Az elmúlt 4 évben, amióta az Alfa Amorén hírek jelennek meg az Alfáról, nagyon szépen nyomon követhető, hogy milyen fejlesztésekről szóltunk akkor és abból mi lett mára. Hát…lássuk.

Benzin:
1.8 -> 130 Le
1.9 JTS-> 160Le
2.2 JTS-> 190 Le
2.8 V6 JTS-> 230 Le
3.2 V6 JTS-> 265 Le
Dízel:
1.9 JTD-> 120 Le
1.9 JTD-> 150 Le
2.4 JTD-> 200 Le
3.0 V6 JTD-> 250 Le
A motorok lökettérfogata már akkor jól be volt lőve (kivéve a 2.8-as JTS-t és a 3 literes JTD-t), vagy legalábbis jól csöpögtetett a gyár. A lóerőknél is viszonylag pontos volt a „becslés”, egyedül a 2.2-es lett 190 helyett 185 lóerős.
A motorpalettánál maradva ennél érdekesebb lehet a 2006-ra ígért motorlista.
3.2 V6 JTS Twin Turbo -> 405 Le/680 Nm (új GTA)
2.2 JTS Turbo -> 310 Le (Quadrifoglio)
3.0 V6 JTD Twin Turbo 300 Le (QV diesel)
2.2 JTS Turbo -> 310 Le (Quadrifoglio)
3.0 V6 JTD Twin Turbo 300 Le (QV diesel)

A hivatalos megjelenés előtti utolsó cikkünk apropóját az új kémfotók jelentették, mely minden addiginál többet engedtek sejtetni a későbbi 159 formatervéből. Az adatokban nincs semmilyen ma már újdonságnak tűnő információ, egy mondat viszont megakaszthatja a szemet, ez pedig így hangzik:
Ezen kívül tervezik egy olyan modell bemutatását, mely GTAm néven látna napvilágot és a D szegmens legerősebb autójává válhat, leszorítva a BMW-t és a Mercedest erről a dicsőséges posztról.
Továbbra is várjuk tehát a BMW M killer 159-est.

A Breránál érdekesebb sztori viszont a négykerék kormányzás mely körül 2004-ben óriási hype volt, majdhogynem mindenki erről beszélt.
Idézet az akkor írt cikkből:
Az Alfa Romeo ugyanis elhatározta: mindenképpen bemutatják az új kormányzási rendszert, melyet a jövőbeni modelleken fognak alkalmazni, és amellyel a márka egy olyan egyedi és elismerésre méltó rendszert alkot, mint amilyen a Saabnál a turbo. Ha turbo, akkor Saab, ezentúl pedig, ha négykerék-kormányzás, akkor Alfa Romeo.
A cikk akkor azzal kezdődött, hogy a második fázisba lépett a fejlesztés, tehát hamarosan szériaérett lesz. Hát a szériaérettség azóta is várat magára, úgy tűnik, hogy ez a rendszer ugyanúgy a süllyesztőben végezte, mint több másik a pénztelenség és a GM házasság miatt.
Valahol a süllyesztő és a megvalósulás között lebeg a duplaturbós dízelmotor ötlete is. A rendszer él, csak épp nem az Alfákban.
A dupla turbó alkalmazása manapság divatos, 2005-ben viszont még eléggé újdonságszagú volt. Szagot fogott az Alfa is, csak épp valahol félúton vagy elfáradt az orruk, vagy a mostani vezetés tétlenkedése miatt nem lett eddig semmi sem az ügyből.
Az akkori hírek arról szóltak, hogy a 147-es utódjában debütál a rendszer. Ezzel önmagában nincs is gond, csakhogy a 147 utódjának premierje akkor még 2007-re volt tervezve. Ha akkor bemutatták volna, akkor világpremier lett volna, de mert a 149-es debütálását évek óta húzzák-halasztják (nem tudni miért), ezzel a világújdonsággal is befürdött az Alfa.
A rendszer lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbó alkalmazásával már nagyon alacsony fordulatszám mellett is nagy teljesítmény és nyomaték állítható elő. Az Alfa a GM-től származó Opel motoron kezdte meg a rendszer kifejlesztését, ami viszont Fiat fejlesztés, elméletileg tehát nem lenne akadálya a technika bemutatásának. Elvetélt volna az ötlet? Tulajdonképpen nem és erre ékes bizonyíték a Saabnál bemutatott biturbo 1.9-es erőforrás, amit akár egy az egyben beletehetnénk az Alfába, merthogy olasz fejlesztésről van szó.
De volt az Alfa elmúlt 4 évének történelmében nem csak technikai újdonság, hanem komplett modell is, amiről úgy hírlett, szériaérett, a valóságban pedig szintén a gyári szemetesben landoltak a terveket tartalmazó papírok.