Ha egy filmben az Alfa Romeo lenne a főszereplő, akkor egy sármos, sokat látott hősnek képzelem el, aki hajdani fényét már csak nyomokban mutatja. Még mindig szép a zakója, makulátlan a frizurája, de a fiatalok már nem tisztelik; elévágnak, kifigurázzák, néha meg is bántják. Hősünk pedig csendben nyel, összehúzza a kabátját és továbbáll. Csak akik jól ismerik, azok látják a fényt a szemében. És ez reményt ad nekik. Talán színjáték volt az eddigi mutatványa, nemtörődömségből hordott kölcsön fegyvert és ette magát degeszre, aminek az eredménye lett a cikis úszógumi?
A filmben feszültséget keltő zene csendül fel, Romeónk lépte felgyorsul, és hirtelen felrántja titkos pajtájának ajtaját, ahol megcsillannak az új kardok, az új mellvért és a nézőt meghatódott nyugalom tölti el. Igen, képes még kedvencünk odapirítani az ellennek, de nem csak úgy, ahogy a jöttment suhancok teszik, nagy füsttel, kicsi lánggal, hanem az igazi klasszikusokhoz méltó diszkrét, de tiszteletet parancsoló erővel. Jelen esetben az 1750 TBi típusjelzésű benzines turbómotorral.
Egy pillanatra magára csukta az ajtót, mondván felveszi az alkalomhoz illő viseletet. Egy 200 lóerős turbómotorhoz mi mást várna az ember, mint egy diszkréten megültetett, nagy kerekeket, esetleg diszkrét küszöböt viselő sportos megjelenést?
No de... Hol a keménygalléros fehér ing, a luxuszakó ujja alól kikandikáló mandzsetta és a hasítottbőr mokaszin? Még csak a bőre sem napbarnított. Így kérem, egy átlagember öltözik fel, mikor családi kirándulásra megy. Vagy csapatépítő tréningre a munkatársakkal. Ott nem öltözheti túl a főnököt…
Tesztautónk mellőzött minden feltűnést, egyedül a nagyobb motoroknál szokásos dupla kipufogóvég árulkodik a teljesítményről. A karbonfekete kombi bármelyik területi képviselő megfelelő autója lehetne. A hátulján diszkrét felirat árulkodik az új motorról, őszintén szólva nem túl ízléses, homasítás tipográfiával. Az 1750 vagy egy egyszerű TB felirat sokkal egzotikusabban hatna. A kipirosított „i” betű pedig szinte már kínosan elcsépelt.
Akik megszokták a 159-es megjelenését és menetdinamikáját, könnyen áldozatokká válhatnak. Az autó megjelenésével jól titkolja erejét, ami a jelentős súlymegtakarításnak is köszönhető. Ezzel a motorral már csak 1430 Kg-os a szedán változat. A puha és hosszú kuplungot felengedve az autó a mai trendeknek megfelelően motor- és kipufogóhang nélkül indul el. A motor hamar bemelegszik, így nem kell sokat várni, hogy a turbó nyomatékát élvezhessük. Lássuk hát!