Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2019-12-04 21:43:37 // 143343
Mintha GT cartárs szedett volna szét ilyesmit...
IZT2019-12-04 20:48:26 // 143342
Sziasztok!

A bajuszkapcsolóban lévő ledeket miként lehet cserélni? Van valakinek valami élménye ezzel kapcsolatban?
marci912019-12-03 14:57:05 // 143341
Egy eredeti, alap galvanizált bevonatot sajnos valóban nem lehet visszaállítani. Ha egy nagyon híg, korróziógátló alapozót felken az ember a tiszta, alaposan drótkorongozott, alapvetően nagyon minimális, kráteres felületi rozsdára, az elég nagy eséllyel megállítja. Ha cinkes alapozó, akkor még nagyobb az esély, de a tuti véleményem szerint a nagyon régen előszeretettel használt, félelmetesen tartós bevonatot képző és betiltott sötétvörös lenolajkence-ólommínium por keveréke volt. Én próbáltam ebből szerezni, mielőtt a kisbuszomat elkezdtük felújítani, de feladtam. Nem egy háznál láttam, hogy a kádárkocka építésekor ezzel kenték le az ereszcsatornát, ill nagyapám is mesélt róla. Néhol még a mai napig rozsdamentesen virít, csak állítólag a méhekre volt kártékony hatással, na meg az ólomtartalma miatt tiltották be. Na ha esetleg egy ilyen anyaggal az alaposan drótkorongozott padlólemezt lekezeli valaki, majd megfújja rücsivel, arra már merném azt mondani, hogy gyári minőség :) De a ponthegesztett lemezösszetételek akkor is lemezösszetételek maradnak, és általában ott van a gócpont.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-03 12:49:43 // 143340
Én attól tartok, hogy egy rendbetett autó azért soha nem bírja már annyira, mint egy új. Olyan ez, mint a fogorvos :-) Ha egyszer már javítani kellett, visszatérő vendég leszel. És igaz ez nem csak az 5-600e Ft-os nagyjavításra, hanem atöbb millós restaurálásra is :-)
Persze nyilván az állapot fenntartása már mindig kisebb erőfeszítés.
djhans2019-12-03 12:21:36 // 143339
2 hetente történő alváz mosást túlzásnak tartom. Szerintem 1-2 havonta elegendő alulról mosni. A galvanizált lemez nagyon jó dolog. Sajnos azonban ez sem csodaszer. Ha egy helyen megsérül akkor alatta futótűzként terjed a rozsda. Szerintem ezek az autók nagyon jól teljesítettek mert úgy 15 éves korukig különösebb beavatkozás nélkül rozsda nélkül maradtak. 15-20 év között kijött a rozsda és el is terjedt rajtuk. Aki tud 500-600 ezer forintot áldozni egy 20 éves autó korrekt rendbetételére az szerencsés mert lesz egy sokáig még jó állapotú autója. Én ezt el kellett, hogy engedjem sajnos. 300 ezer forintos autóra ennyit költeni nem tudtam. Használt autó hirdető oldalról is látszik hogy elkezdenek ezek a vasak egyre gyorsabban kihalni. Szívesen tartanék egy tip-top 146-ost a garázsomban örömautózásra ha megtehetném. Még a 3 ajtós ráncfelvarrott Tipomat is megtartottam volna. Érdekes hogy annak az alja már 11 éves korában olyan gatya állapotban volt mint mondjuk egy 20 éves 145-146
marci912019-12-03 09:30:32 // 143338
Én ennek pontosan az ellentétét vallom és mellőzöm is teljesen a gumiszőnyeg használatát. A szövetszőnyeg hiába úgymond átnedvesedik, meg tud száradni, ha a lábra megy a fűtés, ellenben a gumiszőnyeg alatt örökké marad lecsapódott pára. Amikor valami ki tud szellőzni, azért az nem akkora gond, mint amikor egyszerűen beragad valahová a pára és a nedvesség.

Amúgy visszatérve a korrózióra, az az alapvető gond, hogy simán eltudom képzelni, hogy a korai szériák még cink tartalmú alapozó festéket kaptak a padlólemezen, a későbbiek pedig nem. Ma már a piacon 30 alapozóból kb 1-2 van, aminek van cink-kromát tartalma és lényegesen drágábbak. De relatív minden. Az se jó, amikor egy autó alját naponta mossák, mert mindig "áztatva" van és a rücsifesték is kopik róla, de az se jó, amikor fél évben egyszer van lemosva a szutyok. Én kb 2 hetente, szigorúan jó időben és lehetőleg pályázás előtt le szoktam mosni a padlólemezt.
Jimmi T.2019-12-03 08:52:57 // 143337
még hogy nincs csomagtér :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-02 10:35:14 // 143336
Végre, leesett az első hó!! ;-)

Ezzel a vassal mekkorát lehet menni. Gázfröccsel szúrni vissza neki,
, táncoltatni a gázpedállal. Állat.. még mindig :-)
Kazes☻2019-11-30 16:56:40 // 143335
Elkelt! :)
Gergely2019-11-25 16:00:10 // 143334
Nem lehetetlen, hogy a téli használatban volt különbség.
Hallottam egy olyan elméletet, miszerint ha télen nem használsz gumiszőnyeget odabent, akkor rengeteg nedvességet tudsz bevinni cipővel, ami nem tud kiszáradni és belülről rohasztja a taposókat.
Jorjie2019-11-25 11:38:28 // 143333
Érdekel valakit lemezfelni téligumival? Kiszórom, mert nekem már nem kell. Annyi, hogy a gumik már öregek, de mintájuk még van. Adok hozzá lemezfelni csavart is. 15-re gondoltam, de rugalmas vagyok :-)

Kazes☻2019-11-24 19:17:19 // 143332
Nemhiába az 1,8-ból lett a versenymotor is... ha jól tudom! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-24 16:55:53 // 143331
Na, ezt is megtanultam :-)
Kau2019-11-24 16:11:21 // 143330
Így-így :)
127_sud2019-11-24 14:43:50 // 143329
Az 1,8-ban már van váltózó szívócsőhossz ami az 1,6-ben nincs és igen csak a 2,0-ban van kiegyenlítő tengely.
Piritu2019-11-24 13:52:24 // 143328
Nincs dupla vezérműszíj, ellenben van két balansztengely hogy egyenletesebben járjon a motor, annak van egy plusz szíja. Ez itt elöl:

Ha az elszakad nem történik semmi, max amit írsz hogy beakadnak a darabjai az igazi vezérműszíj alá és akkor...
Ezért is illik ezt is rendszeresen cserélni.
Piritu2019-11-24 13:45:19 // 143327
a 326-ra gondoltam :-)
Kau2019-11-24 12:56:35 // 143326
Nem. Az 1.8 olyan, mint az 1.6-os csak 144 lovas. A 2.0 másabb. Dupla vezérműszíjas, már itt több a hibalehetőség. Itt szokott előfordulni, hogy az egyik elszakad, és belever a másikba, tönkre vágva a motort. Az olajozásnál is van vmi ami eltömődik. És még van egy-két eltérés :) Kényesebb motor. Figyelni kell az olajszintre és érdemes 40-50 ezernél lecserélni a szíjakat.
misike762019-11-24 12:45:55 // 143325
Azok legándásak arról, hogy semennyit sem esznek.
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-24 12:35:09 // 143324
Vagy az 1.8 a legritkább, ezért kevesebb a rémtörténet :-) A 2.0-t meg leginkább arra vették, hogy hajtsák, kevés a normál használatú jármű köztük :-)
127_sud2019-11-24 11:57:25 // 143323
Egyik barátom most akarja eladni a Punto "Classic" 1,3 Mjet-et, volt amikor szolidan ment és valóban 1100km-t ment el egy tankkal. Talán 45 literes a tankja.
misike762019-11-24 11:48:46 // 143322
855km-re? Ebbe van még 200 km🙂
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-23 22:01:01 // 143321
Nem.
A legjobb az 1.8.


A legrosszabbnak a 2.0-t mondják. Nálunk az egyhat is megkotlott :)
Piritu2019-11-23 21:03:37 // 143320
"mindegyik ugyanott vérzik el" - Hol? Létezik bármilyen módszer a megelőzésre? Mit kell kicserélni amíg még nincs baj?
Piritu2019-11-23 21:01:58 // 143319
Lassan kéne már tankolni is :-)))
djhans2019-11-23 18:20:21 // 143318
Sokan gondolják hogy jó autót csak 1990 és 2000 között gyártottak. Utána ment a spórolás.
djhans2019-11-23 18:16:59 // 143317
Lehet hogy téves a következtetésem de szerintem az 1.4 és 1.6 TS motorok tartósabbak mint az 1.8 és 2.0. Ezekben ugyanis a lökettérfogathoz képest erösebb a főtengely és a csapágyazás mint az utóbbi kettőben. Vagy megfordítva a nagyobb köbcentisek főtengelye nem sokkal erősebb. Ha hülyeséget írtam elnézést kérek.
127_sud2019-11-23 14:34:05 // 143316
Nyilván elsősorban a családban lévő vagy volt autókról beszéltem de szerencsére elég sok Alfás vevőm van akiknek van TS motoros autójuk. Nem mondanám, hogy túl sokan panaszkodnak vagy vesznek alkatrészt. Eleve szerintem az arányokat lenne jó vizsgálni amit persze nem lehet pontosan. Kérdés hány darab működőképes/használatban lévő TS motoros, Nord motoros, Boxer és Busso féle V6 motoros Alfa van. Az adott motoros összes autó közül kérdés mennyi hibásodik meg. Szerintem messze a legtöbb Twin Spark motorral szerelt autó van az országban szóval érhető ha azok romlanak el legtöbben. Ha pl. 1000db Boxer motorosból 20db motorhibás lesz az nem ugyanaz arányaiban mint 10000db TS-ből 100db. Szóval ezt is jó lenne látni. Ma már elég kevés lehet a Nord motoros mindennap használt Alfa. És persze biztosan vannak problémás részei a konstrukciónak ezt senki nem vitatja.
Arra kíváncsi lennék milyen jobb minőségű csavart tesztek a hajtókarba. Persze csak ha nem titok, a spéci forrásokat nem kell felfedni :)
Kazes☻2019-11-23 14:16:44 // 143315
Grat! Még további sok boldog km-t vele! :)
misike762019-11-23 12:36:31 // 143314
Kicsit túl a 100000 közös km-en.
pettinke2019-11-23 11:11:59 // 143313
sajnos jött be már ügyfél olyan frissen vett 156-al, amit meg akart volna tartani, kipofozni, de miután megemeltük, kb. sírva fakadt, mert olyan volt az alja, mint egy 60-as évek beli veteránnak - szita. első + hátsó taposók kuka, pedig a küszöb nem is volt gáz.
159 bölcsője úgy rohad, hogy ha nem látod, el sem hiszed.
pettinke2019-11-23 11:09:39 // 143312
értem én, hogy te látsz 2 db jó állapotú TS-t a környezetedben, de ez sajnos nem változtat azon, hogy mi meg a "kórházban" dolgozva azt látjuk, statisztikailag nagyon magas a meghibásodási arány, és mindegyik ugyanott vérzik el :-( az ugyanyúgy magyar ridegtartásban használt és feltehetőleg ugyanúgy mostoha előéletü egyéb motorokkal arányosan kevesebb probléma van.
én nyugodt szívvel jelentem ki, hogy a Fiat TS konstrukciósan hibás.
Hakuna2019-11-23 10:20:21 // 143311
A korrózióhoz szeretnék egy lábjegyzetet írni:

FL előtti TS taposólemezeim, mind a 4, cserésnek bizonyultak (ritka jelenség ez hibátlan küszöbök mellé). A cseredarabokat évekkel korábbi boxermotorosból vágta hozzá a szakember, egytől egyig makulátlannak tűntek.
Biztos, hogy már jó irányba haladt az FL után a korrózióvédelem, ha előtte csak visszalépés detektálható? Vagy a tárolási/téli használati körülmények tértek el olyan jelentősen, hogy az enyém évekkel jobban öregedett? Nem hiszek benne, hogy az FL utáni 22 évesen jobb lesz, mint az enyém volt. Szerintem visszafelé haladt már a szakterület a "környezetvédő anyagokkal". Ez persze magánvélemény, remélem lesz esélyem megtapasztalni az ellenkezőjét egy FL utáni modellel.
Vajon "régen minden jobb volt", vagy van fejlődés?
Kau2019-11-22 21:41:39 // 143310
Az olcsóbb :))
Kazes☻2019-11-22 21:05:54 // 143309
Így van, kis odafigyelés és máris sokáig szalad a macchina! :)
Kazes☻2019-11-22 21:05:25 // 143308
Persze, mert az már inkább motort cserél! :D
127_sud2019-11-22 09:23:00 // 143307
És mennyi a nem túl nagy oldalirányú holtjáték a hajtókarnál? Kicsit kisebb? Nem akarok bántani senkit de a gyári műszaki leírások pontosan megadják mennyinek kell lennie (tűréssel). Meg milyen az a jobb minőségű csavar pontosan mint mondjuk a gyári új? A legtöbb probléma a nem megfelelő kenés miatt alakul ki a motorokban, persze kérdés azt mi okozza. Amúgy Apámnak is van egy 1,4 TS és gyakorlatilag semmi olajat nem fogyaszt a két csere között és köszöni jól van a motor amúgy is. Pl. nekem se volt semmi gondom az 1,6 TS 156-al, nyilván azért karban is tartottam de soha nem lett megbontva a motor. És az új tulaj azóta is hajtja.
Kau2019-11-22 08:39:36 // 143306
Főtengely csapágyazás? Én még 1 cartársról sem tudok, aki csinálta volna. Persze biztos van ilyen is, mint minden típusnál. Bármi előfordulhat. Csak nem jellemző.
djhans2019-11-22 08:30:50 // 143305
Ne aggódj. A 145 1.4 TS motorjában 260 ezer van és semmi gondja.
marci912019-11-22 08:08:05 // 143304
Jó kis cikk :) De a korrózióról tett kijelentés tényleg nem igazolja a valóságot. Biztos, hogy a padlón már itt is vannak meglepetések és ha már vágni, drótkorongozni kell, az bizony zsebbenyúlóssá fajul
.
Amúgy nekem szemet ütött ez a kijelentés:
"A másik, ennél is fájdalmasabb hiba, hogy a hajtókarok oldalirányban nagyobb holtjátékot kaptak, mint kellett volna, így a csapágyak rövidebb ideig bírják. Ráadásul a hajtókarok csavarjai is kinyúlnak idővel, így még gyorsabban elkezd kopni a rendszer. Nem nagy munka ezeket javítani vagy cserélni, elég alulról a kartert leszedve újabb, jobb minőségű csavarokat beletenni, illetve a főtengelyt újracsapágyazni."

Ez tényleg igaz? Mi ennek a jele és kb milyen futásnál jön elő? Én most tartok 185E-nél, 97E-el került hozzám és csak Selenia-t kapott.
Kazes☻2019-11-21 12:43:25 // 143303
Ez aztán tényleg jó tömörre sikeredett! :D
Gergely2019-11-21 12:43:00 // 143302
Egy összefoglalásnak ez elég is lenne az elejére :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-21 12:38:46 // 143301
Egy tömör cikket lehetett volna ebből írni. Valahogy így:
Tetszik a kis olasz vas, mi? Ne aggódj, biztos elromlik, mint minden huszonéves autó. Azért vedd meg nyugodtan, mert jár hozzá egy közösség. Segítenek jót venni, segítenek ha elromlik és nem tudod hogyan tovább. A többit megérted ha beülsz és vezeted.
Ennyi :-)
Gergely2019-11-21 11:13:16 // 143300
Laikusoknak elég lesz így is, csak nehogy véletlenül azért vegyen valaki majd inkább FL-est, mert az kevésbé rohad... :D
Kazes☻2019-11-21 11:02:32 // 143299
Igen, de sajna ez elmaradt. :)
Kazes☻2019-11-21 11:02:16 // 143298
Mindenki utál 2x szerelni... szvsz! :D
Kazes☻2019-11-21 11:00:31 // 143297
Nekem van mindkettő... és a FL előtti lényegesen jobb lemezileg, vagy védelmileg, mert nem tudja úgy megrágni a vas. Persze sajna nem hibátlan, mert előttünk már töve volt, de jobban bírja mindenképp.
Kazes☻2019-11-21 10:58:15 // 143296
Nam azt írtam, hogy pontos! :P Hanem, hogy jópofa... főként hangulatában! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-21 10:56:30 // 143295
Jobb lett volna, ha előre megkérdezi az ős Alfásokat, szívesen segítettünk volna elkerülni a rengeteg tárgyi tévedést, és esetleg pár dolgot tudtunk volna hozzátenni, amire valóban figyelni kell. Egy alapos, jó cikk is lehetett volna belőle :-)
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-21 10:38:32 // 143294
Igen, persze attól meg még jól néz ki :)))

Igen, szerintem a fikkantást a facebookhuszárokra hagyták :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak