Akárki akármit mond a Megyeri híd gyönyörű és impozáns, mondhatni alig lehet fokozni a látványt. A Fiat Magyarország szerint lehet, mégpedig 19 darab MiTo-val. És milyen igazuk van!
Önmagában is szép az autó is meg a híd is, hátha még 19 van egy hídon belőlük. Bár a színkavalkád elmarad (egyelőre három színben, pirosban, feketében és fehérben lehet rendelni MiTo-t), a látvány így is pazar. Az időjárás mondjuk nem volt a legjobb, de legalább a fotósok örülhettek; a felhők és a szórt fény tökéletes volt a képek elkészítéséhez.
A hivatalos sajtóbemutatón Spiegel András, a Fiat Auto Magyarország Alfa Romeo brand managere mondta el azokat az információkat, amelyeket mindenképpen tudni kell az autóról, így aztán szó esett arról, hogy miért MiTo, miért pont ekkora és arról is, hogy mire fel a 78 lóerő.
Olaszországban jövőre vezetik be azt a szigorítást, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkezők ennél erősebb autót nem vezethetnek - közölte, hozzátéve, hogy a MiTo pont a fiatalokat célozza meg, ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy ne gyártsanak nekik autót. Egyébként Magyarországon is vannak tervek arra, hogy korlátozzák az újdonsült vezetőket, egy javaslat szerint például 1400 köbcentiméternél nagyobb motorú autót nem vezethetnének a fiatalok. Nos, egy 150 lóerős 1,4-essel szerintünk bármelyik fiatal kiegyezne :)
A hivatalos árak bejelentése nem maradt reakció nélkül, mert bár a kollegák a benzines MiTók árainál még csendben maradtak, a gazdagabban felszerelt 1.6 dízel 5.5 milliós árára azért volt, aki felhördüléssel reagált.
A jövőbeni tervekről szólva Spiegel András megemlítette, hogy egy év múlva jön a GTA verzió 1.8-as turbóval és 230 lóerővel, valamint lesz egy 120 lovas 1.4 turbo, illetve egy 1.3-as Multijet dízel is, de ezek érkezéséről egyelőre nem árult el pontos dátumot.
Fotó: BeeGee