Tagok >> Sportoswagon >> Blog
Na hát hol is kezdjem...
bejelentkeztünk a zöld bálnával vizsgára. Felkészítésnél az alábbi elemek lesznek cserélve: 4 db porvédő, bal oldali felső lengőkar és a hozzá tartozó szilentek.
Azt hittem csak ennyi.
Egyik napról a másikra ledarálódott a szíjam. Jelzem balf@sz vagyok, a hiba a feszítő volt, ami ott pihent a polcon... ami szintén beépítésre került volna 1-2 napon belül...
ehelyett 2 éven belül a 2. Generátorfelújítás és egy jó contitech szíj.
De megvan a vizsga és kész a verda :)
Majd 20 km mülva elsötétül minden... 4 napig kerestem a hibát...
már leszedtem a testkábeleket, anyáztam ezerszer, és ma este meglett a ludas... a kormány alatt lévő biztosítéktábla legfelső sorában a 10 amperes biztosíték... minden szuper. Még egy hibakód törlés és mindenki boldog lesz.
Na hát hol is kezdjem...
bejelentkeztünk a zöld bálnával vizsgára. Felkészítésnél az alábbi elemek lesznek cserélve: 4 db porvédő, bal oldali felső lengőkar és a hozzá tartozó szilentek.
Azt hittem csak ennyi.
Egyik napról a másikra ledarálódott a szíjam. Jelzem balf@sz vagyok, a hiba a feszítő volt, ami ott pihent a polcon... ami szintén beépítésre került volna 1-2 napon belül...
ehelyett 2 éven belül a 2. Generátorfelújítás és egy jó contitech szíj.
De megvan a vizsga és kész a verda :)
Majd 20 km mülva elsötétül minden... 4 napig kerestem a hibát...
már leszedtem a testkábeleket, anyáztam ezerszer, és ma este meglett a ludas... a kormány alatt lévő biztosítéktábla legfelső sorában a 10 amperes biztosíték... minden szuper. Még egy hibakód törlés és mindenki boldog lesz.
Azért szeretem az autóm, mert ha meg is szivat, mindig talpon marad. Köszönettel tartozok egy kedves villamossofőrnek. Miért? Elmondom :)
A kuplung egyik pillanatról a másikra full kemény lett. Nagy erővel be nyomtam, hát lent is maradt. Félrehúztam a kormányt, de nem eléggé, az 52-és Vili nem fért el, így a vezető kipattant, és segített. Eltoltuk kicsit arrébb. Majd 2-esbe, ráindítózás, és nagy nehezen eljutottam Novák úrhoz, a szerelőmhöz. Este 7-kor beengedett a műhelybe, következő nap felhívott, nyugi, csak a kinyomó csapágy volt anyaghibás, cseréltük, minden ok. Mondom szuper, akkor a már leegyeztetett légszűrőház és légtömegmérőt is cseréljük.
Azóta minden rendben :)
320.000 km-nél megvolt a vezérlés csere, ékszíjcsere, ékszíjtárcsa csere, fel lett újítva a generátor.
331.000 km-nék megvolt a 2. Szűrő és olajcsere, a vezető és feszítőgörgő csere is (az menetközben megadta magát).
Kicseréltem a kocsin az önindítót (mikor vettem már szórakozott néha), az egr szelepet (takarításnál kiderült a turpisság, le volt falazva), a csomagtatró gázrugóit.
Ki lett cserélve a két stabilizátorrúd szilent polyurethanra. Kicsit nyekereg még valami a bal oldalon, de teljesen jó lett az autó úttartása, ajánlom mindenkinek a polyurethan szilenteket. Én a pirosat rendeltem, és bevált. Illetve ha már ott voltam kicserélte tetem a kipufogó flexicsövét.
Önindító: 25000
Vezérlés: 60000 + 25000 munkadíj
Gázrugók 2db: 3300
Egr szelep (csak mechanika): 30.000
Szilent: 7800 házhozszállitással + munkadíj 60000 (be volt rohadva egy csavar, melegíteni kellett, ezt a műveletet alfa partnerszervíz csinálta)
Olaj+szűrők kb 18000
Kipufogó flexi cső: 12000 + 5000 munkadíj
Generátorfelújítás: 25000
Szíjak, tárcsák, görgők: 25000 + 10000 munkadíj
Hátsó gólyalábak. Kicsit több mint 1 éve már, hogy Egerbe mentem, az 1. nagyobb út, hát nem volt szerencsés, mivel a gólyaláb rugótartó tányérja megadta magát. Párban cseréltem a két hátsó gólyalábat, azóta patika.
Ha nem akartok úgy járni, mint én, nézzétek meg a tárcsát. Ha már a festék lepattogott, azonnal irány a szerviz. Ha nem, kívághatja a tányér a kereket ahogy lefittyen. A mankókerék befér, de jobb az óvatosság.
2 hátsó gólyaláb 35.000.-
Munkadíj 15.000.-
Múlt héten megvettem végre a hőn áhított fa kormányt, fa sebváltógombot, faszínű középkonzolt. Ha már szerelek, kicseréltem a klímavezérlő panelt is, mert sajna nem világított. Először a ledekre gondoltam, de szétszedés után realizált ám, hogy bizony zárlatos volt, és leégett a nyomtatott áramkör. Mindent beszereltem, és mostmár még erősebb az érzés. Még egy légzsákot vennem kell, mert a régi bőrkormányé sajnos nem tökéletes bele, de ezt is megejtem októberben.
A kis autóm egy hónapja megviccelt, menet közben random leállt. Mivel bevált szervízesem nem volt, így elkezdtem járni a környéket, hátha találok egy csiszolatlan gyémántot. Eljutottam a 87. autószerelőhöz, Gyálra a Moltim szerelőműhelybe, ahol rádugták a gépet a szépségemre és kiderült, hogy a fordulatszám jeladóm megadta magát. A szerelő srác berendelte az alkatrészt, és délután 2-kor már vígan mehettem is tovább. Most jön a többi apróság :)