Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio változataiból nem egy speciális szériát dobtak már piacra eddig. Készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), illetve a lóhere szimbólum 100. évfordulójára is kiadtak egy limitált verziót belőlük (2024-ben).
Míg tavaly a lóherét ünnepelték, most az Alfa Romeo 1928-as Mille Miglia-győzelmének állítanak emléket. Az 1928-as körversenyen a legendás 6C 1500 Super Sport versenyautó győzedelmeskedett, így nem véletlen, hogy a mostani limitáció a Super Sport nevet kapta.
1928-ban Giuseppe Campari és Giulio Ramponi uralta a Mille Migliát a 84 lóerős Alfa Romeo 6C 1500 SS versenyautójukkal, amelynek végsebessége 155 km/óra volt.
Az 1621 kilométeres utcai versenyen a 82 indulóból mindössze 40-en értek célba, az Alfa Romeo 19 óra 14 perc és 5 másodperc alatt teljesítette a versenyt, 84,128 km/órás átlagsebességgel. Egyebek között ez a versenygyőzelem is hozzájárult ahhoz, hogy a 6C 1500 különböző változataiból összesen 1064 darabot értékesítsen 1927 és 1929 között a gyár, amely akkoriban igen kiemelkedő eredménynek számított.
A Mille Miglián egyébként az Alfa Romeo aratta a legtöbb győzelmet, szám szerint tizenegyet.
A Quadrifoglio modellek Super Sport kiadásába belepakoltak csaknem minden olyan extrát, ami izgalmas lehet ezeknél az autóknál.
A motor nem változott, a faceliftes Q-modellekben már tavaly óta 520 lóerős a 2,9 literes, V6-os erőforrás, a nyomaték elosztásában pedig mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű segít.
Az autókon rengeteg a szénszálas alkatrész. Karbonból van a motorháztető, de a Giulián újra opcióként választható, hogy a tetőlemez festetlen karbon kompozitból legyen. Karbonból van a scudetto V-eleme és a tükörházak is. A felnik feketék, csakúgy, mint a Brembo féknyergek.
Izgalmas érdekesség, hogy a háromszögbe zárt négylevelű lóhere szimbólum háttere bár 111 éve fehér, most először feketére változtatták. Ezzel a merész designnal csak a Super Sport kivitelen jelenik meg a lóhere.
Belül izgalmas újdonság, hogy a háromdimenziós karbon díszítőelemek a műszerfalon, a padlón és az ajtópaneleken is piros színűek, eddig ilyen nem volt. A bőr/alcantara kormánybetétet is karbonbetét díszíti.
Az első ülések fejtámlájába piros cérnával hímezték a Super Sport logót, feketével pedig az autó sorszámát.
A Stelviót háromrétegű gyöngyház piros (Rosso Etna) és metálfekete (Nero Vulcano) színben lehet rendelni, míg a Giuliát a piroson és a feketén túl fehérben (Bianco Alfa) is. Az autókon széria az Akrapovic kipufogórendszer, amelyért egyébként több mint hárommillió forintot kell fizetni.
Nem készül sok ebből a kiadásból, összesen 450 darabra korlátozták a limitációt. A Giuliából 275, a Stelvióból pedig 175 példányt gyártanak, szóval ezek is a gyűjtők vágyott tárgyai lesznek. Az észak-amerikai piacra a hírek szerint 72 Giulia és 52 Stelvio kerül majd. Ezen a piacon ezek a modellek egyben az utolsó példányai lesznek a V6-os motorral szerelt Giuliáknak és Stelvióknak, ott már "sima" változatot április óta nem lehet rendelni a Quadrifogliókból.
Az Alfa Amore információi szerint a magyar piacra is jut belőlük nagyon-nagyon limitált számban.