Szóval számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorság és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik 🙂.
A magyar cikkek, videók bizonyos része finoman szólva, fura. Onnan kezdeném, hogy ez a kocsi eleve kompromisszumokról szól, nem mindenkinek es főleg nem első es egyetlen autónak való. Így kellett volna a tesztekhez hozzáállni. Vályi Pistát nagyon bírom, de nem értem, az Avis bérautóért odavolt teljesen. Azt mondja jobb, mint a Cayman, Elise, micsoda tapadás, kanyarsebesség, stb.. Majd pár évvel később, az újabb tesztautóval Kakucson már nem jó a TCT, sem vezetni sperr nélkül, tolja az orrát is, ááá kár érte, inkább egy Elise. Vidának fáj benne a dereka, nem bír ki-beszállni, hangos a motor, meg kedve sem volt tesztelni az esőben, az látszott. Majd másnap Kakucson kivitték hidegben, nyirkos aszfaltra, nem melegítették be a gumit, kapart, mint az őrült még másodikban is. Ha aznap egy Caymant visznek, éppen olyat ment volna az is. Walter Csabit is tökre bírom, tehetséget maximálisan elismerem, de nem értem a hozzáállását. Vagyis inkább azt mondanám, abból a néhány perces ismeretből és tapasztalatból, akkor és ott, ennyi állt neki össze. Ha máskor kapják meg ezt a kocsit, 30 fok, meleg aszfalt, talán egész más lett volna a konklúzió. Azt sajnálom, hogy egy viszonylag népszerű csatornán húzta le nullára. Volt is ismerősöm, aki így kezdte. Vettel egy 4Ct?...dehát azt mondták a laptimingban is, hogy egy szar...
Saját tapasztalatok szűk 1 hónap és egyetlen (sajnos forgalmasabb) Parádsasvár-Mátraháza után:
Általános közlekedés.
Minden körülmények közt megállja a helyét, mint jármű. Tehát el lehet "vergődni" bárhova, ha elfogadja az ember a velejáró kompromisszumokat. Még egyszer kiemelném, ezen nincs mit csodálkozni, mert ez az autó ilyen, erről is szól az egész koncepció. Tehát alaposan tervezd meg az utat, a legjobb minőségre törekedj, kerüld a nagyobb fekvőrendőröket, bukkanókat, felhajtókat. Minden ilyen műtárgyon óvatosan hajts át. Az eleje a legkényesebb pontja, már ott is képes leérni, ahol nem is tűnik vészesnek. Van viszont a lökös alján egy koptató, ami gyorsan megtanít a határaira. Ja és a nagyobb aszfalt felgyűrődéseket kerülni kell, beleérhet a hasa.
Gyorsan menés.
Csakis is kiváló úton, de tudja, adja, tömege ellenére is nagyon stabil bőven 200 felett is. Okos nagyon, nem diszkós diffúzorokkal. Egy dolog, amit kiemelnék, a kormányzás. Nincs rásegítés, nagyon naturális és középállásnál van egy határozott "dead zone", ami okozhat meglepetést előzéseknél hosszbordán. Kapaszkodni kell rendesen két kézzel és nincs gond, nem kell bepánikolni, ha megrántja a borda, le kell kormányozni. Szerpentinen, nagyon jókat lehet vele fordulni, nem halálba kergetve is eszméletlen élvezetes. Szerintem egy átlag feletti képességű, sportos, autóbuzi felhasználónak nagyjából ennyi elég is.
Nagyon gyors közlekedés. (értem ezen azt, hogy kb. pályatempóban szeretnénk élvezkedni, kanyarogni) Na itt van a kutya elásva. Azt tapasztalom, hogy van az autónak egy határozott, de viszonylag szűkebb működési tartománya, ahol viszont minden arannyá válik. Ekkor mutatja meg az az igazi arcát, azonban ha így akarjuk vezetni, ehhez elengedhetetlen az optimális tapadás. Enélkül bizony sokkal jobban hajlamos alulkormányozottságra, mint a QV. A kisördögöt csak akkor lehet előhúzni, ha az első kerekeken is megvan az optimális tapadás. A mai hőmérséklet pl. már egész jó volt, kivéve amikor esett. Fék, csakis a legjobbakat tudom mondani, rendes pedálgép van benne, mint a versenyautókban, elképesztő, a legjobb amit valaha próbáltam. A váltóval semmi gond, azt gondolom pont ez a nyers duplakuplungos illik hozzá. El nem tudnám képzelni a QV precíziós szerkezetével. A 4C így hű önmagához, ezzel a szerkezettel. D és R-ben nagyon gyors, nyers, odavág keményen, alapvetően az egész autó működése ilyen. Hatalmasakat fúj le, 1.5 bar-on tölt, csattog, durrog, agresszív, kemény, mint a beton.
Egy olyan autó, amivel már 100-zal is kegyetlen élvezetes haladni, pusztán a hangok, mechanikai zörejek miatt. Szokni kell ha megállsz, kiszednek belőle, csak egy fénykép?, beleülhetek?, mennyibe kerül?, mennyivel megy? mi ez? Úristen :O...
A Giulia Q-hoz képest is nagyon jó, más és nem is összehasonlítható. Q egy igazi monster, a mai mérnöki tudás teteje. 4C pedig egy élményautó, ami visszahozza a klasszikus régi vezetési élményt hanggal, durvasággal, valamint műszaki zsenialitás és formai műalkotás.
Ilyen, szerintem.


Javítottunk kicsit a kiállásán a futóműgeometria elcseszése nélkül. Elől 15mm, hátul 20mm nyomtávszélesítőket kapott, új csavarokkal. A legtöbben ezt a kombót ajánlották. Gyönyörű(bb) lett.






0
288
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Forma-1
- Spider
- Alfa tuning
- Giulia
- Giulietta
- Belül is érezzük jól ma...
- Alfás cuccok, kiegészít...
- A jövő Alfái
Tagok
Új tagjaink
- LCicus
- Zsolt949
- MrShutd0wn
- Kriszraid_147
- kranko
- VarGábor
- attiliopapp
- Azifjabbdiosi
- Viktor21
- csakbzsy