Limitált kiadás készül a Quadrifoglio modellekből

2023-04-13  Alfa Amore
Az Alfa Romeo a lóhere 100. évfordulóját ünnepli a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio modelljeinek limitált, immár 520 lóerős változataival, amelyekből csak 100-100 darab készül!
Hírek >> 2023  

A zöld négylevelűt először 1923-ban, a Targa Florio körversenyen rakatta RL-jére Ugo Sivocci azért, hogy szerencsét hozzon neki a versenyen. A babona bejött, Sivocci ugyanis abban az évben megnyerte a híres olasz körversenyt. A lóhere szimbólum azóta egyre inkább összeforrt az Alfa Romeóval, a legsportosabb modelleket jelölték a QV-emblémával, a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változataira pedig gyakorlatilag önálló modellekként tekint a gyár.

A lóhere 100. évfordulóját most ezek speciális változataival ünnepli az Alfa Romeo, amelyekből csak 100-100 darab készül. A “Quadrifoglio 100° Anniversario” modellekbe már az alapmodelleken bemutatott hármas osztású LED-mátrix fényszórók és a teljesen digitális műszerfal kerül, amelyeket a Giulia és a Stelvio 2023-as alapváltozatain már megismerhettünk.

A digitális műszerfal az eddig ismert három nézeten túl egy egyedi, csak a Quadrifogliókban megjelenő témát is kapott, amely a Race-mód aktiválásakor látható. A limitiált modellek egyedi hímzett lóherés bőr műszerfalat, a bőr/alcantara ülések aranyszínű varrást, arany féknyergeket kaptak, az autó oldalán a lóhere pedig a korábban már bemutatott évfordulós változat, amely arany szegélyt kapott az 1923-2023 évszámokkal. Érdekesség, hogy ezeket a bőr/alcantara üléseket már egy ideje nem lehet rendelni a Q-khoz, míg egy időben a Veloce Ti felszereltségi szinten a normál Giuliákhoz is adták. Most újra megjelent, kérdés, hogy a nem limitált Quadrifogliókon megmarad-e a jövőben...

 

A V6-os duplaturbós motorok teljesítménye ezekben a modellekben már 520 lóerő. A hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.

Ezeken a limitált autókon széria az Akrapovic-kipufogórendszer is.

Az évfordulós modellek Montreal zöld, Etna piros és Vulkán fekete színben lesznek megrendelhetők.

A Quadrifoglio Giuliából és Stelvióból nem ez az első limitált széria, készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), azok is csak korlátozott darabszámban voltak kaphatóak, amelyek azóta is a gyűjtők féltve érzett kincsei.

A reklámfilmet és a sajtófotókat/videókat Szicília szigetén, Palermóban készítették, hiszen anno a Targa Florio körverseny is a sziget útjain zajlott. A képek helyszíne egészen pontosan a Piazza Pretoria

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-04-16 15:57:20 // 38961
Az Eurocompulsion flash cucca tudja ezt a funkciót!
SD2025-04-16 15:09:40 // 38960
elvileg van a squadra-nak valami logger OBD stick, de ja gondolom csak a sarulevételt szimulálja
WarbiRunner (Gyuri)2025-04-16 14:41:40 // 38959
Hááá' de nem XD Ha érzéssel rúgod el, akkor csak gázt vesz el. Ha ész nélkül, akkor pánik fékez. Az esc fékkel pont akkor avatkozik be, amikor már túltoltad.
Ez nagyon nem a gázon állásról szól. Nem sperr, e-diff. Alapelvében más. A sperrnél érzésem szerint (a működését figyelembe véve) sokkal nagyobb gázzal, de veszélytelenebbül csúsztatod meg. Ott lehet, és kell is padlózni, és mehet a rajzolgatás. Az e-diff viszont a kipörgő kereket tapadásig fékezi, ami automatikusan és azonnal átküldi a túloldalra a nyomatékot. Tehát nincs ezerrel kipörgő kerék, és fokozatosan kiegyenlítődő nyomaték a két oldal között, hanem kvázi azonnal, nyomatékból egyszerre fordul el a két hátsó kerék. Ha ezt padlógázzal műveled, elszáll a picsába XDDD Röveden szólva.
Szoktunk kijárni villanygokartozni, nekem arra hasonlít legjobban ez az e-diff agresszió :-) Nagyon nagyon modulálni kell, és a tapadás határt jól kell megtippelni. A sperr ebben jobb, nem ilyen kihegyezett móka, nem kell ennyire a tapadáshatárt megtalálni szárazon, vízen, télivel, nyárival.
Pont ezért lenne tökéletes ha csak TC off lenne. Sokkal több mókafaktor maradna, és ha nagyon elméred a tapadás határt, és túl nagy gázzal túl nagyot lendül, akkor fogná meg az esc.