A zöld négylevelűt először 1923-ban, a Targa Florio körversenyen rakatta RL-jére Ugo Sivocci azért, hogy szerencsét hozzon neki a versenyen. A babona bejött, Sivocci ugyanis abban az évben megnyerte a híres olasz körversenyt. A lóhere szimbólum azóta egyre inkább összeforrt az Alfa Romeóval, a legsportosabb modelleket jelölték a QV-emblémával, a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változataira pedig gyakorlatilag önálló modellekként tekint a gyár.
A lóhere 100. évfordulóját most ezek speciális változataival ünnepli az Alfa Romeo, amelyekből csak 100-100 darab készül. A “Quadrifoglio 100° Anniversario” modellekbe már az alapmodelleken bemutatott hármas osztású LED-mátrix fényszórók és a teljesen digitális műszerfal kerül, amelyeket a Giulia és a Stelvio 2023-as alapváltozatain már megismerhettünk.
A digitális műszerfal az eddig ismert három nézeten túl egy egyedi, csak a Quadrifogliókban megjelenő témát is kapott, amely a Race-mód aktiválásakor látható. A limitiált modellek egyedi hímzett lóherés bőr műszerfalat, a bőr/alcantara ülések aranyszínű varrást, arany féknyergeket kaptak, az autó oldalán a lóhere pedig a korábban már bemutatott évfordulós változat, amely arany szegélyt kapott az 1923-2023 évszámokkal. Érdekesség, hogy ezeket a bőr/alcantara üléseket már egy ideje nem lehet rendelni a Q-khoz, míg egy időben a Veloce Ti felszereltségi szinten a normál Giuliákhoz is adták. Most újra megjelent, kérdés, hogy a nem limitált Quadrifogliókon megmarad-e a jövőben...
A V6-os duplaturbós motorok teljesítménye ezekben a modellekben már 520 lóerő. A hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.
Ezeken a limitált autókon széria az Akrapovic-kipufogórendszer is.
Az évfordulós modellek Montreal zöld, Etna piros és Vulkán fekete színben lesznek megrendelhetők.
A Quadrifoglio Giuliából és Stelvióból nem ez az első limitált széria, készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), azok is csak korlátozott darabszámban voltak kaphatóak, amelyek azóta is a gyűjtők féltve érzett kincsei.
A reklámfilmet és a sajtófotókat/videókat Szicília szigetén, Palermóban készítették, hiszen anno a Targa Florio körverseny is a sziget útjain zajlott. A képek helyszíne egészen pontosan a Piazza Pretoria.