Alfa Giulia: dízel vs. benzin

2018-11-18  Halesz
Ez a két Giulia szinte majdnem ugyanolyan: mindkettő automataváltós és hátsókerekes, de az egyik dízel, a másik benzines. Te melyiket vinnéd? A videóban választhatsz!
Magazin >> AlfaTeszt  

A két tesztautó szinte teljesen azonos. Mindkettő hátsókerék-hajtású, automataváltós. De egy nagy dologban különböznek, a motorban! 



Giulia dízel, 2,2, 180 LE:



Giulia benzin, 2,0, 200 LE:



És vajon melyik a jobb? A dízel vagy a benzines? Konklúzió.

Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kazes☻2025-08-03 13:56:11 // 39770
Szupiszupiszupeeer! :D
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-03 13:36:38 // 39769
Az ilyen élményekért érdemes autózni.



WarbiRunner (Gyuri)2025-08-03 10:28:59 // 39768
A pénz, és az elszaródó Eu-s ipar nyilván ott van mögötte. A gondot a gyökerénél látom, a Stellantis vezetésben. Amikor a Stellantis átvette az Alfa Romeo-t, akkor rendeltem. Tudtam, hogy utolsó utáni pillanat, mert innentől a lefelé van.. Azóta sem látom a fényes jövőt, nekem egy Renault 5 lényegesen nagyobb dobása mint egy Junior, de mindegy.

Nem az a baj, hogy egy turbó elromlik 40e km alatt..Az már baj, hogy egy 7e Ft-os alkatrész nem cserélhető benne, hanem komplett turbót cserélnek. Ez a mai EU ipar szép lenyomata. Illogikus, pazarló, drága, versenyképtelen.
De az igazi baj az, hogy a gyártó nem biztosítja a supportot és az alkatrészt. Én már rég lehúzhattam volna a rolót, ha az ügyfelemnén tonkremegy egy lézer dióda, és azt mondom, hogy bocsi, nincs. Várni kell.
Pedig volt olyan, hogy nem volt. Elküldettem a rossz modult. Mire ideszállították, találtam alternatív beszállítót. Egy hét alaltt fejlesztettük le az optikát hozzá, és a felhasználó soha sem tudta meg, hogy teljesen más alkatrészt kapott. Mert változatlan paraméterekkel működik a cucc. Stabilabban mint valaha. Es itt én is felismertem, hogy hiba volt a gépezetben, nincs olyan, hogy éppen ne legyen raktáron semmilyen dióda. Nem engedhetem meg magamnak, hogy a vevőm ne tudja használni a gépet.

És egy autógyár sem engedheti ezt meg magának, mert elveszti a vevőit. Engem biztosan elvesztett, és még sokakat. Nagyon nehéz lesz meggyőzni arról, hogy valaha az életben mégegyszer új Alfát vegyek. Nem a szervíz hibája, a gyartóé. Ilyen nincs, hogy "bocsi nincs alkatrész".
Nyilván az autóipar jelenlegi fejlodesi iránya sem az ami számomra vonzó, szóval az új autó önmagában elvesztette számomra a vonzerejét. Előrébb sem vagyok vele.

A dologban az a rossz, hogy rosszkor is történt. A nyaralás egy dolog. De ez egy céges autó, és csak az elmúlt 5 napban történt annyi minden, hogy kedden fel kéne rombolnom Vecsésre. Aztán 15-e körül Budapestre egy partnerhez. Hogy a tökbe oldom meg?
Egy fecnit nem kaptam arról, hogy így használhatom e az autót. Nem vagyok finnyás, beülök és így 90 lóerővel is elmegyek vele, mert mennem kell és kész.
De aztán ne az legyen, hogy kedves tulaj, miért van 2000km-rel több az órában, ha rossz az autó? Nehogy az legyen, hogy a gyártó szépen hárít majd minden hibára, mert vészmódban autóztam vele.
Szóval vannak kerdeseim, bizalmam pedig nem sok.