
Dante Giacosa, a Fiat 500 atyja 1928-ban szerződött a FIAT-hoz. Kezdetekben katonai járművek tervezésével foglalkozott, 1933-tól azonban polgári járművekkel. A siker 1936-ban jött el, amikor bemutatták az első kisautót, a Fiat 500-ast. A kétüléses (két pados), elsőkerék hajtású, 569 ccm motorral szerelt autó egyből sikeres lett. 1955-ig több mint félmillió darabot adtak el, majd befejezték az 500-as gyártását. Több utód követte töretlen népszerűséggel; 1973-as végleges megszűntetéséig több mint 3,8 millió darab talált gazdára. Az autó kedves formaterve legendássá vált.
 
Szellemi és formai utódja idén mutatkozott be, és már az Év Autója címet is elnyerte. A siker már bizonyított, a megrendelések az első hónapban felülmúlták a gyár várakozását, sőt, eddig annyi megrendelés érkezett az új 500-asra, hogy a Fiat fontolóra vette a lengyelországi Tychy-ben működő üzemének bővítését is, hogy győzzék a csinkvecsento gyártását.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
BeeGee
Kapcsolódó topic:
Spider

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kristyon2024-11-17 20:40:56 // 9972
Szia,
Nagyon jó ez a blogod, már korábban is olvastam.

A fóliát csak kifelejtettem a kocsi alól lerakásnál, bár jól szellőzik a helye. Az ablakokat is elfelejtettem lejebb engedni. Végül azért is nem mostam le az autót, hogy biztosan szárazon rakjam el. A váltó nekem is üresben, én is úgy gondolom, hogy jobb a hajtásnak.Kézifék is kiengedve. Téglával támasztottam meg a kereket.
Ha nagyon profin akarná az ember elrakni, akkor csurig kéne tölteni a motort is olajjal, meg a váltót is, de nem tíz évre van elrakva, hanem csak kb. 4, max 5 hónapra.
Fagyálló szélvédő mosóval is csak félig töltöttem, kicsit spricceltem is ki, hogy a csövekben és a fuvókánál, is biztos téli legyen. A ponyva amivel letakartam, elég jó légáteresztő, elvileg a vizet nem kéne átengednie, de nyáron nem ezt hozta a tapasztalat, simán átázik. Az ablaktörlő lapátaim, amúgy is cserések, tavasszal újat kap, ezért nem kezelgettem.
Mivel fém tankos, ezért is azt vallom, hogy teli tankkal kell pihentetni. Nem tudom, hogy a bio adalékot, hogyan lehetne kiküszöbölni. Kisebbik rosszként E5-t tankolok bele, mióta nálam van. Ezzel is raktam el.
Rágcsálók ellen én is ultrahangos riasztót vetettem be. A gumi nyomást is akkor még feljebb kell nyomatnom, azzal a 0,5 bárral. Gondolom, így kevésbé deformálódnak majd a gumik, más logikát nem látok benne.
Lényeg, legközelebb, ha megyek ki, pótolom a hiányosságokat :)
Piritu - 1.000.0002024-11-16 22:53:58 // 9971
Látom egyre többen teszitek el a kocsit télire, belinkelném a tíz éve írt és többször módosított blogomat a dologról.
2014.10.26. Teendők a téli leálláshoz

Bármi észrevételt szívesen fogadok....
Piritu - 1.000.0002024-11-10 20:04:56 // 9970
Akkor kell esőnapot is hirdetni…