Mutasd

>> Szerviz2019-03-20

Elvittem ma reggel hajnali 8-kor a gumi-klímaszervízbe. Fél-automata géppel leszívták szárazra, lejött belőle kb 200 gramm közeg (~460 gramm a gyári) illetve csak néhány milliliter olaj. Mondjuk az olajra azt mondta a srác, hogy az előírt 140-150 milliliter olajat nem fogom látni sose, mert a nagy része a kompresszorban van és ott is marad, az nem lefejthető így, csak kompresszor szereléskor töltik ott be külön azt a mennyiséget. Egyébként az olaj ránézésre szép tiszta volt.
Csináltak egy fél órás vákuumozást, vákuum tesztet és az eredmény sokkolóan nem-olasz autós: hibátlan a tömítettség. Na mondom akkor szuper. A mondás egyébként az, hogy a jól tömített rendszerek is engednek évente 5-10% közeget, ez mondjuk lehet, ha a 9 éves autóban még sose volt töltve. Motor beindítás, klíma LO -ra teker, be is állította a géppel a 460 gramm töltetet és az ahhoz arányos olajmennyiséget a gép hozzátöltötte (emlékezetre valami 60 ml). A gáz hőmérséklete szerint a párologtatón 0 -1 °C fok volt, a visszatérő gáz kb. 60 °C. Ez is jó.

Fizettem 16 ezret, na mondom szuper lesz .. háát ... nem lett annyira szuper. A fémes, "sarokcsiszolós" hang néha a 2000 fordulat környékén most is előhozható. Tehát a töltet beállítása nem oldotta meg.

Most kellene egy klímás okossága, mert én arra tudok gondolni, hogy csak szar valami csapágy és akiknél a töltés megoldotta (volt Shadinon kívül is néhány alfaowner -es tulaj, akik ugyanerre panaszkodtak már 6-8 évvel ezelőtt és közöttük is néhánynak megoldotta a töltés) ott is inkább a gyenge csapágy "terhelése" változott meg, azért hallgatott el .. nem tudom ..

154.500 km