Van akinek nem elég 6 henger sem egy Alfában, és nem is rest tenni ellene. Ilyen ember Horst Reiff, Németország akkori legnagyobb Alfa Romeo kereskedője, aki egy V8-ast álmodott az akkori szuperkupé orrába. Sőt, meg is valósította. Az Auto Zeitung megírta történetét és az élményt, amit az autó jelentett.
Íme egy ember megvalósítja az álmát a saját maga által épített autóról. Bár majd minden része korábbi modellek pótalkatrész polcairól származik, ilyen az összeállításban mégis új és egyedi. Horst Reiff, Aachenben lakik és Németország legnagyobb Alfa kereskedője. Mi is állna hozza közelebb, minthogy az álom autóját Alfa alkatrészekből rakja össze.
Méghozzá a drágábbakból: a kasztni az Alfetta kupéból, míg a V8 a Montrealból való. A motorháztetőt, kardántengelyt és még jópár alkatrészt teljesen egyedileg kellett legyártani. Ez még egy Alfa-kereskedőnek is hosszú és problémás utat jelent az ötlettől a megvalósításig.
A Montreal motorját beilleszteni a 4 hengeres motornak tervezett motortérbe, a jóval nagyobb hűtő berakása, az olajhűtő és a száraz kenésű olajtartály elrendezése, a kipufogó behangolása, a hátsó tengelynél helyet foglaló hajtás erősebb csapágyazása/felfüggesztése, nagyobb tank beillesztése és végül de nem utolsósorban a felfüggesztés/rugózás hangolása a megnövekedett tömeg és sebesség viszonyokhoz - ehhez ügyességre, türelemre és minduntalan újabb ötletekre volt szükség.
De ami hosszú hetek munkája után a nagyközönség szeme elé került végül minden elismerést megérdemel: egy a széria Alfetta GTV-hez képest optikailag is módosított modell. És ez nem csak az előkelően csillogó aranybarna fényezésnek köszönhető, hanem a masszív domborulatnak a motorháztetőn is. Ezek a vastagabb gumikkal együttvéve az Alfetta kúpénak egy olyan sportos löketet ad ami a szériamodellből hiányzik.
Az Auto Zeintungnak nyílt először lehetősége meggyőződni, hogy a technika hozza-e azt, amit a "Reiff-álom" kinézetre ígér.