Tagok >> rapolder96 >> Blog
Bekerültek a sport packos rugók, új csillapítók, toronycsapágyak. Sokkal jobb a kezelhetőség, kb -20mm lett, elégedett vagyok vele. Olajcsere és minden szűrő cseréje, Motul 8100x 10w60.
Időközben 3 teli tank átlaga kb 12-13L lett vegyesben, 2000 fordulat körül rángatás, dús kipufogógáz. Lambdaszonda cseréje megtörtént, aztán majd elválik.
A kettőnk története 2018. március 17én kezdődött. Alapból 155ösöket nézegettem, akkor esett rá a választás. 320e km, korának megfelelő állapot bőr belső, és az első alfám! Próbaúton megkímélt állapotúnak mutatta magát, egy istentelen nyitott rendszerrel alatta. Benzingőz, adrenalin és ordító szívó motor. Kell ennél több?
Megvétel utáni teli vigyort már másnap sikerült letörölnie az arcomról, amikor kb 120. megtett km után kigyulladtunk (elektromos tűz) a műszerfal alatt. Kedvemet nem szegte, de azért bosszantott, mindegy is gondoltam, hát 22 éves. Hazaérkezve átnéztem az kábeleket, szokásos csomagtérajtónál levő átvezetésnél szakadás, és egy "szakszerű" patkolás a helyzetjelzőknél. Elektromos rendszer átnézve, kijavítva, ezen a téren minden oké. Egy paragi dobot is beépítettem hátra, ha már hangos, akkor legyen papíros.
Első 3 hónapunk nyugodtan telt, bár már megvételkor volt egy furcsa kattogás hátramenetben, de nem zavart, más problémát nem okozott, néha nem vette a 2-est. Kapott 17-es felniket, a 15-ös megmaradt téli szettnek. Telifényig elejét vettem a rozsdásodásnak, kisebb javításokkal a hátsó íven, küszöbön. Padlólemezen is rozsdafoltokkal, de egészen egyben van. Az a néhány horpadás bosszantott, de majd egybe javítva lesz, először legyen meg minden, ami időközben szükségesség válik.
A kattogást recsegésre váltva megadta magát a differenciálmű, cserére Marklar155 cartárstól (ahonnan a legtöbb alkatrészem van) kaptam egy jó állapotú váltót. Ha már bontok, akkor körbenéztem a futóműben. Néha bizonytalan volt a kormányzása, de nem veszélyes. És kb. itt döntöttem el, hogy mik is az igazi terveim Salvatoréval. Kormányösszekötőket, lengőkarokat, stabilizátorokat, annak szilentjeit, lengéscsillapítókat cseréltem. Hátsó hidat már valaki berhelte előttem, egyenlőre oké. A "komplett" új futómű mellett teljes fékrendszer felújítás is lett az egyre gyengülő fékerőt orvosolandó. Rotinger tárcsák, trw betétek, nyergek és fékerőszabályzó felújítva. A hátsó nyergek kb. 2 évesek lehetnek, tojáshéj sárga színüket is megkapták.
Ezt a kisebb felújítást követően nyaralni mentünk a géppel. 4 személy, csomagokkal kényelmesen elfér. Fogyasztás sem vészes, bár időközben a klíma elengedte a maradék benne levő gázt, majd tavasszal pótoljuk. A hazaúton elkezdett ércesedni Salvatore hangja, ez bizony flexibilis cső lesz. Igazam lett. Kapva az alkalmon leszedtük az egész rendszert, új 4 rétegű rezocső, kapott egy új katalizátor (ha már valaki kiszedte belőle), középső dob viszont takarítva, a nagy tompító nem is volt, és megigazítottuk a paragi dobot. Nem hangos, utazható, de kellően sportos. Ezt max mostmár rozsdamentesre cserélem. Néhány beltéri műanyag elem is felújításra vagy pótlásra került. A tükrökkel nem lehet napirendre térni, szerencsére a bal első kilincs még ép.
Érkezik az ősz, új téli szett után néztem, ami illik is hozzá. 15-ös speedline lett, ET 37 a 12 lyukas. Erre még nem tetettem fel a gumikat, időben pótolom. Újrafényeztem a pajzsot qv stílusban, és a szemöldökléceket. Időközben a beszerzett sport csomagos rugókat felújítottam, beszerelésre novemberben kerülnek, előre új toronycsapágyak kíséretében. Olajcsere minden szűrővel együtt is most esedékes, szintén egy napon lesz az "ültetéssel". Ha nem leszek elégedett a magassággal, akkor kap egy Eibach pro kitet.
Jelenleg itt állunk, 1 millióval soványabban, de felejthetetlen 4000Km eddig, és igen megérte. Igazi alfa érzés, azthiszem. Tavaszra teljes karosszériázás, alvázvédelem és telifény esedékes.