Fórum >> Típusok >> 145-146

marci912019-08-21 15:42:38 // 143114
Ha a két vezetékét összeérintgeted és nézi hátul valaki a féklámpát, rögtön kiderül, hogy a kapcsoló volt-e a tettes vagy sem.
Kazes☻2019-08-21 15:31:31 // 143113
Királyság...! :)
Kau2019-08-21 15:21:31 // 143112
Köszönöm a segítséget!
A féklámpa kapcsoló ment tönkre. Megrendeltem, megjött, kicseréltem, működik :)
Kau2019-08-20 22:17:06 // 143111
Itthon nincs műszerem, majd melóhelyen. Max holnapután. De addigra megjön az új kapcsoló :) (Remélem).
Kazes☻2019-08-20 21:37:30 // 143110
A dróutba azé' van delej... megnézted?! ;)
Kau2019-08-20 19:58:28 // 143109
Benéztem, nyomkodtam, húzogattam, de semmi. :(
Úgy nézem holnap rendelek egyet. Nem drága. Ha nem jó, keresgélek tovább :/
Kazes☻2019-08-20 19:43:31 // 143108
Nézz be a pedálhoz... ott van mögötte, azt nyomja, ahogy fékezel.
Kau2019-08-20 18:56:21 // 143107
A biztiket átnéztem. Jók. Ez a féklámpakapcsoló, hogy néz ki? Mit keressek? Ilyen hibám még sosem volt.
Köszi!
JCsabi2019-08-20 14:08:36 // 143106
Vagy biztosíték, de ami a valószínűbb, hogy féklámpakapcsoló. A pedálnál lesz.
Kau2019-08-20 14:04:29 // 143105
Kéne egy kis segítség.

Egyik féklámpám se világít. A ledek sem, felül. Merre keressem a hibát?
Kau2019-08-15 18:53:32 // 143104
Tankolj 100-as benzint. Azzal jól szokott indulni.
Shadin2019-08-15 17:53:03 // 143103
A háromból kettő megoldódott.
A P1654 maradt, de azért, mert valami elmebajnok egy 156 2.0TS ECU-ját tette bele a kicsikébe, abban meg változó szívósora van :-)
Shadin2019-08-14 20:10:51 // 143102
Most megint durván indult :-(

Album

Tök tudja mi lehet. Holnap légtömegmérő pucolás ill. lehúzás, meg lehúzom az ECU/fojtószelepház alatt lévő vélelmezett EVAP szelep stekkerét, hogy jó helyen járok-e egyáltalán...

Valakinek 5lete? Újabb? Bármi?
djhans2019-08-14 07:35:17 // 143101
Én tudtam kezelni mert lassan vettem le. Egyszer egy buzgó benzinkutas lepődött meg nagyon.
marci912019-08-13 07:59:17 // 143100
Nekem akkor volt ilyen, amikor először teljesen ledugóztam a szénszűrőre menő csövet. Veszélyes azért szerintem az ilyen jelenség.
djhans2019-08-12 09:24:35 // 143099
Nekem a 146 és a 145 is csinálta. A 145 nagyon brutál volt. Ha nem szépen lassan vettem le a tanksapkát hanem gyorsan lekaptam akkor volt hogy benzin is kijött.
marci912019-08-12 07:34:14 // 143098
Szia!
Az üzemanyagtank aktív szénszűrője (canister) miatt van. Cserélni kb lehetetlen, ha találsz is, az eredeti és borsos ára van, na meg le kell szerelni a jobb sárvédőt, mert az alatt van. Én ledugóztam a tank felől érkező csövét és egy pici lyukat fúrtam a tanksapkára. Nincs jelentős párolgás és benzinszagot sem érzek. Régi autóknál minden tanksapkában volt szellőztető. Szerintem ha egy kicsit szisszen a tank az még nem gond, de ha már szószerit felsóhajt, akkor az már csinálhat bajt később, érdemes lépni. A szivattyú is szenved ilyenkor.
Shadin2019-08-11 19:21:45 // 143097
Skacok!

Ilyen üzik bújtak elő a piroskából:

p1172 -- LMM, lambda, katalizátor
p1443 -- EVAP az ECU alatt
p1654 -- VVT szelep, de egyesek szerint fojtószelep környéke

Volt valakinek hasonló hibával tapasztalata esetleg?

Köszi!
HaNGyA2019-08-08 15:23:04 // 143096
Csak csatlakozni tudok tanult kollégámhoz.
A sziszegés normál, a működés normális jelensége a vákum.
Ha netán kóros mértékű lenne, pl. horpad a tank, emlékeim szerint a tanksapkában van valami szelep vagy fém lapocska egy rugó ellenében, ami eltömődhet.
Piritu2019-08-08 14:13:49 // 143095
A tankban normál esetben vákuum van hogy ne párologjon az üzemanyag és ne legyen benzin szaga az autónak.
Kau2019-08-08 13:55:13 // 143094
Mindenkinek sziszeg. Már 3 évesen is sziszegett. (Akkor vettem). Van más kocsink is, az is sziszeg :)
Nincs ezzel gond ;)
Kazes☻2019-08-08 13:53:58 // 143093
Vagy épp a vákuumtól... marci91 cartárs szenvedett vele kicsit, ha jól emlékszem... nézz szét a blogjaiban. :)
emmzolee2019-08-08 12:37:19 // 143092
Hello.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a kocsiban hol található az Üzemanyag tank levegőztető szelep? Azt olvastam az egyik oldalon, hogy van ilyen a kocsiban. Nálam már régóta gond, hogy felfújódik a tank. Amikor tankolok akkor a kupak letekerésekor mindig nagyot sziszeg a túlnyomástól.
Ez lehet az oka? Mi vezérli ezt a szelepet? Mi a szerepe (ha nem ez)?
Kössz
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 20:51:37 // 143091
Örülök, ha átment valami az autó hangulatából :-) Megfordult a fejemben az erőmérő is, de tartok tőle ez másoknak annyira nem érdekes autó :-) Mi szeretjük, napi használatban nagyon jó társ, de öreg autónak fiatal, érdekesnek dízel, erősnek gyenge XD
Kazes☻2019-08-07 15:45:38 // 143090
Jó ötlet! :) De nem szabad rájuk bízni, mert még elrontják... oszt lesz kapsz! ;)
marci912019-08-07 13:45:11 // 143089
Én már így, hogy ülhettem a tiédben, értem miről beszélsz :) Nagyot lehet vele autózni, nincs az a keserű traktoros hangulat egyáltalán, mint a többi dízel gépnél. Az Erőmérőbe nem tervezed elvinni amúgy? Szerintem be lehetne olvasni vele a "szarolaszozóknak" :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-03 13:38:00 // 143088
Pedig nem is :-) Egy utasom volt, plusz az összes cucc ami a Vitara - ba nem fért be. XD
Áhh mennyivel igényesebb, használhatóbb és kényelmesebb a 146.
Kazes☻2019-08-02 21:13:00 // 143087
Mer' egyedül voltál... úgy könnyű! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-02 21:08:55 // 143086
Akkor ott valamit be kell állítani :-) Nagyon szépen lehet fordulatra pöccinteni, olyan simán, rántás nélkül lehet visszakapcsolni és egyből gyorsítani. Nem a dízelség a lényeg, hanem a bowdenes gáz instant reakciója és a kettőstömegű mentes kuplung. Rég tornáztam ennyit a pedálokkal szerpentinen
.. és igazából hiányzott :-)
Kazes☻2019-08-02 20:25:28 // 143085
Az öreg dízel, meg a gázrugdosás... hááát nem tudom, nekem még nem szólt, hogy kérné! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-02 20:11:31 // 143084
Jó az 90-nek :-) Pici belenyúlás van, az pont kompenzálja az eltelt éveket :-) A balansza ami nagyon jó, nem erőből mentem, hanem technikából :-) Nagyon kanyarodik, és nagyon egyensúlyban van. Nulla az orrtolás hajlam, jó vezetni. És annyira kéri a visszagangokhoz a gázra rugásokat :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-02 19:55:17 // 143083
Köszi :-) Az élmény meg volt :-)
Kazes☻2019-08-02 15:31:08 // 143082
Kircsi! Grat a kis Ződikének! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-02 14:30:56 // 143081
Látod, igazad volt :-) Jót autóztam, és nagyot ment a szerpentinen az öreg. Rég élveztem ennyire a kanyargást. Igaz full fűtésen mentünk a végére, de sikerült ésszerű hőfokkal feljutni, nem visított turbó sem.
Kazes☻2019-08-02 13:57:38 // 143080
Nem hitté' nekem... látod! :P Öreg autó, nem vén autó! :D
Piritu2019-08-02 13:57:26 // 143079
Nagyon régen volt az a 90 csak 90 :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-02 13:09:10 // 143078
Feljött a verda a nagy magasságba :-)
Egy Touran tdi (170 paci) után mentem, egy székely ismerős vezette. Megérkeztünk, első kérdés :
'Hány lóerős az az Alfa?'
Mondom 90.
'Na azt e nem hiszem, oly erős jötté mögöttem' XD
Kazes☻2019-07-31 19:47:42 // 143077
Ja, párdooon... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-31 18:18:22 // 143076
Merthogy van megoldás? És ha igen, mit segít? :-D
Kazes☻2019-07-31 18:05:23 // 143075
Látod? Mer' akkor sem kérdeztél... csak durrbelebumm...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-31 18:02:36 // 143074
Tapasztalat :-) Most a jobboldal ugyanez.
Kazes☻2019-07-31 17:52:14 // 143073
Flex... szééép...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-31 17:30:43 // 143072
Átnézés, városból két év után kimenni készülés.


Alapvetően nem ártott, levettem a kerekeket, mögé néztem, fékfolyadék, víz, olaj ellenőrzés.
Megnyugtató, semmilyen folyadékot nem kellett utántölteni :-)
A guminyomásokon is csak épp hogy igazítani kellett. A bal külső féltengely csukló készül elpusztulni. Ugyanaz, mint a túloldalon. A porvédő lyukas, viszont minden egybe van állva, mivel gyári még. Flex nélkül aligha jön le az anya. Úgyhogy ez ennyi, majd kicseréljük.
marci912019-07-31 08:17:35 // 143071
Ez sajnos TS-nél típushiba, télen és nyári estéken soha nem fordul elő. Új légtömegmérővel és új Bosch lambdaszondával is megvan a jelenség nálam, bár azért néhány kör után már elmúlik.
Alfaboooy2019-07-29 21:26:12 // 143070
A TD tartály nekem is eresztett, az új, mint Kazesnak, csak én említettem akkor már hogy ezek gyári hibások mi után beszéltünk róla, és le vásárolhattam. Így vissza került a régi, de reméljük ez a fajta tartály talán nem lesz hibás.
Kazes☻2019-07-29 18:34:00 // 143069
Esetemben sajna nem az anyagvastagság játszik szerepet, hanem a vélhetően rosszabb minőségű hegesztés... ahogy a két fél össze van hegesztve.
Kau2019-07-29 18:07:53 // 143068
Remélem az lesz. Ugyanolyan vastagnak tűnik az anyaga. És most pont féláron volt :)
Laciferi2019-07-29 12:32:05 // 143067
Na az igen, orulok, hogy megoldodott :)
Kazes☻2019-07-29 12:01:23 // 143066
Én is így jártam a tartályommal Bözsin pár éve, addig bírta a gyári kb. 20-21 évet... azóta már három utángyártott repedt el és ráadásul ugyanott, az egyik kanyarintásban...
De ez az új, új folyadékkal tényleg szépen mutat, csak legyen is tartós! :)
Kau2019-07-29 11:44:49 // 143065
A múltkori olajszivárgás rámutatott arra is, amit az elmúlt 1 hónapban észrevettem. Csökkent a víz a kiegyenlítőtartályból és a kocsi alatt fagyállós víz volt. Végig követtem, hogy honnan csöpög.
A kiegyenlítő tartály műanyag csonkja megrepedt és ott is folyamatosan gyöngyözött a víz. Így hát azt is cseréltem. Ez volt a második az elmúlt 16 év alatt. Korábban az oldala repedt el. Azért mennyivel szebben mutat az új :)

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak