Sportoswagon - főkép
>> SzervizAlfa 156 Sw // 2017-04-17

Na hát hol is kezdjem...
bejelentkeztünk a zöld bálnával vizsgára. Felkészítésnél az alábbi elemek lesznek cserélve: 4 db porvédő, bal oldali felső lengőkar és a hozzá tartozó szilentek.
Azt hittem csak ennyi.
Egyik napról a másikra ledarálódott a szíjam. Jelzem balf@sz vagyok, a hiba a feszítő volt, ami ott pihent a polcon... ami szintén beépítésre került volna 1-2 napon belül...
ehelyett 2 éven belül a 2. Generátorfelújítás és egy jó contitech szíj.
De megvan a vizsga és kész a verda :)
Majd 20 km mülva elsötétül minden... 4 napig kerestem a hibát...
már leszedtem a testkábeleket, anyáztam ezerszer, és ma este meglett a ludas... a kormány alatt lévő biztosítéktábla legfelső sorában a 10 amperes biztosíték... minden szuper. Még egy hibakód törlés és mindenki boldog lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 Sw // 2017-04-17

Na hát hol is kezdjem...
bejelentkeztünk a zöld bálnával vizsgára. Felkészítésnél az alábbi elemek lesznek cserélve: 4 db porvédő, bal oldali felső lengőkar és a hozzá tartozó szilentek.
Azt hittem csak ennyi.
Egyik napról a másikra ledarálódott a szíjam. Jelzem balf@sz vagyok, a hiba a feszítő volt, ami ott pihent a polcon... ami szintén beépítésre került volna 1-2 napon belül...
ehelyett 2 éven belül a 2. Generátorfelújítás és egy jó contitech szíj.
De megvan a vizsga és kész a verda :)
Majd 20 km mülva elsötétül minden... 4 napig kerestem a hibát...
már leszedtem a testkábeleket, anyáztam ezerszer, és ma este meglett a ludas... a kormány alatt lévő biztosítéktábla legfelső sorában a 10 amperes biztosíték... minden szuper. Még egy hibakód törlés és mindenki boldog lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 Sw // 2017-04-17

Azért szeretem az autóm, mert ha meg is szivat, mindig talpon marad. Köszönettel tartozok egy kedves villamossofőrnek. Miért? Elmondom :)
A kuplung egyik pillanatról a másikra full kemény lett. Nagy erővel be nyomtam, hát lent is maradt. Félrehúztam a kormányt, de nem eléggé, az 52-és Vili nem fért el, így a vezető kipattant, és segített. Eltoltuk kicsit arrébb. Majd 2-esbe, ráindítózás, és nagy nehezen eljutottam Novák úrhoz, a szerelőmhöz. Este 7-kor beengedett a műhelybe, következő nap felhívott, nyugi, csak a kinyomó csapágy volt anyaghibás, cseréltük, minden ok. Mondom szuper, akkor a már leegyeztetett légszűrőház és légtömegmérőt is cseréljük.
Azóta minden rendben :)

 
>> SzervizAlfa 156 Sw // 2016-11-21

320.000 km-nél megvolt a vezérlés csere, ékszíjcsere, ékszíjtárcsa csere, fel lett újítva a generátor.
331.000 km-nék megvolt a 2. Szűrő és olajcsere, a vezető és feszítőgörgő csere is (az menetközben megadta magát).
Kicseréltem a kocsin az önindítót (mikor vettem már szórakozott néha), az egr szelepet (takarításnál kiderült a turpisság, le volt falazva), a csomagtatró gázrugóit.
Ki lett cserélve a két stabilizátorrúd szilent polyurethanra. Kicsit nyekereg még valami a bal oldalon, de teljesen jó lett az autó úttartása, ajánlom mindenkinek a polyurethan szilenteket. Én a pirosat rendeltem, és bevált. Illetve ha már ott voltam kicserélte tetem a kipufogó flexicsövét.
Önindító: 25000
Vezérlés: 60000 + 25000 munkadíj
Gázrugók 2db: 3300
Egr szelep (csak mechanika): 30.000
Szilent: 7800 házhozszállitással + munkadíj 60000 (be volt rohadva egy csavar, melegíteni kellett, ezt a műveletet alfa partnerszervíz csinálta)
Olaj+szűrők kb 18000
Kipufogó flexi cső: 12000 + 5000 munkadíj
Generátorfelújítás: 25000
Szíjak, tárcsák, görgők: 25000 + 10000 munkadíj

 
>> SzervizAlfa 156 Sw // 2016-11-21

Hátsó gólyalábak. Kicsit több mint 1 éve már, hogy Egerbe mentem, az 1. nagyobb út, hát nem volt szerencsés, mivel a gólyaláb rugótartó tányérja megadta magát. Párban cseréltem a két hátsó gólyalábat, azóta patika.
Ha nem akartok úgy járni, mint én, nézzétek meg a tárcsát. Ha már a festék lepattogott, azonnal irány a szerviz. Ha nem, kívághatja a tányér a kereket ahogy lefittyen. A mankókerék befér, de jobb az óvatosság.
2 hátsó gólyaláb 35.000.-
Munkadíj 15.000.-

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sw // 2016-09-21

Múlt héten megvettem végre a hőn áhított fa kormányt, fa sebváltógombot, faszínű középkonzolt. Ha már szerelek, kicseréltem a klímavezérlő panelt is, mert sajna nem világított. Először a ledekre gondoltam, de szétszedés után realizált ám, hogy bizony zárlatos volt, és leégett a nyomtatott áramkör. Mindent beszereltem, és mostmár még erősebb az érzés. Még egy légzsákot vennem kell, mert a régi bőrkormányé sajnos nem tökéletes bele, de ezt is megejtem októberben.

 
>> SzervizAlfa 156 Sw // 2016-09-20

A kis autóm egy hónapja megviccelt, menet közben random leállt. Mivel bevált szervízesem nem volt, így elkezdtem járni a környéket, hátha találok egy csiszolatlan gyémántot. Eljutottam a 87. autószerelőhöz, Gyálra a Moltim szerelőműhelybe, ahol rádugták a gépet a szépségemre és kiderült, hogy a fordulatszám jeladóm megadta magát. A szerelő srác berendelte az alkatrészt, és délután 2-kor már vígan mehettem is tovább. Most jön a többi apróság :)